Viestin lähetti Alex
Ei mennyt näin. Päätös oli tallin ja Schumikin sanoi ettei ollut tyytyväinen ratkaisuun ja olisi antanut Barrichellon voittaa jos talli ei olisi päättänyt toisin. Schumia on turha syyttää, mutta Todtia voi haukkua niin paljon kun jaksaa.
Viestin lähetti JP
Ferrari toimii mielestäni tehokkaasti ja haluaa todella voittaa valmistajien pistepörssin. Schumin voitto olisi voitu järjestää huomattavasti "siistimmin", vaikkapa venyttämällä Ruubenssin varikkokäyntiä. Niin heillä on tehty ennenkin, joten miksei nyt? Keltaiset liput taisivat tasoittaa tilannetta liikaa.
Viestin lähetti Aksu
Valmistajien pistepörssin?? Noh... Miksi Schumin piti voittaa? Jätit vastaamatta peruskysymykseen. Valmistajien pisteisiin tuolla vaihdoksella ei ollut mitään merkitystä. Vai olisiko niin, että FIA on kabinettipäätöksellä muuttanut pistelaskua niin, että Schumi ja Rubens saavat voitosta erisuuruiset pisteet?
Viestin lähetti RightWing
Ja kuten tässä ketjussa jo mainittiinkin, niin näin halutaan varmistaa myös kuljettajien mestaruus tiimille. Kuten Jean Todt totesikin, viime vuosikymmenellä menetettiin mestaruus kolme kertaa viimeisessä kilpailussa, näin se voidaan ehkä välttää. Ehkä törkeää, muttei missään mielessä kiellettyä ja miksi tiimiä sitten kutsutaan tiimiksi, jossei saa yhdessä tehdä työtä tavoitteen eteen? ;) :D
.
Viestin lähetti mikaw
TekstiTV 204: "FIA haluaa kuulla Ferraria voitosta"
Ehkäpä jotain on tulossa (no ei kuitenkaan), mutta näyttää Ferrarin ratkaisu häirinneen korkeampia tahoja. Oletettavaa on, että FIA lausunnossaa toteaa tilanteen olevan ok. Mestaruus kun ei vielä ole varma. Siis Schumin mestaruus.
Viestin lähetti Aksu
Tämä on suuressa ristiriidassa Schumin vaikutusvallan kanssa. Kaikkihan sen tietävät, että Ferrari rakentaa autosta lähtien kaiken häntä varten. Miksi tässä asiassa hänellä ei muka ollut sanansijaa? Schumilla on vaikutusvaltaa ja piste.
Viestin lähetti Carlos
FIA(sko) todennäköisesti "nuhtelee" ferraria, mutta myöntää teon olevan sääntötoleranssin rajoissa. Ferraria vartenhan ne säännöt kuitenkin muokataan.
Vituttaa jo koko formulat.
Toinen hyvä on, että sääntöjä on noudatettava pilkulleen tai sitten pykäliä on liikaa... Tätä tapahtui silloin kun McLaren oli suuri ja Ferrari siinä lähellä kakkosena.´:confused:Viestin lähetti Aksu
Muutenkin FIA:n tulkinnat ovat hyvin mielenkiintoisia kun Ferrarista on puhe.
Viestin lähetti mikaw
Toinen hyvä on, että sääntöjä on noudatettava pilkulleen tai sitten pykäliä on liikaa... Tätä tapahtui silloin kun McLaren oli suuri ja Ferrari siinä lähellä kakkosena.´:confused:
Viestin lähetti Designer
McLarenilla alkaa olla vitsit lopussa. Siellä on pakko tehdä suuria muutoksia, ja ne piti tehdä jo eilen. Ikävää nähdä, miten entinen suurtalli on noin jyrkässä syöksykierteessä.
Viestin lähetti Kaivanto
Luulisin, että kaudella 2002-2003 McLaren tekee pohjakosketuksen tällä erää, Williams voittaa tiimien maailmanmestaruuden, Ferrari vielä Schumacherin taitojen ja yksinvallan turvin kuskien maailmanmestaruuden. 2003-2004 Williams vie kaiken ja McLaren tappelee Ferrarin kanssa suht tasapäisesti tiimipisteissä häviten tosin vielä hiukan. 2004-2005 Williams vie edelleen kaiken, McLaren on selkeä kakkonen ja Ferrari superkolmikon selkeä kolmonen.
Olet muuten täysin ja kertakaikkisen oikeassa. Piikkipaikka vaihtuu kolmen-neljän vuoden välein. Mutta se, mikä tässä nykyisessä tilanteessa huolestuttaa, on FIA:n suhtautuminen talleihin. Ennen ei olla autettu yhtä tallia näin läpinäkyvästi kuin Ferraria on muutamien viime vuosien aikana autettu. En tiedä, mistä tämä johtuu, mutta ainakaan Bernie-setää ei tunnu tilanne haittaavan yhtään. Ärh!Viestin lähetti Kaivanto
Ihmeellisesti nimittäin toistuu kerta toisensa jälkeen se kaava, että F1-sarjaa vuorollaan hallitseva tiimi vaipuu muutamaksi vuodeksi pohjamutiin rääpimään ja järjestyksessä seuraava astuu vuoroon. Veltostumistako lienee vai mitä, mutta huipulle palataan tavallisesti melko pian kunhan on ensin seisty hetki vesirännin alla syntyjä syviä miettien.