Euroviisut 2024 ja UMK 2024

  • 223 028
  • 2 991

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
No nyt on Melodifestovaalilla erikoinen yes daddy-hiihtomaski päässä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Sikäli mielenkiintoista, että voimakas autotune on ilmeisesti lähes "välttämättömyys" nykymusiikissa, siinä missä 1990-luvulle saakka pärjättiin lähes luomuna, vaikka monenlaisia studiokikkailuja oli sitä ennenkin. Mielenkiintoista että oopperaa ja esim jazzia ei voimakas autotune ole vielä vallannut.

"En tarvii enää lahjoi / mullon Källin autotune"

Ei kai tää mikään uus ilmiö ole, mutta sillon harvakseltaan nykyään kun tulee kuunneltua lineaarista radiota ja sieltä uutta soittolistamusaa niin järjestään nuoremman polven artistit tuohon turvautuu.

Onhan se omanlaisensa työkalu. Sitten sitä melkeen jo odottaa kuulevansa tuoreita biisejä jossa tuota ei harrasteta.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
En tiedä johtuuko väsymyksestä vai mistä, mutta vieläkin naurattaa vaan Windows-äijä, isot munat ja taivaasta laskeutuvat farkkushortsit. Musavideo ei aiheuttanut kuin ihmettelyä vanhentuneesta vitsistä, mutta livenä touhun hyväntuulisuus, sopiva hulluus ja positiivinen energia voittivan vaan puolelleen, vaikkei biisi genressään mikään erikoinen tosiaan ole. Jos saavat kanavoitua tuota fiilistä ja energiaa keväälläkin kotikatsomoihin, joku Top 10-sijoitus voi olla hyvinkin mahdollinen, sillä niin paljon nuo finaaliviikon vedot ohjailevat ihmisten äänestämistä vielä loppuvaiheessa, ja hyvällä tuurilla tuostakin voi tulla jonkunsortin viraali-ilmiö. Ei siis mitään Käärijä-osastoa, mutta kuitenkin. Tosikkomaisten ja takakireiden kisaajien keskellä tällaiset kepeämmät vedot ovat yleensä melkoinen piristys, jos vitsi vaan toimii. Ja tässä livessä ainakin toimi.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Ei ollut Cyan Kicksin voitosta nähty uni enneuni.

Voittaja on aika väsynyt kappale, onneksi lavashowssa on sentään sekoilua, koska ei tuota voisi pokkana vetää. Cyan Kicksin showhun olen pettynyt. Olisin toivonut, että se solisti olisi siellä moshannut/pyörittänyt lettiä kuten videolla. Nyt vaan nojaili bändin jäseniin ja välillä oli niin paljon savua ettei edes nähnyt mitä tapahtui. Yllätyin, että Siipola ei sitten voittanut. No en hirveästi sure enkä odota 95maniltakaan mitään. Tärkeintä ettei Gabrielia lähetetty edustamaan Suomea kuitenkin.
 

Kyle

Jäsen
Viime vuonna kävi näin.

Mutta Käärijän voittoa ei kaatanut pelkästään se, ettei saanut juryn ääniä. Vaan se, että Loreen sai niitä ylivoimaisesti eniten. Esim sellaisena vuonna kun Juryn äänet olisi jakautunut tasaisemmin, vaikkei Käärijälle, niin Käärijä olisi voinut voittaa yleisöäänillä.

Tietyllä tapaa ostaisin menestystaktiikaksi sen, että kosiskellaan joko yleisön tai asiantuntijoiden ääniä ja toivotaan, että sen toisen puolen äänet jakautuvat. Siksi varmaan Euroviisuissa on paljon joko huumori esityksiä(televisiokatsojat) tai sitten balladeja(juryn äänet), koska jompi kumpi on helpompi tie kuin että yrittäisi miellyttää kaikkia.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kappas. Siellä on ollut ainakin yksi ex-pääministereistämme hehkeänä paikalla. Kuten myös Tepsin hallituksen jäsen.

Tuliko edes ruutuaikaa?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ei ollut Cyan Kicksin voitosta nähty uni enneuni.

Voittaja on aika väsynyt kappale, onneksi lavashowssa on sentään sekoilua, koska ei tuota voisi pokkana vetää. Cyan Kicksin showhun olen pettynyt. Olisin toivonut, että se solisti olisi siellä moshannut/pyörittänyt lettiä kuten videolla. Nyt vaan nojaili bändin jäseniin ja välillä oli niin paljon savua ettei edes nähnyt mitä tapahtui. Yllätyin, että Siipola ei sitten voittanut. No en hirveästi sure enkä odota 95maniltakaan mitään. Tärkeintä ettei Gabrielia lähetetty edustamaan Suomea kuitenkin.
Minusta tuosta Cyan Kicksin touhusta puuttui kokonaan särmä. Jäätävän latteaksi jäi kertosäekin kun vokalistilta ei lähtenyt lainkaan. Oletin että se biisin tekoon osllistunut Amaranthen keulanainen olisi saanut edes vähän sparrattua sitä miten homma hoidetaan.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Mutta Käärijän voittoa ei kaatanut pelkästään se, ettei saanut juryn ääniä. Vaan se, että Loreen sai niitä ylivoimaisesti eniten.
Aivan. Käärijälle olisi riittänyt vaikka 130 pisteenkin takamatka juryäänten jälkeen voittoon. Mutta kun joka helvetin raati antoi Loreenille 12 pistettä toinen toisensa jälkeen, niin ero repesi täysin kohtuuttomaksi.
 

LUHGUNITED

Jäsen
Suosikkijoukkue
Konkkakypsän kriisiseuran munattomat kendojanarit
NO RULES!

Uskomatonta kyllä, että voitti. Joku todella erikoinen enne oli tästä, koska aamulla ekana herätessä tuo biisi soi päässä, vaikka olen kuunnellut sen edellisen kerran joskus kolmisen viikkoa sitten.

Koko päivän pysyi myös korvamatona, ja puolisolla meni jo hermot jossain alkuillan tienoilla, kun olin monesti jo päivän aikaan hokenut:

Minä: "Arvaa mitä?"

Puoliso: "No?"

Minä: "No rules!"

Puolison reaktio: *facepalm*

Ja nyt tätä viestiä kirjoittaessa vieressä jo lähes unessa oleva puoliso sanoi pitkän hiljaisuuden jälkeen ihan yht'äkkiä: "No rules!" eikä mitään muuta :D

Melkoinen meemi tuli tästä päivästä kyllä kokonaisuudessaan, mutta hienoa että toukokuussa päästään verestämään -95 muistoja. Itse tuolloin ollut niin nuori, että mitään muistikuvia ei ole siitä 29 vuoden takaisesta sensaatiosta.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
No nyt kyllä valittiin edustaja vain esityksen perusteella, mutta todetaan nyt asia, ja mennään eteenpäin. Mutta toki faktat faktoina: kyllä tämä nyt vähän on kuin Suomi olisi lähettänyt 90-luvalla edustajakseen Oscar-gaalaan jonkin Pekko Aikamiespoika tai Vääpeli Körmy elokuvan..

Saapa siis nähdä vieläkö tällainen näin räikeä ysärihuumori muka oikeasti Eurooppaan uppoaa.. epäillä kyllä sopii

EDIT: no jos nyt kommenttia muista, niin Siipola munasi homman sitten siihen mitä pelätä sopi, eli liian heikkoon live laulantaan. Ei ihan ollut mitään Loreen tasoa. Jesse Markinin kunniaksi on sanottava, että hän olisi kyllä ollut jotain niin epätyypillistä Suomen lähettämänä, että liven jälkeen mietin, että tämä kortti olisi jo kannattanut melkein katsoa viisuissa. Ei ihme, että sai juuri Ruotsin raadilta täydet 12 pistettä.. ja mitä varten muuten Cyan Kicksin laulajattaresta sanottiin, että hän on "Kalaholman lahja maailmalle". Koska juuri kukaan täällä ei tiedä, niin Kalaholma on siis kaupunginosa Porissa.. eli onko neitokainen siis porilainen? Ihan uusi tieto minulle..
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT

LUHGUNITED

Jäsen
Suosikkijoukkue
Konkkakypsän kriisiseuran munattomat kendojanarit
Suomi muuten voitti 1995 MM-kullan 7.5. Ruotsin maaperällä pelatussa finaalissa.

Tänä vuonna euroviisut käynnistyvät ensimmäisen semifinaalin muodossa 7.5. Ruotsin maaperällä - ja tuolloin myös Suomen edustaja Windows95man esiintyy.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Olipa mukava yllätys, että skaban voittikin Windows95-ukko, eikä Siipola. Ottamatta kantaa itse biisiin, tämä jää ainakin hahmona mieleen ja on edes pieni mahdollisuus luoda jonkinlaista hypeä.

Oli tosiaan hämmentävän iso yllätys. Siipolan voitto näytti kertoimien valossa varmalta, kun katselin kertoimia aiemmin viikolla. Siipolalla oli 1,20 ja Windows95-ukolla luokkaa 20,00.
 

Siwankassa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Jos nyt täysin perillä olen näistä viisuista niin se the juttu on tänä vuonna elektroniset biisit ja siinä moni muu maa onnistuu yhä valitettavasti paremmin kuin Suomi (poisluettuna bomfunk mc). Itse oisin tänä vuonna laittanut jotain erilaista, kun moni maa nyt haluaa kopioida Käärijän Electric saundia.

Noh kansa nämä tietää mutta tällaiset kopioinnit edellisen vuoden menestyjistä ei vaan toimi koskaan. (blind channel ja the rasmus) Lordi 2006 ja teräsbetoni 2008)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Melluissa joku tylsä ruotsalainen kaunispoika meni suoraan finaaliin. Liamo siis ja Dragon.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Unohdin koko kisat ja kelailin ohjelmaa alusta aina silvennoiset skippaillen kunnes sometuttu spoilasi voittajan. Luulin että vitsaili. Kappaletta en kuunnellut loppuun saakka tälläkään kertaa, ei vaan pysty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös