Ex-Kerholaiset

  • 1 558 176
  • 5 531

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Luin, hymähtelin, jatkoin lukemista ja hymähtelin lisää. Hämmentävää, että yli 60 ihmistä on menneet innosta ja raivosta täristen tykkäämään tuosta häpeän kuorruttamasta kyynelvirrasta.

No, toisaalta.. olisin varmaan itsekin tuota mieltä jos mun kannattama neljän miljoonan joukkue ei pääsis tuota pidemmälle.
Olihan tuo kaikin puolin todella tyylitöntä Pendolta. Ihan varmasti on rankkaa ja mies on todella murtunut, mutta kyllä ammattilaisen pitäisi nää hoitaa.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt Kerhon some-osasto hereille ja luukuttamaan tätä!

Hieno mies.
Juuri niin. HPK:n pitää maanantaiaamuna laittaa näkyvä uutinen, että Kerhosta tulee NHL-joukkue jo kaudelle 2026 - 2027. Tuo aika kuitenkin tarvitaan, jotta ehditään rakentaa 20 000 katsojan halli moottoritien päälle.

Juttuun mm. seuraavia faktoja: Taustalla ovat pitkään jatkuneet salaiset neuvottelut NHL:n kanssa. Joukkueen kasaaminen on jo aloitettu. Valmentajista on keskusteltu, ja Jalonen + Pennanen kaksikkona ovat lähellä sopimusta. Hallista on jo piirustukset. Saroksen kanssa on puhuttu pitkästä sopimuksesta. Puustista pitää siteerata...

Tämä pitää käyttää kunnolla! Saadaan loistavaa näkyvyyttä taatusti muihinkin medioihin. Julkaisuaika on tietenkin aikaisin maanantaina eli 1. huhtikuuta.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Ei Ilves saa mitään jos asenne on tämä. Palven haastattelu Aamulehdessä. "Ei tää mestaruus Ilveksessä mikään erikoinen juttu olisi, oon tällainen keikkatyöläinen, pelailen pelit ja lähden sit sinne missä tarvitaan"


Harvoin jos koskaan on saanut lukea noin ylimielistä tekstiä mitä Palve laukonut.
Kaveri suorastaan virtsaa julkisesti seuran ja fanien päälle.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Joillekkin NHL-breikkiä hakeville nuorille päin rummutusta tällä. "Mä alotin mun uran Hämeenlinnassa, nyt mä olen pelannu Crosbyn ja Malkinin kans samassa ketjussa".

Ilman muuta, käyttäkää nyt herran jessus hyväks tota.
Puustinen markkinoi Hämeenlinnaa/Kerhoa paremmin kuin kukaan muu. Luulisi auttavan vahvistusten kohdalla nämä Puden puheet. Siihen vielä Ekin kontaktit.
 

Hotsikahella

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja HPK, myös HPK
Olihan tuo kaikin puolin todella tyylitöntä Pendolta. Ihan varmasti on rankkaa ja mies on todella murtunut, mutta kyllä ammattilaisen pitäisi nää hoitaa.
Toki, vaikka suurella todennäköisyydellä olikin ihan inhimillinen erhe. Valmentajan pitäis tietenkin muistaa mennä kättelemään - tai jonkun pitäis vähintäänkin ohjata menemään sinne, jos näyttää että suunta on väärä.

Se mikälie "fanin" pitkä vuodatus oli tosin ihan roimasti ylimitoitettu puklu, joka meni myös tuon kättelemättömyyden ulkopuolisiin aiheisiin.
 

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
Puustinen markkinoi Hämeenlinnaa/Kerhoa paremmin kuin kukaan muu. Luulisi auttavan vahvistusten kohdalla nämä Puden puheet. Siihen vielä Ekin kontaktit.
Jotenkin tuntuu että tästä edellisestä Hämeenlinnasta ponnistaneesta pelaajasukupolvesta se on nimenomaan Puustinen joka P-Amerikasta palatessaan nähdään vielä Kerhon paidassa.

Tokihan sitä toivoisi että esim. Bobby Leino tekisi "Rissaset" ja palaisi aikanaan Ruotsista liidaamaan kasvattajaseuraansa mutta en jotenkaan osaa olla yhtään varma
 

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Palata saa, mutta ei enää jos ura on jo reilusti laskusuunnassa, ei tämä mikään suojatyöpaikka ole. Tässä vaiheessa juu molemmat tervetulleita takaisin sopivalla hinnalla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Joillekkin NHL-breikkiä hakeville nuorille päin rummutusta tällä. "Mä alotin mun uran Hämeenlinnassa, nyt mä olen pelannu Crosbyn ja Malkinin kans samassa ketjussa".

Ilman muuta, käyttäkää nyt herran jessus hyväks tota.
No on toi ehkä parempi kuin se Pasi Nurmisen vanha tv-mainos ”… oli kioskimurtoja ja kaikkee, nyt mä elätän perheeni jääkiekolla” tms.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Moikkaaminen ja moikkaamattomuus tuntuu nyt olevan iso asia joka puolella, vähän eri tavoin kuitenkin. Ilveksessä Myrrä ei saanut moikata (hyvästellä) joukkuetta potkujensa jälkeen. Nyt Pennanen unohti moikata... No, eiköhän tuo Pennasen tapaus ollut vain unohdus, josta nyt tehdään elämää suurempaa asiaa. Ainakin reilusti pahoitteli asiaa jälkikäteen.

Vakavammin Ilveksestä. Luulen, että siellä vauhtisokeus yllätti ja tehtiin virhe, kun lähdettiin korjaamaan sellaista, mikä ei ollut rikki. Vaihdettiin valmentaja tylyllä tavalla ja sekoitettiin joukkueen kemiaa pelaajahankinnoilla. En tiedä, miten esim. Niku integroitui Iveksen koppiin, mutta ainakin Jyväskylässä moni oli todella tyytyväinen, että tämä tähti suurine egoineen lähti muualle. Ja jos Palvekin on sellainen kuin mediasta saa lukea, aika palapeli siellä on Ilveksen kopissa saattanut olla rakennettavana. Myös ulkoinen paine saavuttaa menestystä on valtava: hienon historian taakka, fanit ovat odottaneet pitkään, on hieno halli ja paikalliskilpailija on pitänyt omaa dynastiaansa puoli ikuisuutta. Ilves otti vaihdoilla riskejä ja lopputulos ei ollut sitä mitä haluttiin, syystä tai toisesta. Mutta runkosarjan Ilves pelasi hienosti, siitä ei kahta sanaa. Pelaajat olivat hyviä - mutta olivatko he hyvä joukkue?

Riskien ottaminen kuuluu kilpaurheiluun, pelataanpa sitten millä tasolla tahansa, kun pyritään lisäämään tai tasoittamaan etumatkaa suhteessa muihin. Jälkikäteen on helppo olla viisas: olisi pitänyt satsata siihen tai siihen, jotta olisi pärjätty paremmin, tai nyt Ilveksen tapauksessa, olisi myös pitänyt jättää tekemättä sitä tai tätä. Itse uskon, että joka organisaatiossa yritetään tehdä parhaat valinnat olemassa olevilla resursseilla, mutta aina on niin, että kun joku pärjää odotuksia paremmin, jonkun muun on pärjättävä odotuksia huonommin. Mestaruusvuonna Kerhokin otti riskejä mm. Luceniuksen hankinnalla. Silloin onnistuttiin, ja lopputulos oli parempi kuin uskallettiin edes toivoa. Ja se mestaruus oli kokonaisuutena monessa mielessä nimenomaan joukkuehengen voitto materiasta, vaikka sinänsä ihan laadukas pelaajistokin meillä oli. Pennasella oli suuri rooli ja mestaruuuden varmistuttua hän puhui paljon myös siitä, mitä mestaruus merkitsi varsinkin oman kylän kasvateille.

Tämä kaikki on syytä muistaa myös Kerhossa. Liigan loppupään budjetilla toimittaessa on otettava tavallista enemmän riskejä. Tällöin on käytännössä mahdotonta, että voitaisiin pärjätä jatkuvasti yli resurssien. Riskien otossa on kuitenkin pidettävä järki päässä, sillä liian suurella riskinotolla tuhotaan seuran tulevaisuus - jos ei kokonaan, niin ainakin useammaksi vuodeksi.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Riskien otossa on kuitenkin pidettävä järki päässä, sillä liian suurella riskinotolla tuhotaan seuran tulevaisuus - jos ei kokonaan, niin ainakin useammaksi vuodeksi.

Hyvä kirjoitus, josta ottaisin esille erityisesti tämän pointin.

Tämä on se mitä minä ja muutamat muutkin kirjoittajat ollaan koitettu pitkään ja hartaasti tuoda esille. Se on totta, että kaikki haluaa menestystä ja mieluummin nopeasti, mutta kun ei siihen oikein täällä muuten päästä kuin pitkän aikajänteen työllä.

Tuossa muistaisin olleen viestejä, jossa vaadittiin joukkueen pikavahvistusta ja jos ei muuten niin velkarahalla sitten.

Tää joukkue on vasta muuraamassa perustuksia sille tulevaisuudelle. Se,että minkälainen talo syntyy on sitten nähtävissä vasta tulevaisuudessa.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Hämmentävää luettavaa tää Pendon mahalasku, viimeisen pelin jälkeinen toiminta ja julkinen teilaus, mutta tietysti täysin ymmärrettävää.

Pendohan kertoi jo Kerhoaikoina käyvänsä itsekin psykologin kanssa käsittelemässä asioita. Onkohan tullut ihmisenä pisteeseen, jossa on itse luhistunut paineiden alla ja ollut ihan shokissa tuon viimeisen pelin ratkettua, eikä tajua mitä pitäisi tehdä.

Tietysti jos asia on noin, ja pää ei ole kestänyt, niin se on kyllä erittäin hyvä kysymys, että onko maajoukkueen päävalmentajan paikka nyt oikea siirto hänelle.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tietysti jos asia on noin, ja pää ei ole kestänyt, niin se on kyllä erittäin hyvä kysymys, että onko maajoukkueen päävalmentajan paikka nyt oikea siirto hänelle.

Jep. jos sitä Tampereella ollaan tikun nokassa, niin maju on aivan täysin eri mesta sitten vielä.

Siellä ollaan kansakunnan kaapin päällä ja kuten nähdään, faneilla on nyt jo tikarit teroitettuna Hangosta Nuorgamiin.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Melkein tämän kauden Kerhon ykkössena nyt vapailla markkinoilla. Nähdäänkö kick-offissa sama silhuetti taas?
Jumankauta, niin ne vuodet vierivät. 28.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kyllä saa Pennanen kovasti rapaa lähes kaikkialla ja varmaan osittain ihan syystäkin.
Suht outo juttu jättää vastustajat kättelemättä ja sehän on monelle someniilolle kuin käsky lyödä Pennasta kuin vierasta sikaa.

Toivottavasti ja varmastikin Pennanen ottaa opikseen, jos ja kun tossa jotain opittavaa on.
Mestarivalmentaja kuitenkin!
 

Hotsikahella

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja HPK, myös HPK
Hahahaha ha ha. Ha.

Pendo on kätellyt aiemminkin ottelusarjojen jälkeen vastustajaa, mutta nyt sitten inhimillisesti tuli erehdys. Joo, ihan varmasti.
Jos se olis joka kerta unohtanut, niin tuskin olis ollut inhimillinen erehdys. Ymmärrätkö?

Enihuu. Tervetuloa lomalle, täällä ollaan odoteltu.
 

Nilkkakiituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
PALLOKERHoo
Kalpan koutsi Karjalainen vaikutti hevosmieheltä juttujen perusteella.
Kalpalla oli mielestäni melkoinen fyysisyys etuna verrattuna Ilveksen liian taitavaksi rakennettuun joukkueeseen
havainto.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kalpalla oli mielestäni melkoinen fyysisyys etuna verrattuna Ilveksen liian taitavaksi rakennettuun joukkueeseen
havainto.

Tämä tässä Ilvekseen ja Pennaseen liittyvässä ryöpytyksessä unohtuu.

Tosiasia on, että KalPa on helvetin hyvä - ja ennen kaikkea hyvin rakennettu - joukkue. KalPalla on ollut jo pitkän aikaa selvä pelillinen ja organisatorinen sapluuna, johon on uutena pelaajana, valmentajana ja varmasti myös myyntimiehenäkin tavallaan helppo tulla sisään.

Joukkue - ja seura - on yksinkertaisesti hyvä ja siksi tuota tulosta ei voi pitää minään shokkiwau-yllätyksenä. Yllätys tietyllä tavalla toki, mutta ei tässä sarjassa erot niin isot ole, ettäkö tämä olisi jotenkin tavatonta.

Tietysti Ilves ja Pennanen epäonnistui. Se on ihan selvä asia. Ja Pennasen pitää tämä reflektoida ja analysoida kehittyäkseen valmentajana. Mutta kyllähän tässä Pennasen ja Ilveksen ryöpytyksessä nyt mennään vahvasti ylianalysoinnin puolelle. Pääsyy Ilveksen tappioon on yksinkertainen: vastustaja oli parempi. Pienissä asioissa hieman, josta koostui lopulta selvähkö ero.

Ilveksestä on keskusteluissa ja mediassa tehty suurempi suosikki, kun se todellisuudessa oli.

Tuo Pennaseen kohdistuva henkilökohtaisuuksiin menevä paska, jota tässäkin foorumissa nyt sataa useissa ketjuissa, nyt vain on täysin idioottimaista käyttäytymistä.

Ilves-KalPa sarjan tuloshan vain kuvaa sitä, että asioita pitkäjänteisesti ja hyvin tekemällä kovan tuloksen tekeminen on täysin mahdollista myös hieman pienemmillä resursseilla, vaikka kilpailijat suuremmillakin resursseilla tekisivät asioita myös hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

Äimänkäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät suoritukset ja Kerttu
Tuo Pennaseen kohdistuva henkilökohtaisuuksiin menevä paska, jota tässäkin foorumissa nyt sataa useissa ketjuissa, nyt vain on täysin idioottimaista käyttäytymistä.
Samaa mieltä tästä. Tämähän oli Ilvesläisille siinä mielessä helppoa, että syyllinen oli jo hyvissä ajoin etukäteen valittu siltä varalta, että mestaruutta ei tulekaan. Pennasellahan ei ollut oikeastaan muuta kun hävittävää tuossa pestissään ja voin vain kuvitella minkälainen selviytymiskamppailu on käyty Pennasen pään sisällä tämän koko painekattilaprosessin aikana.

Toki kyseessä on ammattimies ja "itsepä lähdit", mutta aika paljon kaadetaan yhden miehen niskaan tätä menestymättömyyttä. Vaikka playoffit nyt menikin penkin alle niin en kyllä itse olisi miehen uraa vielä paketoimassa saati etukäteen maajoukkueen epäonnistumista itkemässä.

Eikös viime kisoissa sitä paitsi Suomi pudonnut mitalipeleistä J.Jalosen johdollakin, eli joskus ne näennäisen ennakkosuosikin paineet on liikaa parhaillekin valkuille. Vai voisikohan nuo paineet vaikuttaa pelaajiinkin?

Kärsitään, opitaan, kehitytään ja niin edelleen. Onnea ja menestystä toivon Pendolle, Suomelle ja tovin päästä myös Ilvekselle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös