Euroviisut 2024 ja UMK 2024

  • 222 576
  • 2 989

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ysärinä-2000-luvulla tuli sitä minun makuuni siedettävintä poppia/rappia/hiphoppia, joten sinänsä näytän väkisin peukkua Windows95manille. Mutta! Eihän tuota liiaksi kuuntelisi tässä päivässä.

Cyan Kicks ja Siipola kisaavat kyllä minun ykköspaikasta.
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Lähellä se oli, mutta ei menty kärkeen. Cyan Kicksin ykkössija lienee sementoitu.

1. Cyan Kicks
2. Windows95man
3. Sexmane
4. Sara Siipola
5. Jesse Markin
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ysärinä-2000-luvulla tuli sitä minun makuuni siedettävintä poppia/rappia/hiphoppia, joten sinänsä näytän väkisin peukkua Windows95manille. Mutta! Eihän tuota liiaksi kuuntelisi tässä päivässä.

Cyan Kicks ja Siipola kisaavat kyllä minun ykköspaikasta.
Tykkään myös ”ysärimusiikista”, mutta tuo Stigin ja Juhan af Grannin yhdistelmä ei vain napannut. Ehkä petyin juuri sen takia, kun yleensä tuontyyliset renkutukset ovat hyvää bilemusiikkia.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Käytin tänään hieman palkallista työaikaa YouTuben ESC-reaktiovideoiden katseluun. Piti ensin tarkistaa miten Windows95man meni läpi, mutta päädyin tsekkaamaan muitakin mielipiteitä. Näiden reaktioiden perusteella ainakin minulle kävi selväksi, että Sara Siipola sinne Eurooppaan pitää lähettää, ellei Mikael Gabriel vedä kania hatusta.

Käytännössä kaikki saivat kiinni biisin viestistä ja pitivät sitä voimakkaana. Laulutaito ja sävellys saivat luonnollisesti myös kiitosta. Meille suomalaisina on helppo jäädä jumiin lyriikoiden nyansseihin ja antaa pienten asioiden syödä sitä tunnetta, jota kappale välittää. Jos ei ymmärrä kieltä, pitää viestiä tulkita muilla keinoilla ja silloin siitä jää vain merkitsevä ydin jäljelle. Joskus sitä ei vaan ole ok ja kaikki tuntuu turhalta. Siihen on helppo samaistua kenen tahansa.

No Rules on ihan hauska ysäripastissi, Markinin biisi laittaa hyvälle tuulelle ja Cyan Kicks on ihan laadukasta rokkia, jota ei ole ikinä liikaa. Tunnereaktioilla noissa skaboissa kuitenkin erotutaan massasta ja Saralla on siihen selvästi paras mahdollisuus. Plussana vielä, että Paskana olisi todennäköisesti myös ihan raatiystävällinen kappale. Ei me varmaan viisuja Helsinkiin saada, mutta oikein hyvään (top-15) sijoitukseen on hyvät mahdollisuudet.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Erittäin pikaisella (eikä välttämättä loppuun asti) kuuntelulla, jotenkin tykkäsin tuosta Sexmanesta eniten. Siipolan autotunetus närästi, CK vähän geneerinen, Markinilla ei ihan parhain biisi ja W95 vitsihuumoria. Gabrielilla paikka tulla takaa ohi, vaikka tuomaristossa taisi kyl olla joku Nelosen pamppu..
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Siipolan autotunetus närästi,
Samaa mietin. Järkyttävän vahva autotune. Tulee väkisin mieleen, osaako Siipola oikeasti laulaa ollenkaan? Jos ei, sellaisella ei ole UMK:ssa saatika viisuissa mitään palaa. Toki kyllä Sexmanellakin oli autotune melko vahvana.

Tällä hetkellä paras on ollut tuo Jesse Markin, mutta sekin aivan keskinkertaista huttua. Minusta taso on tänä vuonna kertakaikkiaan surkea. Tähän saakka.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siipolan autotunetus närästi
Tämä minua vähän ihmetyttää. Et ole nimittäin ainut joka tästä on sanonut. Olen yrittänyt kuunnella kappaletta "sillä korvalla", enkä kertakaikkiaan tunnista missä kohtaa tuossa käytetään autotunea. Ja tämä ei siis ole mikään hyökkäys vaan aidosti ihmettelen, kun ihan hyvin se kumminkin voi paikkansa pitää ja oikeasti en vaan sitä tunnista. Olen ennenkin tätä ihmetellyt, kun jossain kappaleissa laulajaa on "syytetty" autotunesta enkä vaan kirveelläkään sitä itse sieltä ole löytänyt.

Sen minä kyllä tunnistan, että jonkinlaista ns. särö-efektiä tuossa on ääneen käytetty paikoitellen, mutta vireenkorjausta autotunella en löydä. Ja tämä ei tietenkään tarkoita ettei sitä siellä olisi - eli olisin kiitollinen jos joku oikein kädestä pitäen näyttäisi että missä kohdissa sen kuulee.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sen minä kyllä tunnistan, että jonkinlaista ns. särö-efektiä tuossa on ääneen käytetty paikoitellen, mutta vireenkorjausta autotunella en löydä. Ja tämä ei tietenkään tarkoita ettei sitä siellä olisi - eli olisin kiitollinen jos joku oikein kädestä pitäen näyttäisi että missä kohdissa sen kuulee.

Siis se "särö-efekti" on nimenomaan se ylivedetyn autotunen aiheuttama. Esimerkiksi siinä "pysäyttäkää-ää-ää" lopun vedossa se kuuluu selkeästi. Kuka muuten keksi sanoittaa tuollaiseen venytyksen nimenomaan suomen kieleen ah niin kauniilla ä-kirjaimella?
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Voi olla että kun tunetusefekti on muodissa, laulutyyliä muokataan siihen suuntaan. Ärsyttävää kumminkin, IMHO.
 

Siwankassa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Kuinka nopeasti käärijä ja bc ylsivät miljoonalukuihin kun biisit julkistettiin? Itse en kyllä muista mutta jos joku osaa arvion heittää. Ois mielenkiinnosta vähän verrata jos nyt joku näistä miljoonalukuihin yltää.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siis se "särö-efekti" on nimenomaan se ylivedetyn autotunen aiheuttama. Esimerkiksi siinä "pysäyttäkää-ää-ää" lopun vedossa se kuuluu selkeästi.
Mä en kyllä vieläkään kuule. Mutta kiitän vastauksesta, enkä lähde vastaankaan pullikoimaan.
Kuka muuten keksi sanoittaa tuollaiseen venytyksen nimenomaan suomen kieleen ah niin kauniilla ä-kirjaimella?
Tosin sen sanon, että tätä argumenttia en ihan ymmärrä. Mikä vika ä-kirjaimessa?
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
1. W95, ylivoimainen, tässä ei ole tekoälyä eikä mitään muutakaan älyä
.
.
.
2. Mania, iha genressään kiva narina
3. Paskaa, semmoinen perusnyky post rnb haluan olla adelen ja beyoncen serkun kaiman naapuri
4. Mukava glow lallattelu, ei ota piähän mutta koukku puuttuu
5. Cyanidi Pilleri, karsea tekoälyinen pökäle
 

Tuamas

Jäsen
Nyt kun kuume nousee, tuli kaivettua hiukan taustamateriaalia lopuista kahdesta artistista.
Sabotaasi-Sinillä on toki potentiaalia ja nimeä ottaa paikka kärjen tuntumassa, mutta tästä oli jossain nettipätkässä pieni maistiainen, kovin vaisulta kuulosti.

Sen sijaan mitä on lukenut tuomarien kuvailua ja kuunnellut jantterien muuta tuotantoa, niin tämän vuoden "potentiaalisin käärijä" on hyvin mahdollisesti tulossa parivaljakolta MG & Nublu. Tuosta ei mitään tiiseriä ole tullut vastaan, jotta voisi arvioida mutua yhtään enempää.

Jos pitäisi nyt veikata, niin UMK:n voitto tulee olemaan Siipolan ja MG&N:n välinen kaksintaistelu.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Jos pitäisi nyt veikata, niin UMK:n voitto tulee olemaan Siipolan ja MG&N:n välinen kaksintaistelu.
Allekirjoitan tämän. Lisään haastajaksi Wimppaukon.

En malta odottaa livejä.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Windows95man voisi toimia jonain muuna vuonna, mutta viime vuonna oli jo saman bile-genren edustaja Käärijä. Nyt vain englanniksi.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Yllättävää miten Siipola saanut näinkin paljon hypeä. Kliseinen masistelubiisi, ei mielestäni kuulu euroviisuihin. Musavideosta tulee lisäksi vähän liikaa mieleen Loreenin larppaus. Ei jatkoon.
Joo. Kuuntelin 3 s ja tuli mieleen Loreen. Vuoden vanhoilla kopioilla ei pärjätä.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Jesse Markin - Glow ei lähde kisoihin.

Sexmane laulaa maniasta Sara Siipola on paskana ja Cyan Kicks tanssii demonien kanssa. Eikö yhtään negatiivisempaa saatu ehdolle?
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mä en kyllä vieläkään kuule. Mutta kiitän vastauksesta, enkä lähde vastaankaan pullikoimaan.

Tosin sen sanon, että tätä argumenttia en ihan ymmärrä. Mikä vika ä-kirjaimessa?

Itse asiassa nykysoftilla pelkästään pelkkä lauluvireen korjaus onnistuisi varmaan ihan vaivihkaa huomaamatta. Tämä autotune-efekti on taiteellinen valinta joka tuntuu olevan kovasti taas muodissa nykymusiikissa. Se oli aikanaan muodikasta vuosituhannen vaihteessa kun tuli ensin Cherin Believe ja sen jälkeen se Tanskan viisuvoittaja jonka koukku oli kanssa samassa efektissä. Näin ne muodit kiertävät uudestaan.

Tuo oli lähinnä se vanha vitsi suomen kielen ongelmasta viisuissa kun siinä on näitä rumia vokaaleita niinkuin äätä ja öötä. Katri-Helenan Tule Luo oli aikoinaan "alavilla mailla hallan vaara"-optimoitu sen suhteen, tämä oli päinvastainen esimerkki.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ihan kiva mut ei tuosta mulle jääny oikein korvamatoa. Kuulematta muita niin arvio sijat 3-4.
Ihan kivan näköinen kissa kiemurtelee ja laulaa videolla, eli kyllä tuota katselee sujuvasti. Biisi tuntuu vähän turhan täyteen ahdetulta eikä siinä ainakaan parilla kuuntelulla ole oikein koukkua joka jäisi soimaan päähän. Ei nyt ihan huono mut ei kyllä myöskään mitenkään erityisen hyväkään.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Hyvä biisi Radio Novaan, mutta voi Euroviisuissa jäädä semeihin. Huomioiden Sexmanen nousukiidon artistina, voi olla hyvinkin kärkikahinoissa. Pisteet kitarasoolosta.
Ei ole kyllä yhtään mun biisi, ei vaan lähde ja oli mielestäni tylsä. Ei jatkoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös