Joo mielipidejuttuja toki, ihan vain mielenkiinnosta vaihdetaan ajatuksia.Sanotaanko että napsun verran oikeaan musiikki-kilpailun suuntaan jos menisi niin hyvä. Ei liikaa eikä liian vakavahenkistä, ja kunnon lavashow rekvisiittoineen ym. mukana ehdottomasti. Hitto että olis hienoa kattoa euroviisuja, jos siellä näkis suorastaan huikeita esityksiä wau-tuntemuksilla. Nyt siellä on viihdettä jonkin verran joo, mutta enemmän nään sellaisen hile-shown, jonka kokonaan katsominen olisi melkoinen suoritus. Noh, mielipide-juttuja ja kiitokset että jaksoit perkaa tätä :)
Ystävällinen kysymys (vaikka sävy voi olla haastava), mutta mikä sinulla on huumorimusiikkia vastaan? Genrehän sekin on. Eikö se toisaalta ole ihan hyvä, että tuolta viisutarjonnasta löytyy jokaiselle jotakin? Enkä oikein ymmärrä mikä on mielestäsi ns. "kovaa materiaalia". Tarkoitatko sillä yleistä populaarimusiikkia, sillä se lienee sitä tavanomaisinta keskimössöä, jolloin ihmiset kääntävät prosentuaalisesti kaikkein vähiten kanavaa?Onneksi on joitain ihan ok tai hyväkin mukana, ja vielä saisi enemmän olla ns. kovaa materiaalia, niin jaksaisi katsomalla katsoa alusta loppuun, eikä vaihtaa kanavaa 2/3 biisin aikana. Mitään huumoriesityksiä sinne ei pitäisi edes päästää, kun olisi hyvä jos olisi olemassa 1 kansainvälinen kovatasoinen biisikisa, jossa kuullaan toinen toistaan parempia biisejä.
Jännä, omaan silmään kuvailit juuri prikulleen sen mitä Euroviisut ovat tänä päivänä. Hyvässä balanssissa ammattitaitoinen ja hiottu show, sekä sopiva annos hulluutta ja pilkettä silmäkulmassa. Ainakin aika monen esiintyjän kohdalla. Jos joku biisi ei uppoa, vaihtoehtoja ja genrejä on kyllä tarjolla kymmenien vaihtoehtojen joukosta.Sanotaanko että napsun verran oikeaan musiikki-kilpailun suuntaan jos menisi niin hyvä. Ei liikaa eikä liian vakavahenkistä, ja kunnon lavashow rekvisiittoineen ym. mukana ehdottomasti. Hitto että olis hienoa kattoa euroviisuja, jos siellä näkis suorastaan huikeita esityksiä wau-tuntemuksilla.
Suomen raadissa ollut Niemelä oli allekirjoittanut veetomuksen, jossa halutaan Israel pois kisoista.
"Sosiaalisessa mediassa on huomautettu, että Mikko Niemelä on myös allekirjoittanut vetoomuksen, jonka mukaan Israel olisi tullut sulkea pois Euroviisuista. IS tavoittanut Mikko Niemelää kommentoimaan asiaa."Suomen ammattilaisraati jätti Israelin nollille – yksi raatilaisista vaati Israelin sulkemista ulos
Israelia pidettiin ennen finaalia yhtenä ennakkosuosikeista.www.is.fi
Jännä, omaan silmään kuvailit juuri prikulleen sen mitä Euroviisut ovat tänä päivänä. Hyvässä balanssissa ammattitaitoinen ja hiottu show, sekä sopiva annos hulluutta ja pilkettä silmäkulmassa. Ainakin aika monen esiintyjän kohdalla. Jos joku biisi ei uppoa, vaihtoehtoja ja genrejä on kyllä tarjolla kymmenien vaihtoehtojen joukosta.
Ilman hyvää biisiä tuossa skabassa ei oikein tahdo pärjätä, ja vastavuoroisesti shown pitää olla näyttävä ja mieleenjäävä, mutta se ei voi puolestaan olla esityksen ainoa pointti. Esimerkiksi tuossa Sveitsin vedossa yhdistyivät nämä molemmat erinomaisella tavalla, eli jännittävä, kasvava ja mieleenjäävä biisi, kekseliäs ja omaperäinen show mikrolautasineen, ja päälle vielä tuo Nemon täysin virheetön ja huima laulusuoritus. En oikein keksi mitä muuta tuolta olisi voinut vaatia, rastia tulee ruutuun niin monella osa-alueella. Wau-tuntemus oli erittäin vahva ainakin täällä tuon vedon aikana.
Ystävällinen kysymys (vaikka sävy voi olla haastava), mutta mikä sinulla on huumorimusiikkia vastaan? Genrehän sekin on. Eikö se toisaalta ole ihan hyvä, että tuolta viisutarjonnasta löytyy jokaiselle jotakin? Enkä oikein ymmärrä mikä on mielestäsi ns. "kovaa materiaalia". Tarkoitatko sillä yleistä populaarimusiikkia, sillä se lienee sitä tavanomaisinta keskimössöä, jolloin ihmiset kääntävät prosentuaalisesti kaikkein vähiten kanavaa?
Itselleni juuri nuo huumori- ja muut vähän erilaiset biisit ovat näissä karkeloissa se suola, jonka avulla jaksan katsoa tuon koko kattauksen läpi. En jaksaisi millään tuijottaa putkeen 25 laskelmoitua voimalaulusaarnaa. Ne alkaisi hyvin nopeasti syödä toisiaan ja puuduttaa... ja syövät jo nyt. Ja jos nuo "kiven päältä kaukaisuuteen lauletut" tunnebiisit kiinnostaa, niitä näkee vaikka mistä (laulukilpailuja on telkkari pullollaan), mutta kuinka usein tulee kuultua jotain rokahtavaa karjalaulua tai toisen kulttuurin näkemystä siitä mikä on heidän mielestään hauskaa. Se on mielestäni se Euroviisujen lumo.
Mitä tulee "toinen toistaan parempiin biiseihin", niin tuo Windows95manin biisihän oli ihan loistava biisi genressään... Jos noiden päälle vaan yleisesti ymmärtää mitään. Huumori on vaikeimpia lajeja, sillä huumorintaju jos mikä on subjektiivista. Ymmärrän kyllä, että joillekin nuo ovat - sinua lainatakseni "hölmöjä biisejä", mutta näin ihmisillä on tapana sanoa kaikesta musiikista jota eivät itse ymmärrä. Ja jos miettii, että kaikessa huumorin subjektiivisuudessa tuo biisi oli ilmeisesti 15. yleisön mielestä, niin se on todella kova suoritus. Puhtaat huumoribiisit harvoin pärjää noin hyvin.
Huumoribiisien huumori löytyy niin usein pelkästään sanoituksista, mutta tässä biisissä se todellinen huumori löytyi subtekstistä - myötähäpeän ja tabujen kautta (jonka takia se varmaan upposi juuri brittiyleisöön, jotka ovat mestareita siinä), ja juuri subtekstin takia tämä herätti minussa alkuun niin voimakasta huvittuneisuutta. Tuollaisen viisukokonaisuuden rakentaminen vaatii nerokkuutta ja luovuutta ihan siinä missä jonkun tunteitaan ulos tuulettavan voimalaulajankin tuotos... Mielestäni jopa enemmän, koska noissa voimalauluissa on usein aika lapsellisen yksinkertaistettu saarna, joka nojaa vahvasti laulajan henkilökohtaiseen talenttiin.
Tavallaan olen samaa mieltä jos ymmärrän sinua oikein. Nämä ovat ehkä liikaa sisäänpäin kääntyneet sateenkaarijuhlat, joten ei näiden sisällöstä ehkä niin ”tavikset” jaksa innostua - muutoin kuin kilpailuvietin kautta ”voittaako Suomi”. Itse diggailen tuosta viisujen iloisuudesta ja sateenkaarimeiningistä, mutta samalla huomaan, ettei kaveripiiristä kovin montaa tyyppiä löydy jotka näitä seurailisi... Tarkalleen ottaen tunnen lisäkseni yhden toisen henkilön joka näitä seuraa. Ei edes vaimoni ole näistä kiinnostunut. Ehkä laatu paranisi jos kisa ottaisi askeleen pois politikoinnista ja keskityttäisiin enemmän ratkomaan sitä, mikä maa tekee kyseisenä vuonna parhaan viisun? Kyllähän nuo nytkin väittää, ettei politikointi olisi euroviisujen juttu, mutta mitä muuta nuo sateenkaariliput ovat kuin politiikkaa.Euroviisut vois olla vieläkin ainutlaatuisempi foorumi erilaisen musiikkigenren esittelyyn eri puolilta Eurooppaa. Eihän tollasta kansainvälistä "formaattia" raateineen oo missään, jossa äänestetään yli maarajojen.
Jos kilpailussa keskityttäisiin enemmän laadukkaaseen musiikkiin ja edes hitusen vakavampaan lähestymistapaan, niin vois olla uskottavampi ja nostaa viisut korkeemmallekin tapahtumana. Vähän enemmän aitoa meininkiä glittereiden sekaan.
Emmätiiä, tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden juhlaa?Kyllähän nuo nytkin väittää, ettei politikointi olisi euroviisujen juttu, mutta mitä muuta nuo sateenkaariliput ovat kuin politiikkaa.
Kyllähän se sateenkaarilippu edustaa vahvasti identiteettipolitiikkaa, joka on myös politiikkaa - ja nimenomaan pyrkimystä vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin. Ja noissa karkeloissa moni haluaa nimenomaan vaikuttaa niihin yhteiskunnallisiin asioihin - ainakin omien puheidensa perusteella.Emmätiiä, tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden juhlaa?
Onko joku estänyt "axea" marssimasta hetero pridessa? Käsittääkseni Suomi on vapaa maa sen suhteen ja myös Ruotsikin. Tosin en tiedä miten olisi suhtauduttu, jos Euroviisujen finaalissa olisi jokin Westboro Babtist Churchin sivuliike halunnut tehdä aktion, missä kyltit kirkuu, että "Jumala vihaa homoja" tms. Tai vastavuoroisesti jos pinkissä lipussa olisi lukenut, että "Persuille pesäpallomailaa!". Minun mielestäni molemmissa olisi kyse tuolloin vihapuheesta, enkä saa siitä tasa-arvokysymystä, jos sellaisten purkausten paikka on jossain muualla, jos missään. Mutta kyllä niille toisenlaisillekin mielipiteille kristillisistä perhearvoista ja kuinka ennen oli kunnollista, tuntuu edelleen olevan tilaa ja paikkaa. Se, että sateenkaariväen pitäisi niitä erikseen nostaa ymmärtävässä ja analyyttisessä valossa esille vain koska tasa-arvo, on kyllä aikamoinen mielenkiemura. Sen uskaltaa sanoa, että toisinpäin näin ei ainakaan tapahdu.Ei mullakaan ole mitään sitä vastaan, että siellä jotkut pride- ym. liput liehuu, mutta onhan se taas vähän paradoksaalinen juttu ylistää tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta sillä lailla, että sallitaan vain tietynlaiset kannanotot mutta ei toisenlaisia. Näyttäkää tasa-arvoisuutenne vastaanottamalla etuoikeuksia, joita muille ei anneta.
Ja haahaa, pitäkää natsikorttinne ja -lippunne omissa retoriikkataskuissanne.
ylistää tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta sillä lailla, että sallitaan vain tietynlaiset kannanotot mutta ei toisenlaisia.
No itse asiassahan esimerkiksi se voittajan heiluttama nonbinäärinen lippu oli kielletty, vaikka ainakin uskon, että senkin tarkoitus kuitenkin on edistää noita asioita.Olisko näistä esimerkkejä? Siis kannanotoista jotka edistävät tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta, mutta eivät ole sallittuja Euroviisuissa.
No itse asiassahan esimerkiksi se voittajan heiluttama nonbinäärinen lippu oli kielletty, vaikka ainakin uskon, että senkin tarkoitus kuitenkin on edistää noita asioita.
Mutta joo, opin läksyni nopeasti. Kiitos tästä lyhyestä varsin avoimin mielin käydystä keskustelusta kaikille osallistuneille.
Mutta joo, opin läksyni nopeasti. Kiitos tästä lyhyestä varsin avoimin mielin käydystä keskustelusta kaikille osallistuneille.
Tulee vähän myöhässä, mutta Irlannille tuli sopivat sijoitukset lavaesityksen perusteella: Kokonaiskilpailun 6., raatituloksissa 6. ja yleisöpisteissä 6.:).
Joo onhan se kopiointia kun molemmat oli metallia. Ihan eri genre ja ihan eri konsepti. Lordi oli euroviisuissa ihan uniikki juttu, vaikka muuten ei ihan uusi juttu. Maskien tekeminen on vaivalla tehtyä taidetta. TB oli taas äijäilyä ja sankarilarppausta.Ensi vuosi ja sitä seuraavat vuodet haetaan taas hittiä kun tajutaan että ei edellisen vuoden "höpöhöpö" musiikin kopioinnilla saadakkaan menestystä. Nyt yritettiin kopioida Käärijää ja sitä ennen yritettiin Lordia Teräsbetonilla,toki siinä välissä Hanna Pakarinen kävi kotiviisuissa vetämässä leave me alonet.
Itse toivon blind channelin kaltaista rohkeaa esiintyjää umk:hon joka tuo jonkun unohdetun genren takaisin ja räjäyttää pankin