Ex-Sportilaiset maailmalla

  • 663 344
  • 1 674

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Nyt olisi miljoonan dollarin paikka. Meillä on A-junnut SM-liigassa ja edustus Mestiksessä. Se hyppäys on pieni ja se pienenee joka kausi, kun A-junnut kehittyy ja vakiinnuttaa paikkaansa korkeimmalla sarjatasossa. Sport kusee omiin muroihin, jos me jatketaan tuottaa pelaajia muille Mestis-jengeille.

Mutta, eiköhän a-junnut pitää keskittyä just siihen että a-junnut myös pysyy liigassa? Esim tapaus Iloviita, kyllä kai oli helvetin tärkeä että mies edusti a-junnut viime vuonna eikä edaria?
Tietenkin tilanne on vähän toinen jos yhtäkkiä tulisi jotain Granlundeja tai Joel Armiat...ne nyt väkisin lyö itsensä läpi edustusjoukkeen saakka.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Iloviita ei ollut kuitenkaan niin dominoiva a:n liigassa, kun kuitenkaan ei ollut kovin korkealla liigan pistepörssissä (25.). Se, että Iloviita ei olisi saanut tällä kaudella kunnon pelipaikkaa Sportista on sitten ihan roskaa. Ihan varmasti pelaisi ihan samanlaisia minuutteja muiden kanssa.

Enhän mä tällaista väittänyt. Olen samaa mieltä kanssasi, Iloviita on kovempi prospekti mitä esim. Kiviniemi tai Riska. Mun pointti oli, että Iloviita olisi ansainnut peliaikaa Mestiksessä jo viime kaudella. Hän ei sitä saanut ja sitä satoa nyt korjataan. Ja tätä satoa tullaan korjaamaan myös tulevina vuosina, koska toimintatavassa ei näy muutosta.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Mutta, eiköhän a-junnut pitää keskittyä just siihen että a-junnut myös pysyy liigassa? Esim tapaus Iloviita, kyllä kai oli helvetin tärkeä että mies edusti a-junnut viime vuonna eikä edaria?

Hyvä pointti ja tämä vaatii kylmää priorisointia. Mikä on tärkeintä? Mielestäni seuraavasti: A-junnut pysyy sarjassa ja edustus voittaa pelejä. Sen jälkeen kaikki muu on toissijaista.

Nyt täytyy muistaa se, että A ja edustus pelaa helvetisti pelejä eri päivinä ja kaikki A:n pelaajat eivät voi pelata A-junnuissa samaan aikaan (yli-ikäissääntö). Iloviita olisi viime kaudella voinut pelata - A:ssa pelaamisen ohella - lukuisia pelejä Mestistä. Miksi ei pelannut. Suuressa maailmassa näin tapahtuu jatkuvasti. Kyllä nuoret jaksaa. Tänä vuonna Sportissa voitaisiin toimia näin. Miksi ei toimita?
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mun pointti oli, että Iloviita olisi ansainnut peliaikaa Mestiksessä jo viime kaudella. Hän ei sitä saanut ja sitä satoa nyt korjataan. Ja tätä satoa tullaan korjaamaan myös tulevina vuosina, koska toimintatavassa ei näy muutosta.

Olen samaa mieltä, että olisi ansainnut enemmän pelejä edarissa, mutta olen sitä mieltä, että Iloviidan on turha valittaa, että ura polkisi muka paikoillaan Sportissa sen takia, että ei saanut pelata enemmän pelejä edarissa. Tällä kaudella peliaikaa olisi kuitenkin, niin mielummin pelaisin omalla kotiseudullani kuin jossain oulussa.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Olen samaa mieltä, että olisi ansainnut enemmän pelejä edarissa, mutta olen sitä mieltä, että Iloviidan on turha valittaa, että ura polkisi muka paikoillaan Sportissa sen takia, että ei saanut pelata enemmän pelejä edarissa. Tällä kaudella peliaikaa olisi kuitenkin, niin mielummin pelaisin omalla kotiseudullani kuin jossain oulussa.

Tässä on hyvä muistaa, että pelaajan näkemys saattaa erota aika hurjasti valmentajan ja kannattajan näkemyksestä. Pitää ottaa huomioon syntynyt katkeruus jne. Se totuus (toteutunut peliaika) on kuitenkin huomattavasti tärkeämpi kuin lupaukset ja puheet.

Kyllä mä oon puhtaasti sitä mieltä, että esim. Iloviita ja Koivisto olisivat viime kaudella ansainneet huomattavasti enemmän peliaikaa edustuksessa. Koivisto on nyt vakiokaveri, kuka tietää mitä Iloviidalle luvattiin vai luvattiinko mitään. Hän valitsi kuitenkin K-Laserin ja toistaiseksi näyttää, että Sport on ottanut käkeen siinä casessa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Voihan tossa kyllä olla jotain katkeruuttakin taustalla. Juho pääsi kuitenkin vain yhteen otteluu ja pienillä minuuteilla näyttämään kyntensä ja oli taas Sportin A:ssa kapteeni ja todella kaukana muista kehityksessä.
Vai voisiko olla niin, että Sport näki hänellä niin suuren roolin A:ssa, että ei uskallettu edes ottaa edarin mukaan, ettei loukkaantuisi ja siten olisi näkynyt suoraan A:n pistetilissä sen jälkeen.

No tossahan toki kävi sit, kuinka kävi, eli Juho myös loukkaantui loppukaudesta... vai oliko sillon jo oikea syy sukset ristissä Sportin johdon kanssa?

Se tosiaan kuitenkin ihmetytti, että vaihtoi niin saatanan vikkelää maisemaa keväällä. Jo toukokuussa, jollon tuskin neuvottelut oli edes päässeet kunnolla kenenkään kanssa mestaruuskrapulan jälkeen käyntiin.
 

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyllä mä oon puhtaasti sitä mieltä, että esim. Iloviita ja Koivisto olisivat viime kaudella ansainneet huomattavasti enemmän peliaikaa edustuksessa.

Viime vuonna ei tehtiin mitään vääriin, junnut (Iloviita ja muut) ja kaikki muut pelasivat justinsa siellä missä ne kuuluu.
Todistuskappale A, että tämä teoria pitää paikkaansa, roikkuu Kuparisaaren jähallissa.
Todistuskappale B, on se fakta että A-junnut edelleen pelaavat liigassa.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Viime vuonna ei tehtiin mitään vääriin, junnut (Iloviita ja muut) ja kaikki muut pelasivat justinsa siellä missä ne kuuluu.
Todistuskappale A, että tämä teoria pitää paikkaansa, roikkuu Kuparisaaren jähallissa.
Todistuskappale B, on se fakta että A-junnut edelleen pelaavat liigassa.

Aika suoraviivainen tulkinta. En kuitenkaan väitä, että kaukana totuudesta. Mtä jos kuitenkin sittenkin?

Mitä jos Iloviita olisi pelannut osan ei-yhtä-aikaa-olleista peleistä edustuksen puolella? Molemmat todistuskappaleet olisi voinut toteutua ja Sport ei olisi esim. signannut ollenkaan Henri Mannista. Mannisen kustannukset kokonaisuudessaan 15 000 euroa.? Sport olisi tehnyt sen verran paremman tuloksen, Iloviita olisi kehittynyt hurjasti ja Sport kenties nauttisi hänen palveluistaan myös tällä kaudella. Eikö oiskin ollut ihan jees?
 

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Joku täällä aikaisemmin totesi että Taimi on ehdottomasti liigapuolustaja. Olen samaa mieltä. Olin tänään paikan päällä katsomassa Jyp-Ässät matsia, ja kyllähän se Taimi erittäin hyvin pärjää Ässissä, ylivoimaakin pääsee pelaamaan paljon.

Toki Taimi on vähän muokannu pelityyliä enemmän "virheitä välttäväksi" mutta kyllähän sen ymmärtää. Pari kertaa pääs tänään tälläämään one-timeriakin, mutta ei perhana uponnu.
 

Mustakotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Simon Suorannan SM-liigadebyytti tapahtuu tänään. Vastassa HIFK Nordiksella. Ei paha!

HIFK:n väreissä Tuohilampi skulaa ykkösparissa. Ei paha sekään!
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tume siirtyy pelaamaan Puolan pääsarjaan Cracovia Krakowin joukkueeseen. Samassa joukkueessa pelaa myös ex-sporttilainen Nicolas Besch, joka ilmeisesti oli suositellut Tumea seurajohdolle.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Samuli Kivimäki ainakin parin kuukauden sairaslomalle Lukosta. Harmi Samulin kannalta ja hyvä tälle Raumalaisseuralle!!
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tommi, Pata tilanne nyt: Ottelut 12 ja pisteet 1+4 = 5. On se vaan hieno äijä.
Muutenkin Padalla mennyt hienosti toi kauden alku, niin ku varmaan moni muukin huomannut. Viha-rakkaussuhde alkaa ainakin tässä osoitteessa muodostua hiljalleen pelkäksi rakkaussuhteeksi..

..I don't share your greed, the only card I need is. The Ace Of Spades The Ace Of Spades Playing for the high one, dancing with the devil.... Go Pata Go!!!
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Yllättävä erottaminen kyllä, mutta saivat mahtavan ykösvalmentajan tilalle. Onnea ja menestystä Antille.
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Tietääkös kukaan mitä kuuluu Ex-Sport Tuomas Takalalle? Meinaako vielä jatkaa kiekkoilua vai onko ripustanut hokkarit naulaan?
Pyörähti joitakin aikoja sitten S-Kiekon treeneissä, mutta eipä olen sen jälkeen miehestä kuulunut. Harmi sinänsä, että noinkin hyvä pelimies on vailla pelipaikkaa. Ja ihan ymmärrettävää ettei ala "kulukorvauksella" S-Kiekossa höntsäilemään. Taitaapi olla tätä nykyä ihan oikeissa töissä.
 

667677

Jäsen
Kristian Tuohilampi siirtyy pelaamaan 3 ottelun ajaksi Mikkelin Jukureihin. Olen kyllä sitä mieltä että olisi sopinut paremmin Sportin rosteriin. Olisi kiva tietää jos HIFK tarjosi Tuohilampea Jukureille vai oliko Jukurit aktiivisia liigan suuntaan. Vaikka kyseessä on vain 3 ottelun laina olisin kyllä Tuohilammen ottanut Vaasaan sen verran hyvä pelimies on kyseessä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vanha kunnon Fandul on palannut Suomeen! Uutisessa ei mainita sen tarkemmin, mutta olettaisin että tarkoituksenaan on pelatakin Karhu HT:n paidassa Suomi-sarjan karsintoja. Ikää 42-vee ja viime kaudella pelasi Latvian divaria.

Karhu HT - Etusivu
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Eliteprospects tiedottaa että Tuomas Takala on siirtynyt KiekkoVeljiin. Lienee sama Pori/Vaasa Takala, eikö?
 

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Eliteprospects tiedottaa että Tuomas Takala on siirtynyt KiekkoVeljiin. Lienee sama Pori/Vaasa Takala, eikö?


Sama mies. Hieman ikävää että tuonkin tasoinen pelimies lähtee höntsäilemään kakkosdivaria. Toki epäilen että joku Takalan nappaa sieltä vielä poiskin.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Vanha kunnon Fandul on palannut Suomeen! Uutisessa ei mainita sen tarkemmin, mutta olettaisin että tarkoituksenaan on pelatakin Karhu HT:n paidassa Suomi-sarjan karsintoja. Ikää 42-vee ja viime kaudella pelasi Latvian divaria.

Karhu HT - Etusivu
Fadu siis valmentaa Ässien B -junioreita yhdessä Kunu Heiskasen kanssa eli palasi Suomeen jo ennen kauden alkua. On ilmeisesti aika hyvässä iskussa tuolle tasolle vieläkin, mutta tarkoitus taitaa olla höntsätä sen mitä oman joukkueen parista ehtii. Suunnitelmat voi tietysti aina muuttua...
 

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Päivitelläänpäs vähän Sportin viime kauden pelaajien tämän kautisia suorituksia:

Höllin Antti on mitä ilmeisimmin päässyt hyvin sisään Tanskalaiseen jääkiekkoon ja on tehnyt 21 pelissä 22 (7+15) pistettä. Kyseisillä pisteillä hän on joukkueensa Herning Blue Foxin sisäisessä pistepörssissä sijalla 3. Hyvä että putki kulkee.

Robin Bergman pelaa myös Tanskassa Aab Ishockey- joukkueessa, ja on tehnyt 20 pelissä 17 (9+8) pistettä. Samassa joukkueessa pelaa myös sekä Vaasalaisille että Kouvolalaisille tuttu Lou Dickenson joka myös on tehoillut ihan kivasti, 21 (8+13) pistettä 20 pelissä.

Antti Jaatinen pelaa Jypissä kuten kaikki tietävät, ja on tehnyt siellä 6 (5+1) pistettä 16 pelissä. Varmasti ihan hyvä suoritus, olettaen että aika vähän saattaa tulla peliaikaa. Jaatinen on myös piipahtanut Jyp-Akoissa 6 pelin ajan ja takonut siellä piste-per-peli.

Tommi Taimi mitä ilmeisimmin on vakuuttanut ässäjohdon ja on ehtinyt solmia jo jatkosopimuksenkin sinne. 25 pelissä on tullut mukavat 10 (2+8) pistettä tulokaspakille. Hieno homma Tommille!

Kim Nabb on pelannut tällä kaudella Morassa 21 peliä saalistaen 8 (4+4) pistettä. Aika matalalta kuullostaa pistemäärä, mutta vaikea sanoa miehen pelistä mitään kun en aktiivisesti seuraa Allsvenskania.

Kristian Tuohilampi ei ole kaikesta päätellen oikein vielä valmis HIFK:n riveihin, ainakin puheiden perusteella. On pelannut HIFK:ssa 16 peliä kiikaritehoilla. On myös vieraillut kauden aikana Jukureissa sekä KiVa:ssa.

Enempää en jaksa nyt kaivella, mutta mikäli joku haluaa muidenkin pelaajien tietoja päivittää niin olkaatten hyvä vaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös