Viisukuppila selvitti nimet. Helposti ne sieltä YLE Areenasta.
Lxandra
Keira Lundström
Benjamin Peltonen
Robin Packalen
Käärijä
Portion Boys
KUUMAA
Voi luoja.
Viisukuppila selvitti nimet. Helposti ne sieltä YLE Areenasta.
Lxandra
Keira Lundström
Benjamin Peltonen
Robin Packalen
Käärijä
Portion Boys
KUUMAA
Olettaisin, että tahallista tämä on. Saadaan hyvää pöhinää tapahtuman ympärille, varsin onnistunutta markkinointia.On kyllä typerää, kun joka kerta tapahtuu tälläinen vuoto. :D Onko siellä YLE:n toimistossa pelkkiä amatöörejä vai tehdäänkö tätä ihan tahallaan? Tuntuu että joka vuosi sama homma oli se sitten artistit tai biisit.
KUUMAA vie UMK:n ja koko kisan.
Paikkaansa pitivät, vuoto meinaa:
Mielenkiintoista, että Robin lähtee englanninkielisellä kappaleella, kun ainakin minusta hänen suomenkielinen tuotantonsa on paljon parempaa kuin englanninkielinen tuotantonsa. Mutta katsotaan, millainen kappale tuo "Girls Like You" on. Keiran, Käärijän ja Portion Boysin kappaleita odotan eniten. Mielenkiintoinen finalistit, vaikka nyt ei olekaan mukana mitään rock- tai metalliyhtyettä.
Suomi voisi puolestani osallistua ESC:hen kategorisesti rock-metal-osaston musiikilla. Yritykset menestyä "laskelmoidulla ruotsalaispopilla" ovat olleet joko karsiutumisia, tai finaalin häntäpäähän juuttumista, mutta mikäli yleisö oppisi tuntemaan Suomen lähettävän aina vähän rouheamman biisin, en usko tästä haittaakaan olevan maabrändillemme.Ja tosiaan, huono juttu tuo rokimman musan puuttuminen.
Mielenkiintoista, että Robin lähtee englanninkielisellä kappaleella, kun ainakin minusta hänen suomenkielinen tuotantonsa on paljon parempaa kuin englanninkielinen tuotantonsa. Mutta katsotaan, millainen kappale tuo "Girls Like You" on. Keiran, Käärijän ja Portion Boysin kappaleita odotan eniten. Mielenkiintoinen finalistit, vaikka nyt ei olekaan mukana mitään rock- tai metalliyhtyettä.
Kysyisin ihan perusteluja sun tuolle Portion Boysin menestyttömyyden Euroviisuissa epäilylle. Menestyihän se Moldovankin viisu viime vuonna, vaikka ovat vähän samankaltainen bändi, kuin Portion Boysit.Keiran No Business On The Dancefloor kuulostaa mielenkiintoiselta mitä itsellä noi sanat soi päässä. Siitä hyvää aihioo tulossa.
Portion Boys vetää kotimaisella niin toivottavasti EIVÄT VOITA.
Vaikea on muuten yleisesti sanoa juuta tai jaata, en minä ole käytännössä kuullutkaan näistä kenestäkään. Onko siis tuolla Benjaminilla jotain omia oikeita biisejä? En muista koskaan kuulleeni yhtäkään
Kysyisin ihan perusteluja sun tuolle Portion Boysin menestyttömyyden Euroviisuissa epäilylle. Menestyihän se Moldovankin viisu viime vuonna, vaikka ovat vähän samankaltainen bändi, kuin Portion Boysit.
No kyllä suomen kieltä kehutaan viisupiireissä ja sitä haluttaisiin kuulla Suomelta joskus Euroviisuissa. Kaikista tärkeintä on se biisi millä kielellä hyvänsä. Itsekin olisin jonakin muuna vuonna voinut lähettää Iltan Kelle mä soitan Euroviisuihin, mutta olihan Blind Channelin Dark Side huomattavasti parempi.Suomi on kielenä haastava. Sen lisäksi epäilen vahvasti live-esiintymisen laulullista vakuuttavuutta kun aiemmissa biiseissä mitä olen kuullut niin kovin puhdasta ei ole.
Mut niinkuin sanoin että Suomen markkinoille on taatusti hyvä biisi mutta jos finaaliin halutaan näillä niin biisin pitää olla oikeesti muihinkin kuin Suomalaisiin iskevä.
Ainoat biisit jotka on menestyneet jollain tapaa kotimaisella on Monica Aspelundin Lapponia, Katri Helenan Tule Luo sekä makuasia mukaan lukien Sonha Lumme, Vicky Rosti ja Teräsbetoni.
Mahdollisuus on pärjätä mikäli instrumenttiosuus on koukuttava jota ei Lappooniaa lukuunottamatta Suomelta ole juuri nähty.
Iltan biisi Kelle mä soitan olisi saattanut menestyä pari vuotta sitten mutta vastus Suomessa oli kova.
Suomen kielellä ei tulla pääseen finaaliin tänä vuonna kuin tykkibiisillä kun viisujen äänestyssännöt muuttuivat.
No kyllä suomen kieltä kehutaan viisupiireissä ja sitä haluttaisiin kuulla Suomelta joskus Euroviisuissa. Kaikista tärkeintä on se biisi millä kielellä hyvänsä. Itsekin olisin jonakin muuna vuonna voinut lähettää Iltan Kelle mä soitan Euroviisuihin, mutta olihan Blind Channelin Dark Side huomattavasti parempi.
Menestyihän Mario Rungkin suomenkielisellä Tipi-tiillä. Toki äänestyskäytäntö oli silloin erilainen ja vähemmän maita, kuin nykyään.
Itse toivoisin, että nyt tänä vuonna UMK-finalisteille osattaisiin tehdä biisiin sopiva lavaesitys. Viime vuonna Bessin lavaesitys oli surkea, toissa vuonna taasen Teflon Brothersin + Pandoran, mitkä sitten vaikuttivat heidän mahdollisuuksiin voittaa UMK.
Onko siellä YLE:n toimistossa pelkkiä amatöörejä
Toki jos tämä vauhdittaisikin Robinin enkku-uraa ja maailmanvalloitusta
No Blind Channelin esitys oli ainakin onnistunut vuoden 2021 UMK:ssa. Muut olivat sitten tuttua paskaa YLE:ltä. Viime vuonna oli kaikki esitykset aika perseestä, mutta olisin lähettänyt Cyan Kicksin The Rasmuksen sijasta, koska Cyan Kicksin esityksessä oli potentiaalia.Kuuntelin vähän jokaista finalistia. Keiralla hyvä ääni, samoin Lxandralka. Johannes Brotherus on seksikkäin jäbä tuolla.
Benjamin on vähän niin ja näin, Käärijä oli mitäänsanomaton.
Robinilla heittäen paras karisma tosta porukasta. Ja Portionit käytiin läpi.
Ilman että biisejä kuulee niin voittaja on Keira, Lxandra, Robin tai Portion Boys.
Ja sano koska Yle on onnistunut noissa puitteiden tekemisissä Suomen karsinnoissa, tirsk.
Siis Katri Helenan ”Tule luo” päätyi sijalle 17/25. Sonja Lumpeen ”Eläköön elämä” sijalle 9/19. Minä arvotan jälkimmäisen ensimmäisen edelle millä hyvänsä mittarilla.Suomi on kielenä haastava. Sen lisäksi epäilen vahvasti live-esiintymisen laulullista vakuuttavuutta kun aiemmissa biiseissä mitä olen kuullut niin kovin puhdasta ei ole.
Mut niinkuin sanoin että Suomen markkinoille on taatusti hyvä biisi mutta jos finaaliin halutaan näillä niin biisin pitää olla oikeesti muihinkin kuin Suomalaisiin iskevä.
Ainoat biisit jotka on menestyneet jollain tapaa kotimaisella on Monica Aspelundin Lapponia, Katri Helenan Tule Luo sekä makuasia mukaan lukien Sonja Lumme, Vicky Rosti ja Teräsbetoni.
Mahdollisuus on pärjätä mikäli instrumenttiosuus on koukuttava jota ei Lappooniaa lukuunottamatta Suomelta ole juuri nähty.
Iltan biisi Kelle mä soitan olisi saattanut menestyä pari vuotta sitten mutta vastus Suomessa oli kova.
Suomen kielellä ei tulla pääseen finaaliin tänä vuonna kuin tykkibiisillä kun viisujen äänestyssännöt muuttuivat.