Mainos

Evijärven ihastussurma

• 11 202
  • 113

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ihme ettei tästä ole avattu ketjua..

Ei voi muuta sanoa kuin, että pistää niin julmetun vihaksi, kun lukee päivittäin tuosta tapauksesta. Kyllä on nykyajan meininki mennyt sairaaksi. Ainahan eri asteisia tapauksia ollut, mutta en elä menneisyydessä, vaan nykyhetkessä, ja itseäni järkyttää tuollainen meno, mitä tuo munaton idiootti teki Evijärvellä.

Jos se (ei ole ihminen, voi sanoa "se") oli ihastunut tuohon uhriinsa, niin miksi ihmeessä näin kävi? Oliko se saanut pakit? Vanha sanonta, "mitä vain rakkauden hyväksi", pitää liikaakin paikkaansa. Entä jos se rakkaus on yksipuolista? Tulos on tässä, mennään väkisin toisen kimppuun, ja mitä ilmeisemmin on myös harrastettua väkivaltaista seksiä, kunnes on uhri tapettu.

Tulee liikaa mieleen Eveliina Lappalaisen tapaus muutaman vuoden takaa. Pahoinvoiva vittumarko meni ja hetkellisenä mielenjohteena tappoi tuntemansa tytön. Nyt tämä Evijärven tapaus kuulostaa aivan samantyyliseltä.

Jossain vaiheessa joku menee vikaa, jos penikka rupeaa käyttäytymään noin. Aina ei voi syyttää pelkästään vanhempia, kun ei ihmisten taustoista tiedä, mutta ei voi väittää ettei siinä ole vikaa, jos 12-vuotiaat jo hilluu räkäposkella ryyppäämässä kaupungilla. Itse myönnän olleeni täysi kakara vielä tuolloin. Ei edes tullut mieleen maistaa alkoholia. 15-vuotiaana vasta huomasin, että on naisia olemassa, ja ensimmäiset ihastukset tulivat kuvioihin. Alkoholin ensimmäiseen maistamiskertaan meni vielä pari vuotta tuosta iästä.

Tämäkin kylmäverinen tappaja aiheutti uhrin sukulaisille suunnatonta surua ja joillekkin tavalisille ihmisille järkytystä. Tapa jolla se mitä ilmeisemmin tuli, on inhottava. Toki julkisuuteen ei niitä kaikkia juttuja koskaan tulla paljastamaan, mutta sitä minä toivon, että kun tämä vittumarko menee kärsimään tuomiotaan (naurettava 1/3), niin edes joku vähän kyselisi häneltä, että onko nyt hyvä olo. Joku alamaailman jannu voisi vähän kovistella tuollaista.

En ole mikään kukkahattutäti, mutta vituttaa vaan tuollainen..

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minua ihmetyttää Evelinan surmaajan mahdollisuus valittaa tuomiostaan. Miksi tekonsa tunnustaneella on mahdollisuus kahteen valituskertaan? Vieläkään eivät Evelinan vanhemmat olla varmoja, että tekijä pysyy vankilassa. Korkeimman oikeuden päätöstä joutuvat vielä odottamaan. Ymmärrän kyllä oikeuden valituksiin, kun se tehdään oikeuden ollessa tapahtumatta, mutta en tajua miksi tunnustaneella murhaajalla on oikeus kolmeen kertaan yrittää saada mahdollisimman pieni tuomio/päästä vapaaksi.

Minä ihmettelen todistajien puutetta. Ainahan näissä nuortentilaisuuksissa mennään nurkan taakse ottamaan huikkia. Evelinahan tapettiin hiljaisella tienpätkällä jossa ei ollut paljon liikennettä, mutta tämä surma tapahtui hyvin lähellä tuota diskoa. Luulisi tämänlaisissa nuorisotilaisuuksissa järjestysmiesten käyvän tuollaisen vajan takana tarkistelemassa, ettei siellä ryypätä.

Olipa tekijä tai useampi, niin sairasta menoa se on ollut. Vaikka en ole mikään "vanhus" niin ei minun aikanani tullut mieleenkään tappaa jotakuta. Varsinkaan tyttöä. Kyllä pitää olla aikamoinen ihmispeto, että tuollaiseen pystyy. Pelottaa se että joskus nämä ihmishirviöt pääsevät taas vapaalle jalalle. Jos minusta riippuisi, niin sulkisin nämä Evelinan ja Hannan tappajat pakkolaitokseen jammun ja muitten hirviöitten sekaan.

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Arnold

Tulee liikaa mieleen Eveliina Lappalaisen tapaus muutaman vuoden takaa. Pahoinvoiva vittumarko meni ja hetkellisenä mielenjohteena tappoi tuntemansa tytön. Nyt tämä Evijärven tapaus kuulostaa aivan samantyyliseltä.

Niinpä.. Sää oli huono, salibandytreeneissä ei kulkenut, telkkarista ei tullu mitään. Vituttaa tuollaiset.

Suomen lainsäädäntö on vaan sellainen että raiskaajat selviää ehdollisilla ja murhaajia silitellään kädellä. Prkl silmä silmästä!

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Stolk-2
Minua ihmetyttää Evelinan surmaajan mahdollisuus valittaa tuomiostaan. Miksi tekonsa tunnustaneella on mahdollisuus kahteen valituskertaan?
Käsittääkseni tästä tuomiosta valitetaan vain siksi, että tuomittu ei ole tyytyväinen saamaansa tuomion pituuteen.

Joo kyllähän se vituttaa, mutta muistakaa, että tekijä itse ei ole syypää tekoihinsa. Kaikkeen löytyy varmasti selitys hänen lapsuudestaan, hän ei vain voinut valita toisin. Ja paskanmarjat....

Tinke

Jäsen
Viestin lähetti Arnold
Ihme ettei tästä ole avattu ketjua..

Täytyy muistaa että Eveliina alko aivan turhaan aukomaan päätäänsä tappajalle. Kova rangaistus vittuilusta mutta näitä tapahtuu

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Evijärven ihastussurma

Viestin lähetti Tinke
Täytyy muistaa että Eveliina alko aivan turhaan aukomaan päätäänsä tappajalle. Kova rangaistus vittuilusta mutta näitä tapahtuu

Öö, onko tämä nyt jotain sairasta huumoria mitä minä en ymmärrä? Ihan itsesi kannalta toivon että on.

Tässä menee vähän ohi aiheen mutta kirjoitampa kuitenkin.

Eräs kaverini tapettiin Kemissä puolitoista vuotta sitten kaksi tekijää olivat lyöneet tätä kaveriani 100 kertaa puukolla kun kaverini oli nukkunut mahallaan sängyssä, eli ei minkään laista mahdollisuutta puollustautua.

Nämä parikymppiset kossit jotka olivat tekijöinä niin saivat käräjäoikeudessa vuosituomion joka oli 6 tai 7 vuotta vankeutta eli ensikertalaisina olisivat istuneet tuomiostaan korkeintaan puolet 3-3.5 vuotta.

Ei esiintynyt minkäänlaista katumista tai edes merkkejä siitä olivat ehkä hieman ylpeitä siitä mitä olivat saaneet aikaan.

Lopulta kun olivat tekijät jo tuudittautuneet että istuvat muutaman vuoden ja pääsevät pois niin tuli päätös hovioikeudesta niin palasi usko hetkeksi suomalaiseen oikeusjärjestelmään.
Nämä kaksi paskiaista saivat elinkautisen silloin tuntui hetken hyvältä kuolleen kaverini puolesta.
Kävin hänen haudallaan Oulussa muistelin mitä oli joskus koettu yhdessä.

Toivottavasti kaikki jotka riistävät toiselta hengen joutuvat istumaan elinkautista ja se on toisen kädessä milloin pääsee vapaaksi(presidentti)armahtaa.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Potnapekka

Toivottavasti kaikki jotka riistävät toiselta hengen joutuvat istumaan elinkautista ja se on toisen kädessä milloin pääsee vapaaksi(presidentti)armahtaa.

Kieltämättä olet aika ehdoton, tai annat itsestäsi hyvin ehdottoman kuvan, jos todella olet sitä mieltä, että toivot kaikkille toisen ihmisen tappaneille elinkautistuomiota . On tapauksia jossa elinkautistuomio on paikallaan mutta en kyllä itse lähtisi yhtä ehdottomalle linjalle ja ryhtyisi kaikkia tuomitsemaan elinkautiseen, tai edes toivomaan kaikille sitä.

vlad#16.

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Mielestäni meidän pitäisi haistattaa vitut amnestylle ja muille kukkahattutädeille ja ottaa kuolemanrangaistus käytäntöön.
Murhasta kuolemantuomio ja raiskauksesta kastraatio.
Varkaalta voitais katkaista käsi.
Yksi syy rikosten lisääntymiseen maassamme on juuri tämä lievä rangaistuskäytäntö ja toinen on tämä nykyinen vapaa kasvatus. Lisäksi säästyisi meidän veronmaksajien varoja ja vapautuisi vankilapaikkoja ,kun murhamiehet saisivat ansionsa mukaan.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Re: Re: Evijärven ihastussurma

Viestin lähetti rico
Prkl silmä silmästä!

Yhdella meian firman pomolla on tyopoydallaan Gandhin aforismi, jossa sanotaan jotakuinkin, etta "silma silmasta, niin kohta on koko maailma sokea".

En ole aivan varma kannatanko Suomen kriminaalipolitiikkaa, jossa opastetaan ja neuvotaan ja kaikki paastetaan vapaaksi. En myoskaan varauksetta hyvaksy esim. Britannian mallia missa heitetaan avain jonkkaan vahan joka rikoksesta. Jos sitten saattuu joskus paasemaan vapaaksi, niin minkalaisia kansalaisia siita tulee.

Jotain oikeuksia kuitenkin sairallakin ihmisilla on.

Myers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Dallas Stars
Viestin lähetti wade
Mielestäni meidän pitäisi haistattaa vitut amnestylle ja muille kukkahattutädeille ja ottaa kuolemanrangaistus käytäntöön.
Murhasta kuolemantuomio ja raiskauksesta kastraatio.
Varkaalta voitais katkaista käsi.
Yksi syy rikosten lisääntymiseen maassamme on juuri tämä lievä rangaistuskäytäntö ja toinen on tämä nykyinen vapaa kasvatus. Lisäksi säästyisi meidän veronmaksajien varoja ja vapautuisi vankilapaikkoja ,kun murhamiehet saisivat ansionsa mukaan.

Onkos kuolemanrangaistukset vähentäneet rikoksia Yhdysvalloissa? Siellä murhataan ihmisiä eniten ja eniten varmaan laitetaan sähkötuoleihinkin/vastaaviin.

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Joo niin murhataan Myers hyvä ,mutta kaikkia murhaajia ei ikävä kyllä teloiteta ,koska eri osavaltioissa on eri rangaistuskäytänöjä.
Uskon itse ,että jo kuolemanrangaistuksen ilmestyminen rangaistusasteikon yläpäähän toimisi SUOMESSA riittävänä peloitteena ainakin näille vittumarkoille ja muille tavallisille pikkupaskiaisille.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti wade

Uskon itse ,että jo kuolemanrangaistuksen ilmestyminen rangaistusasteikon yläpäähän toimisi SUOMESSA riittävänä peloitteena ainakin näille vittumarkoille ja muille tavallisille pikkupaskiaisille.

Miksi se Suomessa toimisi jos se ei muuallakaan toimi, ennemminkin rikokset vaan raaistuvat kuten on käynyt mm. Yhdysvalloissa.

Suomessa valtaosa tapoista on kuitenkin humalaisten välienselvittelyjä tms. tappoja, kuinka ryhtyisit heitä rankaisemaan? Tietty, yksi "vittumarko" vuodessa sinne tai tänne, minun puolesta voitaisi päästää päiviltä jos oltaisi 100% varmoja siitä, että tekijä on syyllinen ja että hän tulee olemaan myöhemmin taparikollinen jolloin hänestä ei aiheudu yhteiskunnalle muuta kuin kuluja loppuelämsä ajan. En kuitenkaan kannata kuolemantuomioita juuri sen lopullisuuden tähden, jos sattuisikin niin, että syytön tuomittaisi ei tuomiota voida enää peruttaa. Toisaalta, mikä olisi poliisien intressi tutkia murhia voisi jopa laskea jos on mahdollista, että tekijä tuomitaan kuolemaan. Vaikka väkilukumme on häviävän pieni verrattuna Yhdysvaltoihin, voisi meilläkin tapahtua asennemuutosta poliisivoimissa, tarkoitan sitä, että aletaan käydä "kauppaa" tunnustuksilla.

No, eipä minun oikeastaan kannata aiheesta ryhtyä väittelemään, koska siitä on jo niin monet väittelyt täällä käyty. Se on vain suo josta ei ole poispääsyä. Sanoinpahan nyt kuitenkin mielipiteeni.

vlad#16.

Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Fc Jazz, Colorado Avalanche
En nyt voi sanoa olevani minkään kuolemanrangaistuksen kannattaja, mutta kyllä se aina välillä käy mielessä. Suomessahan toimii käytäntö "Syytön kunnes toisin todistetaan" kun taas jenkkilässä "Syyllinen kunnes toisin todistetaan", ja uskokaa tai älkää, molemmilla on huonot puolensa (mitä tässä en jaksa alkaa selittämään).
Raiskaajilta pitäisi ehdottomasti vääntää munat solmuun prkl!
Suomen "vankimaiset" olot vankiloissa ovat perua tuolta lälllällää-sveduista. Vantaallakin on luksus-vankila, missä on mm. Kuntosali, iso kirjasto, huoneissa suihkut, WC:t ja televisiot! Onko tämä saatana oikein?!! Mitä sitä vapaalla jalalla pummina olla, kun kerran on mahikset päästä valtion elätiksi?

Jo on kumma maa tämä Suomi!

Cube

Jäsen
Viestin lähetti Myers
Onkos kuolemanrangaistukset vähentäneet rikoksia Yhdysvalloissa? Siellä murhataan ihmisiä eniten ja eniten varmaan laitetaan sähkötuoleihinkin/vastaaviin.
Mikäs lähde näin väittää? Itse olen käsittänyt, että ainakin Venäjällä ja Etelä-Afrikassa on kevyesti Yhdysvaltoja korkeammat murhaluvut. Mahdollisesti myös muualla.

Enkä tuosta "teloituskuninkuudestakaan" olisi ihan varma. Ainakin Kiinassa pistetään muistaakseni vuosittain 1000-2000 ihmistä sähkötuoliin (tai vastaavaan). USA:ssa ehkä joku 100.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Aina hauska lukea näitä ehdottomia valopäitä ketkä vaatii verta ja sirkushuveja, ison maailman ja Flooridan tahtiin!

Jenkeissäkin on, herra poliisikonstaapeli, ihan tämä länsimainen oikeuskäytäntö jonka mukaan ihminen on syytön kunnes toisin todistetaan. Ainakin Matlockissa.

Näistä asioista ei voi kyllä keskustella. Kovia vankeusrangaistuksia vaativat ihmiset ovat niin 100% varmasti oikeassa, ainakin omasta mielestään siis. Usein yhteinen nimittäjä on peruskouluun jäänyt itsensä sivistäminen. Asioista nähdään vain yksi puoli, ja se on kosto ja pelko.

tsei_tsei

Jäsen
Viestin lähetti poliisikonstaapeli
Vantaallakin on luksus-vankila, missä on mm. Kuntosali, iso kirjasto, huoneissa suihkut, WC:t ja televisiot! Onko tämä saatana oikein?!! Mitä sitä vapaalla jalalla pummina olla, kun kerran on mahikset päästä valtion elätiksi?

Voi kauhea! Siis vankilatuomiota istuva saa siis oikein lukea ja kuntoilla! Pääsee vielä suht ongelmitta paskalle ja suihkuun. Telkkaristakin pystyy seuraamaan ajankohtaisia tapahtumia ja vaikka jotain viihdettä. Ihme touhua. Suosittelenkin arvon poliisikonstaapelille rikollisen polkua. Linnatuomiohan olisi siunaus - ainakin Vantaalla!

tsei_tsei

Jäsen
En kyllä edes ymmärrä tätä murhanhimoista suhtautumista näihin "vittumarkoihin". Tälläkin kertaa [b|epäilty[/b] on alle 20-vuotias kaveri. Itse en ainakaan ollut aikuinen alle parikymppisenä. Tai ainakin henkistä kasvua on tapahtunut tuon jälkeen. Toki pidän ihmiselämää niin pyhänä, että en helposti sulata henkirikoksia. Pidän kuitenkin myös tämän "vittumarkon" elämää arvossa. On hyvinkin mahdollista, että tämän teon tekijästä voi vielä kasvaa yhteiskunnalle hyödyllinen jäsen. Gandhin viisaus silmää silmästä vaativille on varsin osuva.

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Ei kaikki ole sitä, mitä iltapäivä-lehdet kertovat

Itse nostaisin tässä tätä lehdistön roolia esiin. Kaikenlaista p*skaa ja juoruilua lehdet täynnä tästä aiheesta. Surevien nuorten ei anneta surra rauhassa, vaan heidän surullaan myydään lehtiä suurilla lööpeillä. Tähänkö on nyt tultu? Itse tapauksesta tai sen kulusta en lähde spekuloimaan, kun en itse paikalla ole ollut.

nimim. Katson ikkunasta ulos ja näen toimittajia autoissaan..

EDIT: Katsokaa Topicia, ennen kuin kirjoitatte ketjuun. Aiheeseen kiitos!

Viimeksi muokattu:

ShakesBier

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Haloo!

Onhan se nyt perkele nähty, ettei vankila palauta paatuneita rikollisia/sairaita tappajia kaidalle polulle. Vankilakäytäntö on olemassa, kun ei parempaakaan ole keksitty. Ja mitä tähän kuolemantuomioon tulee, täällä varmaan on paljonkin niitä jannuja, jotka ensimmäisenä olis painamassa sitä sähkötuolin nappulaa..?! Niinkö? Sanon suoraan, että minä en siihen kykenisi koskaan, en vaikka kyseessä olisi minkälainen tapaus! Mutta se johtuukin varmaan vaan siitä, että olen sitä heikompaa ja herkempää sukupuolta..! Ja raiskaajalta nips naps vai? Tiedoksi nyt teillekin, ettei raiskauksella ole vieläkään mitään tekemistä seksin kanssa! Jollei raiskaaja saa uhria "omillaan" alistettua, häpäistyä ja satutettua, se tekee sen vaikka veitsellä tai moottorisahalla. Ajatelkaa ennen kuin kirjoitatte!

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti vlad
On tapauksia jossa elinkautistuomio on paikallaan mutta en kyllä itse lähtisi yhtä ehdottomalle linjalle ja ryhtyisi kaikkia tuomitsemaan elinkautiseen, tai edes toivomaan kaikille sitä.
Juuh, samoilla linjoilla ollaan. Nimittäin surmatkin pitää ottaa tilannekohtaisesti huomioon. Murha on toki aina murha, mutta toisen ihmisen kuolema toisen ihmisen kädestä voi tapahtua eri tavoin. Voi sattua vahinko, voi olla että joku riistää toisen hengen suojellakseen omaansa. Miten sitten toimia näissä tilanteissa? Elinkautisellako? Tuskin...

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Näissä keskusteluissahan pitää aina ottaa esiin se ehdotus, että murhaajille, raiskaajille ja pedofiileille vuokrataan vankilatilat Venäjältä. Siellähän on pitkät perinteet tässä vankilamajoituksessa, ja ihan joka sellissä ei taida olla telkkaria. Väritelkkaria ainakaan. En sano, mitä mieltä itse olen tuosta ajatuksesta. No vihjataan sen verran, että joissain tapauksissa ei huono vaihtoehto.

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti poliisikonstaapeli
Vantaallakin on luksus-vankila, missä on mm. Kuntosali, iso kirjasto, huoneissa suihkut, WC:t ja televisiot!
Tarkennetaan vielä sen verran, että ne ovat itse asiassa televisio-video-yhdistelmiä.
Eikä ne sellien tuolitkaan mitään saunan apujakkaroita ole, vaan ihan designlaatua. Itse en raaskisi sen hintaisia tuoleja kotiini ostaa.

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti vilpertti
Jenkeissäkin on, herra poliisikonstaapeli, ihan tämä länsimainen oikeuskäytäntö jonka mukaan ihminen on syytön kunnes toisin todistetaan. Ainakin Matlockissa.

Juu, ehkä Matlockissa, muuten jenkeissä nyt ei juuri voi oikeuskäytännöstä puhua. Oikaisisin tuota polliisin kommenttia sen verran että jenkeissä ihminen on syytön/syyllinen, jos niin joku haluaa, vaikkei mitään ikinä todistettaisi.

Tosin niin kauan kuin väärinkohdellut ovat jenkkejä, olen pelkästään tyytyväinen. Sitten kun jotain ihmisiä aletaan kohtelemaan myös väärin, alkaa sapettaa.

Aiheeseen vielä liittyen, niin kyllä näille lapsuuden sankareillekin jotain pitäisi tehdä. Tuskin heistä kuitenkaan mitään iloa tulee kenellekään olemaan. Ehkä he istuvat linnassa sen 2-3 vuotta (max), ja sitten tulevat takaisin elvistelemään miten ovat kovia jätkiä kun ovat istuneet ties missä, ja mäiskivät sitten kylillä kännipäissään ohikulkijoita ja ovat niin kovaa poikaa että. Todellisia elämänsankareita.

Toisaalta taas harva sitä taitaa ajatella toista ihmistä kiihdyksissään tappaessaan että istunko tästä nyt kuinka kauan. Ennemminkin sitä varmaan miettii sitten jälkikäteen. Sen sijaan jotain tarkkaan harkittuja murhia kovat rangaistukset voisivatkin vähentää.

1500-luvulla Suomessa oli muuten tapana ruoskia varkaita häpeäpaalussa, ja henkilö joka suoritti ruoskimisen, sai yleensä 1/2 markan korvauksen palveluksestaan yhteiskunnalle. Että silleen...

EDIT: ajatuskatko

Viimeksi muokattu:

Ziran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Tappara ja Le Bleu-Blanc-Rouge
Viestin lähetti Myers
Viestin lähetti Cube
Enkä tuosta "teloituskuninkuudestakaan" olisi ihan varma. Ainakin Kiinassa pistetään muistaakseni vuosittain 1000-2000 ihmistä sähkötuoliin (tai vastaavaan). USA:ssa ehkä joku 100.

Kiinassa ollessani ihmettelin pitkään, miksi se on niinkin turvallinen maa kuin se on. En osaa antaa tilastoja tai lähteitä, mutta sellainen käsitys on että per capita rikoksia, ja ennenkaikkea väkivaltarikoksia on vähän. Ja omakohtaisilla kokemuksilla voisi sanoa että Tampereella näkee tappeluita 10 kertaa enemmän kuin Shenyangissa. Jälkimmäisessä elää 20 kertaa enemmän väkeä.

Mutta asiaan. Mistä edellä mainittu johtuu? Ja ennen kaikkea Kiinan ja Yhdysvaltojen ero, kuitenkin kummassakin maassa lahdataan valtion puolesta populaa vaikka kuinka paljon.

Syy on yksinkertaisesti siinä, että Kiinassa on aseiden hallussapito ankarasti kielletty, ja sen kyllä huomaa. En kertaakaan törmännyt uutiseen, en paikallisesta kuin ulkomaalaisesta mediastakaan, että jonkin rikoksen yhteydessä olisi käytetty asetta.
Useasti tuli uutisia siitä kuinka joku oli murhannut toisen rotanmyrkyllä.

Toinen syy voisi olla siinä, että Kiinassa oikeusistuimissa käsitellään vain pahimmat rikokset, ja hyvin helposti tuomio on niskalaukaus ilman valitusoikeutta. Kyllähän se Amnestya ottaa päähän, mutta minusta oli mukavaa kävellä yöllä miljoonakaupungin kadulla ilman että tarvitsi pelätä koko ajan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy