Euroviisut 2023 ja UMK 2023

  • 370 781
  • 3 678

tsei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahtelaiset, LFC
Varmaan on suomilasit päässä, mutta pakkohan se on hieman kyseenalaistaa tosta pistejakaumasta. Käärijä oli yleisön ylivoimainen suosikki ja silti turpaan. Onnittelut Käärijälle! Levy-yhtiöiden jarrut petti meidät.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eiköhän hopea kirkastu jo huomenna. Kaikkien aikojen toiseksi paras suomalainen! Monena vuonna Käärijä olisi voittanut, nyt kävi vaan huono tuuri, että Loreen oli mukana juuri nyt.
 

Barney

Jäsen
”Hävettää suomalaisena musiikkimiehenä näiden etujen antaminen, jos tätä kilpailua halutaan kehittää. Jos nämä kalloset ja siegridsit haluavat kehittää omaa juttuaan, niin kieltäkää Käärijöitä ja kumppaneita kokonaan toimimasta.”

”Eurooppalaisessa musiikissa on oikeat ja väärät, Käärijä ja Blind Channel kuuluu niihin vääriin ja tää koko järjestelmä lyö hirvittävää poikittaista.”

”Nyt ne tuulettivat kuin Stanley Cupia kaikki Loreenit ja muut. Pistäkää niille patsas tuonne noin, siinä olisi symboli kun tuulettavat raativoittoa. Olivat lähellä hävitä esitykselle joka koottiin 600 eurolla, vaikka saivat raatiedun ja tuomariedun. Heidän pitäisi hävetä ennemmin kuin tuulettaa tuolla.”

”Tiesin, että tämä saatanan peli alkaa jossain vaiheessa. Se alkoi meidän ensimmäisen karsintavoiton jälkeen.”

"Toi järjestelmä on nyt tullu niinku tiensä päähän. Onnittelen. My fuckingratulations. Piste.”


Näihin sitaatteihin on hyvä päättää tämä ilta.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Kiitokset seurannasta. Hemmetin vähän tuli itkuja homoista, feminismistä tai muusta semmoisesta. Minä ainakin kiitän.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Oliko tällä vain tarkotus saada viisut Ruotsiin Abban ja Waterloon 50 v. merkkipaalun varjolla? Joku tuossa jury-äänten keskittämisessä tuoksahtaa pahasti.
Tai ehkä se, että Loreenin biisi oli nyt teknisesti paras... jos tuolla olisi ollut leveämpi taso yleisesti, tulos voisi olla toinen. Mutta turha mussuttaa - cha cha cha cha cha chaa!
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaikille besserwisser-kolumnisteille ym. Käärijän dumaajille tiedoksi, että te olette joka tapauksessa väärässä. Me olemme yhä viisujen moraalisia voittajia ja toivon mukaan Yle lähtee ensitöikseen lobbaamaan asiantuntijaraadeista luopumista. Siis mikä pointti vuosia "modernin teknologian" olemassaolon jälkeen luovuttaa suunnaton valta eri maiden toniwirtasille ja annapuustjärville?

Tietoinen uutispimento Anniella menossa. Kouraisee kovaa.
 
Eipä tämä enää huonommin olisi voinut mennä.

- Tultiin toiseksi kilpailussa, missä vain voitolla on merkitystä
- Hävittiin kaikista maailman maista juuri Ruotsille
- Hävittiin epäoikeudenmukaisesti saaden yli 50% enemmän ääniä yleisöltä, kuin toiseksi suosituin kappale
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ranskahan tuolla oli parhaalla biisillä ja laulajalla mukana. Mutta sitä ei nyt haettu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kun mä katon tän seriesin, niin mä katson nää sarjat. Naapuri sai järjestelmältä kotiedun, mä kysyin syytä. Näin on aina ollut. Onpa mahtava innovaatio, my god. Sieltä Stockseliuksen officesta vastattiin että näin on aina ollut. Sit Ruotsi sai järjestelmältä tän toisen edun, eli nää tuomariäänet. Se on skandaali. Mä tiesin että se paska alkaa sen semifinaalin jälkeen, se on skandaali, nää uniset julistaa siellä Aftonbladetissa ja sitten tulee paskat housuun. Se on härskeintä mitä mä oon nähny, suomalaisena euroviisumiehenä mä häpeän. MÄ HÄPEÄN. Ja sit ku mä tiedän että valtaosa teistä unisista te ette ymmärrä euroviisuista HEVONPASKAA niin alkaa ne kitinät, KATTOKAA NE YLEISÖÄÄNET, TÄYSIN YLIVOIMAISET PISTEET, Käärijällä koko pistepotti ja nothing. Ne on faktoja, sitten ku teillä on niitä vasta-argumentteja niin argumentoikaa faktoilla. Mä jouduin täällä madame Loreenin poistamaan ku siellä dumarit jakaa pisteitä. SE EPISODI OLI HÄPEÄLLINEN, mä jouduin täällä Rami Savolaiselta kyselee että näitkö sinä Rami sen? Se on häpeällistä, tää on pohjimmiltaan musiikkia.

Eurooppalainen euroviisukulttuuri perustuu kolmeen asiaan, kuka voittaa pytyn, kuka pääsee finaaleihin ja kuka nousee ja kuka putoaa. Ja nää nerot vuonna 2012 tollanen tilataksillinen päätti että tuomariäänet ratkasee. Kysyttiin että missä kehitys? Me tapettiin se väkisin. Median avustuksella kiitos. Nyt kaikki näki millanen mielenkiinto tänne on palannu, kysykää vaikka sit ihmisiltä tässä kasitiellä että tykkäskö ne tästä näytelmästä, vai pannaanko taas kioski kiinni? Mä oon tienny kauan että Euroviisuissa on OIKEAT JA VÄÄRÄT, ja jos haluut vääristä kaks nimee niin se on Lordi ja Käärijä. Ei tuu ihan äkkiä niinku yllätyksenä. Jos nää veljet ei haluu niin kyllä löytyy duunia maailmalta, kyllä on saatu kohtalainen näytelmä täällä aikaseks. Piste. JA ARGUMENTOIKAA SIT HELVETTI MISTÄ TÄÄ PISTEJAKAUMA JA MISTÄ NÄÄ TUOMARIÄÄNET JOHTUU? ARGUMENTOIKAA!!!! Sen sijaan että tulee näitä väsyneitä. Sit sieltä joku saatanan piipertäjä tulee vaikka ei oo eläissään laittanu yhtä ainutta euroviisuesitystä kuntoon. Sit sieltä saatana sakkoa kaks ja puol tonnii, hyvä että sai esiintyä tän finaalin loppuun. Loreen siellä saatana vetää meidän saatanan dumarit.

Eurooppalaiset euroviisutuomarit, missä on teidän ylpeys? Sitä mä kysyn. Tää on uskomatonta. Jollette halua tätä, kertokaa ihmeessä. Pistetään koulutusbisnestä. Käärijällä on lahjakkuutta tehdä jotain muutakin. Suomeen on tullut viisubuumi. Me uskottiin siihen joka hetki.

VAIHDETAAN BOLEROITA, TULLAAN JAKAMAAN VIISAUKSIA LÄMPIMÄÄN OFFICEEN!
 

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jury -äänissä on se ongelma se, mikä nähtiin tänään, että jos halutaan voittajaksi tietty esiintyjä niin, kun antaa 12 pistettä sille omasta mielestä parhaalle niin voi taktikoida antamalle ”kakkoselle” 0, koska haluaa, että se oma ykkönen voittaa.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suomi sai yleisöltä 376 kun maksimi oli 456, aika kova! 9,9 pistettä per maa.

Viime vuonna Ukraina sai 11,0 pistettä keskimäärin, mutta tämä taisi olla toiseksi paras kautta aikain. Harmi että raadit olivat eri mieltä.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Minä tunnustan olleeni väärässä. Olen pitkään ollut yksi niistä, jotka ajattelevat, että suomenkielisellä kappaleella ei voi voittaa viisuja. Olin väärässä. Hyvin väärässä. Olen lähtenyt mukaan tämän negatiivisen mantran toistamiseen miettimättä asiaa yhtään. Hävettää nyt tämmöinen negatiivisuus. Maailma nimittäin valitsi juuri suomenkielisen kappaleen Euroviisujen voittajaksi. Eihän tuota faktaa vastaan enää voi argumentoida.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна



Eiköhän Käärijä tule asemoitumaan tämän ja Russia goodbyen rinnalle ikimuistoisimpien hopeamitalistien kaartiin.

Valtaisa pettymys silti tämä. Samanaikaisesti ei yllätys, mutta silti silkkaa suolaa, miten useat raadit jättivät Suomen kokonaan ilman pisteitä. Vittu. Korpeaa niin syvältä.

Elämä jatkuu onneksi ja itsekin palaan taas maanantaina kuvainnollisen sorvin ääreen, mutta olisihan euroviisuvoitto ollut sitä kipeästi kaivattua iloa ja valoa tähän vuoteen.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Iso paha älymystöjuryjen lellikki, Hannu Hanhi Ruotsi vs. Sympaattinen ja omalaatuinen kansan rakastama Aku Ankka Suomi.

Kaiketi Ruotsi tästä käärii maabrändipisteet itselleen ja itse tyydymme suolaamaan haavojamme seuraavat kuukaudet.

Kyllä niin sapettaa. "Ikuisen häviäjän" roolista sitä haluaisi jo kasvaa ulos, vaikkei yksilötasolla maan X euroviisumenestys tietenkään tee maan Y edustajaa huonompaa ihmisenä.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tampere-ilmiö peruttu? Olisihan tämä ollut aivan ennennäkemätön buusti maamme kakkoskaupungille, mutta juryt sanoivat ei kiitos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös