Euroviisut 2014

• 137 224
  • 1 018

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aina näissä semeissä käy niin että joku päivänselvä jatkaja jää ulos. Oma listani ei ole se kaikkein järkevin, mutta valitsen mukaan 8 pomminvarmaa ja jätän 2 pomminvarmaa ulos. Mukaan sitten pari ylläriä näiden tilalle. Koskaan tämä listan teko ei ole ollut näin helppoa:

Armenia, Viro, Sverige, Albania, Venäjä, Azerbaidzan, Ukraina, Hollanti, Montenegro, Unkari.

Albania, Azerit mukaan niistä joista en itse pitänyt, Moldova ja Belgia tekevät tilaa.

Helppo.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mielestäni tanskalaisilla on ollut hauskoja juttuja ja vähän itseironiaa näissä väli-inserteissä, mm. tämä nyt pyörinyt "päivä Kööpenhaminassa".

Voisi eräs tietty valtio idässä ottaa vähän mallia.

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Onko tuo Jobbikin biisi soinut ratiossa, kun kovin tutulta kuulosti?

Putlerilta selkeä vastaveto Irlannin homokaksosille, Jetward vai mikä vittu se nyt oli?

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielestäni tanskalaisilla on ollut hauskoja juttuja ja vähän itseironiaa näissä väli-inserteissä, mm. tämä nyt pyörinyt "päivä Kööpenhaminassa".

Voisi eräs tietty valtio idässä ottaa vähän mallia.
Kyllä taas hävettää olla tanskalainen.. siis jos olisin. Aika väsynyttä settiä nämä mukahauskat vällaikanumerot.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyllä taas hävettää olla tanskalainen.. siis jos olisin. Aika väsynyttä settiä nämä mukahauskat vällaikanumerot.

No, tästä ollaan eri mieltä.

Näiden jokavuotisten väsyneiden "katsokaa meidän metsiä, vuoria, taivasta"-juttujen tilalle oli saatu ihan mukavaa hassuttelua.

Ja Köpishän on oikeasti ihana kaupunki, tykkään kovasti.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Veikataan myös jatkoonmenijät:
Armenia, Ruotsi, Venäjä, Ukraina, Unkari, Alankomaat, Montenegro, Azerbaidzan, Moldova ja Belgia.

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Komeesti buuattiin Venäläisille... :)

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
San Marino oli todellinen yllätys, muuten meni kohtuu odotetusti. Belgian tippuminen hieman yllätti, mutta eipä haittaa.

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
8/10. Ainoat omalta listalta ulos jääneet Albania ja Viro, joten ei harmita, eivät olleet omassa top kympissä kärkikuusikossa.

Ja komeestihan noi 17 vee kaksoset ovat tuolla Ukrainan kimpussa viime päivinä olleet ja maansa mainetta pilanneet. Jos Suomessa usein eri asioista sanotaan, että on junttia, niin kaikki noi buuaajat voisi viedä ensi yöksi jonnekin 100 metrin syvyyteen, kylmään ja pimeään kellariin miettimään kuuluuko politiikka näihin karkeloihin.

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Top5 jatkoon, muilla ei ollutkaan juuri merkitystä. Islanti oli lisäksi ihan positiivinen yllätys. Torstaina ei sitten taidakaan olla juuri Israelin ja Irlannin (ja toki Suomen) lisäksi hyviä biisejä. Puolan esitys tietysti kiinnostaa noiden lisäksi

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ymmärrettävää buuausta Venäjälle mutta jaksan epäillä että nuo 17 kesäiset pikkutytöt (näyttivät todella lyhyiltä muihin esiintyjiin verrattuna siinä lopun yhteiskuvassa) on suuresti vaikuttaneet nykytilanteeseen. Ei välttämättä ihan kiitollisin paikka tytöillä esiintyä.

Minun muistikuvan mukaan torstain semeissä on mun korvaan enemmän kuunneltavaa ja ehdottomasti Puolan tuleva lavashow kiinnostaa. :P

PJPT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, SaPKo & Latvija
Tämän illan jatkopaikat menivät ihan hyvällä prosentilla "oikeisiin" osoitteisiin. Omaan korvaan ainakin Armenia ja Alankomaat olivat ihan kuunneltavia. Sitten oli näitä "Euroviisu"-biisejä, jotka pärjäävät vuodesta toiseen. On myös ihan hyvä, että Latviat ja vastaavat eivät päässeet jatkoon.

Belgian Äiti-kappale oli alkuun ihan ok, mutta lopussa alkoi menemään yli jo liikaa. Jos Belgiassa tykätään noin paljon äideistä, niin heidän olisi pitänyt lähettää ehdottomasti kisoihin Mr T kappaleella Treat Your Mother Right!!

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
On muuten kova kipale. Jäi kertakuulemalta mieleen, mikä on hyvän biisin merkki. Duo on Euroopan versio Lady Antebellumista, eli sellaista kantripoppista. Jollekin epäilemättä liian "vetelä" esitys, mutta jospa laatu tällä kertaa voittaisi "showpainin". Ainahan saa toivoa...toki finaalin - jos sinne asti pääsee - esityspaikka ja itse esitys ratkaisee jääkö kipale unholaan.
Alankomaiden kipale erottui myös kisatilanteessa edukseen kuin ruusu lantakasasta, kärjistetysti sanoen. Hienoa, että pääsi myös finaaliinkin. Jos säännöt eivät ole taas muuttuneet, niin epäilemättä asiantuntijaraatien mukana olo (50/50-sääntö voimassa?) parantaa musiikillisesti pätevimpien esitysten mahdollisuuksia. Voittoon asti ei taida olla mahdollisuuksia, mutta sijoitus top-10:n on mahdollisuuksien rajoissa.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ymmärrettävää buuausta Venäjälle mutta jaksan epäillä että nuo 17 kesäiset pikkutytöt (näyttivät todella lyhyiltä muihin esiintyjiin verrattuna siinä lopun yhteiskuvassa) on suuresti vaikuttaneet nykytilanteeseen. Ei välttämättä ihan kiitollisin paikka tytöillä esiintyä

Pitkälti näin. Itse suhtauduin buuauksiin melko kahtiajakoisesti. Toisaalta mielestäni oli ihan hienoa, että "yhtenäinen Eurooppa" osoittaa, että Venäjän propaganda ja pullistelu on perseestä, ja tuossa oli tälle selvä paikka miljoonien TV-katselijoiden silmissä. Mutta kuten sanoit, niin nämä tytöt ovat syyttömiä maansa johtajien toimiin, ja joutuivat tässä selvästi sijaiskärsijöiksi. Buuaukset menivät oikeasti Venäjän johdolle, eivätkä näille laulajatytöille.

Mitä tulee itse kappaleisiin, niin mikään ei suuremmin säväyttänyt. Oma veikkaukseni voittajasta on Ruotsi. Heidän biisinsä kun tuntui siltä, että se on sävelletty syöttämällä kaikki viime vuosien voittajakappaleet Exceliin ja laskemalla niistä keskiarvo. Ja kappaleen nimi varmaan keksittiin siitä, kun erehtyivät hetkellisesti lisäämään vielä Lordin biisinkin tuohon laskentaansa, ja joutuivat painamaan CTRL-Z -yhdistelmää...

Itseäni tuo Sannan biisi ei säväyttänyt, mutta tähän formaattiin ja yleisöön se iskee täysillä. Armenia taitaa edelleen johtaa vedonlyöntitilastoja, ja on kyllä myös hyvä kandidaatti voittajaksi. Tuollainen köyhän miehen "James Bond -tunnusmusiikki" löytää aina kuulijansa. Unkari on myös yksi kärkikahinoihin melko suurella mahdollisuudella yltävä maa.

Carlos

Jäsen

Juu. Ihan satavarmaa että finaaliin putina lähettää satapäisen joukon jotain pro-ryssä-idiootteja huutamaan ja heiluttamaan lippuja ja vetämään turpaan kaikkia jotka buuaa. Eihän se nyt käy laatuun että ihmisillä jossain on väärä mielipide venäjästä.

Ryssät olisi voinut sulkea ulos koko kisoista.

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse suhtauduin buuauksiin melko kahtiajakoisesti. Toisaalta mielestäni oli ihan hienoa, että "yhtenäinen Eurooppa" osoittaa, että Venäjän propaganda ja pullistelu on perseestä, ja tuossa oli tälle selvä paikka miljoonien TV-katselijoiden silmissä. Mutta kuten sanoit, niin nämä tytöt ovat syyttömiä maansa johtajien toimiin, ja joutuivat tässä selvästi sijaiskärsijöiksi. Buuaukset menivät oikeasti Venäjän johdolle, eivätkä näille laulajatytöille.

Nuo buuaukset oli aika odotettuja. Itse olisin toivonut, että viihde ja politiikka eivät olisi kohdanneet toisiaan tässä. Sitä tursuaa jokaisesta mediasta muutenkin niin paljon. Mun kävi sääliksi noita laulajatyttösiä, jotka pääsivät elämään hetken unelmaansa, mutta törmäsivät vihamielisen yleisön buuauksiin. Nuorelle saattaa olla vaikea ymmärtää, että viha johtuu pelkästään poliittisista syistä, vaikka eiköhän sitä yritetty takahuoneessa heille selventää.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ryssät olisi voinut sulkea ulos koko kisoista.
Samaa mieltä. Ovathan he toimillaan osoittaneet, etteivät halua olla osa Eurooppaa, niin miksi turhaan tuonne päästetään kansallistuntoaan kohottamaan.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mun kävi sääliksi noita laulajatyttösiä, jotka pääsivät elämään hetken unelmaansa, mutta törmäsivät vihamielisen yleisön buuauksiin. Nuorelle saattaa olla vaikea ymmärtää, että viha johtuu pelkästään poliittisista syistä, vaikka eiköhän sitä yritetty takahuoneessa heille selventää.

Tyttöjen itsensä kannalta tosiaan sääli tuo yleisön reaktio, varsinkin kun kyseessä on noin nuoret tytöt joille vihamielisesti buuava yleisö varmasti on epämiellyttävä kokemus. Varsinkin kun tyttöjen oma vaikutusmahdollisuus Ukrainassa vallitsevaan tilanteeseen on mitätön. Ymmärrän Venäjän saaman vastaanoton ja odotin että jotain tuollaista se tulee olemaan. Siitä olen samaa mieltä Carloksen kanssa että Venäjä olisi voitu poliittisena kannanottona sulkea kisoista, mutta toisaalta en oikein ainakaan itse halua kannustaa maailmanpolitiikan ja viihteen sekoittamista.

Aiheesta lampunjalkaan, tulevan torstain semit on Suomen mukana olemisen ohella eilistä mielenkiintoisemmat ja luvassa pitäisi olla menevämpiä biisejä kuin eilisessä balladikavalkadissa oli. Suomi olisi menevällä biisillään esiintynyt edukseen eilisessä kisassa, kun jopa Portugali alkoi kuulostamaan hyvältä illan viime metreillä. Torstaina Israel, Irlanti, Norja, Sveitsi ja Suomi on niitä joiden toivon selviävän finaaliin, näiden lisäksi Puolan viisu ja esitys kiinnostaa, vähintään ulkomusiikillisten seikkojen vuoksi. Siellä ainakin videolla nähtiin muutama sellainen sinisilmä (1 tumma ja 1 vaalea) että huh huh.

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Siitä olen samaa mieltä Carloksen kanssa että Venäjä olisi voitu poliittisena kannanottona sulkea kisoista, mutta toisaalta en oikein ainakaan itse halua kannustaa maailmanpolitiikan ja viihteen sekoittamista.

Mä olen samaa mieltä. Sitä olisi voitu perustella vaikka sillä, ettei haluta sekoittaa maailmanpolitiikkaa ja viihdettä, ja koska Venäjä on parhaillaan poliittisesti niin kuuma, se sekoittuu väkisin... Jos olisi halunnut olla diplomaattinen, olisi sulkenut Ukrainankin pois.

Make love, not war!

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ja komeestihan noi 17 vee kaksoset ovat tuolla Ukrainan kimpussa viime päivinä olleet ja maansa mainetta pilanneet. Jos Suomessa usein eri asioista sanotaan, että on junttia, niin kaikki noi buuaajat voisi viedä ensi yöksi jonnekin 100 metrin syvyyteen, kylmään ja pimeään kellariin miettimään kuuluuko politiikka näihin karkeloihin.

Miten niin? Maiden edustajat edustavat nimenomaan maita ja se nyt on voivoi jos sattuu edustamaan itäistä rosvovaltiota. Venäjällä järjestetyt Euroviisut oli jokunen vuosi taaksepäin siellä ihan samanlainen patriotismipäräys kuin vaikkapa Sotsin olympialaiset, joten aika erikoista nyt pahoittaa mielensä kannanotoista. Jokainen buuaus oli täysin ansaittu, toivottavasti niitä nähdään/kuullaan lauantaina lisää.

Kaikki puheet viihteen ja politiikan sekoittamisen vääryydestä, oli viihde sitten laulukisoja tai urheilua, on tekopyhää paskanjauhantaa. Tämänkaltaiset viihdetapahtumat ovat tavalliselle kansalle tehokkain tapa osoittaa, että tällainen peli ei vetele. Hienointahan tossa oli se, että ko. buuausepisodikin nähtiin sensuroimattomana miljoonissa venäläisissä kodeissa. Saa kyseinen yhden totuuden maakin nähdä mitä muualla ollaan mieltä "fasistien vastaisesta taistelusta" ja Krimin "vapauttamisesta". Jos siinä sivussa joku 17-vuotias likka pahottaa vähän mieltään niin se on voivoi.

Viimeksi muokattu:

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan ok ensimmäinen semifinaali takana. Lava ja valot olivat kyllä henkeäsalpaavan hienot.

Osa livevedoista oli suuria pettymyksiä, esimerkkeinä nyt ainakin Armenia sekä Azerbaidzan. Molemmissa esiintyminen ei ollut sidoksissa laulun sanomaan, ja luulin molempia taitavimmiksi laulajiksi. Nyt erityisesti Aram MP3 (ja voi v*ttu miten pässi nimi) lauloi falskisti.

Mahtava yllätys, että San Marino ja Islanti pääsivät jatkoon. Olen Flintin kanssa samaa mieltä, että Valentinan kappale oli viime vuonna huomattavasti parempilaatuinen (ja italian kielestä plussaa).

Portugalin Suzy on kyllä kaunis ja jopa karismaattinenkin. Harmi, että biisi on 1990-luvulta, eikä edes kovin hyvä aikansa edustaja.

Mielestäni Venäjän kappale oli huomattavasti parempi livenä, tytöt lauloi upeasti. En itsekään pidä siitä, että suoranaisesti buuataan, kun kyseessä on kuitenkin nuoria tyttöjä, joiden unelmasta on kyse. Itse myös pidän kauaskatseisempana tapana tehdä näiden diktatuurien kanssa edes jotain yhteistyötä, eikä niin että suljetaan kaiken ulkopuolelle. Jälkimmäisellä tavalla saadaan aikaan ainoastaan lisää fundamentalismia. No, tästä voi olla montaa mieltä.
Enää jännitetään, näytetäänkö Venäjällä parrakasta naista Itävallasta. Ilmeisesti Pollapönkin poikien sateenkaariasut ja biisi eivät olleet liian homopropagandistisia..?

Huomenna tosiaan tiedossa kovatasoisempi semi. Suomen lisäksi täältä lähtee kovaa kannatusta Norjalle ja Itävallalle!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy