F1-ketju

  • 658 260
  • 5 119

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Eli käytännössä jos McLaren olisi syytön se olisi jo vienyt Coughlanin rosikseen mainitsemastasi asiasta. Nyt kun se ei sitä tee FIAkin tajuaa, että ei tallillakaan ihan puhtaat jauhot pussissa ole. Tai näin on ainakin syytä olettaa. Tuo Nealyn kommenttikin vaikuttaa niin tekaistulta vedolta, että ei pahemmasta väliä. Mäkki yrittää kaikin keinoin pyristellä kohti syyttömyyttä, mutta ketään ei uhrata mikä viittaa siihen, että kaikki ovat olleet yhtä lailla mukana juonessa.

Tuollainen kuva tuosta äkkisiltään tulee, mutta antaa nyt koneiston tutkia ja sitten hutkia.
 

ShowStopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkos muuten moni jatkoaikalainen ollut katsomassa f1-kisaa paikan päällä?.Itse olen menossa ens viikonloppuna nurburgringille katsomaan kisaa ensimmäistä kertaa paikan päällä.
 

Shadow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, MLB, Nyrkkeily
Onkos muuten moni jatkoaikalainen ollut katsomassa f1-kisaa paikan päällä?.Itse olen menossa ens viikonloppuna nurburgringille katsomaan kisaa ensimmäistä kertaa paikan päällä.

On sitä Silverstone, Barcelona ja Budapest tullut kierrettyä, Unkarissa itseasiassa kahteen otteeseen.
Taitaa tänä vuonna väliin jäädä vaikka olisihan sitä mieli tehnyt, ens kaudella sitten. Ei muuta kuin hyvää matkaa, tulee varmasti hieno kokemus. :)
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onkos muuten moni jatkoaikalainen ollut katsomassa f1-kisaa paikan päällä?.Itse olen menossa ens viikonloppuna nurburgringille katsomaan kisaa ensimmäistä kertaa paikan päällä.

Melbournen GP 2004 tuli nähtyä. Kannattaa raahautua paikalle jo ennen formuloita. Ainakin ausseissa V8 supercars ja GP2 kisa olivat mainiota viihdettä verrattuna formuloiden jonossa ajeluun. Vapaat harjoitukset olivat myös hauskaa katsottavaa kun kuskit etsivät vielä rajoja ja kävivät nurtsilla vähän väliä.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Onkos muuten moni jatkoaikalainen ollut katsomassa f1-kisaa paikan päällä?.Itse olen menossa ens viikonloppuna nurburgringille katsomaan kisaa ensimmäistä kertaa paikan päällä.

Adelaidesta alotin vuonna 1989 ja sen jalkeen on nahty vajaa 20 kisaa. Vuoden 2002 Spa tais olla viimeinen. Ei vaan jaksanut enaa kayda katsomassa. Sen verran puuduttavaa ja raskasta puuhaa, kun "mitaan ei tapahdu". Siihen samaan melkein lopahti koko innostus lajiin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuossa vaan on se kysymys että mihin vedetään raja tallin johdon ja duunariporukan välille? Jos miettii johtoporukkaa niin sieltä löytyvät Dennis, Whitmarsh, Haug. Tuleeko pääsuunnittelija heti neljäntenä tuossa johtoportaassa? Ja eikö se ole riittävän korkea asema jotta voidaan sanoa tallin johdon olleen tietoinen?

Taitaa tulla ainakin tekninen johtaja, eli Paddy Lowe, ennen pääsuunnittelijaa hierarkiassa. Eli pääsuunnittelija ei siis kuulu johtoportaaseen. Muistaakseni pääsuunnittelijan "yläpuolella" Macilla on vielä Neil Oatley, jonka titteliä en kyllä muista.
 

ShowStopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä muuten löytää netistä Nurburgringin viikonlopun aikataulun kaikkine oheisluokkineen? olen etsinyt tässä pitkän aikaa mutta ei näytä löytyvän muuta kun F1:sten aikataulut. Jos joku ehtisi tänään vastata ( huomenna aamulla kun on lähtö kohti saksaa). Ja pääseekö ihan normi pe-su lipulla katsomaan kaikki oheisluokat?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Mistä muuten löytää netistä Nurburgringin viikonlopun aikataulun kaikkine oheisluokkineen? olen etsinyt tässä pitkän aikaa mutta ei näytä löytyvän muuta kun F1:sten aikataulut. Jos joku ehtisi tänään vastata ( huomenna aamulla kun on lähtö kohti saksaa). Ja pääseekö ihan normi pe-su lipulla katsomaan kaikki oheisluokat?

Tämmöinen löytyi eräältä foorumilta (alkuperä lienee saksalainen, kuten kielestä huomaa):

Freitag, 20.Juli 2007

08:50-09:20 Uhr 1. freies Training Formel BMW
10:00-11:30 Uhr 1. freies Training Formel 1
12:00-12:30 Uhr Freies Training GP2
12:50-13:20 Uhr Qualifikationstraining Mini Challenge
14:00-15:00 Uhr 2. freies Training Formel 1
15:30-16:00 Uhr Qualifikationstraining GP2
16:30-17:15 Uhr Freies Training Porsche Mobil 1 Supercup
17:40-18:10 Uhr 2. freies Training Formel BMW

Samstag, 21.Juli 2007

09:50-10:20 Uhr 1. Rennen Mini Challenge
11:00-12:00 Uhr 3. freies Training Formel 1
12:25-13:10 Uhr Qualifikationstraining Porsche Mobil 1 Supercup
14:00-15:00 Uhr Qualifikationstraining Formel 1
16:00-17:15 Uhr 1. Rennen GP2
17:45-18:15 Uhr Qualifikationstraining Formel BMW
18:30-19:30 Uhr Race-Taxi-Fahrten mit F1-Fahrern

Sonntag, 22.Juli 2007

08:45-09:15 Uhr Formel BMW Rennen
10:00-10:45 Uhr 2. Rennen GP2
11:05-11:35 Uhr 2. Rennen Mini Challenge
11:50-12:25 Uhr Porsche Mobil 1 Supercup Rennen
12:30 Uhr Formel 1-Fahrerparade
14:00 Uhr Großer Preis von Europa

Ja kyllä lipulla pääsee myös kaikkiin oheisluokkien tapahtumiin. Itse olen aina pyrkinyt katsomaan ne (ainakin kisat), kun ne ovat olleet ohjelmassa. Näyttää tuolla olevan peräti neljä muuta kisaa. Mini-sarjan tasosta en osaa sanoa kyllä yhtään, mutta BMW on arvoasteikossa F3:n alapuolella, samantapainen kuin Formula Renault.

Nico Rosberg muuten voitti sarjan mestaruuden vuonna 2002, ja paria vuotta myöhemmin saman teki Sebastian Vettel (voitti 18/20 kisaa!), joten aivan turhasta sarjasta ei ole kyse.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Stepney vuoti Ferrarin hyväksi osoittautuneen pohjaratkaisun McLarenin suunnittelija Coughlanille: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/07/545390

Onhan tässä taas "yllättäviä" yhteensattumia. Ferrarilla uusi pohjalevy ja yllättäen McLaren vaati FIA:lta tarkennuksen sääntöön. Jälkeenpäin selviää tietovuotoja, sähköposteja ym asiasta. Mikä olikaan McLarenin pomojen osuus? Menikö se Coughlan omissa nimissä puhumaan, että Ferrarilla on sellainen pohjalevy? Vähän 1+1 -meininkiä havaittavissa.

Sporde asialle.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Sporde venaa vahvistusta Norjan hiihtoliiton osuudesta asiaan. Ei kuulema ole ihan puhtaat jauhot pussissa siellä vuonojen maassa. Skandaalinkäryä ilmassa.
 

Lugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Erkki Mustakari päivän Urheilulehdessä:

"Jarno Trulli ja Mark Webber olivat molemmat aikoinaan F1-sarjan suurimpia ja halutuimpia lupauksia, mutta kumpikaan ei ole voittanut urallaan vielä yhtään GP-kisaa."

Just. Todellista asiantuntemusta. Lyhyt on ihmisen muisti. Eihän siitä Trullin Monacon voitosta ole kuin kolme vuotta.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Mclaren parantanut vauhtiaan, sen johtopäätöksen voi tehdä tämän päivän harjoituksista.

Myös Massan kyyneleet lienevät herkässä, jos sama tahti jatkuu. "Kimi oli onnekas, olisin voittanut....". Nyt kun tämän kirjoitin niin Massa ajaa huomenna paalulle.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mclaren parantanut vauhtiaan, sen johtopäätöksen voi tehdä tämän päivän harjoituksista.
Voihan näinkin sanoa, mutta mielestäni Toyota oli tänään suurin vauhdin nostaja, tosin ei näistä perjantain vedoista ota kukaan selvää, miten ja mitä on yritetty hakea kilpailua varten. Keke muuten veikkaa, että Kimi ottaa paalupaikan huomenna. Sopii ainakin minulle.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Panokset kovenee!

En jaksa uskoa Kimin paalupaikkaan vaikka sitä toivonkin. Kaksi voittoa on tullut raskaamman auton taktiikalla, miksi muuttaa hyvää systeemiä kun muut eivät siihen kykene kerta kaikkiaan vastaamaan? Massa tai Hamilton ajaa niukasti paalulle, vain tullakseen ohitetuksi viimeistään toisella varikkopysähdyksellä. Jos mitään yllättävää ei satu on voitto Räikkösen. Suurin jännityksen aihe onkin kilpakumppaneitten sijoitukset. Oma veikkaukseni tuloksesta:

1. Kimi
2. Massa
3. Alonso
4. Kubica

...ja Wonder-boy keskeyttää ensimmäistä kertaa urallaan. Ja kaikki asiantuntntijat jotka hetki sitten povasivat Räikköselle potkuja, alkavat pitää saman herran mestaruutta varmana. McLaren on sekaisin vakoiluskandaalista ja ilman mitään pistesanktioitakaan Ferrari menee loppukaudella menojaan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hamilton vauhdilla rengasvalliin hiusneulan jälkeisissä nopeissa s-mutkissa. Tod. näk. rengas tai ripustus petti.
 
Viimeksi muokattu:

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Näköjään jotain positiivista aika-ajoista jo tassuissa, nimittäin se että "Kovis" pyyhki spaghetilla taas lattiaa. Way to go Heikki.

Tainnut maikkarin nettiseuranta jumahtaa kun sama järjestys 3.osiolla ollut jo kymmenen minuuttia taulussa. Loppuiko se 3.osio jo vai mikä maksaa?

EDIT. Mitäs Hamilton kökkösi? Oliko muuten lopullinen järjestys Kulmakarvat, Kimi, Heidi, Hamilton?

DAF kiitoksia ajantasalla pidosta. BTW olisi mun puolesta saada se Hamiltonin rengas/ripustus/mtv mennä vaikka huomenna. Äijä varmaankin on itse ok kuten suotavaa olisikin?
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Näköjään jotain positiivista aika-ajoista jo tassuissa, nimittäin se että "Kovis" pyyhki spaghetilla taas lattiaa. Way to go Heikki.

Tainnut maikkarin nettiseuranta jumahtaa kun sama järjestys 3.osiolla ollut jo kymmenen minuuttia taulussa. Loppuiko se 3.osio jo vai mikä maksaa?

EDIT. Mitäs Hamilton kökkösi? Oliko muuten lopullinen järjestys Kulmakarvat, Kimi, Heidi, Hamilton?

Hamilton ei kökönnyt mitään vaan hajos lennosta rengas. Lopullisia järjestyksiä ei ole, koska kolmas sessio jäi kesken ja jatkuu myöhemmin.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sessio keskeytettiin punaisilla lipuilla. Hamilton näyttää olevan ok, nousi ainakin itse autosta.

Päivitystä sen verran, että lanssilla lähti pois paareilla maaten, niskatuki ja tippaletku kiinni. Vilkutti kuitenkin yleisölle.

Mäkki antoi infoa, että paria kierrosta aiemmin tehdyllä varikkostopilla rengas ei mennyt kunnolla kiinni pulttipyssyn vian takia ja huono kiinnitys aiheutti ulosajon.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ohhoh, näin viimeyönä unta, että Hamiltonille tulee jotain vastoinkäymisiä tulevassa kisassa. Keskeytti tai jotain ja muistaakseni tappeli jonkun toisen kuskin kanssa.

Saa nähdä, mikäs nyt on tilanne? Milloin aika-ajoja jatketaan ja pystyykö Hamilton osallistumaan?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Autot ovat jälleen radalla ja Hamilton on lääkäreiden tarkastettavana.
No, toivottavasti pystyy osallistumaan kisaan. Ei olisi mestaruudesta taistelemisen kannalta hyvä, jos Hamilton jäisi pois kisasta tälläisen takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös