Juuri tätä tarkoitin. Minä sen päätän. Muita lähteitä en edes vaivaudu tarjoamaan.Ai että puistatuksen määrä kertoo sen, onko kyseessä räppiä, koska olet joskus todennut, että kaikki räppi aiheuttaa puistatusta?
Juuri tätä tarkoitin. Minä sen päätän. Muita lähteitä en edes vaivaudu tarjoamaan.Ai että puistatuksen määrä kertoo sen, onko kyseessä räppiä, koska olet joskus todennut, että kaikki räppi aiheuttaa puistatusta?
Mulle avautui vasta tovi sitten, kun tätä asiaa oikeasti jouduin pähkäilemään. Tulin siihen tulokseen, että se on nimenomaan hip hop mikä on aivan syvältä, ei itsessään vielä räppi. Löysää joujou-touhua typerän biitin päälle. Oikein kovaa biisiä pelkkä räppi ei pilaa, nimimerkillä ysäridancea nuorempana kuunnellut. Oikeaa laulua biisissä pitää kyllä olla sitten tukena, pelkällä räpillä ei kunnon musaa saa tehtyä. Hiphopia en sijaan voi sietää millään asteikolla. Joku asiantuntija voi tulla tietysti oikaisemaan, jos päätelmäni on vääriä. Räp-genrestä minä en ymmärrä mitään.Juuri tätä tarkoitin. Minä sen päätän. Muita lähteitä en edes vaivaudu tarjoamaan.
Näitä joitain juttua lukiessa on kyllä pakko olla tyytyväinen siihen että UMK on onnistuttu päivittämään aika hyvin nykyaikaan ja nuoremmallekin yleisölle, joka on usein avarakatseisempaa ja kokeilunhaluisempaa kuin kaavoihinsa kangistunut vanhempi sukupolvi.
Ei The Rasmusta tarvitse kuitenkaan vähätellä, kun taso oli mitä oli. Cyan Kicks on kahden markan Paramore ilman Hayley Williamsin kaltaista vau-efektiä ja Bess on Bess. Suomessa tuo eroottinen naukumisensa ja esiintymisensä hyvän tanssiryhmän kanssa toki ovat poikkeuksellisia, mutta viisulavallahan noita on joka vuosi - häntäpäässä. Ja tämä henkilöltä joka vallan pitää Bessin musiikista ja kävi pariinkin otteeseen viime vuonna keikoillaan.The Rasmuksen "suksee" toimikoon kauneusvirheenä ja varoittava esimerkkinä ja muistutuksena mitä siitä seuraa kun halutaan mennä tutulla ja turvallisella välimallin kamalla vailla mitään riskejä.
En ole ainakaan itse nähnyt monenkaan nuoremman valittavan keskustelufoorumeilla ja kommenttiosioissa siitä kuinka se ja se genre ei ole mitään musiikkia vaan täyttä roskaa. Vanhemmat sukupolvet sen sijaan...Miten avarakatseisuus ja kokeilunhaluisuus käytännössä näkyy? En välttämättä näe positiviista suhtautumista esim. iskelmään, jazziin, metalliin, klassiseen tai progeen. Ei se tee avarakatseisemmaksi jos innostuu popin ja hiphopin eri tyyleistä. Jos vanha jäärä haluaa kuulla sitä Tapani Kansaa, niin nuoriso haluaa sitä Cardi B:tä tai Ed Sheerania. Ei tuohon haluta sekoittaa jotain särökitaraa tai rock'n'rollia.
Eikö ole todettu, että ihmisille omista nuoruuden suosikeista tulee ikuisia suosikkeja. Tyhmää haukkua nykynuorten suosimaa musiikkia, kun usein on itsekin jämähtänyt sinne nuoruutensa musiikkiin.En ole ainakaan itse nähnyt monenkaan nuoremman valittavan keskustelufoorumeilla ja kommenttiosioissa siitä kuinka se ja se genre ei ole mitään musiikkia vaan täyttä roskaa. Vanhemmat sukupolvet sen sijaan...
Tämäpä juuri. Esimerkiksi omalla kohdalla sanoisin, että 90% räpistä/hiphopista ei nappaa, mutta se jäljelle jäävä 10% iskee kovaa. Tuonkin genren sisällä on todella paljon vahvasti toisistaan poikkeavia vaihtoehtoja.Hiphop täytti viime vuonna 50 v. Ei se nyt ole mitään pelkkää nuorten musaa. Sitäkin löytyy niin laidasta laitaan, jos on yhtään innostusta tutkia.
Joo se on totta, ettei nuoret jaksa öyhöttää. Itse edustan jo vanhempaa sukupolvea, mutta ei tulisi mieleenkään mennä dissaamaan jotain genreä someen, vaikka omassa mielessä joku skeidaa olisikin.En ole ainakaan itse nähnyt monenkaan nuoremman valittavan keskustelufoorumeilla ja kommenttiosioissa siitä kuinka se ja se genre ei ole mitään musiikkia vaan täyttä roskaa. Vanhemmat sukupolvet sen sijaan...
Joo.. olen itsekin nähnyt tutkimuksia ihmisen musiikkimauan kehityksestä joissa on jossain määrin voitu yleistää esimerkiksi se, että tosiaan siinä 25-30v ikähaarukassa useimmat ihmiset lakkaavat "aktiivisesti" etsimästä uutta erilaista musiikkia. Koska siihen mennessä yksilön kannalta kaikki oleellinen musiikki on jo kuultu, eikä ole tarvetta enää uudelle. Juuri tästähän johtuu tuo mitä @NakkiFakiiri ihan oikein sanoi edellä, että nimenomaan vanhemmat polvet valittavat miten kaikki "uusi" musiikki on paskaa. Siksi me nykypäivän nelikymppiset aikuisrokkarit laitamme lauantai-iltana saunan jälkeen Mötley Crüen soimaan ja olemme tippa linssissä, että "ei tällaista enää edes tehdä". Mikä on siis itselleen valehtelua, totta kai tällaista tehdään nykyäänkin. Kyse on vain siitä tunnesiteestä mikä ihmisellä on siihen musiikkiin..Eikö ole todettu, että ihmisille omista nuoruuden suosikeista tulee ikuisia suosikkeja. Tyhmää haukkua nykynuorten suosimaa musiikkia, kun usein on itsekin jämähtänyt sinne nuoruutensa musiikkiin.
Eikö Isac Elliot laula jossakin biisissä, että ei mene kuin 20 minsaa hakea sut?Toisen UMK-finalistin vihjeet:
- Veni, vidi, vici (Tulin, näin, voitin) (viittaus Julius Caesariin): olisiko tämä UMK-finalisti voittanut jonkun Idolsin, The Voicen tai X-Factorib yms. kilpailun?
- Visionääri
- Mul ei menis ku 230 minsaa hakee sut
Isacilla menisi 20 minsaa hakee sut pois Stadista, joten viittaisiko tämä vihje artistin kotipaikkaan vajaan neljän tunnin päässä Helsingistä?Eikö Isac Elliot laula jossakin biisissä, että ei mene kuin 20 minsaa hakea sut?
Nämä kisailijat on tiedetty jo niin kauan syksyllä, raadin toimesta, että väkisin joku paljastaa tahi paljastuu.Summa summarum, tekoäly sitä ja tätä. Se alkuperäinen lista taisi olla vuotanut oikea lista.
Summa summarum, tekoäly sitä ja tätä. Se alkuperäinen lista taisi olla vuotanut oikea lista.
Cheekin comeback? :D
Veikkasin viime vuonna, joten otetaan nyt uusiksi: Kakka-hätä 77Kolmannen UMK-finalistin 3 vihjettä:
- Timantit ovat ikuisia (Viittaus Bond-elokuvaan?)
- (kakka-emoji)
- RAVISTELIJA