Sähän hänet hyvin tunnet ja taustatkin varmaan tiedät? Kyllä mä sanon, että Sami on edelleen loistava maalivahti. Oli sitä meillä ja oli Prahassa. Vaasassa huonompi kausi, mutta syitä oli myös muualla, kuin jäällä tekeminen.
Menee enemmän ketjun aiheeseen:
Puhutko nyt "meillä" = Kärpissä? Ensimmäisellä kaudella hävisi torjuntavastuun Rajaniemelle. Eikä mies tuolla kaudella ollut mitenkään "loistava". Tasoa ok, mutta liian epätasainen mestaruutta tavoittelevan joukkueen ykkösveskariksi.
Toisella kaudella Rynnäs oli selvä ykkönen, ja Aittokallion pelatessa hajamatseja tämä nokkimisjärjestys vain vahvistui. Tuolla Suikkasen kaudella huippuveskarin tarve oli vielä entistä suurempi, Aittokallio ei sitä ollut. Rynnäs taasen ollut Kärpissä aina hyvä runkosarjavahti, siinä se. Maalivahtivalmennuksen taakse on aivan turha mennä Ari Hillin toimiessa tuossa roolissa myös Aittokallion aikana.
Mitäs herran taustoista minun tulisi tietää? NHL:ssä ura ei ottanut tuulta alleen ymmärrettävistä syistä. Miehen esityksiä en Prahassa nähnyt, joten täysin tilastopohjalla mennään, ja ne näyttävät ailahtelevaisilta (2,35gaa, 91,8%).
Olen iloinen siitä, jos Aittokallio on nyt näiden vaikeiden kausien jälkeen noussut _uudelle_ tasolle (hox. ei normaalitasolle). Sympaattiselta kaverilta vaikuttaa ihan haastatteluiden pohjalta, joten kaikkea hyvää, mutta "loistava maalivahti" mies ei liigatasolla ole toistaiseksi ollut.