Euroviisut 2024 ja UMK 2024

  • 307 939
  • 3 919

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Täytyy vielä Ikkuna95mieheen ja No Rulesiin liittyen toivoa että Henri Piispasen laulu vokaalikoutsataan niin hyvään kuntoon kuin mahdollista.

Taitaa olla siinä mielessä myöhäistä, kun tuo Piispanen on jo opiskellut Metropolian musiikkilinjalla ja laulutuntinsa kyllä käynyt. Varmaan siksi se live-esitys onnistuikin niin hyvin. Niissä falsettiosuuksissa vähän laulu hajosi, mutta se menee varmaan jännityksen ja rutiinin puutteen piikkiin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täytyy vielä Ikkuna95mieheen ja No Rulesiin liittyen toivoa että Henri Piispasen laulu vokaalikoutsataan niin hyvään kuntoon kuin mahdollista.

Eivät nämä laulukisat ole, mutta kyllä tuollaisessa performanssissa laulun on vähintään solidia oltava.

Käärijällähän tuo lauluosuus räätälöitiin juuri niin pitkälle kuin osaaminen riitti. Ja tuolloin kaikki muu oleellisempi pääsi keskiöön.

Ainakin siellä oli jo UMK-vaiheessa Aija B. Puurtinen halaamassa ensimmäisten joukossa voittajia. Eli eiköhän siellä ole sama laulutiimi takana.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Itse toivon että jatkossa esitys räätälöitäisiin Piispasen osalta niin että turhaa heilumista ja liikkumista olisi vähemmän. Biisi ei ole muutenkaan sieltä helpoimmasta päästä kun melodiat menevät ajoittain ihan helvetin korkealta ja artikuloitavaa riittää, eivätkä nuo mukaan ympätyt ramppaaset lavan keulille ja takaisin sekä ryömimiset ainakaan helpota hommaa. Aiheuttivat selvästi hengästymistä UMK-finaalissa, ja sitämyöten laulukin kärsi.

Solistin liikkumisen pieni hillintä ei varmasti haittaa mitään, jos esitys vedetään muilta osin vielä isommaksi ja sekoilevammaksi.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Taitaa olla siinä mielessä myöhäistä, kun tuo Piispanen on jo opiskellut Metropolian musiikkilinjalla ja laulutuntinsa kyllä käynyt.
Metropolian musiikkilinjan ja laulutuntien käyminen ei vain lainkaan poista tarvetta @ZayWest'in toivomalle vokaalikoutsaukselle.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Itse toivon että jatkossa esitys räätälöitäisiin Piispasen osalta niin että turhaa heilumista ja liikkumista olisi vähemmän. Biisi ei ole muutenkaan sieltä helpoimmasta päästä kun melodiat menevät ajoittain ihan helvetin korkealta ja artikuloitavaa riittää, eivätkä nuo mukaan ympätyt ramppaaset lavan keulille ja takaisin sekä ryömimiset ainakaan helpota hommaa.
Sikäli vähän haastava toive, että esimerkiksi nuo boldatut kohdat ovat tälle koko performanssille pukeutumisen ja viihdyttämisen ohella sitä ydinrunkoa, laulamisen laatu ei niinkään.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Sikäli vähän haastava toive, että esimerkiksi nuo boldatut kohdat ovat tälle koko performanssille pukeutumisen ja viihdyttämisen ohella sitä ydinrunkoa, laulamisen laatu ei niinkään.
No, makuasioita. Itselleni nuo Piispasen liikkumiset paikasta a paikkaan b ja takaisin eivät tuoneet esitykselle mitään lisäarvoa, sillähän itse W95-ukko ja tämän huima syntytarinahan sitä showta ja katsojan mielenkiintoa pitävät yllä. Siksi en pistäisi pahaksi vaikka Piispanen olisi koko biisin siellä munan välittömässä läheisyydessä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@Peltinen

Oikeasti? En tainnut sanallakaan arvostella Piispasen opintoja tai lauluosaamista. Kyse oli nimenomaan tuosta No Rulesista, tuosta konseptista ja eiköhän tuokin hiota kuntoon.

Suosittelen nyt lukemaan tuon viestini uudestaan. Nimenomaan tuohon itse esitykseen olisi suotavaa saada hierottua laulu niin hyvin kohdilleen kuin mahdollista. Ja noin tehdään melko varmasti. Tehtiin Käärijän kohdalla ja Softenginen varsin valmiin biisinkin kohdalla Toni Wirtanen katsoi asiaksi fiksailla biisiä.

Edit. Poistettu väärä lainaus.
 
Viimeksi muokattu:

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Olen @NakkiFakiiri kanssa samaa mieltä, että pitäisi jonkun verran vähentää tuota Henrin liikkumista esityksen aikana, kun se vaikuttaa hänen laulusuoritukseensa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Mikä on säännös taustalaulajien kanssa? Lordihan muinoin olisi kuulostanut kertsissä aivan lattealta ilman niitä taustajengejä.

Varmaankaan ei enää niitä saa lisätä, mutta sellainen olisi tehnyt biisille ja Piispaselle kertsissä gutaa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Mikä on säännös taustalaulajien kanssa? Lordihan muinoin olisi kuulostanut kertsissä aivan lattealta ilman niitä taustajengejä.

Varmaankaan ei enää niitä saa lisätä, mutta sellainen olisi tehnyt biisille ja Piispaselle kertsissä gutaa.
Saa niitä lisätä, mutta ne pitää vissiin ilmoittaa EBU:lle, että mukana on taustalaulajat. Euroviisukarsintaesityksen ei tarvitse olla samanlainen, kuin itse Euroviisuesitys.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Olen @NakkiFakiiri kanssa samaa mieltä, että pitäisi jonkun verran vähentää tuota Henrin liikkumista esityksen aikana, kun se vaikuttaa hänen laulusuoritukseensa.

Esitykseen nyt luonnollisesti kuuluu oma draamankaarensa ja koreot, mutta veikkaanpa että Henri Piispastakin kiinnostaisi vokalistina mitata se paras itsestään ulos. Eli saada rento ja luottavainen ote omaan tekemiseen. Noin saattaa vahingossa jopa tuoda itse esitykseen lisää.

Ei nyt tarvitse olla edes mikään alanniilo että hahmottaa sen riskin jos pitäisi naulata laulu kunnialla ja samalla pitäisi keskittyä enemmän tai vähemmän tarkasti rakennettuun koreoon.

Tässäkin tilanne on se ettei itse Ikkuna95mieheltä tule esitykseen kuin tuo hänen häröily, varsin helpot pätkät verseä ja hypemanin rooli.

Piispaseen tuo homma nojaa isosti ja olkoon nyt broken record, mutta haluan uskoa että hänestäkin halutaan se paras irti. Ansaitsee minimissään tuon kun heittäytyi mukaan tähän biisiin.

Aikaahan tuota nyt on räätälöidä.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Sikäli vähän haastava toive, että esimerkiksi nuo boldatut kohdat ovat tälle koko performanssille pukeutumisen ja viihdyttämisen ohella sitä ydinrunkoa, laulamisen laatu ei niinkään.
Lisäksi näillä kekkuloinneilla annettiin W95Manille aikaa kameroiden takana mm. siirtyä lavalla toiseen paikkaan ja vetää lopussa housut jalkaan. Koko lavaesityshän rakennetiin siten, että luotiin kamerakulmia ja leikkauksia (sekä ihonvärisiä tangoja) taitavasti käyttäen mielikuva, kuin W95Man olisi aluksi ollut munasillaan lavalla. Piispasen lauluosuudet leikattiin tv-lähetykseen aina siten, että taustalla voitiin häärätä kasvutarinan palasia kasaan.
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Esitykseen nyt luonnollisesti kuuluu oma draamankaarensa ja koreot, mutta veikkaanpa että Henri Piispastakin kiinnostaisi vokalistina mitata se paras itsestään ulos. Eli saada rento ja luottavainen ote omaan tekemiseen. Noin saattaa vahingossa jopa tuoda itse esitykseen lisää.

Ei nyt tarvitse olla edes mikään alanniilo että hahmottaa sen riskin jos pitäisi naulata laulu kunnialla ja samalla pitäisi keskittyä enemmän tai vähemmän tarkasti rakennettuun koreoon.

Tässäkin tilanne on se ettei itse Ikkuna95mieheltä tule esitykseen kuin tuo hänen häröily, varsin helpot pätkät verseä ja hypemanin rooli.

Piispaseen tuo homma nojaa isosti ja olkoon nyt broken record, mutta haluan uskoa että hänestäkin halutaan se paras irti. Ansaitsee minimissään tuon kun heittäytyi mukaan tähän biisiin.

Aikaahan tuota nyt on räätälöidä.

Piispasen kohdalla kyse tuskin on niinkään teknisestä osaamisesta, vaan enemmän fyysisestä kunnosta. Hengästyessä paketti vähän hajoaa, ja kyseessä on haastava biisi laulaa. Ei se sattumaa ole, että Beyoncet ja muut tanssivat laulajat ovat kovassa tikissä.

Toki asian eteen varmasti tehdään hommia, mutta kyllä minäkin jättäisin riehumisen napsun vähemmälle, jolloin laulu menisi todennäköisesti paremmin.

Toki Käärijänkin kanssa saatiin parannusta, mutta Cha Cha Chan laulaminen on aika paljon helpompaa mitä No Rulesin.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos Kroatiassa on resursseja semeihin, niin kaiketi olisi Suomessakin? Vai ovatko euroviisut Kroatiassa suhteellisesti suositumpi tapahtuma?
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Jos Kroatiassa on resursseja semeihin, niin kaiketi olisi Suomessakin? Vai ovatko euroviisut Kroatiassa suhteellisesti suositumpi tapahtuma?
No ainakin eilisessä ensimmäisessä semifinaalissa oli katsomossa aika hautajaistunnelma:D.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kiinnostaa lasagnen esitys. Monen aikaan suunnilleen mahdollisesti esiintyisi? Eteneekö kilpailijat samassa rytmissä kun meillä.
No välillä taitaa olla mainoskatkoksia ja joitain pieniä taukoja esitysten välissä. Mutta oisko about 21:50-21:55? En uskalla sanoa varmasti.
 

Hexa

Jäsen
Nyt kun on kuunnellut muutaman kerran tuota Windows95man:in no rules -kappaletta, niin se onkin alkupettymyksen jälkeen ihan tarttuva ja mieleenjäävä biisi. Muistuttaa varsinkin alussa jonkin verran E-Typeä. Sara Siipola olisi ollut karsinnoissa ehdoton oma valinta, mutta nyt ikkunamies onkin ihan ok, kun unohtaa visuaalisen puolen, tai ei ainakaan ota sitä niin vakavasti. Hieman sama tunne nyt kuin aikoinaan Lordin kohdalla. Saas nähdä miten käy itse kisassa. Onko muu Eurooppa omaksunut tämän biisin jo itse kisaan mennessä. Ja biisi ja koreografia varmaan vielä kehittyy loppukilpailuun mennessä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös