Euroviisut 2023 ja UMK 2023

  • 370 784
  • 3 678

Kälvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jollain aikavälillä näistä "asiantuntijaraadeista" toivoisi päästävän taas eroon, tai sitten niiden painoarvoa voisi pudottaa.
Raadithan taidettiin ottaa takaisin, jotta eri puolilla Eurooppaa asuva diaspora ei vaikuttaisi merkittävästi lopputulokseen. Venäläisiähän esimerkiksi asuu ympäri itäistä Eurooppaa ja muistaakseni Venäjä olikin lähes aina kärkikahinoissa riippumatta itse kappaleen ja esityksen laadusta.

Toisaalta nykysysteemissä sitten jatkuvasti kritisoidaan sitä, että yleisöäänissä ja raatiäänissä on huomattavia eroja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Seuraavana vuonna uskoisin että entistä enemmän on nimekkäitä artisteja pyrkimässä kisaan ja tämä saattaa johtaa osallistuja määrän lisäämiseen. Toivottavasti laatu edellä mennään jatkossakin. Ihanaa!
Etenkin jos/kun viisut järjestetään Suomessa ensi vuonna. Voisi olla siinä tapauksessa mielenkiintoista nähdä artistikattaus.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mielestäni oli hyvä, että tuo VKK-case "kaivettiin" esiin, mutta yhtäältä sen suhteen ei kannata vetää liikoja johtopäätöksiä. Some-seuraaminen ei ole sama asia kuin jonkun aatteen endorsaaminen. Itse asiassa ihmisille tekisi oikeastaan ihan hyvää seurata erimielisiä ja miksei näitä hörhöjäkin. Kuplautuminen on aina pahasta ja väärillekin mielipiteille pitää altistua. Toki jos aktiivisesti alkaa jakaa näiden ryönätehtaiden sisältöjä, niin sitten on mielestäni huonompi tilanne. Yhtään lisänäkyvyyttä tällaiselle toiminnalle ei tule antaa, mutta sellaisesta on hyvä olla tietoinen.

Pöyhönen vaikuttaa vilpittömältä kaverilta, muttei liene se penaalin terävin kynä, joten toiminta somessakin saattaa olla aika impulsiivista.

Toivottavasti yhdeydet VKK:hon ja muihin trollitehtaisiin on tosiaan vain tuota hänen itsensäkin mainitsemaa hämmentämistä. Muutenhan kaverissa on kaikki kohdallaan.

En käsitä VKK:n seuraamista, koska kyse on Kreml-myönteisestä tilistä ja puolueesta. Mutta jos tämän ohittaisin ja tyytyisin vaan hyvään esitykseen? Vaikea ohittaa kun Käärijä itse sanoo: "en ota kantaa poliittisiin juttuihin", "mitä te kyylät kyttäätte minun seuraamiani".

En ota kantaa poliittisiin juttuihin, mutta seuraan äärimmäistä venäjä-mielistä poliittista ryhmää. Ja kun nyt se tuli ilmi, vittuako minua kyttäätte. En halua nipottaa, mutta eivät vastauksensa luottamusta herätä.

Toivottavasti kyse on siitä, että Käärijä ei ymmärrä Venäjän hyökkäyssodasta ja politiikasta sekä VKK:n linjasta mitään ja on lukutaidostaan huolimatta hieman tyhmä. Vähän epäilen tosin, että ymmärtää hyvin Venäjän ja VKK:n yhteyden.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En käsitä VKK:n seuraamista, koska kyse on Kreml-myönteisestä tilistä ja puolueesta. Mutta jos tämän ohittaisin ja tyytyisin vaan hyvään esitykseen? Vaikea ohittaa kun Käärijä itse sanoo: "en ota kantaa poliittisiin juttuihin", "mitä te kyylät kyttäätte minun seuraamiani".

En ota kantaa poliittisiin juttuihin, mutta seuraan äärimmäistä venäjä-mielistä poliittista ryhmää. Ja kun nyt se tuli ilmi, vittuako minua kyttäätte. En halua nipottaa, mutta eivät vastauksensa luottamusta herätä.

Toivottavasti kyse on siitä, että Käärijä ei ymmärrä Venäjän hyökkäyssodasta ja politiikasta sekä VKK:n linjasta mitään ja on lukutaidostaan huolimatta hieman tyhmä. Vähän epäilen tosin, että ymmärtää hyvin Venäjän ja VKK:n yhteyden.
Toisaalta joskus sitä seuraa jotain paskaa pitääkseen kulloistakin vihollista silmällä.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Käärijä on menossa laulamaan eikä edustamaan maata johonkin poliittiseen keskusteluohjelmaan. Ihan sama mitä sieltä seurauslistalta löytyy, etenkin kun hän ei tietääkseni ole koskaan ottanut kantaa mihinkään poliittisesti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Voi ihan vaan naureskella päivityksille, eikä sen kummempaa.
Toisaalta joskus sitä seuraa jotain paskaa pitääkseen kulloistakin vihollista silmällä.

Ehdottomasti voi vaan naureskella ja/tai seurata jotain paskaa pitääkseen vihollista silmällä. Tämä ei aiheuttanut kommenttiani vaikka pian UMK-illan jälkeen asia oli tiedossa. Käärijän omat kommentit olivat kuitenkin tyyliltään tuttuja somesta ja Jatkoajastakin siinä mielessä, että hän ohitti asiallisen kysymyksen seuraamisestaan ja hyökkäsi kysyjiä vastaan eri tavoin. Usein tällainen suhtautuminen kertoo enemmän kuin itse vastaus.

Tämä setämiehen ihmettelynä vastauksiinsa.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Onhan tämä nykyinen kyttäyskulttuuri melkoista. Sofi Oksanen nosti Käärijän kommentin vielä tikunnokkaan sillä perusteella, että Venäjälläkin tuomitaan somekommenteista.

Tämä on vaan niin väärin, että ihmisiä painostetaan ottamaan asioihin kantaa ja vielä olemaan valtavirran kanssa samaa mieltä. On eri asia, jos esim. Ovechkin veljeilee hymyillen Putinin kanssa profiilikuvassa, mutta nyt siis seuraaminenkin on kiellettyä.

Seuraava askel lienee, että tekoäly kahlaa meidän sivuhistoriaa läpi ja leima tulee otsaan jos haut osuu yhtään Lappeenrantaa idemmäksi
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onhan tämä nykyinen kyttäyskulttuuri melkoista. Sofi Oksanen nosti Käärijän kommentin vielä tikunnokkaan sillä perusteella, että Venäjälläkin tuomitaan somekommenteista.

Unohda se Oksanen. Kyse on Käärijästä. Emil Kastehelmi totesi aika hyvin:

"On äärimmäisen kiusallista, mikäli euroviisuedustajamme paljastuu putinistiksi. Hän yrittää kiertää aihetta toteamalla poliittiset asiat "yhdentekeviksi", mutta hyökkäyssodan ja siviilien murhaamisen tuomitseminen selväsanaisesti ei pitäisi olla kenellekään ongelma."

Minusta Kreml-myönteisen puolueen seuraamisen saisi kuitattua pari lauseella tuomitsemalla Venäjän hyökkäyssodan. Ei kai se Käärijälle ongelma ole?

Vaikka kuinka yrittää liberaalikonservatiivina oikeistolaisena setämiehenä ymmärtää nuorten tekemisiä, täytyy sanoa, että suhteessa Kremliin ja Ukrainan tuhoamiseen ja Venäjän politiikkaa kannattaviin puolueisiin ei ole mitään ymmärrystä. Kyse on myös vahvasta tunneasiasta.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ehdottomasti voi vaan naureskella ja/tai seurata jotain paskaa pitääkseen vihollista silmällä. Tämä ei aiheuttanut kommenttiani vaikka pian UMK-illan jälkeen asia oli tiedossa. Käärijän omat kommentit olivat kuitenkin tyyliltään tuttuja somesta ja Jatkoajastakin siinä mielessä, että hän ohitti asiallisen kysymyksen seuraamisestaan ja hyökkäsi kysyjiä vastaan eri tavoin. Usein tällainen suhtautuminen kertoo enemmän kuin itse vastaus.

Tämä setämiehen ihmettelynä vastauksiinsa.

No kyllä ainaki itseäni pikkaisen ottaisi päähän, jos voiton jälkeen toimittaja alkaa kyselemään someseuraajista. Varmaan olisin itse vastannut täysin samalla tavalla ja käskenyt toimittajan etsiä muuta tekemistä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No kyllä ainaki itseäni pikkaisen ottaisi päähän, jos voiton jälkeen toimittaja alkaa kyselemään someseuraajista. Varmaan olisin itse vastannut täysin samalla tavalla ja käskenyt toimittajan etsiä muuta tekemistä.
Näinä päivinä pitää vain olla korrekti ja sen verran opportunisti hyvän hypen keskellä, että ei pidä turhasta nipottaa ja hirttäytyä omiin periaatteisiinsa teen mitä minua huvittaa ja nakella niskojaan tyyliin, mitä se kenellekään kuuluu.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Näinä päivinä pitää vain olla korrekti ja sen verran opportunisti hyvän hypen keskellä, että ei pidä turhasta nipottaa ja hirttäytyä omiin periaatteisiinsa teen mitä minua huvittaa ja nakella niskojaan tyyliin, mitä se kenellekään kuuluu.

Tämähän se melko surullista onkin. Hypen keskellä täytyy olla valmis puhumaan politiikasta, koska joku toimittaja haluaa niin.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ja näköjään Käärijä ei enää seuraa VKK:ta instagramissa.

Nyt tämä on täysi mysteeri kaikille. Onko hän venäjämyönteinen vai ei?
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Seuraan minäkin mm. Aleksi Valavuorta ja Panu Huuhtasta, ihan puhtaasti viihdearvon takia.

Seuraaminen somessa ilman reagointeja/kannanottoja ei ole asia josta voisi tehdä mitään johtopäätöksiä mistään.

Sama, noiden lisäksi vielä Hjallis Harkimoa, mutta kiinnostus hänen politiikkaan on tasan 0%. Kunhan on hauska seurata, mitä seuraavaksi keksii.

Edit. Ja siis ei kai vain ihmiset tosissaan luule, että somessa seurataan asioita vain ja ainoastaan tosissaan ?
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Minusta Kreml-myönteisen puolueen seuraamisen saisi kuitattua pari lauseella tuomitsemalla Venäjän hyökkäyssodan. Ei kai se Käärijälle ongelma ole?
Ei luulisi olevan ja toki toivon ja uskon että tuomitseekin.

Nyt on enemmän kyse siitä, että kuuluuko julkisuuden henkilöiden olla sätkynukkeja, joita vedellään naruista ja heidän on oijottava milloin mitäkin johtopäätöksiä.

Ja vaikka Käärijä nyt sattuisikin olemaan kaappi-Putinisti, niin hän voi sitä alttaria omassa olohuoneessaan palvoa. Jos hän ei ota asiaan kantaa julkisuudessa, ei hänen pitäisi tarvita asiaa kommentoida tuota kommenttia enempää.

Kyse on mielestäni periaatteesta. Musiikintekijä pyrkii myymään musiikkiaan mahdollisimman suurelle yleisölle, silloin voi olla järkevämpää pysyä aiheissa, jotka eivät herätä suuria poliittisia tunteita
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Ja näköjään Käärijä ei enää seuraa VKK:ta instagramissa.

Varmaan ihan hyvä veto tähän väliin kuitenkin. Ja varmasti Käärijällä on vielä opittavaa tuosta julkisuuspuolesta muutenkin. Mitä olen seurannut haastatteluilta niin sen oloinen ihminen että saattaa hyvinkin periaatteesta olla selittelemättä omia tekemisiään muille ja varsinkaan vastailemaan kysymyksiin tyyliin "tuomitsetko Putinin sodan?" aivan kuin kuulusteluissa olisi syytettynä jostain.

Toki en miestä tunne tarkemmin, mutta Suomalainen kolmekymppinen jääkiekkoilija ei voi olla Putinisti ellei sitten ole Helsinkiläinen;)
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Nyt on enemmän kyse siitä, että kuuluuko julkisuuden henkilöiden olla sätkynukkeja, joita vedellään naruista ja heidän on oijottava milloin mitäkin johtopäätöksiä.

Ja uskoisin, että jos nyt Käärijä olisikin suoraan sanonut pokkana "ihan läpällä niitä seuraan ja nauran niille", niin siitäkin joku olisi mielensäpahoittanut ja iltalehdellä pohdittaisiin, onko Jere koulukiusaaja?

Tai no vielä pahempi olisi toki ollut, jos olisi tunnustanut suoraan olevansa Putinin kätyri ja antaa äänensä Anolle. Toivottavasti näin ei kuitenkaan ole. Mysteeriksi jää, jos ei Sofi Oksanen tarpeeksi töki.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olen hoplopissa. Ohi juoksi ohi 4 pikkujätkää synttärihuoneeseen lauleskellen "vapaa huolista niiku cha cha cha cha cha chaa".

Czesckun päivitys huolestuttaa minua. Tässä ei lainkaan sanouduta irti Putinin ja VKK:n seuraamisesta. Mitähän Emil Kastehelmi ja Sofi Oksanenkin sanovat?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei luulisi olevan ja toki toivon ja uskon että tuomitseekin.

Nyt on enemmän kyse siitä, että kuuluuko julkisuuden henkilöiden olla sätkynukkeja, joita vedellään naruista ja heidän on oijottava milloin mitäkin johtopäätöksiä.

Ei se näin mene. Kyse on vain siitä, mitä Käärijä tekee tai sanoo. Vastuun siirtäminen julkisuuden henkilöille Käärijän asioista ei ole mahdollista. Jos joku vielä luulee, että Euroviisuja ennen Käärijältä ei kansainvälinen media tenttaa hänen näkemyksiään tarkkaan, erehtyy. Jos taas ajatellaan Käärijää kohteena, totta helvetissä häntä koskee normaalit länsimaiset käytännöt.

Ja vaikka Käärijä nyt sattuisikin olemaan kaappi-Putinisti, niin hän voi sitä alttaria omassa olohuoneessaan palvoa. Jos hän ei ota asiaan kantaa julkisuudessa, ei hänen pitäisi tarvita asiaa kommentoida tuota kommenttia enempää.

Jos Käärijä sattuisi olemaan kaappi-putinisti ja asia olisi selvä, hän ei voi edustaa Suomea euroviisuissa. Itselleni riittäisi tässä tapauksessa jo sekin, että Käärijä ei suostuisi ex-VKK:n seuraajana tuomitsemaan Venäjän hyökkäyssotaa julkisesti. Normaalille ihmiselle se ei ole ongelma.

On asioita, joissa ei tarvitse olla niin tiukkapipoinen. VKK, Kreml ja Venäjän hyökkäys eivät kuulu itselläni niihin. VKK on radikalisoitunut Kremlin linjalle.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Olen hoplopissa. Ohi juoksi ohi 4 pikkujätkää synttärihuoneeseen lauleskellen "vapaa huolista niiku cha cha cha cha cha chaa".

Toivottavasti heillä ei ole paria pina coladaa takana.

edit: Tuli muistona mieleen silloin kun Lordi voitti viisut. Asuin talossa, jonka alakerrassa oli lastentarha ja lapset leikkivät päivisin talon sisäpihalla. Lasten versio Lordin kappaleesta kuulosti suurinpiirtein tältä "Haa huu, hallelujaa!"
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös