Sama tahti vain jatkuu. Viime yönä teki joukkueensa ainoan maalin Rockfordia vastaan. Nyt 12 maalia 8 otteluun. Ihan ok tahti.Pululle kyllä maistuu maalinteko. Yöllä hattu ja nyt 9 maalia 6 peliin pleijareissa.
Sama tahti vain jatkuu. Viime yönä teki joukkueensa ainoan maalin Rockfordia vastaan. Nyt 12 maalia 8 otteluun. Ihan ok tahti.Pululle kyllä maistuu maalinteko. Yöllä hattu ja nyt 9 maalia 6 peliin pleijareissa.
Enemmän tällaiset siirrot minua ottaa aivoon, kuin vaikkapa Koukalin siirto muualle, vaikka olikin viime kauden suosikkejani. Nyt junnuputki kuntoon ja lupaavimmille pojille nimet paperiin.
No, eikö tämä nyt ole vaan niin, että junioripolku on poikki Jokereissa? Kaikki lähtevät muualle, ennemmin kuin myöhemmin, koska kukaan ei voi Jokereissa pelata juniorista aikuiseksi. Näin minä kuvittelen ja toivon, että asiat olisivat toisin.
Tässä voidaan pikkuhiljaa alkaa kyseenalaistamaan, että onko Jokereiden mitään järkeä laittaa rahaa junioritoimintaan ja kehittää pelaajia, jotka kuitenkin siirtyvät muualle viimeistään A-juniori-iässä.
Kurrilla ja Vuorisella on ollut pian kaksi vuotta aikaa kehittää jonkinlaista pelaajapolkua junioreiden ja edustusjoukkueen välille, mutta mitään ei ole tapahtunut eikä taida olla tapahtumassakaan.
Vihjaat, että junioritoiminnan ainoa tarkoitus on tuottaa materiaalia omalle edustusjoukkueelle? Sinä päivänä kun junioritoiminta loppuu kuolee jääkiekkoseura nimeltä Jokerit. Jäljelle jäisi pelkkä ammattilaisurheilujoukkue, viihdebisnesorganisaatio, jolla ei ole siteitä mihinkään.
Eikö KHL-Jokerit sitten ole jo tätä? Okei, vielä on nimellistä junioritoimintaa olemassa. Siitä tosin ei hyödy mitenkään Jokerit vaan liigaseurat. Minulle Jokerit on käytännössä kuollut.
Eihän sitä voi laittaa tuon paremmin kuntoon. KHL:n ja Suomen A-junioreiden välinen taitokuilu on liian leveä, että Jokereiden olisi kannattavaa nostaa omia junioreitaan KHL-joukkueeseensa. Eikä se A-junnujakaan hyödytä mennä tuppia puremaan vaihtopenkille, oli se liiga mikä hyvänsä. Tuo koko järjestely on kuin tuomittu epäonnistumaan, ja Jokereiden junnujen joukkopako seurasta on ollut realismia ihan alusta alkaen.Enemmän tällaiset siirrot minua ottaa aivoon, kuin vaikkapa Koukalin siirto muualle, vaikka olikin viime kauden suosikkejani. Nyt junnuputki kuntoon ja lupaavimmille pojille nimet paperiin.
Tuo koko järjestely on kuin tuomittu epäonnistumaan, ja Jokereiden junnujen joukkopako seurasta on ollut realismia ihan alusta alkaen.
Olet selvästi perillä asioista joten toivoisin, että avaisit vähän millainen pako on nyt käynnissä. Mihin ne pakenee ja kuinka suuri ero on aiempiin vuosiin verrattuna?
Eikö KHL-Jokerit sitten ole jo tätä? Okei, vielä on nimellistä junioritoimintaa olemassa. Siitä tosin ei hyödy mitenkään Jokerit vaan liigaseurat. Minulle Jokerit on käytännössä kuollut.
Lindellin Jokerihylkiö-läppä on vain kateellisten panettelua. Kundi pelasi viimeisellä Jokerikaudellaan ihan ok pelit ja varsinkin nuorten MM-kisojen jälkeen oli hyvä. Hieman oli epätasaisuutta otteissa, mutta täytyy muistaa että noin nuorilla vuosikin on piiiiitkä aika kehityksen kannalta.
Propsit toki Ässille ja varmasti Lindelliltä fiksu siirto, mutta Keklun Jokerit tuossa pohjat menestykselle loi. Varmasti Esa oltaisiin haluttu pitää, mutta hyvä näin.
Lindellillä on ollut soppari viime kesästä asti Dallasiin.Änäri varmaan kutsuu, mutta jos ei sopparia synny niin ottaisin hänet heti takaisin Jokereihin.
Aika yllättävää että kisoissa oli noinkin vähän Jokereita menneisyydessä edustaneita pelaajia. (Toivottavasti en unohtanut ketään.)
Seitsemän vuoden tauon jälkeen tulee tänä kesänä Jokeritaustainen pelaaja nostamaan Stanley-Cupin ilmaan. Vallelle toinen vai Teukalle eka?