Millä perustein tuo esiintymisjärjestys on kyhätty? Sehän on ihan hevonpaskaa että Suomi on ensimmäisenä, aika lattea meininki poikkeuksetta noissa ekoissa vedoissa joka vuosi, mitään ottamatta pois kyseisiltä esittäjiltä kuitenkaan. Jotenkin tuo huuma vaan vielä tasaantuu tasaantumistaan ensimmäisten biisien aikana ja meininki ei ole mun mielestä sitä viisuhurlumheitä mitä se on esimerkiksi 15. kohdalla. Erittäin sääli, mä ainakin olisin kuvitellut Paratiisi-Oskarin olevan siinä vitosen sakin paikkeilla, nyt täytyy alentaa rimaa johonkin 10-15. Ikävää, ei voi muuta sanoa.
Turkin tippumista harmittelin mutta tosiaan kun tuon biisin youtubestakin muutaman kerran vielä kuunteli niin olihan se totuuden nimissä latteampi kuin viime vuoden biisinsä, ja paljon. Se viimevuotinenhan pyörii päässä vieläkin.
Georgian rockiin tykästyin, tuo neitokainen lauloi erittäin hienosti, jotenkin muuan Cristina Scabbia tuli mieleen tuosta äänestä, ja kun vielä tuo räppiosuus (dislike) oli olemassa niin Lacuna Coililtahan tuo kuullosti, räpin olisi vaan voinut vetää joku joka ei niin paljoa purista sitä mikrofonia ja jännitä, aikamoista sönkötystä se oli.
Unkarin kappale oli taattua kamaa top femmaan, en itse diggaillut mutta kyllä sen jotenkin tunnistaa mikä menestyy ja mikä ei, noin osapuilleen. Norjan yliyrittämistä ei olisi finaalissa jaksanut kattoa, jäätävän tekopirteän oloinen tuo muidu, hyvä etteivät päässeet. Puolalla aika kuuma tuo laulaja mutta biisi erittäin mitäänsanomaton, samaten Armenialla ja jotenkin on hyvä että nää pakaranvilauttelut ei enää takaa sitä paikkaa auringossa, vaikka naiskauneus aina onkin jees.
Mutta, Paradise Oskaria ja näistä ainakin Georgiaa kannattaen lauantaihin!
Euroviisujuomapeliä, anyone?
Euroviisu-juomapeli - City.fi Tuolta löytyy säännöt. Hillitön lauantai luvassa.
Positiivista miten tää laulujuhla vielä herättää kiinnostusta, jatkislaisistakin osa on melkoisen innoissaan. Itse en voisi jostain viisuista konseptina vähempää välittää, mutta jotenkin kerran vuodessa nää kekkerit on viihdyttävät ja katsomisen arvoiset.
Lopuksi vielä, onko joku muukin sitä mieltä että tuo Lenan tänvuotinen rallatus on aivan kauhea? Miten tuollaiseen saa sovitettua euroviisulavafiiliksen? Ei mitenkään...