Sanoit ettet ole lukenut tätä ketjua, niin tein olettamuksen.Hetkinen, missä mä olen sanonut, tai mitenkään muuten ilmaissut, että mulla ei ole kiinnostusta viisuja kohtaan?
Se, että minä en edelleenkään saa vastausta kohtuullisen yksinkertaisiin kysymyksiin, kertoo kyllä paljon.
En jaksa nyt metsästää joten mitä olet kysynyt? Lupaan vastata viimeistään huomennaHetkinen, missä mä olen sanonut, tai mitenkään muuten ilmaissut, että mulla ei ole kiinnostusta viisuja kohtaan?
Se, että minä en edelleenkään saa vastausta kohtuullisen yksinkertaisiin kysymyksiin, kertoo kyllä paljon.
Sanoit ettet ole lukenut tätä ketjua, niin tein olettamuksen.
Sun mielestä ilmeisesti kaikki politiikkakeskustelu liittyy viisuihin. Taidat olla aika yksin tämän ajattelun kanssa. Sille ei nyt kukaan voi mitään ja tämä vänkäys on turhaakin turhempaa.
En jaksa nyt metsästää joten mitä olet kysynyt? Lupaan vastata viimeistään huomenna
Kukaan ei ole ollutkaan erottamassa politiikkaa viisuista. Mitä helvettiä sä nyt oikein selität?Älä oleta enempää, kun edellinenkin meni vihkoon.
Kaikki politiikkakeskustelu EI LIITY Euroviisuihin. Ei todellakaan. Mutta politiikan erottaminen Euroviisuista on täysin absurdia. Valitettavasti.
Itse haluaisin, että Euroviisut olisi musiikkikilpailu, jollainen se alunperin oli. Ilman politiikkaa.
Kukaan ei ole ollutkaan erottamassa politiikkaa viisuista. Mitä helvettiä sä nyt oikein selität?
Jos kerran pystyt kuvittelemaan poliittisia aiheita, jotka eivät liity viisuihin, niin silloinhan tiedät vastauksen siihen esittämääsi "yksinkertaiseen kysymykseen". Juuri sen vuoksi en jaksanut lähteä siihen vastaamaan.
Ai tää oli pelkkä provo. Hyvää yötäKatso "Popparit esiin"-ketju.
Ai tää oli pelkkä provo. Hyvää yötä
En katso mitään vaan kysyin sulta.
On se jännä, miten vaikeaa joillekin on olla puhumatta politiikasta, vaikka se on erikseen tuossa ketjussa kielletty.
Toisaalta jännä, että se on kielletty. Kyseessä kuitenkin yksi politisoituneimmista kisoista tällä pallolla.
Ja politiikasta keskusteleminen on sallittu euroviisujen kontekstissa. Kieltohan koskee viisujen ulkopuolista politiikkakeskustelua.
Millä tavalla viisujen ulkopuolinen politiikka on irrallaan viisujen politiikasta?
Siten että viisuihin liittymätön poliittinen keskustelu ei liity viisuihin.
Mitä on viisuihin liittymätön poliittinen keskustelu joka ei liity viisuihin?
Jos koet tarpeelliseksi kysyä tuota, niin tilanne on toivoton.
Sitten sinä koet niin.
Minä taas koen, että jos ei yksinkertaisiin kysymyksiin osata vastata, vaan asiaa vatvotaan edes takaisin, niin asiassa on jotain outoa.
Tyhmiin kysymyksiin ei tarvitse vastata.
Oikeasti luulin, että et voi olla tosissasi, mutta näin sitä voi yllättyä.
Yksinkertaisiin kysymyksiin vastaamattomuus kertoo paljon enemmän.
En minä ole viisuketjuja jaksanut vatvoa läpi.
Mutta jos puhutaan politiikasta ja Euroviisuista, ne kuuluvat saumattomasti yhteen.
Mikä sun mielestä on normaali tai "hölmö" esitys? Jokaisella on varmaan omat näkemyksensä, niin en oikein tiedän mihin tässä viittaat.Alan kattoo Euroviisuja aktiivisemmin taas sit, kun siellä alkaa olemaan edes suunnilleen normaalimpia esityksiä. Välillä sellanen fiilis, että mitä hölmömpi biisi ja vielä hölmömpi rekvisiitta, niin sen parempi menestys. Noh, ehkä kansa(t) tietää jotain enemmän :)
Tämä.Itse tykkään siitä, että esitykset on näyttäviä ja erikoisiakin. Se kuuluu viisuihin, että nähdään esityksiä, mitä ei tavallisesti voi nähdä oikein missään.
Mikä sun mielestä on normaali tai "hölmö" esitys? Jokaisella on varmaan omat näkemyksensä, niin en oikein tiedän mihin tässä viittaat.
Itse tykkään siitä, että esitykset on näyttäviä ja erikoisiakin. Se kuuluu viisuihin, että nähdään esityksiä, mitä ei tavallisesti voi nähdä oikein missään.
Eihän tässä niin kuitenkaan käynyt, että viisut olisivat olleet täynnä jotain hölmöjä huumoriesityksiä, vaan niitä oli yhteensä vain muutama. Sekaan mahtui paljon myös tyylikkäitä esityksiä ja todella kovaa laulutaitoa.En tarkoita normaaleilla siis mitenkään juntilla tavalla, että siellä pitäisi tampata jotain "We are the world..." -biisejä ja halata maailmaa perään, vaan ehkä kuvaavaa on että tollanen Windows95 kaikessa hölmöydessään äänestetään sinne, kun ajatellaan jo valmiiksi että tollasella pellehypyllä saattaisi kisat jopa voittaa. Sitten kun tarpeeksi moni maa tekee niin, että äänestää sinne "tämä kyllä erottuu" -biisin, niin kisasta tulee mitä tulee. Ja saa tietty tullakin, sanois Köpi Kallion Porilaishahmo, mut ite kuulisin mielellään parempaa musiikkia siellä.
Ehkä yritän tässä vaan sanoa, että nykytyylillä ne oikeesti hyvät biisit on aika harvassa. Näkyvyys olisi huippu, eli tuolla olis mahis isoille läpilyönneille.
Eihän tässä niin kuitenkaan käynyt, että viisut olisivat olleet täynnä jotain hölmöjä huumoriesityksiä, vaan niitä oli yhteensä vain muutama. Sekaan mahtui paljon myös tyylikkäitä esityksiä ja todella kovaa laulutaitoa.
Puhutko siis pääosin siitä mitä Suomi lähettää viisuihin, vai viisuista yleisellä tasolla?
Koetko että viisut olisivat matkan varrella muuttuneet selvästi huonompaa musiikkia tarjoaviksi? Itse olen seurannut viisuja vaihtelevasti noin 20 vuoden ajan, eikä ainakaan tällä aikavälillä ole vaikuttanut siltä, että mikään olisi biisien tai tyylilajien suhteen merkittävästi muuttunut. Tottakai osittain biisit ovat aina ajanmukaisia, eli jos uudempi musiikkityyli ei uppoa, niin ei välttämättä maistu kuten ennen.Onneksi on joitain ihan ok tai hyväkin mukana, ja vielä saisi enemmän olla ns. kovaa materiaalia, niin jaksaisi katsomalla katsoa alusta loppuun, eikä vaihtaa kanavaa 2/3 biisin aikana. Mitään huumoriesityksiä sinne ei pitäisi edes päästää, kun olisi hyvä jos olisi olemassa 1 kansainvälinen kovatasoinen biisikisa, jossa kuullaan toinen toistaan parempia biisejä.
Tossa W95 oli kyllä sellanen ongelma kans, että se kisa suomen viisupaikasta oli heikkotasoinen. Ei tainnut olla hyviä biisejä ollenkaan.
Koetko että viisut olisivat matkan varrella muuttuneet selvästi huonompaa musiikkia tarjoaviksi? Itse olen seurannut viisuja vaihtelevasti noin 20 vuoden ajan, eikä ainakaan tällä aikavälillä ole vaikuttanut siltä, että mikään olisi biisien tai tyylilajien suhteen merkittävästi muuttunut. Tottakai osittain biisit ovat aina ajanmukaisia, eli jos uudempi musiikkityyli ei uppoa, niin ei välttämättä maistu kuten ennen.
Mutta itse en ole koskaan kokenut, että viisuissa olisi kyse timanttisesta laulu- tai biisikilpailusta, vaan kyseessä on lähinnä viihdettä tarjoava show. Toki sitä viihdettä tarjotaan ajoittain myös timanttisten biisien ja laulajien muodossa, mutta ykkösjuttuna on viihde, eikä biisien absoluuttinen laatu.
Jos viisuista tehtäisiin huomattavasti vakavampi kilpailu ja huumori pyrittäisiin kitkemään pois, niin se saattaisi johtaa suosion romahtamiseen, koska ihmisten odotusarvot ovat vahvasti siellä monivivahteisen viihteen puolella.
Veikkaan että se toivomasi kovatasoinen kansainvälinen biisikisa pitäisi olla joku ihan uusi tapahtuma, sillä euroviisut ovat ainakin nykyisellään jotain ihan muuta, enkä usko sen tuosta muuttuvan.
Joo mielipidejuttuja toki, ihan vain mielenkiinnosta vaihdetaan ajatuksia.Sanotaanko että napsun verran oikeaan musiikki-kilpailun suuntaan jos menisi niin hyvä. Ei liikaa eikä liian vakavahenkistä, ja kunnon lavashow rekvisiittoineen ym. mukana ehdottomasti. Hitto että olis hienoa kattoa euroviisuja, jos siellä näkis suorastaan huikeita esityksiä wau-tuntemuksilla. Nyt siellä on viihdettä jonkin verran joo, mutta enemmän nään sellaisen hile-shown, jonka kokonaan katsominen olisi melkoinen suoritus. Noh, mielipide-juttuja ja kiitokset että jaksoit perkaa tätä :)
Ystävällinen kysymys (vaikka sävy voi olla haastava), mutta mikä sinulla on huumorimusiikkia vastaan? Genrehän sekin on. Eikö se toisaalta ole ihan hyvä, että tuolta viisutarjonnasta löytyy jokaiselle jotakin? Enkä oikein ymmärrä mikä on mielestäsi ns. "kovaa materiaalia". Tarkoitatko sillä yleistä populaarimusiikkia, sillä se lienee sitä tavanomaisinta keskimössöä, jolloin ihmiset kääntävät prosentuaalisesti kaikkein vähiten kanavaa?Onneksi on joitain ihan ok tai hyväkin mukana, ja vielä saisi enemmän olla ns. kovaa materiaalia, niin jaksaisi katsomalla katsoa alusta loppuun, eikä vaihtaa kanavaa 2/3 biisin aikana. Mitään huumoriesityksiä sinne ei pitäisi edes päästää, kun olisi hyvä jos olisi olemassa 1 kansainvälinen kovatasoinen biisikisa, jossa kuullaan toinen toistaan parempia biisejä.