Mainos

F1-ketju

  • 663 927
  • 5 069

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ai? Minusta taas Schumi varsinkin 90-luvulla oli usein tosi kylmä ja koppava tyyppi. Niin radalla, kuin muutenkin. Ei sillä, varmasti hyvät välit tallissa muihin työntekijöihin ja antoi arvostusta, mutta en nyt minään herrasmiehenä olisi suinkaan Schumia aina pitänyt. Uran loppupuolilla tuota piirrettä alkoi kyllä tulla sittn esiinkin.

Noh, kuka näkee asiat mitenkin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Saattaapi FIA/Ferrari e-mail sotkusta tulla ratkaiseva tekjä tämän kauden mestaruudelle. Ferrarin on ollut itsekkin pakko kämmätä siinä jotain kun ovat vain painaneet villaisella koko homman...

Ratkaisupaikoiksi voi toki nostaa mitä haluaa. Mitä jos, Räikkösellä ei olisi ollut tekniikka huolia. Mitä jos, Räikkönen ei olisi kämmännyt Monacon aika-ajoa. Mitä jos, Räikkönen ei olisi pamauttanut seinään Monzassa. Ja ehkä tärkeimpänä, mitä jos, Räikkönen olisi ollut kauden alusta asti sinut Ferrarinsa kanssa.
Kaksi noista kuitenkin nousee yli muiden, Kimin moka Monacossa. Olisi ilman sitä ollut lähes 100% varmasti Massan edellä kyseisessä kisassa, joten siitä olisi tullut +5 pistettä. Ja sitten Ferrarin moka Fujissa, jota ilman Kimi olisi ollut vähintään toinen, ja nyt mestaruuteen olisi huomattavasti paremmat mahdollisuudet.
Itse olen vähän taipuvainen siihen suuntaan, että Kimi ajoi mestaruutensa seinään Monacon aika-ajoissa.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ai? Minusta taas Schumi varsinkin 90-luvulla oli usein tosi kylmä ja koppava tyyppi. Niin radalla, kuin muutenkin. Ei sillä, varmasti hyvät välit tallissa muihin työntekijöihin ja antoi arvostusta, mutta en nyt minään herrasmiehenä olisi suinkaan Schumia aina pitänyt. Uran loppupuolilla tuota piirrettä alkoi kyllä tulla sittn esiinkin.

Noh, kuka näkee asiat mitenkin.

Tätä lähinnä tarkoitinkin eli että nuori Hamilton muistuttaa jo nyt nuorena kypsynyttä Schumia. Siksi aika "huolestuttava" yhdistelmä. Tuota Schumin nuoruuden koppavuutta ja häikäilemättömyyttä ei siinä määrin näytä Hamiltonissa olevan.
 

HemmoP

Jäsen
Ratkaisupaikoiksi voi toki nostaa mitä haluaa.

Toki, mutta edellä mainitsemani olivat Ferrarista riippumattomia. mclaadalle noita ulkopuolisia apuja/hyötymisiä on kovasti siunaantunut.

Kilpailutilanteet on mennyt melko tasan eikä niistä mitään jossittelua tai naputtamista olekkaan. Kimi teki aikaisemmin kaudella vastaavan virheen varikolle mennessä, mutta pääsi silti jatkamaan kun taas playstationwannabechamp juuttui hiekalle.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Whitmars kertoo pr-pojun renkaista:
- Lewis halusi voittaa tämän kisan tyylillä ja laittoi selvästikin renkaansa kovemmalle kuin hänen kilpakumppaninsa, Whitmarsh taustoitti rengasvaikeuksia.


Suomennos: Lewis tuhosi renkaansa kokemattomuuttaan, ajamalla liian kovasti.

Ja täältä koko juttu.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Olkoonkin että Kimin ilmeetön (jopa välinpitämätön) esiintyminen on paikoitellen ihan ok, niin täytyy nuorelle Hamiltonille nostaa kyllä hattua. Keskeyttäminen oli varmasti mieletön pettymys, mutta silti nuori "stara" saapui varikkopilttuuseen takaisin ja kävi kiittämässä mekaanikkoja yms. tv-kameroiden kuvatessa koko tapahtuman. Näin synnytetään potentiaalista uutta Schumia sarjaan.
Paino virkkeellä "tv-kameroiden kuvatessa koko tapahtuman". En tiedä olenko koskaan nähnyt tekopyhempää ja selkeämpää mediapeliä.

En usko tippaakaan Hamiltonin mestaruuteen. Alonso sen vie. Hamilton ei kestä valtavaa painetta, vaan joko köröttelee hampaattomasti neljänneksi, tai sitten keskeyttää. Räikkönen voi hyvinkin voittaa, mutta Alonso tekee tarvittavan ja juhlii jälleen.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Paino virkkeellä "tv-kameroiden kuvatessa koko tapahtuman". En tiedä olenko koskaan nähnyt tekopyhempää ja selkeämpää mediapeliä.

No tottakai, sehän on aivan selvä. Ei kait Schumikaan varikkomuurilla istunut keskeytyksen jälkeen siksi että siellä oli niin älyttömän kivaa? Tai laskenut pulkalla mäkeä Ferrarin henkilökunnan kanssa kameroiden tallentaessa "tiimihengen" luomisen huikeimmat hetket? No ei tietenkään. Suunniteltua kaikki. Tässä aihepiirissä kuitenkin Kimi häviää monelle kilpakumppanilleen ihan 100-0. Sen verran pitäisi jätkällä olla pelisilmää, että joskus edes osaisi ottaa pisteet kotiin. Mutta ei.

Pakko heivata tähän oikein klassinen Kimi-esimerkki ihan oman ulkomuistin varassa:

- Toimittaja:
"Ensimmäinen testi Ferrarilla on takana. Miltä uusi auto tuntui?"

- Kimi:
"No emmätiijä. Samanlaisiahan noi kaikki formula 1 -autot on. Ihan jees. Sit näkee kun kausi alkaa."

- Vaihtoehtona esim:
"Uskomatonta ajaa legendaarista F1-autoa. Ai miten se eroaa muista? No onhan se sentään Ferrari."
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
En usko tippaakaan Hamiltonin mestaruuteen. Alonso sen vie. Hamilton ei kestä valtavaa painetta, vaan joko köröttelee hampaattomasti neljänneksi, tai sitten keskeyttää. Räikkönen voi hyvinkin voittaa, mutta Alonso tekee tarvittavan ja juhlii jälleen.

Olisi muuten tavallaan hienoa nähdä, että Kimi ja Alonso vetää viimeistä kierrosta peräkkäin, Hamiltonin ollessa kolmantena, turvallisen välimatkan päässä edellä menevästä kaksikosta.
Mclaren ja Hamilton valmistautuu jo juhlimaan mestaruutta, kunnessa Kimille tulee kaasun kanssa "ongelmia", ja Alonso kuittaa Kimin ohi mestaruuteen.

Illalla Alonson mestaruusjuhlissa, Kimillä ja Alonsolla olisi päällä t-paidat, joissa lukee "SUCK IT RON!".
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Hieno kausi jatkuu

Olipahan taas mielenkiintoinen kisa. Oli tavallaan aika kuvaavaa se, kun SpeedTV:n puolella selostajat hehkuttivat Hamiltonin ajoa ja maailmanmestaruutta alussa, mutta kaverin päätyessä hiekalle alkoi epätoivoinen "push, push!!!"-älämölö kiinalaisille; no, ymmärrettäväähän se on, kun brittejä tiimissä mukana. Nyt kuitenkin huomattiin, että kantapään kautta oppii esimerkiksi sen, että välikelin renkaita ei kannata raiskata hurmiossa, kun tyyliin sija 3-5 riittää.

Brasiliassahan saattaa taas tapahtua ihan mitä vaan. Ensimmäisessä mutkassa on kolina käynyt ja sade on sotkenut kuvioita monasti. Aika mielenkiitoinen oli myös tuo Alonson kommentti lehdistötilaisuudessa, jossa hän sanoi, että on "mahdotonta" voittaa mestaruus, mikäli molemmat autot tulevat McLarenilla maaliin; jotenkin luin rivien välistä taas melkoista piikkiä. Kyllä F1 on kuitenkin parhaimmillaan hieno laji!
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä, mitä tapahtuisi, jos viimeisten varikkopysähdysten jälkeen tilanne olisi seuraava: Räikkönen johtaa, Alonso viidentenä ja Hamilton kuudentena. Minkäköhänlainen olisi tiimin radioliikenne? =) Nykyisin kai varikolta ei autoja saa/pysty säätämään mitenkään?
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä fantastisen legendaarinen Matti Kyllönen kommentoi Hamiltonin takarengasta, johon oli ilmestynyt valkoinen leveähkö raita.Järvilehto totesi että Hamiltonin takarengas on jo lähes puhkikulunut, Kyllönen hihkui siihen että: "Ei, se on vain valkoista maalia, joka on tarttunut jostain reunakiveyksestä!.."
Yllättäen Oskari Saari ja Eki Mustakari eivät tätä raitaa edes kommentoineet. Samoin niillä meni taas hetki havaita että Kimi on aivan Hamiltoin perässä. Toinen niistä sen sitten kuitenkin tajusi.

Oli aivan loistava fiilis, kun Hamilton lipsautti hiekalle ja jäi sutimaan. Siihen vielä päälle säälittävät kiinalaiset työntömiehet á 160 cm ja Ron Dennisin ilmeet. Priceless.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olisi muuten tavallaan hienoa nähdä, että Kimi ja Alonso vetää viimeistä kierrosta peräkkäin, Hamiltonin ollessa kolmantena, turvallisen välimatkan päässä edellä menevästä kaksikosta.
Mclaren ja Hamilton valmistautuu jo juhlimaan mestaruutta, kunnessa Kimille tulee kaasun kanssa "ongelmia", ja Alonso kuittaa Kimin ohi mestaruuteen.

Illalla Alonson mestaruusjuhlissa, Kimillä ja Alonsolla olisi päällä t-paidat, joissa lukee "SUCK IT RON!".

Samalla mielikuvalle olen myös naureskellut. Ainoa asia mikä saattaisi tässä sotia vastaan, on se, että Kimiä tuskin kiinnostaa pätkän vertaa kuka mestaruuden vie jos se ei Kimille itselleen tule eli ottaisi itselle vaan sen voiton ja lähtisi kisan jälkeen kotiin. Tai mistä sen tietää millaisia kaunoja Kimillä on esim. Dennisiä tai Hamiltonia vastaan. Jossainhan sanottiin, että Kimi ei oikein diggaillut tuosta McLarenin meiningistä.

Kyllähän tässä tilanteessa noilla spekulaatioilla on hyvä herkutella. Itse haluaisin nähdä tuon ratkaisutilanteen esimerkiksi sellaisena, että Alonsolla on ns. ratkaisun avaimet. Kimi olisi esim. johdossa mutta Hamilton olisi viemässä mestaruuden olemalla heti kärjen takana. Alonso ajaisi sitten Hamiltonin edessä tai takana. Curling-tyylinen kova poisto siihen kohtaan Pinheirinhossa ja Kimille mestaruus. Kisan jälkeen Alonso dokaa Ferrarin tuplajuhlissa ja Ferrari julkaisee Alonson sopimuksen kaudelle 2009.

Voi sitä jälkipyykin määrää...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Alonso on sen verran omapäinen heppu, että en yhtään ihmettelisikään nykyasioiden valossa, jos torpedoisi Hamiltonin mahdollisuudet mestaruuteen radalla, jos tilanne tulisi. Tuskinpä hän nyt mikään Räikkösen sydänystäväkään on, mutta jos kerran sillat McLareniin alkaa olla poltettu muutenkin, niin yksi pieni henkinen keskisormen osoitus lisää tuskin muuttaisi asioita suuntaan jos toiseenkaan.

Pääpaino on tietysti sillä, että kuinka uskottavasti sen kuprun tekisi, jos se olisi silminnähtävää, niin voisihan siitä muunlaisia sanktioita tulla FIA:lta.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mclaren ja Hamilton valmistautuu jo juhlimaan mestaruutta, kunnessa Kimille tulee kaasun kanssa "ongelmia", ja Alonso kuittaa Kimin ohi mestaruuteen.

Meinaat ilmeisesti samanlaista "ongelmaa", joka Kimillä oli 2006 Montrealissa, kun hän kisan loppuvaiheilla teki mystisen virheen ja "tallikaveri" Schumacher pääsi ohi.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kauden viimeiset kisat ovat nyt kyllä korostetussa asemassa ensi kauden tallipaikkoja jaettaessa, etenkin kun koko kuvio alkaa selviämään vasta Alonson tehtyä liikkeensä.

Nico on kyllä heikentänyt McLaren saumaansa kahdella surkealla kisalla nyt tärkeimmässä vaiheessa. Kovalaiseltakin harmittava epäonnistuminen Kiinassa - Rellu antaa itsestään kyllä välillä todella epäammattimaisen kuvan. Onhan se aiemminkin nähty tällä kaudella, että raskaalla lastilla se paska ei liiku mihinkään, taas tuntui valittu taktiikka järjettömältä, Heikin nopeus lopussa olisi kuitenkin riittänyt 4. sijaan.

Samanaikaisesti Sebastian Vettel on ajanut 2 loistavaa kisaa putkeen. Vettel on jatkamassa Toro Rossolla ensi kaudella, mutta eiköhän McLarenilla ole viimeistään nyt huomioitu Vettel, kansallisuuskaan ei olisi ainakaan este sinne siirtymisessä. Asema kuljettamarkkinoilla muuttuu niin nopeasti, että pahoin pelkään, että Vettel on mennyt nyt Nicon edelle rankingissa.

Pakollinen Eki Mustakari -avautuminen:
Helvetti se urpo on pihalla kuin lintulauta, kilpailusta toiseen. Hamiltonin tehtyä 1. stopin, sanoi "näytti kyllä siltä, että sinne vaihdettiin välikelin renkaat alle". Siis sen lisäksi ettei tämä idiootti a) tajua formuloista mitään b) näe mitään, niin lisäksi vielä c) keksii päästään juttuja joita voi syöttää tyhmille katsojille.

Massankaan kohdalla tämä idiootti-kaksikko ei vielä huomannut, että samoilla nakeillehan siellä jatketaan. Ilmeisesti joku oli laittanut vittuuntunutta instant-katsojapalutetta, kun Oskari "the Great" Saari viimein totesi, että tarkkaisilmäisimmät katsojat varmaan huomasivat, ettei Hamiltonille eikä Massalle vaihdettukaan renkaita. No shit. Jopa Kyllönen huomasi tämän, se kertoo jo paljon. Enää en ihmettele, etteivät huomanneet Japanissa sitä, oliko Massan autossa bensaletku kiinni.

Kisan aikana tulee keskimäärin n. 50 Eki Mustakari -vitutusta, mutta kaikki aika menisi kyllä niitä raportoidessa, jos jokaiseen jaksaisi puuttua.

Interlagos:

MM-taistelun kannalta todella tärkeää, että sekä Alonso että Hamilton mukana. Tämä on Kimin ainoa toivo, sillä ei ole mikään pieni todennäköisyys, että nämä ystävykset kilkkaavat toisensa pihalle. Spassa Hamilton vielä nöyrtyi väistämään, nyt en enää usko samaan. Massan on tultava Kimin jälkeen toisena maaliin - tämä asettaa rajoituksia taktiikalle, mutta ajanee silti kevyimmällä kuormalla paalulle. Näin Massa hidastaa porukkaa Kimin vauhtiin, joka taas raskaimmalla kuormalla liikkeellä. Aika-ajon ennustus Massa, Hamilton, Alonso, Kimi, ja Kimi johdossa 1. stoppien jälkeen, ja kaikki toivo on 1. mutkan McLaren-kolarissa.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Whitmars kertoo pr-pojun renkaista:
- Lewis halusi voittaa tämän kisan tyylillä ja laittoi selvästikin renkaansa kovemmalle kuin hänen kilpakumppaninsa, Whitmarsh taustoitti rengasvaikeuksia.
Whitmarsin kommentti on todella naurettava. Pitääkö Whitmarsh jengiä oikeasti niin tyhmänä, että tollainen juttu uppoaa? Hamilton oli sanonut ennen kisaa, että tietää välikelin renkaiden kestävän paremmin Ferrarissa kuin Mäkissä. Jos Mäkki ei osaa ottaa tätä huomioon, on se niiden oma vika.

Jos Whitmarsh viittaa asetelmaan Hamilton vs. Alonso, osasi Alonso säästää renkaita selvästi paremmin. Näköjään se kannatti valitulla taktiikalla.

Nicolla alkaa olla aika huono track record sadekelin kisoista. Onko se huonoa tuuria vai onko Nico oikeasti vain hyvä kuivan kelin kuski?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Pitääkö Whitmarsh jengiä oikeasti niin tyhmänä, että tollainen juttu uppoaa?

En tiedä mutta Ron Dennisin näkemys Hamiltonin keskeyttämisestä on seuraavanlainen:"- Minusta me emme tehneet mitään suurta virhettä, eikä myöskään Lewis."

Ai jumalauta mitä käyttistä...nimittäin allekirjoitukseksi asioiden mennessä päin helvettiä Interlagosissa. Näyttäkääpä Lewis ja Ron meille siellä sitten se suuri virhe kun nyt jäi vähän epäselväksi mikä sellainen tuolla logiikalla oikein on!
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Olisiko tässä syy Alonson vauhdin hidastumiseen Kiinan GP:n aika-ajojen viimeisellä kolmanneksella?!?

AS:n tietojen mukaan Alonson viimeisellä osiolla käyttämien renkaiden ilmanpaine oli 1,5 baria normaalin 0,2 barin sijaan.


FIA:n väitetään keränneen McLarenilta tiedot kaikista Alonson aika-ajossa käyttämistä rengassarjoista
.

Vieläkö tästä pikku skandaali saataisiin pystyyn?!? Niin tai näin, alkaa itseltäni mennä jotenkin maku/kunnioitus Hamiltonin melko varmaa mestaruutta kohtaan..
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi luoja, jos nyt tuo Alonson rengasasia todetaan olevan tahallisesti tehty McLarenin osalta.
Tulee kyllä upea kisaviikonloppu Interlagosissa. Oma toive on, että Alonso voittaisi jollei Kimi voita. Vaikka Alonso onkin vinkuja, niin itse pidän hänestä enemmän, kuin Hamiltonista. Kyllä Kimi tuon kisan voittaa, mutta pelkäänpä että McLarenit tulevat heti perästä ja Massa jää sinne 4. sijan tuntumille jälleen...
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Voi luoja, jos nyt tuo Alonson rengasasia todetaan olevan tahallisesti tehty McLarenin osalta.

No se nyt sanktioiden osalta on se ja sama. PR-Poju ei tule tällä kaudella saamaan minkäänlaisia rangaistuksia(ellei kanssa kuljettajat vetele pataan, kovin kalseaksi WhoIs itki jo Shanghain ajajakokouksen ilmapiiriä. Muilla kun tuntui olevan jotain häntä vastaan. On se jännä, jännä juttu että näin saattaa olla). Eli se karsii Mäkkien ulosviskaamisen pois. Kielletäänkö oman kuskin "hiekoittamista" muutenkaan säännöissä? Ja jos tämä on ollut tahallista niin ei tästä tällä kertaa löydy mitään syytä miksi WhoIsiä pitäisi rangaista. Ellei sitten löydy jonkun fanin kuvaamaa materiaalia YouTubesta jossa PR-Poju on viattoman näköisenä sörkkimässä Fernandon renkaiden venttiileitä ennen kolmatta aika-ajo osiota ja poistuessaan rikospaikalta läppää ylävitoset mekaanikkojen kanssa ja halailee Haugia. Tai no ihan sama vaikka löytyisi ei siitä mitään rangaistusta tulisi kuitenkaan.

Summasummarum: Jos todellakin on Alonson renkaita tahallisesti "sabotoitu" niin se tekee pellejä ainoastaan Mäkin johtoportaasta ei PR-Pojusta. Ja samalla ikävä kyllä WhoIsin häämöttävästä mestaruudesta arvottomamman kuin Anttilan poistokorissa käkkivästä Ilkka Jääskeläisen albumista. 0.95 Eur on noteeraus sille.

Ja viidakon kuningas: En olisi minäkään ennen tätä kautta uskonut että voin pitää jostain kuskista Alonsoa vähemmän...no nyt sekin on nähty.

Aika mielenkiintoinen on muuten tuo track record noista viimeisistä kilpailuista joissa kolme kuskia on tapellut mestaruudesta. Ykkösenä päätöskisaan lähtenyt vienyt potin vain kolme kertaa, kakkosesta tullut mestari neljästi ja kolmosesta mestari kerran. Eiköhän Kimi tasaa tällä kertaa tätä tilastoa nostamalla viimeisen sarakkeen yhdestä kerrasta kahteen kertaan.
 
Viimeksi muokattu:

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
http://forums.autosport.com/poll.php?action=showresults&pollid=3513

http://forums.autosport.com/showthread.php?threadid=97301

Yllättävään epäsuosioon on Hamilton joutunut. Yllä oleva linkki on vain yksi esimerkki ulkomaisilta forumeilta, joita olen kiinnostuspäissäni tutkinut - vaikka yleisesti ottaen en mikään formulafani olekaan.

Nämä antipatiat Hamiltonia (tai FIA:n Hamiltonpalvomista) kohtaan eivät ole pelkästään suomalaisten ja espanjalaisten juttu, vaan aivan kansainvälinen ilmiö. Tässä tuli vain mieleen, onko nämä FIA:n enemmän tai vähemmän selvät suosimisjutut kääntymässä itseään vastaan. Ehkä suuri massakin toivoo reilua ja aitoa kilpailua. Kuvaa reilusta kilpailusta ei Ecclestonekaan anna, kun hän F1-pomon ominaisuudessa lörpöttelee lehdistölle toivovansa Hamiltonista mestaria - koska hän olisi parempi mestari kuin Räikkönen tai Alonso. Tämä kommentti (yhdessä näiden muidenkin FIA:n touhujen kanssa) ei ole Hamiltonin vika, mutta kääntää ehkä yleistä mielipidettä häntä vastaan.

Ecclestone ja FIA yleensäkin toivoo, että Hamilton tekisi saman F1:lle, kuin Tiger Woods golfille. Aluksi minusta näytti, että niin voisi hyvinkin käydä. Samalla Ecclestone tuntuu kuitenkin unohtavan, että Tiger Woods ei ole "tehdasvalmisteinen" tuote. Eikä minun mielestäni Hamiltonkaan alussa, mutta myöhemmin on alkanut vaikuttamaan vahvasti siltä, että hänen voitettuaan muutaman kisan, FIA päätti hiukan avittaa Hamiltonia tiellä maailmanmestariksi. Tämä kaikki on kuitenkin huonosti peiteltyä, tai sitä ei edes yritetä peitellä (kuten Ecclestonen kommenteista voidaan päätellä).

Paska homma, kun lahjakkaan urheilijan ei anneta olla oma itsensä. Tiger Woods on saanut tehdä uraansa rauhassa ja olla oma itsensä ja on ehkä tällä hetkellä maailman suosituin urheilija. Ja yksi maailman rikkaimmista urheilijoista. Lewis Hamilton on joutunut ilman omaa syytänsä hyvin monien epäsuosioon. Onko tilanne menossa juuri päinvastaiseksi, kuin mitä FIA hakee?

Näin ollen toivonkin, että mestaruuden vie Alonso - jos siis ei Kimi. Vaikkei minulla mitään Hamiltonia vastaan edes ole.

Siinäkin mielessä Alonson voitto (tai Hamiltonin kukistaminen kokonaispisteissä) olisi hyvä juttu, että saataisiin mahdollisesti totuus esiin näistä McLarenin tallin sisäisistä jutuista. Jos Alonso häviää Hamiltonille, kuulostaa mahdollinen totuuskin hänen suustaan selittelyltä.
 
Viimeksi muokattu:

Salama44

Jäsen
En tiedä mutta Ron Dennisin näkemys Hamiltonin keskeyttämisestä on seuraavanlainen:"- Minusta me emme tehneet mitään suurta virhettä, eikä myöskään Lewis."

Ai jumalauta mitä käyttistä...nimittäin allekirjoitukseksi asioiden mennessä päin helvettiä Interlagosissa.
McLaren tyrii aina sen jälkeen kun Häkkinen lähti tallista. Helvetin tyhmä ja alokasmainen virhe, jonka voi tehdä vain McLaren. Jatkakaa vain samaan malliin. Kimi on nyt oikeassa tallissa.
 

Salama44

Jäsen
Näyttäkääpä Lewis ja Ron meille siellä sitten se suuri virhe kun nyt jäi vähän epäselväksi mikä sellainen tuolla logiikalla oikein on!
Se suuri virhe tulee siinä, että Räikkönen on ajamassa voittoon ja Hamilton ja Alonso taistelevat raivoisasti takana riittävän hyvästä sijoituksesta varmistaakseen maailmanmestaruuden. Silloin autot osuvat ohitustilanteessa toisiinsa ja molemmat McLarenit joutuvat keskeyttämään tai toinen tippuu niin kauas että se ei riitä mestaruuteen.
 
Kimi-Massa

Ranskan GP:stä lähtien pisteet:

Kimi 68
Alonso 55
Hamilton 49
Massa 47

Viime vuonna Ranskan GP:stä lähtien

Schumi 49
Massa 44


Kimi näyttäisi päässeen sinuiksi Ferrarin kanssa ja on dominoinut tallikaveriaan ja muita jopa enemmän kuin Schumi viime kaudella.
Harmi kun kausi loppuu kesken.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kimi näyttäisi päässeen sinuiksi Ferrarin kanssa ja on dominoinut tallikaveriaan ja muita jopa enemmän kuin Schumi viime kaudella.
Harmi kun kausi loppuu kesken.

Tietenkin tulokset on tuloksia, mutta kyllähän Massalla on ollut samalla aikavälillä, tällä kaudella huomattavasti enemmän epäonnea, kuin viime vuonna.
Hyvin on Kimi kuitenkin pisteitä kerännyt. Ja taitakohtahan taisi olla Indianapoliksen GP, vaikka siellä vielä jäikin tallikaverin perään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös