Facebook

  • 994 902
  • 3 109

kalitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jets, Ässät
Kysymys koskien Facebookin Viestit-osiota (joka on muuten aika karmea IMO). Olen perustanut sinne viestiketjun, johon nyt jo kuuluvat herrat X ja Y. Nyt kysymys kuuluu, miten saisin herran Z lisättyä samaiseen ketjuun vastaanottamaan viestejä? Asian ratkaisevaa nappulaa ei tunnu löytyvän kirveelläkään.

Kiitokset etukäteen vastaajalle, täältä Jatkoajastahan löytyy aina vastaus kaikkeen!
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielenkiintoinen tuo FB.

Löysin yhden vanhan koulukaverin ja vilkaisin kaverin profiilia, no ei siinä mitään, ihan nostalgista, mutta en kaveriksi välittänyt pyytää. Kaksi päivää myöhemmin kyseinen tyyppi pyytää kaveriksi. Olin lievästi sanottuna yllättynyt. Ajoitus oli myös aika "sattuma".

Seuraava kuitenkin yllätti vielä enemmän. Löysin myös yhden vanhan duunikaverin nuoruusvuosilta, jostain 10v. takaa. En pyytänyt kaveriksi. Samasta duunipaikasta on muutama muu pyytänyt viimeisen 6kk aikana kaveriksi, mutta en ole välittänyt hyväksyä. Nyt yhtäkkiä noissa kaveriehdotuksissa, joita minulle tarjotaan on pelkästään ihmisiä, jotka liittyvät tuohon vanhaan duunipaikkaan tai niihin ihmisiin. Nämä kaikki ovat jotenkin keskenään kavereita. Mutta jotenkin tuo FBn pakkomielle alkaa tuputtamaan noita ilmeisesti yhden profiilikatselun perusteella on aika creepy. Voisin veikata, että tuon saman profiilikatselun takia meikäläistä tarjotaan nyt suurimmalle osalle noista ihmisistä. Ainakin sille alkuperäiselle duunikaverilleni.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Mutta jotenkin tuo FBn pakkomielle alkaa tuputtamaan noita ilmeisesti yhden profiilikatselun perusteella on aika creepy..

Toimiko se oikeasti noin? Eli kun katsot jonkun profiilia, niin hän saa sinut palkkiin "ehdotetut kaverit" tjsp ja toisin päin? No ilmanko minulla onkin siinä niin paljon nais-henkilöitä... Mutta siis oikeasti, aika jännä. Nyt ilmeisesti vaikkapa Inka Henelius, kun kerran eksyin hänen profiliaan tutkimaan näkee minut tuossa kaveriehdotus systeemissä?
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Ihan btw. tuli mieleen, että Suomen pääministeri Mari Kiviniemi näköjään hyväksyy kaikki kavereikseen(tai niin monta kuin pystyy, 5000 taitaa olla raja), niin sitä vain, että kuinka moni teistä on tällä hetkellä pääministerin kavereita? Ja onko tämä tällainen suosittuakin julkkisten keskuudessa?

Linkki vie facebookiin.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toimiko se oikeasti noin? Eli kun katsot jonkun profiilia, niin hän saa sinut palkkiin "ehdotetut kaverit" tjsp ja toisin päin?

Noin sen tulkitsen.

Itseäni kuitenkin häiritsee huomattavasti enemmän tuo kun meikäläiselle ehdotetaan ilmeisesti tällä hetkellä pelkästään tuon yhden entisen työkaverin kaverilistaa. Ei ketään muuta, ei käytännössä ketään. Enkä todellakaan haluaisi, että minua ehdotetaan vastavuoroisesti heille. Niistä kieltäytyminen olisi jotenkin kiusallista.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan btw. tuli mieleen, että Suomen pääministeri Mari Kiviniemi näköjään hyväksyy kaikki kavereikseen(tai niin monta kuin pystyy, 5000 taitaa olla raja), niin sitä vain, että kuinka moni teistä on tällä hetkellä pääministerin kavereita? Ja onko tämä tällainen suosittuakin julkkisten keskuudessa?

Linkki vie facebookiin.
Joidenkin kaverimäärät on kieltämättä aika hurjia.

Mm. futaaja Perparim Hetemaj´lla on yli 3000 frendiä fb:ssä, varmaan kaikkien kanssa todella paljon tekemisissä.

Mistä tulikin mieleen, että Perparim on treenaamisen ohessa panostanut kiitettävästi facebookiin, sivustoltansa löytyy aika kattavat esittelyt kavereistaan, ihan hauskaa luettavaa monet noista.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Ihan btw. tuli mieleen, että Suomen pääministeri Mari Kiviniemi näköjään hyväksyy kaikki kavereikseen(tai niin monta kuin pystyy, 5000 taitaa olla raja), niin sitä vain, että kuinka moni teistä on tällä hetkellä pääministerin kavereita? Ja onko tämä tällainen suosittuakin julkkisten keskuudessa?

Linkki vie facebookiin.

Olen antanut itseni ymmärtää, että monet poliitikot käyttävät facebookia markkinointivälineenä.. Ja miksipä ei. Se on tehokas ja ilmainen. Veljenikin itseasiassa perusti facebook-profiilin vaan poliitikon uran takia.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Veljenikin itseasiassa perusti facebook-profiilin vaan poliitikon uran takia.

Minä taas ajattelin lähteä politiikkaan vain Facebookin takia. Saisin nähkääs tuhansia kavereita tuosta noin vain.

Onhan noita muitakin, jotka hyväksyvät kaikki kavereiksi. Ainakin luulisin, että kaikki nobodyt Tuksusta AMB:hen hyväksyvät kaikki.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kysymys koskien Facebookin Viestit-osiota (joka on muuten aika karmea IMO). Olen perustanut sinne viestiketjun, johon nyt jo kuuluvat herrat X ja Y. Nyt kysymys kuuluu, miten saisin herran Z lisättyä samaiseen ketjuun vastaanottamaan viestejä? Asian ratkaisevaa nappulaa ei tunnu löytyvän kirveelläkään.

Kiitokset etukäteen vastaajalle, täältä Jatkoajastahan löytyy aina vastaus kaikkeen!

Ei pysty. En ainakaan itse ole pystynyt. Tosin se ei välttämättä tarkoita, etteikö pystyisi, mutta mä olen ATK-asioissa aika haka, joten epäilen.
 

kalitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jets, Ässät
Ei pysty. En ainakaan itse ole pystynyt. Tosin se ei välttämättä tarkoita, etteikö pystyisi, mutta mä olen ATK-asioissa aika haka, joten epäilen.

Tähän lopputulemaan minäkin päädyin lopulta, joten eikun uutta viestiketjua pystyyn aina kun on yksi uusi kaveri jolle tuo ketju pitäisi näkyä. Voisivat hieman panostaa kyllä tuohon viestit-osioon (mm. viestien muokkaaminen). Tuntuu vähän turhalta perustaa kokonaista foorumia reilulle 10 henkilölle, mutta näin se on kai tehtävä.
 

Snagari

Jäsen
Mikäköhän salaviestijuttu tämä nyt on, kun naiset (yllätys) laittavat tällaisia päivityksiä kuin "iso, isompi kuin edellinen" tai "sopiva, voishan se isompiki olla."

Olen vain utelias.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Facebookilla on näköjään pitkä muisti. Poistin Info sivultani joitain suosikkielokuvia, TV-sarjoja ja harrastuksia niin nyt Facebook tarjoaa minulle että ryhtyisin kyseisten sivujen faniksi. Ei tässä muuten mutta kun mä just poistin niitä tietoja sen takia kun huomasin yhtäkkiä jonkun Facebook-uudistuksen jälkeen olevani eri sivujen fani ja enkä halunnut olla minkään ”nukkuminen” yhteisösivun jäsen.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Pystyykö FB:ssä 'piilottamaan' joitain tiettyjä henkilöitä, jotka ovat kavereitasi, siten etteivät he näy sinun kaverilistassasi muille? Tai paremmin vielä niin, että voisi valita kenelle näkyy ja kelle ei...
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Pystyykö FB:ssä 'piilottamaan' joitain tiettyjä henkilöitä, jotka ovat kavereitasi, siten etteivät he näy sinun kaverilistassasi muille? Tai paremmin vielä niin, että voisi valita kenelle näkyy ja kelle ei...

Ei käsittääkseni pysty.

Eli kavereihin kannattaa hyväksyä vain yksi nykyinen tyttöystävä kerrallaan.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
No nyt mulle ehdotetaan BB-Iida, Iida Ketolaa ja Henna Kurhista(vai mikälie nykyään) kavereiksi. Ovatko he tutkineet minun profiiliani? Hellurei.
 

passenger

Jäsen
No nyt mulle ehdotetaan BB-Iida, Iida Ketolaa ja Henna Kurhista(vai mikälie nykyään) kavereiksi. Ovatko he tutkineet minun profiiliani? Hellurei.

Eikös nuo tule jotenkin yhteisten kavereidenkin perusteella? Eli jos joku kavereistasi on näiden valioyksilöiden kavereita niin sitten voi heittää noita kaverikutsuja. Tai siis voihan toki olla että tytöt ovat käyneet vakoilemassa profiiliasi.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Eikös nuo tule jotenkin yhteisten kavereidenkin perusteella? Eli jos joku kavereistasi on näiden valioyksilöiden kavereita niin sitten voi heittää noita kaverikutsuja. Tai siis voihan toki olla että tytöt ovat käyneet vakoilemassa profiiliasi.

En niin tarkkaan katsonut. Saattoi sillä Hennalla olla joku, mutta Iidasta en mene takuuseen. Tytöt on pitäneet tieten "tyttöjen illan" ja bonganneet komeita uroksi facebookista... mm-m...
 
Onko fb:ssä mitenkään mahdollista nähdä keitä profiiliasi on käynyt katsomassa?
Olisi mielenkiintoista tietää.

En usko, mutta käsittääkseni tuolla voi tehdä sellaisen testin, josta saa selville ketkä on kommentoinut eniten seinäkirjoituksiasi jne. Siinä on joku top-10 systeemi muistaakseni. Jotkut minun kaverit ovat tehneet tällaisen testin. Mutta kuitenkin tiedän, että tämä ei ole niin "jännä" testi, kuin se mitä sinä ajat kysymyksessäsi takaa.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Siinä on joku top-10 systeemi muistaakseni. Jotkut minun kaverit ovat tehneet tällaisen testin. Mutta kuitenkin tiedän, että tämä ei ole niin "jännä" testi, kuin se mitä sinä ajat kysymyksessäsi takaa.

Jostain luin, että tuo testi on täyttä soopaa. Sen ainoa tarkoitus on, että käyttäjä sallii sen sovelluksen käyttää omia tietojaan. Siitä ei ole hajuakaan, mihin se niitä käyttää, mutta kuitenkin. Yhdellä facebook-kaverillani oli tuo testi julkaistuna vähän aikaa sitten, ja itse olin siinä kolmantena, vaikka en ikinä ole kommentoinut tai tykkäillyt sen jannun tilapaivityksiä yhtään. Sen profiiliakaan tuskin olen vilkaissut kertaakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös