Hohhoijaa.
Todellinen mielenkiinto kääntyy Norjan karsintoihin, joissa on ehdolla Turbonegron ex-laulaja Hank Von Helvete, nykyään Hank Von Hell.
Viime vuonna piti olla edustaja, joka kerää ääniä pelkällä nimellään, mutta ei se nyt ihan niin mennytkään. Nyt on ainakin esiintyjä, jolla on biisi jonka kaikki tuntevat ja joka varmasti tehdään myös selväksi jokaisessa Daruden insertissä. Plussaa myös muista erottuvasta biisistä, luultavasti näyttävästä lava-showsta sekä nykyaikaisuudesta. Saumaa on tehdä loordit (tai sitten perttikurikat). Mielestäni joka tapauksessa näissä skaboissa fiksumpaa lähteä hakemaan pienellä riskillä isoa mahdollisuutta kuin valita hajuton/mauton/väritön edustaja joka saattaa hyvällä tuurilla päästä finaaliin ja jäädä siellä mitäänsanomattomalla esityksellä viimeisten joukkoon keräten pisteitä lähinnä Ruotsista ja Virosta.
Mutta biisin laulaa joku Rejman jota kukaan ei tunne. Insertissä sanotaan, että biisin on tehnyt myös Sandstorm-hitistä tunnettu Darude, mutta ketäpä moinen taustatieto kiinnostaisi maailmalla. Muissa maissa kuin Suomessa ei edes huomata, että Darudekin oli euroviisuissa.
En löydä nyt lähdettä tuohon aloitus viestin esiintymis järjestykseen. Semien järjestys oli olevinaan jo arvottu. Suomi oli ekan semien ekalla puoliskolla kolmanneks viimeinen. Erittäin hyvä paikka jos paikkanssa tuo pitää.
Erinomainen pointti.
Nyt kun DJ-linjalla ollaan, niin lopputuloksen pitäisi olla jotakin tämmöistä, jos ihan Kaukasusta myöden meinaa ihastusta niittää:
Alan Walker - Faded (Live Performance)
Norjalainen DJ Alan Walker olisi tuolla biisillä ja tuolla laulajalla putsannut pöydän Euroviisuissa.
Tuon tyyppinen biisi ja laulamaan Johanna Kurkela. Siinä olisi myös laulutaito kohdallaan.
En tiedä miksi siihen pitää väkisin koittaa saada tunnettuja artisteja tai bändejä. Ei ne kiinnosta ulkomailla, eikä niitä kiinnosta ulkomaat, tai ainakaan Euroviisut. Minusta tämän voisi tehdä ihan avoimella haulla josta esiraati sitten karsisi järkevän määrän ehdokkaita, joista kansa äänestäisi. Se oli ihan toimiva konsepti minusta, siis tv-musiikkiviihteen kannalta. Tietysti tämän voisi myös yhdistää johonkin jo olemassaolevaan kykykilpailuun. Euroviisumenestyksen kannalta tätä ei kannata miettiä alkuunkaan, se tulee tai lähinnä on tulematta artistin kotimaisesta menestyksestä riippumatta.
Sehän riippuu ihan siitä miten tuo esitys rakennetaan. Kyllä nykyisin nuo huippu-DJ:t ovat maailmalla niin isoja staroja, että ovat esiintyessään lavalla keskiössä eikä minään "taustatietona" ruudulla.
Niin kauan kun maailmassa vaan isoja tai vaikka vähän pienempiäkin (palloilulajien) urheilutapahtumia riittää niin Virtas-Villellä ei ole mitään hätää.Darudellekin on hyvä saada toinenkin hitti, kun nyt on ratsastanut sillä yhdellä kohta 20 vuotta eikä tiedä, mihin asti sitä pystyy enää tekemään.
No välillisesti ehkä. Sen sijaan jääkiekkoseura ry ei musiikista erikseen mitään maksa, eikä tee ilmoituksia soitetuista piiseistä. Jääkiekkoliitto on tehnyt yleisen sopimuksen ja maksanut Teostolle könttäsumman, että musiikkia saa soittaa. Seurat maksavat liiton jäsenmaksun 150 € ja tähän soitto-oikeus sisältyy.Niin kauan kun maailmassa vaan isoja tai vaikka vähän pienempiäkin (palloilulajien) urheilutapahtumia riittää niin Virtas-Villellä ei ole mitään hätää.
Noh, Sandstorm kyllä loi hyvän selkänojan rakentaa uraa, mutta eihän se ihan niinkään ole, että ei olisi julkaissut mitään koko tänä aikana, tai että olisi soittanut dj-keikoillaan vain Sandstormin ja sitten jonkun remixin perään ja häipynyt takaisin bäkkärille. Toki sekin olisi varmaan riittänyt. Homma on pysynyt varsin freesinä ja mies itse soittaa pitkiä dj-settejä maailman isoilla klubeilla. Itse vaikka henkeen ja vereen konepää olekin, ei ole sitten tuon hitin kamalasti kyseinen artisti säväyttänyt, mutta tunnustan uransa ja sen mitä on aikaan saanut.
No kuulkaas sitten poijjaat. Meillä on jo valmiina kovassa nosteessa oleva euroviisuhevibändi, joka lienee viimeistään kohta ilmestyvän levyn ja tämän vuoden headliner kiertueiden jälkeen tunnettu kaikkialla. Siinä on pari valmista siivua viisulavalle, ensimmäinen noista jopa ihan videota myöten :D jos tuolla videolla ei saada koko Euroopan homoskenen ääniä, niin ei sitten millään..
BEAST IN BLACK - Sweet True Lies (OFFICIAL MUSIC VIDEO)
BEAST IN BLACK - Die By The Blade (OFFICIAL LYRIC VIDEO)
Daruden ja Sandstormin nykyisen kansainvälisen "hyper-suosion" luonne ei ole ihan selvinnyt: onko kyse todellisesta asiasta, kollektiivisesta nostalgiatripistä, camp-huumorista, väsyneestä meemi-ilmiöstä (tämä lienee todennäköisin), vai mistä? Kysymys on erityisesti siksi relevantti, että kappaleen julkaisusta on aikaa lähes 20 vuotta, eikä se tuohon aikaan ollut käsittääkseni edes Euroopan laajuinen hitti.
Jep näinpä. Viime aikainen suosio mitä 2010-luvulla on tullut meemi pohjalta. Siksi myös on yhä tänä päivänäkin relevantti urheilutapahtumien lisäksi.Olihan se nyt jonkinlainen hitti. Brittien singlelistan 3. ja top-10 kamaa ympäri Eurooppaa. Se 20 vuotta kestänyt suosio tulee kuitenkin samasta, kuin White Stripesien Seven Nations Army biisillä: urheilukatsomoista. Sandstormista vakiintui isojen stadioneiden vakionostatus joka soi yhtä lailla olympialaisissa, NFL-peleissä kuin Euroopan futisareenoilla.
Wikipediasta luntattuna mielenkiintoinen tieto, eli Sandström oli vuonna 2000 eniten myynyt 12 tuuman vinyylilevy maailmassa, eli tuohon maailman aikaan, kun deejiit vielä pyöritti vinyyliä, kyseistä lättyä ostettiin levypakkeihin kaikkein eniten. Ja toki varmasti koteihin muutenkin. Vuonna 2010 Sandstorm ylitti Jenkeissä kultalevyrajan puolen miljoonan myynnillään. Eli ilmestyessään oli kova hitti ja suosio on kestänyt näihin päiviin asti. Varmasti siinä on iso osansa sillä, että se on niin jäätävän kova urheilutapahtumien ja muiden pep rallyjen anthemi. Alkanut elää sitä omaa elämäänsä toisin sanoen ja onhan siinä myös nämä meemi-ansionsa. Voiko Darudea sitten sanoa yhden hitin ihmeeksi? Isossa kuvassa asia varmasti on näin, mutta itse näkisin asian myös niin, että aikana ennen somea, kappale on tarjonnut niin taloudellista selkänojaa kuin ennen kaikkea tunnettuvuutta tehdä sitä uraa. Tehdä se kuitenkin on pitänyt. esim. muuttamalla Yhdysvaltoihin.Daruden ja Sandstormin nykyisen kansainvälisen "hyper-suosion" luonne ei ole ihan selvinnyt.
näkisin asian myös niin, että aikana ennen somea...
Olihan se nyt jonkinlainen hitti. Brittien singlelistan 3. ja top-10 kamaa ympäri Eurooppaa. Se 20 vuotta kestänyt suosio tulee kuitenkin samasta, kuin White Stripesien Seven Nations Army biisillä: urheilukatsomoista. Sandstormista vakiintui isojen stadioneiden vakionostatus joka soi yhtä lailla olympialaisissa, NFL-peleissä kuin Euroopan futisareenoilla.
Onkohan muuten Darude miten tehnyt keikkaa euroopassa vai onko enemmän jäänyt Amerikan suuntaan tuo kiertäminen Suomen lisäksi?