Koetko että viisut olisivat matkan varrella muuttuneet selvästi huonompaa musiikkia tarjoaviksi? Itse olen seurannut viisuja vaihtelevasti noin 20 vuoden ajan, eikä ainakaan tällä aikavälillä ole vaikuttanut siltä, että mikään olisi biisien tai tyylilajien suhteen merkittävästi muuttunut. Tottakai osittain biisit ovat aina ajanmukaisia, eli jos uudempi musiikkityyli ei uppoa, niin ei välttämättä maistu kuten ennen.
Mutta itse en ole koskaan kokenut, että viisuissa olisi kyse timanttisesta laulu- tai biisikilpailusta, vaan kyseessä on lähinnä viihdettä tarjoava show. Toki sitä viihdettä tarjotaan ajoittain myös timanttisten biisien ja laulajien muodossa, mutta ykkösjuttuna on viihde, eikä biisien absoluuttinen laatu.
Jos viisuista tehtäisiin huomattavasti vakavampi kilpailu ja huumori pyrittäisiin kitkemään pois, niin se saattaisi johtaa suosion romahtamiseen, koska ihmisten odotusarvot ovat vahvasti siellä monivivahteisen viihteen puolella.
Veikkaan että se toivomasi kovatasoinen kansainvälinen biisikisa pitäisi olla joku ihan uusi tapahtuma, sillä euroviisut ovat ainakin nykyisellään jotain ihan muuta, enkä usko sen tuosta muuttuvan.