Euroviisut 2024 ja UMK 2024

  • 225 740
  • 3 014

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Joo ihan paskaa. Mukatrendikäs ja -omalaatuinen. Vitun typerä kampaus, ihan kuin olisi jokin iilimato otsalla. En tiedä mitään epäseksikkäämpää kuin verrata naista sipuliin, jota kuoritaan. Minulle tulee mielikuva, että otetaan kuorimaveitsellä pois ihosta kerroksia. Ehkä joku Ramsey Snow tykkäisi. En tykännyt sekunnistakaan kappaleesta tai esityksestä.

95man ja Self-Sabotage ovat ehdottomasti paskimpia näistä nähdyistä. Odotukseni ovat matalat Gabrielin kohdalla, koska en vaan usko, että sieltä tulee mitään kummoista. Paljon riippuu live-esityksistä, minkä haluaisin viisuihin.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
1. Sara Siipola (mieluiten kisoihin näistä, ei hitti, mutta paras tähän mennessä).

2/3. Cyan Kicks & Sexmane
4. Jesse Markin
(Kaikki käy, mutta ei mitään erikoista. CK ja Sexmanen live-esitys toivottavasti onnistuu.

Roskakorissa:
W95M ja Sini Sabotaagi
(Kuka saakeli nämä on kisaan valinnut? Tusina ysäridance ja Sipuli...)
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
1. Sara Siipola (mieluiten kisoihin näistä, ei hitti, mutta paras tähän mennessä).

2/3. Cyan Kicks & Sexmane
4. Jesse Markin
(Kaikki käy, mutta ei mitään erikoista. CK ja Sexmanen live-esitys toivottavasti onnistuu.

Roskakorissa:
W95M ja Sini Sabotaagi
(Kuka saakeli nämä on kisaan valinnut? Tusina ysäridance ja Sipuli...)
Ja tuo Siipolan biisi on täysin kopio Ruotsin tehotuotannosta jolla Suomi saattaa jäädä jopa finaaleiden ulkopuolelle, koska Suomi ei ole Ruotsi noissa piireissä. Ihan karmeata tuubaa tämän vuotinen UMK. Cyan Kicks tuolta edes hieman on erottunut vaikkakin sekin biisi on paska vaikkakin se on selkeästi paras jolla voi edes toiselle kierrokselle päästä. Ihan perus touhua taas UMK:n osalta.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Ei revenny meikänkään levikset biisille. Viime vuonna oli loistava kattaus verrattuna tämän vuoden tasoon. Mikael ”vitun” Gabrielko meidät pelastaa..
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Quori Moi, kuulostaa ranskalaiselta. Mut joo ei, MG pelasta meidät.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Minäkään en tykännyt tuosta Sipuli-laulusta. Jäi kesken, enkä mistään jää paitsi.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ai jumalauta nää kaikki on aivan paskoja. Muuten kysyisin, että onko sinne pakko lähettää ketään, mutta tämä voitaisiin tulkita boikotiksi Israelia vastaan.

Kuori moita, kopio-Guntheria ja Autotune-jollotusta voisi käyttää Guantanamo bayssä löystyttämään terojen kielenkantoja.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Ihanan positiivinen meininki täällä taas. Aika totuttu kaava joka vuosi kaikki on paskaa eli ei mitään uutta auringon alla.

Itse olen tykännyt kolmesta biisistä semi paljon vähintään ja sitten 1 ok ja 2 ei lähtenyt.

Laittaisin järjestyksen

1. Cyan Kicks
2. Sexmane
3. Jesse Markin

4. Sara Siipola

5. Windows95man
6. SiniSabotage

Yksi olisi vielä jäljellä ja katsotaan mitä sieltä tulee.

Mutt sanoisin, että keille jotka sanovat että paskaa ja ei pääse finaaliin, niin oletteko kuunnelleet muiden maiden biisejä? Itse nimittäin olen kuunnellut 3 kaikki valittua ja sen lisäksi lähes jokaisesta karsintaan osallistuvasta biisistä vähintään 1min pätkän. Suomen taso on kyllä kova. Sanoisin, että lähes millä tahansa biisillä ollaan finaalissa helposti. Ei toki meiltäkään Käärijää ole tulossa, mutta kuka ajatteli että on? Eli nyt voi ne veitset taas laittaa vetolaatikkoon ja ihan vaa chillata hetken.

Ihan ehdoton suosikkibiisi toistaiseksi tämän vuoden Euroviisuista on Viron karsinnoista. Toivottavasti tulee valituksi:

 

TAPPI32

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä ”Kuori mua” oli hieman kuin Antti Tuiskua. Anatuden kertsit olivat vain iskevämpiä. Muuten aika samantyylinen konsepti, mutta laadultaan ei ihan Tuisku-tasoa.

Siipola tai MGN it should be.
 

Flagger

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Columbus Blue Jackets
Ois kannattanut Robinin lähteä vuotta myöhemmin kisaamaan. Laittaisin viime vuoden UMK:sta koko kärkiviisikon tämän vuoden kattauksen edelle. Jospa se MG vielä räjäyttäisi potin, saman kaksikon Universum-biisi kuuluu itselläni guilty pleasure-kategoriaan. Salaa tykkään.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Kaikki muut olen edes pystynyt kuuntelemaan, mutta nyt tuli niin vahva oksennusrefleksi jo säkeistön parin ekan tahdin aikana, että oli pakko laittaa kiinni. Ei pysty, niin ei pysty. Mahtaakohan helvetissä soida tämä kappale? Toivottavasti en kuule enää ikinä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Finengelskaa. Ei lähde nyt.


1. Windows95man
2. Sara Siipola
3. Sexmane
4. Cyan Kicks
5. Jesse Markin
6. Sini Sabotage
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kaikki muut olen edes pystynyt kuuntelemaan, mutta nyt tuli niin vahva oksennusrefleksi jo säkeistön parin ekan tahdin aikana, että oli pakko laittaa kiinni. Ei pysty, niin ei pysty. Mahtaakohan helvetissä soida tämä kappale? Toivottavasti en kuule enää ikinä.
Sama juttu, sillä en jaksanut kuunnella Sabotagen biisiä edes loppuun, vaan lopetin jo puolivälissä. Ja kyseessä siis kolmen minuutin biisi :D ainoa ajatus oli vain, että "ei herranjumala, ei.."

Jessus sentään miten kamalaa kakkaa. Tuo oli ihan oikeasti huonoin yksittäinen kappale jonka olen kuullut aikoihin..
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Jee! Eka, mitä katellessa tuli hyvä fiilis. Kunnon up beat banger.. Menee jalan alle kyllä. Vanhaa tuttua Sinin räppiä ja tuo biitti kyllä kulkee

On niin tasaista tämä UMK, että live vedot ratkaisee paljon
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Juuri kun luulet, että se absoluuttinen pohja on tämän vuoden UMK:ssa jo saavutettu ja huonompaa ei voi olla enää tulossa, purjehtii paikalle Sini Sabotage vetämään fingelskalla jonkun ihan käsittämättömän sekoilun.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sinin leipomus ei oikein onnistunut. Tuli jotenkin kusipullii.

Toisaalta on tuolla kisassa aina kaikenlaisia vähän vinksahteneita biisejä. Kyllä tällekin tykkääjänsä on. Omassa listassa jäi viimeiseksi julkaistuista.
 

Alejandro

Jäsen
Kyllä pakko kysyä, millaista kuraa ne useat sadat karsintapöydälle jääneet kappaleet sitten olivat?
Paljastetaanko noita karsiutuneita kappaleita koskaan? Muistan viime vai toista vuodelta, kun luin Suomen Kuvalehdessä olleen Litku Klemetin haastattelun, jossa kertoi osallistuneensa UMK-kisaan. Hän ei tietenkään päässyt finaaliin. Tuli vaan mieleen, että onkohan taas joku kovan luokan artisti kokenut Litkun kohtalon.

Jos pizzayrittäjänä nykyään tunnettu Mikael Gabriel lähetetään viisuihin, niin odotan jopa pienimuotoista skandaalia, kun muiden maiden mediat alkavat uutisoida hänen Putin-tatuoinnistaan. Olisi kyllä mielenkiintoista maabrändin luomista.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Juuri kun luulet, että se absoluuttinen pohja on tämän vuoden UMK:ssa jo saavutettu ja huonompaa ei voi olla enää tulossa, purjehtii paikalle Sini Sabotage vetämään fingelskalla jonkun ihan käsittämättömän sekoilun.
Itse asiassa nyt varmaan sanoitit omat ajatukseni, mitä en tuossa yllä oikein osannut tehdä, kun biisin haukuin. Mutta totta tosiaan kamaluuden kakun kruunu oli tuo fingelska, joka toi biisiin todella nolon ja jopa myötähäpeää herättäneen tunnelman..
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Sini Sabotage oli kuitenkin ensimmäinen, joka jäi päähän takomaan. Jollain tavalla diggaan tästä kyllä.

Muut tuntuu vähän safety-pelaamiselta, mutta tässä voisi olla potentiaalia tai mahdollisesti ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös