Facebook

  • 994 079
  • 3 109

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän meseä käyttää mielummin ihan pelkkään keskusteluun kuin Facea. Niin kuin tässä ketjussa on jo monasti todettu niin se on helppokäyttöisempi siihen tarkoitukseen.

Facessa taas on mukavampaa siksi kommunikoida kavereiden kanssa kun se kommunikointi ei ole ihan niin reaaliaikaista kuin mesessä. Joku heittää tilapäivityksekseen jonkun teksin ja voit siihen kommentoida jotain ja keskustelu etenee näin. Ei tarvitse heti olla kommentoimassa mitään välttämättä toisin kuin tavallisessa rupattelussa.

Facessa on myös helpompi kommunikoida niidenkin ihmisten kanssa joiden kanssa ei ole niin tekemisissä. Joku päivittää tilaansa niin pystyt sen avulla keksimään jutun juurta. Facessa myös pääsee olemaan yhteyksissä suurempaan määrään ihmisiä kuin mesessä.

Mese on valintani mikäli kommunikointi on täysin reaaliaikaista. Face muussa tapauksessa.
 

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Niin siis mikäli jollekin jäi vielä epäselväksi niin mulla näkyy Adiumissa ihan samalla tavalla keskustelu vastapuolen kanssa, oli se sitten MSN, Yahoo!, AIM, Gtalk tai Facebook -keskustelu. Mulla on vaan mun "mese-ohjelmassa" Facebook -tili.

Ja aivan täysin ihan yhtä reaaliaikainen se on kyllä tuo Facebookinkin chat kuin joku MSN Messenger tai mikä tahansa vastaava pikaviestin. Taitaa mennä puurot ja vellit sekaisin jengillä tässä chatissa ja tilapäivitysten kommentoinnissa tai wall-to-wall -keskustelussa, joka taas vastaa enemmänkin "tekstiviestittelyä".
 

dal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ne parit
Latasin uuden Javan, joka aiheutti sen, että aina, kun joku sanoo facebookin chatissa jotain minulle, niin tämä kaivaa sen selaimen päällimmäiseksi. Oli mikä vain ohjelma auki, niin hypähtää päällimmäiseksi.

Saako tuon perkeleen ominaisuuden pois päältä jollakin tavalla?

Saman v-mäisen hienon ominaisuuden takia on tuskailtu täälläkin. Ainakaan Fb:n omista asetuksista ratkaisua ei löytynyt, mutta yksinkertaisen kiertotien löysin: pienennä Fb:n ikkuna alas "tehtäväpalkkiin" silloin, kun käytät jotain muuta selainikkunaa. Sieltä ei pompi silmille.
 

ditrim

Jäsen
Kerroin jo KKK:ssa saman mutta kerron sen tännekin. Lensin eilen naamakirjasta pihalle. Pääseekö sinne jotenkin takaisin?
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Saman v-mäisen hienon ominaisuuden takia on tuskailtu täälläkin. Ainakaan Fb:n omista asetuksista ratkaisua ei löytynyt, mutta yksinkertaisen kiertotien löysin: pienennä Fb:n ikkuna alas "tehtäväpalkkiin" silloin, kun käytät jotain muuta selainikkunaa. Sieltä ei pompi silmille.
Ei vain taida toimia, kun nykypäivänä taitaa useimmat käyttää välilehtiä, joita ei saa pienennettyä erikseen. Toki voi avata FB:n erikseen omaan ikkunaansa.
 

ditrim

Jäsen
Miksi? Heitteleekö ne immeisiä ulos ihan huvikseen vai teitkö siellä pahojasi?

Hmm.. Minun eeppisen etiikan mukaan en tehnyt mitään pahaa. Lähetin sinne nyt sähköpostia, jossa suorastaan anelin pääsyä takaisin. Kokeillaan ensin kiva tyyppi -taktiikalla ja jos se ei toimi, niin muutetaan taktiikkaa hieman likaisemmaksi.

Siksi kai sieltä lensin ulos kun laitoin samaa linkkiä monelle eri ihmiselle. Hyvää hyvyyttäni yritin naurattaa kavereitani, ja miten siinä taas kävikään. Ei ole helppoa tämä pellen rooli.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Siksi kai sieltä lensin ulos kun laitoin samaa linkkiä monelle eri ihmiselle. Hyvää hyvyyttäni yritin naurattaa kavereitani, ja miten siinä taas kävikään. Ei ole helppoa tämä pellen rooli.

Enpä kyllä ole kuullut, että sieltä olisi koskaan kukaan lentänyt pihalle siitä, että laittaa samaa linkkiä liian monelle kaverille (riippuu tietty siitä kuinka monta kaveria on) - no kaikkea oppii. Linkin sisällön tähden FB:stä voi kyllä lentää pihalle, ovat nääs sen verran ahdaskatseisia siellä Yhdysvaltojen suunnalla.

vlad.
 

Teloch

Jäsen
Kaverihan tuota linkittelyä naureskeli juuri muutama päivä sitten. Työpäivän ratoksi sieltäpäin tuli linkkiä useampaankin viihdesivustoon (crap, riemurasia jne. - ei sellaisia viihdesivustoja mitä te luulitte) ja jossain vaiheessa hälle sitten tuli ylläpidolta viestiä että spammi on sitä luokkaa, että se loppuu just tasan nyt tai kenkä heilahtaa. Onhan se hyvä että spammiin puututaan kovalla kädellä, mutta onhan tuo nyt vähintäänkin ihmeellistä touhua kaikin puolin jo tässä vaiheessa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kysellääs olettekos törmänneet ongelmaan tuon "keskustelun" kanssa. Eli tuolla keskustelussa kun on noita kavereita, niin en näe heidän "status -tilaansa" kun siirrän hiirenkursorin nimen päälle. Okei eihän se silloin näy jos ei henkilö ole laittanut mitään viestiä siihen, mutta jos tietää että toisella on siinä viesti.
Asetuksista kattoin, että on täppä kohdassa Näytä Syöte tapahtumat keskustelussa.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Kysellääs olettekos törmänneet ongelmaan tuon "keskustelun" kanssa. Eli tuolla keskustelussa kun on noita kavereita, niin en näe heidän "status -tilaansa" kun siirrän hiirenkursorin nimen päälle. Okei eihän se silloin näy jos ei henkilö ole laittanut mitään viestiä siihen, mutta jos tietää että toisella on siinä viesti.
Asetuksista kattoin, että on täppä kohdassa Näytä Syöte tapahtumat keskustelussa.

Facebook taisi tuossa pari päivää sitten "uudistua" eli joitakin ominaisuuksia on näköjään karsittu - tuo statuksen näkymättömyys taitaa olla yksi karsituista. Itselläni ei myöskään toimi, vaan eipä liiemmin väliäkään.
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
Deaktivoin tilin pari päivää sitten. Ensinnäkin pelasin liikaa Mafia Warsia (olin mm. hankkinut yli 400 täysin tuntematonta ihmistä kavereikseni, että mafiaperhe kasvaisi), toiseksi kävi vituttamaan kavereiden ja puolituttujen facebookiin lataamat epäedustavat kuvat joissa näyin, kolmanneksi niin monien tyyppien älytön itsekehu ja päteminen omissa statuspäivityksissä ärsytti ja neljänneksi ärsytti kaikki tyypit, jotka liittyy johonkin maailmanparannusryhmään ikään kuin se vaikuttaisi siihen haluttuun asiaan yhtään millään tavalla.

Nyt ilman facebookia ahdistaa ja vituttaa huomattavasti vähemmän.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Deaktivoin tilin pari päivää sitten. (olin mm. hankkinut yli 400 täysin tuntematonta ihmistä kavereikseni, että mafiaperhe kasvaisi)...monien tyyppien älytön itsekehu ja päteminen omissa statuspäivityksissä ärsytti

Nyt ilman facebookia ahdistaa ja vituttaa huomattavasti vähemmän.

Tästä rohkeasta ja nonkonformatiivisesta päätöksestä suuri kädenojennus.

Tuntuu että näin nettimaailmassa se ihmisten typeryys ja pätemisen tarve vaan tiivistyy, näköjään silloinkin vaikka esiinnytään omalla nimellä. Saahan tuon kautta tietysti kätevästi yhteyden, jos oikeasti on jollekin tutulle asiaa, mutta yhteisönä Facebook on silti enemmänkin vitsi. Mielipiteitä on tietysti monia. Ehkä mä en vaan ymmärrä tätä nykymenoa, tylsä ja outo kun olen.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Saahan tuon kautta tietysti kätevästi yhteyden, jos oikeasti on jollekin tutulle asiaa, mutta yhteisönä Facebook on silti enemmänkin vitsi. Mielipiteitä on tietysti monia. Ehkä mä en vaan ymmärrä tätä nykymenoa, tylsä ja outo kun olen.

Aika huumoripohjalla minäkin otan koko Facebookin. Ei silti, onhan sen kautta pystynyt juttelemaan vanhojen luokkalaisten kanssa, joiden puhelinnumerosta/sijainnista/mistään olisi muuten mitään hajua. Siihen käyttöön ihan pätevä kone.

Kaiken maailman "kummalla jalalla nouset huomenna sängystä?" -kyselyt turhauttavat, tai ainakin niiden julkaiseminen. No, saapa ne piiloon, jos liikaa ärsyttävät.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Aika huumoripohjalla minäkin otan koko Facebookin. Ei silti, onhan sen kautta pystynyt juttelemaan vanhojen luokkalaisten kanssa, joiden puhelinnumerosta/sijainnista/mistään olisi muuten mitään hajua. Siihen käyttöön ihan pätevä kone.

Juu, juuri tämän takia Facebookiin rekisteröitymisessä on ollut edes jotain järkeä (aktiivista profiilia itselläni ei edelleenkään ole). Onhan siinä kieltämättä naurussa pitelemistä tällä iällä (30+) löytää kuvia vanhoista peruskoulu/lukioaikaisista luokkakavereista, varsinkin niistä, joiden naaman perusilme ei ole juuri muuttunut, vaikka lapsen naama on matkan varrella vaihtunut aikuisen naamaan. Kätevähän siinä on sitten sähköpostitse kysellä kuulumisia. Silti menneet on menneitä, en koe tarvetta sen enempää jatkossa kaveerata vanhojen luokkakavereiden kanssa, ja nykyisen ihmispiirin kanssa pidän mielummin yhteyttä toisin keinoin.
 
Suosikkijoukkue
Kuhmon Kiva, KalPa, LA Kings
Sitä vaan ihmettelen mistä tunnisti oikean Niemisen Veikon? Ajokortin valokuvaa facebookin kuviin vertaamalla?

Ei taida Facebookissa olla toista saman nimistä, niin löytäminen on suht helppoa. Ja kyllähän Veikon tunnistaa muutenkin ..
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Puhelimeen paukahti seuraavanlainen viesti:

"Facebook Mobilen varmistuskoodi: m8w4w2 voi sisaltaa matkapuhelu- tai muita maksuja"

Hämmentävääv. Varsinkin kun puhelinnumeroani siellä ei missään ole joten sieltä se ei ole voinut tulla. Kellekkään muulle tullut samanlaista?
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Puhelimeen paukahti seuraavanlainen viesti:

"Facebook Mobilen varmistuskoodi: m8w4w2 voi sisaltaa matkapuhelu- tai muita maksuja"

Hämmentävääv. Varsinkin kun puhelinnumeroani siellä ei missään ole joten sieltä se ei ole voinut tulla. Kellekkään muulle tullut samanlaista?

Käsittääkseni olet käyttänyt Facebookia puhelimella. Itse olen käyttänyt, ja käytän edelleen. Nuo muut maksut ovat sitten mahdollisia datasiirtomaksuja. Itselläni ei ole koskaan näkynyt mitään erikoisia maksuja puhelinlaskussa, ja kiinteä datakin niin en usko että ovat mitään veloittaneet.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Käsittääkseni olet käyttänyt Facebookia puhelimella. Itse olen käyttänyt, ja käytän edelleen. Nuo muut maksut ovat sitten mahdollisia datasiirtomaksuja. Itselläni ei ole koskaan näkynyt mitään erikoisia maksuja puhelinlaskussa, ja kiinteä datakin niin en usko että ovat mitään veloittaneet.

Sehän tässä on että en ole. Kun mielestäni Facebook iPhonen kautta on eri kuin Facebook Mobile. Olen ilmeisesti väärässä
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Onpas Facebook ollut sekaisin viime aikoina.

Ei näytä myöskään auttavan, vaikka vaihtaisi kielen toiseksi.
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Oliko sulla kenties juuri päivitetty Opera 10?

Siis facebook ei toiminut Firefoxilla ja sitten latasin Operan sen tilalle. Näköjään tämä on Opera 10 millä pelittää.

Edit.Nyt ku tarkemmin katsoo tuota niin sehän on ihan päin vittua koko facebook. Näyttää jotain 12 tuntia sitten tulleita tilapäivityksiä ihan sekaisessa järjestyksessä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös