Euroviisut 2024 ja UMK 2024

  • 307 560
  • 3 919

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Poppariketjussa on aika tiukkaa vääntöä tämän ketjun aiheesta, mutta sitä ei tosiaan voi oikein sinne raportoida, joten kerrotaan asiasta vuoroin vieraissa -periaatteella täällä.

Niinpä, vaikea saada vastausta yksinkertaisiin kysymyksiin.

Toki, nyt kun ollaan oikeassa ketjussa, niin tuo ketjunoottihan on täysin käsittämätön. Sama homma, kun kuvitteellisessa ketjussa "Suomen historia" noottina olisi "ymmärrämme, että Ruotsi ja Venäjä liittyvät saumattomasti Suomen historiaan, mutta käykää näistä maista keskustelu ketjuissa xxx ja yyy".
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niinpä, vaikea saada vastausta yksinkertaisiin kysymyksiin.

Toki, nyt kun ollaan oikeassa ketjussa, niin tuo ketjunoottihan on täysin käsittämätön. Sama homma, kun kuvitteellisessa ketjussa "Suomen historia" noottina olisi "ymmärrämme, että Ruotsi ja Venäjä liittyvät saumattomasti Suomen historiaan, mutta käykää näistä maista keskustelu ketjuissa xxx ja yyy".
Ei sun tarvitse käsittää asioita, etenkin kun sulla ei ole ilmeisesti mitään kiinnostusta tätä ketjua tai viisuja kohtaan.

Eteenpäin.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei sun tarvitse käsittää asioita, etenkin kun sulla ei ole ilmeisesti mitään kiinnostusta tätä ketjua tai viisuja kohtaan.

Eteenpäin.

Hetkinen, missä mä olen sanonut, tai mitenkään muuten ilmaissut, että mulla ei ole kiinnostusta viisuja kohtaan?

Se, että minä en edelleenkään saa vastausta kohtuullisen yksinkertaisiin kysymyksiin, kertoo kyllä paljon.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Kaleenin We Will Ravea on myös kuunneltu Spotifyssa jo yli 6 miljoonaa kertaa, joten hittihän siitä tuli ihan ansaitusti.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hetkinen, missä mä olen sanonut, tai mitenkään muuten ilmaissut, että mulla ei ole kiinnostusta viisuja kohtaan?

Se, että minä en edelleenkään saa vastausta kohtuullisen yksinkertaisiin kysymyksiin, kertoo kyllä paljon.
Sanoit ettet ole lukenut tätä ketjua, niin tein olettamuksen.

Sun mielestä ilmeisesti kaikki politiikkakeskustelu liittyy viisuihin. Taidat olla aika yksin tämän ajattelun kanssa. Sille ei nyt kukaan voi mitään ja tämä vänkäys on turhaakin turhempaa.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Hetkinen, missä mä olen sanonut, tai mitenkään muuten ilmaissut, että mulla ei ole kiinnostusta viisuja kohtaan?

Se, että minä en edelleenkään saa vastausta kohtuullisen yksinkertaisiin kysymyksiin, kertoo kyllä paljon.
En jaksa nyt metsästää joten mitä olet kysynyt? Lupaan vastata viimeistään huomenna
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Myös viimevuotinen viisuklassikko "Cha Cha Cha" on kerännyt viikon aikana (6-13.5) reilut 1,61 miljoonaa kuuntelukertaa ja myös "Hard Rock Hallelujah" lähes 190 tuhatta, vaikkei tänä vuonna Lordi pahemmin esillä ollutkaan. Ihan mielenkiinnosta tuli siis otettua näitä ylös.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanoit ettet ole lukenut tätä ketjua, niin tein olettamuksen.

Sun mielestä ilmeisesti kaikki politiikkakeskustelu liittyy viisuihin. Taidat olla aika yksin tämän ajattelun kanssa. Sille ei nyt kukaan voi mitään ja tämä vänkäys on turhaakin turhempaa.

Älä oleta enempää, kun edellinenkin meni vihkoon.

Kaikki politiikkakeskustelu EI LIITY Euroviisuihin. Ei todellakaan. Mutta politiikan erottaminen Euroviisuista on täysin absurdia. Valitettavasti.

Itse haluaisin, että Euroviisut olisi musiikkikilpailu, jollainen se alunperin oli. Ilman politiikkaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kokonaisuus on johtanut viikon pelikieltoon.
Älä oleta enempää, kun edellinenkin meni vihkoon.

Kaikki politiikkakeskustelu EI LIITY Euroviisuihin. Ei todellakaan. Mutta politiikan erottaminen Euroviisuista on täysin absurdia. Valitettavasti.

Itse haluaisin, että Euroviisut olisi musiikkikilpailu, jollainen se alunperin oli. Ilman politiikkaa.
Kukaan ei ole ollutkaan erottamassa politiikkaa viisuista. Mitä helvettiä sä nyt oikein selität?

Jos kerran pystyt kuvittelemaan poliittisia aiheita, jotka eivät liity viisuihin, niin silloinhan tiedät vastauksen siihen esittämääsi "yksinkertaiseen kysymykseen". Juuri sen vuoksi en jaksanut lähteä siihen vastaamaan.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kukaan ei ole ollutkaan erottamassa politiikkaa viisuista. Mitä helvettiä sä nyt oikein selität?

Jos kerran pystyt kuvittelemaan poliittisia aiheita, jotka eivät liity viisuihin, niin silloinhan tiedät vastauksen siihen esittämääsi "yksinkertaiseen kysymykseen". Juuri sen vuoksi en jaksanut lähteä siihen vastaamaan.

No nyt tuli suoraselkäinen vastaus, ja osaan tuntea oloni alimpaan kastiin. Että minä en ymmärrä. Tyhmä kun olen.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kokonaisuus on johtanut viikon pelikieltoon.
Ai tää oli pelkkä provo. Hyvää yötä

En katso mitään vaan kysyin sulta.

Tässä keskustelu, kun ei itse jaksa:

On se jännä, miten vaikeaa joillekin on olla puhumatta politiikasta, vaikka se on erikseen tuossa ketjussa kielletty.

Toisaalta jännä, että se on kielletty. Kyseessä kuitenkin yksi politisoituneimmista kisoista tällä pallolla.

Ja politiikasta keskusteleminen on sallittu euroviisujen kontekstissa. Kieltohan koskee viisujen ulkopuolista politiikkakeskustelua.

Millä tavalla viisujen ulkopuolinen politiikka on irrallaan viisujen politiikasta?

Siten että viisuihin liittymätön poliittinen keskustelu ei liity viisuihin.

Mitä on viisuihin liittymätön poliittinen keskustelu joka ei liity viisuihin?

Jos koet tarpeelliseksi kysyä tuota, niin tilanne on toivoton.

Sitten sinä koet niin.

Minä taas koen, että jos ei yksinkertaisiin kysymyksiin osata vastata, vaan asiaa vatvotaan edes takaisin, niin asiassa on jotain outoa.

Tyhmiin kysymyksiin ei tarvitse vastata.

Oikeasti luulin, että et voi olla tosissasi, mutta näin sitä voi yllättyä.

Yksinkertaisiin kysymyksiin vastaamattomuus kertoo paljon enemmän.

En minä ole viisuketjuja jaksanut vatvoa läpi.

Mutta jos puhutaan politiikasta ja Euroviisuista, ne kuuluvat saumattomasti yhteen.

Tais olla sulla pelkkää provoa.

Kiitos siitä.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Juryista voi olla montaa mieltä, mutta olen tyytyväinen voittajaan. Hyvä voittaja. Baby Lasagnalla oli vähän liian kotitkutoinen liveshow, kuten esim Käärijällä. Sitten tämä myyttinen Benkke tekee Nemolle, kuten teki Loreenillekin taiteelliset ja kieltämättä vaikuttavat showt, niin raatipisteetkin menee sitten siihen osoitteeseen. Mutta joka tapauksessa kyllä se vaan niin on, että tarpeeksi hyvän biisin kun tekee niin sillä pärjää pitkälle. Benkkehän on jo meidän leiriin saatu, eli ei tarvitse livestä huolehtia
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Oikeaan osoitteeseen meni tuo voitto. Erityisen kova juttu minusta on aina, jos artisti esiintyy lavalla täysin yksin. Siinä on koko paska kiinni tasan yhden esiintyjän suorituksesta ja onnistumisesta, eikä kukaan ole paikkaamassa, jos alkaa skagaa lavalla.

Toki olisi ollut hauska nähdä, miten Europapapapapa olisi sekoittanut pistetilannetta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Alan kattoo Euroviisuja aktiivisemmin taas sit, kun siellä alkaa olemaan edes suunnilleen normaalimpia esityksiä. Välillä sellanen fiilis, että mitä hölmömpi biisi ja vielä hölmömpi rekvisiitta, niin sen parempi menestys. Noh, ehkä kansa(t) tietää jotain enemmän :)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Alan kattoo Euroviisuja aktiivisemmin taas sit, kun siellä alkaa olemaan edes suunnilleen normaalimpia esityksiä. Välillä sellanen fiilis, että mitä hölmömpi biisi ja vielä hölmömpi rekvisiitta, niin sen parempi menestys. Noh, ehkä kansa(t) tietää jotain enemmän :)
Mikä sun mielestä on normaali tai "hölmö" esitys? Jokaisella on varmaan omat näkemyksensä, niin en oikein tiedän mihin tässä viittaat.

Itse tykkään siitä, että esitykset on näyttäviä ja erikoisiakin. Se kuuluu viisuihin, että nähdään esityksiä, mitä ei tavallisesti voi nähdä oikein missään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse tykkään siitä, että esitykset on näyttäviä ja erikoisiakin. Se kuuluu viisuihin, että nähdään esityksiä, mitä ei tavallisesti voi nähdä oikein missään.
Tämä.

Ns. Euroviisumusiikki ei kiinnosta paria poikkeusta lukuunottamatta n. 360 päivänä vuodessa, mutta kyllä sen vajaan viisuviikon verran näitä jaksaa kuunnella ja katsoa. Yleensä mulla ei ole hajuakaan edes siitä millaisia biisejä siellä on, ainoastaan Suomen esitys saattaa olla tuttu. Mutta eipä se haittaa, mukavampi niitä onkin katsoa spoilaamattomana ja tehdä arvio sen ensivaikutelman perusteella. Jos on hyviä biisejä niin sitten voi kuunnella myöhemminkin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mikä sun mielestä on normaali tai "hölmö" esitys? Jokaisella on varmaan omat näkemyksensä, niin en oikein tiedän mihin tässä viittaat.

Itse tykkään siitä, että esitykset on näyttäviä ja erikoisiakin. Se kuuluu viisuihin, että nähdään esityksiä, mitä ei tavallisesti voi nähdä oikein missään.

En tarkoita normaaleilla siis mitenkään juntilla tavalla, että siellä pitäisi tampata jotain "We are the world..." -biisejä ja halata maailmaa perään, vaan ehkä kuvaavaa on että tollanen Windows95 kaikessa hölmöydessään äänestetään sinne, kun ajatellaan jo valmiiksi että tollasella pellehypyllä saattaisi kisat jopa voittaa. Sitten kun tarpeeksi moni maa tekee niin, että äänestää sinne "tämä kyllä erottuu" -biisin, niin kisasta tulee mitä tulee. Ja saa tietty tullakin, sanois Köpi Kallion Porilaishahmo, mut ite kuulisin mielellään parempaa musiikkia siellä.

Ehkä yritän tässä vaan sanoa, että nykytyylillä ne oikeesti hyvät biisit on aika harvassa. Näkyvyys olisi huippu, eli tuolla olis mahis isoille läpilyönneille.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tarkoita normaaleilla siis mitenkään juntilla tavalla, että siellä pitäisi tampata jotain "We are the world..." -biisejä ja halata maailmaa perään, vaan ehkä kuvaavaa on että tollanen Windows95 kaikessa hölmöydessään äänestetään sinne, kun ajatellaan jo valmiiksi että tollasella pellehypyllä saattaisi kisat jopa voittaa. Sitten kun tarpeeksi moni maa tekee niin, että äänestää sinne "tämä kyllä erottuu" -biisin, niin kisasta tulee mitä tulee. Ja saa tietty tullakin, sanois Köpi Kallion Porilaishahmo, mut ite kuulisin mielellään parempaa musiikkia siellä.

Ehkä yritän tässä vaan sanoa, että nykytyylillä ne oikeesti hyvät biisit on aika harvassa. Näkyvyys olisi huippu, eli tuolla olis mahis isoille läpilyönneille.
Eihän tässä niin kuitenkaan käynyt, että viisut olisivat olleet täynnä jotain hölmöjä huumoriesityksiä, vaan niitä oli yhteensä vain muutama. Sekaan mahtui paljon myös tyylikkäitä esityksiä ja todella kovaa laulutaitoa.

Puhutko siis pääosin siitä mitä Suomi lähettää viisuihin, vai viisuista yleisellä tasolla?
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllähän mikäli kuuluisaa maabrändiä ajattelee, kyllähän ulkomaalaistenkin myönteisistä reaktioista voi nähdä, että Windows95Man oli oikea ratkaisu lähettää Malmöhön, vaikka sijoitus olikin 19/37*. Mikäli Suomen ratkaisu olisi ollut Sara Siipola vetämässä keskinkertaista Radio Nova-poppia, olisi hän hukkunut kahdentenatoista tusinaan. Nyt Windows95Manin ja Henrin hyvän mielen show shokkiefekteineen jäi ja jää Euroviisujen historiaan.

*Itse asiassa olemme Blind Channelista lähtien alkaneet tottua suht. hyviin sijoituksiin, että puoliväliin sijoittuminen saattaa tuntua jopa pettymykseltä, vaikka pitkäänhän Suomella oli nimenomaan tapana pudota semifinaalissa.)
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eihän tässä niin kuitenkaan käynyt, että viisut olisivat olleet täynnä jotain hölmöjä huumoriesityksiä, vaan niitä oli yhteensä vain muutama. Sekaan mahtui paljon myös tyylikkäitä esityksiä ja todella kovaa laulutaitoa.

Puhutko siis pääosin siitä mitä Suomi lähettää viisuihin, vai viisuista yleisellä tasolla?

Onneksi on joitain ihan ok tai hyväkin mukana, ja vielä saisi enemmän olla ns. kovaa materiaalia, niin jaksaisi katsomalla katsoa alusta loppuun, eikä vaihtaa kanavaa 2/3 biisin aikana. Mitään huumoriesityksiä sinne ei pitäisi edes päästää, kun olisi hyvä jos olisi olemassa 1 kansainvälinen kovatasoinen biisikisa, jossa kuullaan toinen toistaan parempia biisejä.

Tossa W95 oli kyllä sellanen ongelma kans, että se kisa suomen viisupaikasta oli heikkotasoinen. Ei tainnut olla hyviä biisejä ollenkaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onneksi on joitain ihan ok tai hyväkin mukana, ja vielä saisi enemmän olla ns. kovaa materiaalia, niin jaksaisi katsomalla katsoa alusta loppuun, eikä vaihtaa kanavaa 2/3 biisin aikana. Mitään huumoriesityksiä sinne ei pitäisi edes päästää, kun olisi hyvä jos olisi olemassa 1 kansainvälinen kovatasoinen biisikisa, jossa kuullaan toinen toistaan parempia biisejä.

Tossa W95 oli kyllä sellanen ongelma kans, että se kisa suomen viisupaikasta oli heikkotasoinen. Ei tainnut olla hyviä biisejä ollenkaan.
Koetko että viisut olisivat matkan varrella muuttuneet selvästi huonompaa musiikkia tarjoaviksi? Itse olen seurannut viisuja vaihtelevasti noin 20 vuoden ajan, eikä ainakaan tällä aikavälillä ole vaikuttanut siltä, että mikään olisi biisien tai tyylilajien suhteen merkittävästi muuttunut. Tottakai osittain biisit ovat aina ajanmukaisia, eli jos uudempi musiikkityyli ei uppoa, niin ei välttämättä maistu kuten ennen.

Mutta itse en ole koskaan kokenut, että viisuissa olisi kyse timanttisesta laulu- tai biisikilpailusta, vaan kyseessä on lähinnä viihdettä tarjoava show. Toki sitä viihdettä tarjotaan ajoittain myös timanttisten biisien ja laulajien muodossa, mutta ykkösjuttuna on viihde, eikä biisien absoluuttinen laatu.

Jos viisuista tehtäisiin huomattavasti vakavampi kilpailu ja huumori pyrittäisiin kitkemään pois, niin se saattaisi johtaa suosion romahtamiseen, koska ihmisten odotusarvot ovat vahvasti siellä monivivahteisen viihteen puolella.

Veikkaan että se toivomasi kovatasoinen kansainvälinen biisikisa pitäisi olla joku ihan uusi tapahtuma, sillä euroviisut ovat ainakin nykyisellään jotain ihan muuta, enkä usko sen tuosta muuttuvan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Koetko että viisut olisivat matkan varrella muuttuneet selvästi huonompaa musiikkia tarjoaviksi? Itse olen seurannut viisuja vaihtelevasti noin 20 vuoden ajan, eikä ainakaan tällä aikavälillä ole vaikuttanut siltä, että mikään olisi biisien tai tyylilajien suhteen merkittävästi muuttunut. Tottakai osittain biisit ovat aina ajanmukaisia, eli jos uudempi musiikkityyli ei uppoa, niin ei välttämättä maistu kuten ennen.

Mutta itse en ole koskaan kokenut, että viisuissa olisi kyse timanttisesta laulu- tai biisikilpailusta, vaan kyseessä on lähinnä viihdettä tarjoava show. Toki sitä viihdettä tarjotaan ajoittain myös timanttisten biisien ja laulajien muodossa, mutta ykkösjuttuna on viihde, eikä biisien absoluuttinen laatu.

Jos viisuista tehtäisiin huomattavasti vakavampi kilpailu ja huumori pyrittäisiin kitkemään pois, niin se saattaisi johtaa suosion romahtamiseen, koska ihmisten odotusarvot ovat vahvasti siellä monivivahteisen viihteen puolella.

Veikkaan että se toivomasi kovatasoinen kansainvälinen biisikisa pitäisi olla joku ihan uusi tapahtuma, sillä euroviisut ovat ainakin nykyisellään jotain ihan muuta, enkä usko sen tuosta muuttuvan.

Sanotaanko että napsun verran oikeaan musiikki-kilpailun suuntaan jos menisi niin hyvä. Ei liikaa eikä liian vakavahenkistä, ja kunnon lavashow rekvisiittoineen ym. mukana ehdottomasti. Hitto että olis hienoa kattoa euroviisuja, jos siellä näkis suorastaan huikeita esityksiä wau-tuntemuksilla. Nyt siellä on viihdettä jonkin verran joo, mutta enemmän nään sellaisen hile-shown, jonka kokonaan katsominen olisi melkoinen suoritus. Noh, mielipide-juttuja ja kiitokset että jaksoit perkaa tätä :)
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Musiikin hienous on aina kuulijan korvassa, ja sen takia pelkkä laulujen arvottaminen on mahdotonta. Periaatteessa kilpailussa voittaa esitys, joka on enemmistön suosiossa kulloinkin. Vähän kuin illanvietoissa muiden kanssa joutuu taipumaan musiikin kuuntelussa muuhun kuin vain siihen omaan suosikkimusiikkiin.

Vanhoina hyvinä aikoina Euroviisuista oli Suomessa iloa pidempään, kun biisejä käännettiin suomeksi. Jotkin onnistuneempia kuin toiset. Voikin välillä miettiä kuinka hyviä ne ajat olivat omin korvin jos 1984 Italian edustuskappaleesta ”I treni di Tozeur” (Alice, Franco Battiato) saatiin niinkin hienolle laulajalle kuin Seija Simola laulu ”Juna Turkuun”.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös