Mainos

F1-ketju

  • 663 007
  • 5 069

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Kovalaisella olisi nyt iskunpaikka, ihan ensikauden tallipaikkaakin ajatellen. Ruutu on hyvä ja jos vähintään pitää oman paikkansa, niin mahdollisuuksia nousuun palkintopallin lähettyville voi vaikka ollakin. Toivottavasti menisi nyt kisa putkeen miehellä.
Ei sinne ole kyllä sen enempää mahdollisuuksia kuin tähänkään asti normaalissa kisassa. Seitsemäs sija on ilman kärkikuusikon ongelmia maksimisuoritus, niin suuri on ero kalustossa.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Loistavaa Hamiltonilla ongelmia! Nyt vaan Kimi maalin ja pisteet himaan!

EDIT: Ei Hamilton nyt sitten niin kauas tippunutkaan, kun oli muutenkin tulossa varikolle.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kimin olisi nyt pakko voittaa vaikka 8 pistettä on myös hyvät
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pääasia, että ero kutistui 4 pisteellä. Voitto meni aika-ajoissa. Ferrarin nopeus oli selkeästi parempaa kuin mäkillä, kuten yleisesti odotettiinkin. Ferrari pystyy myös hyödyntämään pehmeämmän rengasseoksen kilpailussa selkeästi paremmin kuin muut. Eipä tästäkään kisasta paljon jäänyt käteen, noin niikuin viihdearvon kannalta.

Heikiltä ja Nicolta hienot kisat ja maalissa pisteille. Erityisesti Heikki ajoi hienon alkupuoliskon, jolla pääsi ohi Kubicasta.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Väläyttihän se mäkkikin taas sitä "vanhaa kunnon varikko-osaamistaan" ahnehtimalla Hamiltonille lisäkierroksia Massan ja Räikkösen körötellessä ruuhkassa toisten stoppiensa jälkeen. Ei muuta kuin seuraavassa kisassa samaan malliin niin päästään katsomaan viimeisessä kisassa kunnon kahinat neljän kärkimiehen kesken.

Ferrarilta suvereeni esitys. Ferrari vs muut tänä viikonloppuna 6-0.

Unohtuipas törkeällä tavalla: Kovalaiselta upea kilpailu. Vaikea alkaa olla Flavion miestä muualle tuuppia. Myös Rosberg hoiti hommansa enemmän kuin kiitettävästi himaan, mutta se nyt ei ollut mikään yllätys(jos Williamsin maaliin saakka ehjänä säilymistä ei sellaiseksi lasketa).
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Väläyttihän se mäkkikin taas sitä "vanhaa kunnon varikko-osaamistaan" ahnehtimalla Hamiltonille lisäkierroksia Massan ja Räikkösen körötellessä ruuhkassa

Tuo nyt ei kyllä millään lailla ollut Mäkin vika. Noita sattuu kaikille talleille silloin tällöin, eikä renkaan tarvitse olla paljon ajettu.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Aikaisemmin, kun katseltiin formuloita niin kisastudion pitkäveto eli montako radalla tehtyä/ ajettua ohitusta tulee ensimmäisen 8 kuskin kohdalla. Lasku alkaa 1. kierroksen jälkeen.
Tulos jälleen 0.
Jännitystä ja ohitustilanteita lähes yhtä paljon, kuin tivolin toukkajunassa.
Ei hyvä, ei.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ei niitä ohituksia paljotta tule, kun rataprofiilit ovat vastaavia mitä tänäänkin nähtiin. Pyöreitä mutkia kun on peräjälkeen, niin mistä sitä kehittää sen vauhdin, jolla edellä olevan voi ohittaa. Ei mistään.

Vaikea tulo pitkälle suoralle, jonka päässä on tiukka mutka, antaa ne parhaimmat paikat ohittamiseen jättämällä jarrutukset kaveria myöhemmäksi. Sen lisäksi rata pitää olla riittävän leveä, ettei ajolinjaa voi peittää suoraan ajamalla, niinkuin Monacossa tapahtuu.

Olisi kyllä Kimi tarvinnut tänään voiton, mutta parempi tämäkin urheilullisesti, kuin se että kaveri päästää lopussa ohi. Massa oli kuitenkin ennen tätä päivää pisteen Räikköstä perässä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ei niitä ohituksia paljotta tule, kun rataprofiilit ovat vastaavia mitä tänäänkin nähtiin. Pyöreitä mutkia kun on peräjälkeen, niin mistä sitä kehittää sen vauhdin, jolla edellä olevan voi ohittaa. Ei mistään.

Vaikea tulo pitkälle suoralle, jonka päässä on tiukka mutka, antaa ne parhaimmat paikat ohittamiseen jättämällä jarrutukset kaveria myöhemmäksi. Sen lisäksi rata pitää olla riittävän leveä, ettei ajolinjaa voi peittää suoraan ajamalla, niinkuin Monacossa tapahtuu.

Kyllä Turkissa se takasuora on juurikin kuvailemasi kaltainen. Siihen tullaan semmoisen mutkan kautta, joka on todella helppo ajaa päin vittua, ja jarrutus tulee tiukkaan mutkaan. Tosin ohitusmahdollisuus on käytännössä pilattu toisella ja kolmannella hitaalla mutkalla heti perään.

Kyllä Turkin radalla ohi pääsee, jos erot on tarpeeksi suuret. Mutta kun puhutaan kymmenyksistä, niin millään radalla ei mennä ohi tämän päivän formuloilla. Ellei edellä menevä tee sitten sitä kuuluisaa virhettä.

Onneksi ensi vuonna poistuu luistonesto. Vielä kun tajuaisivat poistaa moottoreista kierroslukurajoittimen, niin voitaisiin niitä ohituksiakin nähdä ensi kaudella.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kyllä Turkissa se takasuora on juurikin kuvailemasi kaltainen. Siihen tullaan semmoisen mutkan kautta, joka on todella helppo ajaa päin vittua, ja jarrutus tulee tiukkaan mutkaan. Tosin ohitusmahdollisuus on käytännössä pilattu toisella ja kolmannella hitaalla mutkalla heti perään.
Se takasuora vaan kääntää keskellä oikealle, jolloin ei enää vastaa varsinaista pitkää suoraa.
Kyllä Turkin radalla ohi pääsee, jos erot on tarpeeksi suuret. Mutta kun puhutaan kymmenyksistä, niin millään radalla ei mennä ohi tämän päivän formuloilla. Ellei edellä menevä tee sitten sitä kuuluisaa virhettä.
Tietysti, jos erot ovat suuria, mutta ne kuskit eivät sitten kilpailekkaan samoista sijoista. Esimerkiksi Kanada, USA, Ranska ja monta muutakin on, missä hyvällä viime hetken jarrutuksella pystyy ohituksen tekemään.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tuo nyt ei kyllä millään lailla ollut Mäkin vika. Noita sattuu kaikille talleille silloin tällöin, eikä renkaan tarvitse olla paljon ajettu.

Paitsi tämän palstan tietäjien mukaan silloin kun se sattuu Kimille. Silloinhan kyseessä on aina herran oma moka täysin tavasta, tilanteesta ja olosuhteista riippumatta.

Tosiaan mielenkiintoista nähdä tuleeko tuo luistoneston poistaminen helpottamaan ohituksia vai onko vaikutus taasen pelkästään negatiivinen eli autoilla tullaan Kubican sanoja mukaillen köröttelemään kuin neljän ruuhkassa. Vapaasti kiertäviin kai ei tulla hevin palaamaan taloudellisuustavoitteisiin(nimenomaan moottoribudjetti puolella)vedoten.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
On kyllä aika uskomatonta, että F1-sarja on niin suosittu kuin se on, vaikka kisat ovat lähestulkoon poikkeuksetta tappavan tylsiä. Käsittämätöntä ettei asialle saada tehtyä mitään. Potentiaalia olisi ja rahasta se ei ainakaan ole kiinni, mutta tilanne vaan menee huonommaksi vuosi vuodelta.

Tulosluettelo on aina loppukaudesta jotain tällaista:

Ferrari
Ferrari
McLaren
McLaren
Renault
BMW
Renault
BMW

Onneksi tällä kaudella kisoja ei ratkaista rengastehtailla vaan sentään ihan tallien omalla työllä. Vielä kun saataisiin kuljettajienkin erot jotenkin näkymään tuloslistalla.
 
On kyllä aika uskomatonta, että F1-sarja on niin suosittu kuin se on, vaikka kisat ovat lähestulkoon poikkeuksetta tappavan tylsiä. Käsittämätöntä ettei asialle saada tehtyä mitään. Potentiaalia olisi ja rahasta se ei ainakaan ole kiinni, mutta tilanne vaan menee huonommaksi vuosi vuodelta.

Vieläkö joku ihmettelee miksi Formula 1 ei tule olemaan tällä menolla koskaan vaikkapa NASCARia suositumpi moottoriurheilusarja Ameriikan maalla?
 

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Vieläkö joku ihmettelee miksi Formula 1 ei tule olemaan tällä menolla koskaan vaikkapa NASCARia suositumpi moottoriurheilusarja Ameriikan maalla?


Huono vertaus mielestäni. Indy car sarjaa ajettiin jenkeissä vaikka kuinka kauan, joka nykyään on jakautunut kahteen sarjaan: IRL(indy racing league)
Champ Car...eli näitä voi verrata F-ykköseen... mut suosituin sarja on jenkeissä Dale Earnhardt...rip.
 
Huono vertaus mielestäni. Indy car sarjaa ajettiin jenkeissä vaikka kuinka kauan, joka nykyään on jakautunut kahteen sarjaan: IRL(indy racing league)
Champ Car...eli näitä voi verrata F-ykköseen... mut suosituin sarja on jenkeissä Dale Earnhardt...rip.

Pointtini tuossa oli, kun lukee/kuulee näitä "ne ajaa siellä vaan isoa rinkiä yhteen suuntaan" -kommentteja, että jokainen joka vähääkään on seurannut jenkkien autoilusarjoja, tietää varmasti miksi kyseiset sarjat kiinnostaa Formuloita enemmän sielläpäin, kun käytännössä yhdessä ovaalikisassa ohitetaan/pystyy ohittamaan enemmän kun Formuloissa koko kautena yhteensä.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se nyt vaan johtuu siitä, että kun kilpailu kovenee, niin noin käy. sama futiksessa, kun supertiimit kohtaa, ei kukaan uskalla pelata ja tulos on yleensä 0-0. Sama formuloissa, kovin autosarja ikinä missään, mutta kun parhaat kuskit ajelee parhailla autoilla, näin käy. Mikä on toki valitettavaa...

Kyllä ennen oli paremmin, kun Neuvostoliittokin voittti Ruotsin 13-2.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loistavaa Hamiltonilla ongelmia! Nyt vaan Kimi maalin ja pisteet himaan!
Hamiltonilla kävi aivan uskomaton tuuri, kun rengas meni lähes täysin oikealla hetkellä. Vituttaa se Oskari Saari, joka keksi jostain, että a) Hamilton oli juuri ohittanut varikon sisääntuloportin ja b) Hamilton oli ajamassa kisan voittoon. Mitä helvettiä? Eikö Hamilton ollut tolla hetkellä jäänyt jo yli 7 sekuntia Ferrareista? Saaren ongelma on se, että jos se keksii jonkin ajatuksen (joka voi sillä hetkellä olla vielä hyvä), se pysyy siinä loppuun asti.

Ei se Kekekään mikään ruudinkeksijä ole. Nyt väläytti taas sellaista asiantuntemusta toteamalla, että jos ajaa pitemmän stintin, pääsee lopussa pitempään ajamaan tyhjällä tankilla nopeita kierrosaikoja.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Hamiltonilla kävi aivan uskomaton tuuri, kun rengas meni lähes täysin oikealla hetkellä. Vituttaa se Oskari Saari, joka keksi jostain, että a) Hamilton oli juuri ohittanut varikon sisääntuloportin ja b) Hamilton oli ajamassa kisan voittoon. Mitä helvettiä? Eikö Hamilton ollut tolla hetkellä jäänyt jo yli 7 sekuntia Ferrareista? Saaren ongelma on se, että jos se keksii jonkin ajatuksen (joka voi sillä hetkellä olla vielä hyvä), se pysyy siinä loppuun asti.

Ei se Kekekään mikään ruudinkeksijä ole. Nyt väläytti taas sellaista asiantuntemusta toteamalla, että jos ajaa pitemmän stintin, pääsee lopussa pitempään ajamaan tyhjällä tankilla nopeita kierrosaikoja.

Tämä kirjoitus oli pakko lainata kokonaan, koska se vastaa täysin omiakin tuntemuksiani sunnuntain selostuksesta. Hamiltonilla oli vielä sikälikin tuuri, että toinen varikkokäynti olisi joka tapauksessa pitänyt tehdä muutaman kierroksen kuluessa, eli tästä ei tullut edes ylimääräistä käyntiä.

Tuon Keken kommentin logiikka jäi tosiaan minullekin avautumatta.

Pisti myös hymyilyttämään sekoilu Davidsonin polttoainemäärän suhteen. Kukaan kolmesta selostajasta ei tajunnut, että aika-ajossa sijalle 11 ajanut kuljettaja saa tankata niin paljon bensaa kuin haluaa. Keke tietysti pelimiehenä vieritti syyn varikkotoimittaja Timolle.

Muuten kyllä mielelläni kuuntelen Kekeä kommentaattorina.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Ei se Kekekään mikään ruudinkeksijä ole. Nyt väläytti taas sellaista asiantuntemusta toteamalla, että jos ajaa pitemmän stintin, pääsee lopussa pitempään ajamaan tyhjällä tankilla nopeita kierrosaikoja.
No miksei?
Jos lähtökohtana on ajaa toisen perässä omaan tankkaukseen asti, ei niitä nopeita kierroksia tule yhtään. Jos taas bensaa on muutamia kierroksia kaveria pidempään, pääsee ajamaan niitä nopeita kierrosaikoja tasan ne kierrokset. Siis pidempi stintti kannattaa. Ainakin, jos pystyy isommasta tankkauksesta huolimatta roikkumaan toisen kannassa ;-)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös