Facebook

  • 998 435
  • 3 113

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Noin se taisi olla siinä n. vuoden takaisessa versiossakin. Eli se on kai sitten todettu hyväksi jutuksi ja otettu takaisin. Luulis, että kehittäisivät rauhassa YHDEN kaikin puolin toimivan version ja pidättäytyisivät siinä. Tai no, koko ajanhan sitä kehitystä tässä tapahtuu, mikäs sen parempaa, kuin että käyttäjät hoitavat testaamisen.

Joo, näinhän se oli, koska kyllä mäkin muistan sen ruljanssin, kun sai aina sisäänkirjautuessaan lukea kuinka Erkki-Mikael ja Tuija-Irina ovat nyt kavereita. En minäkään pitänyt sitä niin hyvänä ideana, että pitäisi ihan takas ottaa. Näköjään joku piti.

Luulis, että kehittäisivät rauhassa YHDEN kaikin puolin toimivan version ja pidättäytyisivät siinä. Tai no, koko ajanhan sitä kehitystä tässä tapahtuu, mikäs sen parempaa, kuin että käyttäjät hoitavat testaamisen.

Testaaminen onnistuu hienosti, kun kahdeksan kertaa kymmenestä sisäänkirjautumisesta menee vituiksi, koska

"Käyttäjätili ei käytettävissä

Käyttäjätilisi on väliaikaisesti poissa käytöstä sivun ollessa huollossa. Tilin pitäisi olla käytössä muutaman tunnin sisällä. Pahoittelemme häiriötä."


Meikäläisen käyttäjätiliä on lähiaikoina huollettu niin paljon, että joskus sen alkaessa toimimaan, se on loistava.
Sisällä ei kuitenkaan ole mitään mullistavaa, mutta sinne on perkele päästävä nyt heti. Mutta kun ei pääse.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nyt näköjään pystyy tästä uudesta News Feedistä lukemaan jos joku kaveri kommentoi jonkun toisen ihmisen FB-tilapäivitystä. Siis esim. juuri nyt pystyn lukemaan serkkuni kommentin ja hänen poikaystävänsä FB-tilapäivitykseen, vaikka serkun poikaystävä ei ole kaverini. Mielenkiintoista...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"Käyttäjätili ei käytettävissä

Käyttäjätilisi on väliaikaisesti poissa käytöstä sivun ollessa huollossa. Tilin pitäisi olla käytössä muutaman tunnin sisällä. Pahoittelemme häiriötä."

Tää on kumma juttu, että miksi tuo ilmoitus tulee joillekin lähes joka kerta ja joillekin ei oikeastaan koskaan. Täältä(kin) on saanut lukea tuskastuneita kommentteja siitä, kun naamakirja ei toimi ja sivua huolletaan jatkuvalla syötöllä. Mulle tuo tulee ehkä kerran kolmessa viikossa ja käytän kyllä facebookia päivittäin. Ja jos tuo ilmoitus tuleekin, niin uudestaan kirjautumalla olen poikkeuksetta päässyt sisään.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikähän siinä on, kun aina pitää korjailla asioita jotka ei ole rikki?

Nuo feed jutut on ihan bullshittiä.

Heti kun tottuu johonkin versioon ni eikös jo pölläytetä uusi tilalle. Saakeli!
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tää on kumma juttu, että miksi tuo ilmoitus tulee joillekin lähes joka kerta ja joillekin ei oikeastaan koskaan. Täältä(kin) on saanut lukea tuskastuneita kommentteja siitä, kun naamakirja ei toimi ja sivua huolletaan jatkuvalla syötöllä. Mulle tuo tulee ehkä kerran kolmessa viikossa ja käytän kyllä facebookia päivittäin. Ja jos tuo ilmoitus tuleekin, niin uudestaan kirjautumalla olen poikkeuksetta päässyt sisään.

Ei aavistustakaan, miksi juuri minut (ja muutama muu tähän ketjuun kirjoittanut) on "valittu" tämän kohteeksi. Kavereilla esiintyy tätä ongelmaa suunnilleen yhtä paljon kuin sinullakin, eli muutaman viikon välein.
Ehkä minä sitten käytän vain tiliäni liikaa, jolloin se on liiallisen rasituksen alaisena. En tiedä.

E. Sitten, kun joskus pääsen sisälle asti, ja joku onkin muistanut minua viestillä, en saa postilaatikkoa auki millään. Muutenkin tuntuu siltä, että tuolle sivustolle on ilmestynyt oma sielunelämä, joka säätelee mihin mennään ja milloin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Näkyikö muuten tilapäivitys kaverilistoissa ennen? Muistelen, että joskus vuosi sitten ennen edellistä isohkoa remonttia näkyi kaverilistoissa lausahdukset, mutta sitten ne mielestäni hävisivät. Nyt näyttää taas näkyvän. Ei siinä muuta, mutta aivan varmasti oppilaat käyvät pyytämässä mua kaveriksi, mihin en kylläkään suostu, ja näkevät siellä sitten jotain epäkelpoa. Tai oli mitä oli, mutta haluaisin kuitenkin pitää siviilielämän pois duuneista ja teinien ulottuvilta, eli pitää alkaa miettiä, mitä sinne tunkee.

Senhän pystyy itse päättämään, että ketkä näkevät nuo tilapäivitykset. Vaihtaa vaan sieltä asetuksista oikean kohdan.
 

passenger

Jäsen
Tää on kumma juttu, että miksi tuo ilmoitus tulee joillekin lähes joka kerta ja joillekin ei oikeastaan koskaan. Täältä(kin) on saanut lukea tuskastuneita kommentteja siitä, kun naamakirja ei toimi ja sivua huolletaan jatkuvalla syötöllä. Mulle tuo tulee ehkä kerran kolmessa viikossa ja käytän kyllä facebookia päivittäin. Ja jos tuo ilmoitus tuleekin, niin uudestaan kirjautumalla olen poikkeuksetta päässyt sisään.

Samaa olen myös ihmetellyt. Käytän facebookia päivittäin eikä minulle ole kertaakaan ollut ongelmia sisäänkirjautumisessa. Joidenkin kavereiden sivulle klikatessa tulee kyllä usein ilmoitus että sivulla huoltotoimenpiteitä. Ainoat ongelmat ovat olleet chatin toimimattomuuden kanssa eikä niitäkään ole ollut pitkään aikaan.

Tämä viimeisin versio on mielestäni ihan toimiva. Live feed toimii mielestäni ihan hyvin. Ainoa pieni miinus siitä että Events osio häipyi pois näkyvistä. Kaikki uusi ei ole aina ihan täysin perseestä...
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällaista ohjetta pukkaa uuteen Facebookiin hermonsa menettäneille: To restore Facebook to the old look: Look to the top left menu and click on MORE (in blue). Then drag STATUS UPDATES to the top. After dragging to the top, click on it. That becomes your default and it will become like before. Pass it on!
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Senhän pystyy itse päättämään, että ketkä näkevät nuo tilapäivitykset. Vaihtaa vaan sieltä asetuksista oikean kohdan.

Ilmeisesti sama esim. kuvissa. Moni ei laita ollenkaan mitään suojausasetuksia kenellä niitä on mahdollisuus ja oikeus katsoa. Lähes aina pullahtelee feedeihin kaverin kaverin jne kuvia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Senhän pystyy itse päättämään, että ketkä näkevät nuo tilapäivitykset. Vaihtaa vaan sieltä asetuksista oikean kohdan.
Jees, ja kohdillaan nuo olivat, kun asian tarkastin. Jostain syystä vain kiinnitin siihen huomiota nyt ja kun tämä uudistus oli tuoreessa muistissa, vedin yhtäläisyysmerkin siihen.
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Tällaista ohjetta pukkaa uuteen Facebookiin hermonsa menettäneille: To restore Facebook to the old look: Look to the top left menu and click on MORE (in blue). Then drag STATUS UPDATES to the top. After dragging to the top, click on it. That becomes your default and it will become like before. Pass it on!

Voi saatana nuo mun nutipääkaverit itkee siitä uudistuksesta. Jospa se nyt loppuisi!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuolla saa vain tilapäivitykset näkyviin. Ja typerää, että joutuu päivittämään koko sivun nähdäkseen uudet matskut, ennen tuli jouhevasti ilmoitus, että 64 postia tullut. Rasittavaa pomppia uutisten ja tilapäivitysten välillä pysyäkseen kartalla, kuka kavereista on menossa nukkumaan ja kuka linkitti pierevän koiran Youtubesta. Varsinainen Facecock.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Näkeekö jostain, jos joku on poistanut toisen kaverilistaltaan?
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tällaista ohjetta pukkaa uuteen Facebookiin hermonsa menettäneille: To restore Facebook to the old look: Look to the top left menu and click on MORE (in blue). Then drag STATUS UPDATES to the top. After dragging to the top, click on it. That becomes your default and it will become like before. Pass it on!
Tämä on muuten myös oiva keino saada nuo testit pois näkyvistä... Siis jos joku kavereista niitä tekee. Eipähän näy enää käytit mitä selainta tahansa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Näkeekö jostain, jos joku on poistanut toisen kaverilistaltaan?

Mun tietääkseni ei näe mistään. Olisin nimittäin joskus kaivannut itsekin moista palvelua, mutta en löytänyt. Ainoa keino on kahlata kaverilista läpi ja keksiä kuka puuttuu. En viitsi sitä itse enää tehdä ollenkaan.

E. Taas tuo sivusto vittuilee mulle. Nyt 25 kertaa yrittänyt viimeisen puolen tunnin sisällä kirjautua sisään eikä vaan onnistu.
Se on yllättäen huollossa. Jotain on helvetin pahasti rikki mun sivuilla, kun sitä parsitaan kuin MD-11-lentokonetta heavy huollossa, puretaan palasiksi ja kootaan uudestaan.
Perkele sanon minä.
 
Viimeksi muokattu:

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Se on. On se.

Hienoa kun Operalla ei pysty jostain syystä kirjautumaan sisään, mutta onneksi vanha kunnon IE6 jaksaa pelittää sen suhteen. Taitaa kyllä vika olla tällä kertaa selaimessa, mutta kuitenkin. Eipä sitä ongelmaa ole muun kuin naamapaskan suhteen.

edit: Nyt ei pääse enää ees IE:llä. No, pitää kai hankkia elämä.
 
Viimeksi muokattu:

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Nyt melkein pitää kysyä täältä. Miten ihmeessä seuraava juttu on mahdollinen:

Minulle tuli kaveriehdotuksiin henkilö, puhuteltakoon häntä vaikkapa henkilönä A. Tunnen A:n, ja periaatteessa voisin lisätäkin hänet kaverikseni. Emme ole kuitenkaan työ- tai koulukavereita.

Tällä henkilöllä on yksi (1) ystävä koko kaverilistallaan, olkoon hän vaikkapa henkilö B. B ei ole minun ystäväni, en tunne koko henkilöä. B:llä ja minulla on yksi yhteinen ystävä, henkilö C. Henkilön C kanssa meillä on muutama yhteinen ystävä, ei mitään normaalista poikkeavaa.

Nyt ihmettelen tulisesti sitä, kuinka ihmeessä Facebook ehdotti minulle ystäväksi henkilöä A? Meitä ei kuitenkaan yhdistä ainakaan ystävien kautta Facebookin silmissä ns. mikään ja yleensähän nuo FB:n ehdotukset ovat keskimäärien edes jotenkin etäisesti tuttuja, joten tuskin ihan jokaista kaverin kaverin kaveria ehdotetaan. Jännää, sano.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
^Onko mahdollista, että henkilö A tietäisi sähköpostiosoitteesi jotain kautta? Nimittäin sillä sähköpostiosoitteella, jolla olet rekisteröitynyt naamakirjaan, pystyy löytämään sinut, vaikka olisit pistänyt osoitteen salaiseksi.

Sen takia FB saattaa ehdotella kaveriksi, mikäli A on syöttänyt sp-osoitteesi hakuun.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pelaakohan muuten kukaan muu täällä Jatkoajassa tuota Fantasy Hockey-peliä? NHL:ään perustuvaa managerointipeliä, missä on kaksi kentällistä pelaajia ja pelaajia saa vaihtaa mielin määrin koko kauden ajan kunhan jokaiselle pelipaikalle kertyy maksimissaan 82 peliä kaudessa.

Koukuttava ja mielenkiintoinen managerointipeli. Palkintoja tuossa ei taida olla jaossa, mutta eihän niitä ole jaossa suomalaisille toisessakaan NHL-manageripelissä Sporting news hockeyssä? Tämä managerointipeli on kyllä itselläni varastanut kiinnostuksen NHL-managerointiin liittyen tuolta Sporting news hockeyn manageroinnilta. Sijoitukseni on tällä hetkellä 2192.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Onko muilla tuo facebook jumissa? Ei meinaa mitään päästä siellä tekemään. Ei kommeintoimaan, ei vaihtamaan tilaa eikä poistamaan vanhoja uutisia.

Mitä toi nykyään muuten ehdottelee kaikkia ihmeellistä. Kuten kirjoita jonkun seinälle tms. Vituttaa tuollainen. Kaverille se ehdotti, että sen pitää erota vaimostaan. Mielenkiintoista.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Onko muilla tuo facebook jumissa? Ei meinaa mitään päästä siellä tekemään. Ei kommeintoimaan, ei vaihtamaan tilaa eikä poistamaan vanhoja uutisia.

Sama. Kuvien lataamiseen menee pieni iäisyys, eikä chatti ole toiminut varmaan tuntiin. Kommentointi ja esmes kuvatekstien laittaminen kohdilleen toimii jos toimii.

Miten musta tuntuu, että tuoreimman "uudistuksen" jälkeen ongelmia on ollut enemmän kuin ennen?
 

Vietävä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KPS
Onko muilla tuo facebook jumissa? Ei meinaa mitään päästä siellä tekemään. Ei kommeintoimaan, ei vaihtamaan tilaa eikä poistamaan vanhoja uutisia.

Mitä toi nykyään muuten ehdottelee kaikkia ihmeellistä. Kuten kirjoita jonkun seinälle tms. Vituttaa tuollainen. Kaverille se ehdotti, että sen pitää erota vaimostaan. Mielenkiintoista.

On. Vituttaa muutenkin koko sivusto. Poistan koko facebook -tilin. Minä muuten sen viestin kaverillesi kirjoitin. Vaimonsa on perin kissamainen, mutta ikävän tarkka siveydestään. Ajattelin eron auttavan. Lisäksi internetyhteyskin tökkii perkeleesti. Johtunee käyttäjästä.

Mutta tosiaan ei mitään pääse tekemään siellä. Facebookissa. Tuskallista. Juuri olin vaihtamassa tilapäivityksekseni: "kylmä hiki otsalla, sillä dildovyötä käyttävä maskuliininen nainen hengittää niskaani". Mutta tuokin yksinkertainen temppu epäonnistui. Facebook vittuili "jokin meni pieleen, yritä uudelleen". Kun tuo viesti tuli kahdennenkymennennenkolmannen kerran, ajattelin, että on aika turhautua ja tulla avautumaan jatkoajan keskustelupalstalle.

Hyvää kesää. Vaihdan vaikkapa twitteriin, saatana!
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Poistan koko facebook -tilin.

Tästä tulikin mieleeni erään kaverin kertomaa. Kun viimeisen kerran piti valita, että tosiaan poistaa sen tilin, tuli jonkunlainen kuvashow kavereista ja teksti: "He jäävät kaipaamaan sinua." Aiheutti hyvät naurut kyllä. :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös