Euroviisut 2010

  • 120 890
  • 745

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Voin hyvin kuvitella, kuinka tuota Eläkeläisten yritelmää pidettäisiin Euroopassa lähinnä jonkun Kreisiraadion kopiona. Huonoa huumoria, jota ei ymmärretä missään muualla, kuin Suomessa.

Tässä yhteydessä voin myös luvata, että jos Eläkeläiset valitaan Osloon, niin minä suljen television Suomen viisun kohdalla ja todellakin toivon, että pistemäärä ei olisi paljoa Tsekin viimevuonna keräämää korkeampi. Varmasti Tsekkiläisetkin pitivät sitä omaa kappalettaan hauskana ja omaperäisenä, mutta kuinkas sitten kävikään...
 

Kaivanto

Jäsen
Eläkeläiset tämän tietysti voittaa ja hyvä niin, konsepti on erottuvin. Biisi on kyllä kohtalainen pettymys.

Varsinaisesti kappaleista aika ylivoimaisestikin paras on musta Cider Hill, mutta esittäjä ei oikein riitä.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Voin hyvin kuvitella, kuinka tuota Eläkeläisten yritelmää pidettäisiin Euroopassa lähinnä jonkun Kreisiraadion kopiona. Huonoa huumoria, jota ei ymmärretä missään muualla, kuin Suomessa.

Tässä yhteydessä voin myös luvata, että jos Eläkeläiset valitaan Osloon, niin minä suljen television Suomen viisun kohdalla ja todellakin toivon, että pistemäärä ei olisi paljoa Tsekin viimevuonna keräämää korkeampi. Varmasti Tsekkiläisetkin pitivät sitä omaa kappalettaan hauskana ja omaperäisenä, mutta kuinkas sitten kävikään...
Itse asiassa Eläkeläiset voisi saada yllättävän hyvätkin pisteet. Kuitenkin tuolla Keski-Euroopassa bändillä on aika laaja fanipohja, jota ei välttämättä edes ymmärretä Suomessa, että kuinka laaja.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Voin hyvin kuvitella, kuinka tuota Eläkeläisten yritelmää pidettäisiin Euroopassa lähinnä jonkun Kreisiraadion kopiona. Huonoa huumoria, jota ei ymmärretä missään muualla, kuin Suomessa.
No ainakin Saksassa myöskin.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Voin hyvin kuvitella, kuinka tuota Eläkeläisten yritelmää pidettäisiin Euroopassa lähinnä jonkun Kreisiraadion kopiona. Huonoa huumoria, jota ei ymmärretä missään muualla, kuin Suomessa.

Juu. Kohta mummot valittavat, että moraali on hukassa ja tämä on kiellettävä. Onko tuttua? Lordi anyone?
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Voin hyvin kuvitella, kuinka tuota Eläkeläisten yritelmää pidettäisiin Euroopassa lähinnä jonkun Kreisiraadion kopiona.

Niin. Vaikkakin esimerkiksi Wackenissa varmasti tuhannet ja taas tuhannet humppabändit ovatkin soittaneet, niin laskisin Eläkeläiset kuitenkin ihan hyvin menestyneeksi bändiksi Saksassa.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Tuossa näkee tosin sen, että mitä "leipäkki" mahdollistaa.

Ei ole playback, on singback. Soitto tulee 'nauhalta', kaikki ihmisääni on tuotettava itse lavalta.

Niin teennäistä sontaa olivat ainakin tänään kaikki muut, ettei Suomen edustajasta taida olla juuri epäselvyyttä. Eikä Eläkeläiset Oslossakaan häntäpäähän jää. Moraalisia voittajia heistä tietenkin tulee jo kisaviikolla mutta kyllä niitä pisteitäkin ropisee itse kisassa.

Hyvä, hyvä, sanon minä.
 

herra 63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Forssan palloseura
Välitavoite saavutettu ja Humpataan eteenpäin.
Kaikki Humppauskovaiset, katse eteenpäin ja suunta vuonojen maahan.
 

AxeMan73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Liverpool & Detroit Red Wings
Mitäköhän keksivät vuonojen maahan - meikäläinen repes kun toinen kosketinsoittaja teki Matti Vanhaset ja vähän puikkas kylmänä makaavaa merikukkaa ...
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kauheetaa paskaa oli noi eiliset kappaleet. Mulle riittää että viisuihin ei pääse Amadeus tai Eläkeläiset myöskin Hietasen Pena siihen samaan listaan.
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Eläkeläiset tämän tietysti voittaa ja hyvä niin, konsepti on erottuvin.
Joo, mutta kun se ei välttämättä riitä. Sitten ainakaan isoissa kisoissa.
Tosin eihän sinne välttämättä voitoa lähdetä hakemaankaan. Paitsi tietysti Ruotsin voittoa.
Oma ehdoton suosikki näissä skaboissa on Heli Kajo, joka ainakin meikäläisen vakuutti täysin. Tällä voisi pärjätä. Itse esityskin oli kaikessa naiiviudessaan näiden viisujen vilpittömin. Valmis paketti ilmeitä ja eleitä myöten. Vielä musiikin loputtuakin.
http://www.youtube.com/watch?v=OuyHvZXupv0
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Oma ehdoton suosikki näissä skaboissa on Heli Kajo, joka ainakin meikäläisen vakuutti täysin. Tällä voisi pärjätä. Itse esityskin oli kaikessa naiiviudessaan näiden viisujen vilpittömin. Valmis paketti ilmeitä ja eleitä myöten. Vielä musiikin loputtuakin.
http://www.youtube.com/watch?v=OuyHvZXupv0
Hei täähän on hyvä. Pirteä ja viaton, mutta kuitenkin kypsä kokonaisuus.

Likka on näköjään itse säveltänyt ja sanoittanut kappaleen. Lieneekö ottanut vaikutteita Scandinavian Music Groupilta? Tuollaisen paketin voisin ilomielin laittaa Norjaan, mutta eiköhän sinne Eläkeläiset lähde - valitettavasti.
 

Kaivanto

Jäsen
Joo, mutta kun se ei välttämättä riitä. Sitten ainakaan isoissa kisoissa.

Jees, epäilen samaa ja veikkaan sijaa 11. Huumorivedolla ei ole koskaan pärjätty, jos biisi sakkaa. Humppapoljento tarjoaisi hyvän pohjan tehdä helposti omaksuttava hittibiisi ja kyllähän tuo sen helppouden kriteerit täyttääkin, mutta jotenkin negatiivisessa mielessä – biisistä jää mieleen enemmän lajityyppi kuin biisi itse, muistettavampaa koukkua jää kaipaamaan. Vaikka voihan olla, että mannereurooppalaiseen korvaan kaikki humppa on eksoottista ja ennenkuulumatonta.
 

hilapiste

Jäsen
Joo, vaikka Eläkeläiset on ihan ok, yhtye on nyt vähän väärässä paikassa. En ole kyllä kuullut kaikkia Suomen finaaliin päässeitä, mutta ei tuo huumorihumppa pure näissä kisoissa. Nyt ei voi vetää mitään rokkicoveria eikä kappale ei ole mitenkään erikoinen.
Jos vertaa Lordiin, niin silloin oli kuitenkin muun shown lisäksi ihan kelpo biisikin.
 
Viimeksi muokattu:

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Oma ehdoton suosikki näissä skaboissa on Heli Kajo, joka ainakin meikäläisen vakuutti täysin. Tällä voisi pärjätä. Itse esityskin oli kaikessa naiiviudessaan näiden viisujen vilpittömin. Valmis paketti ilmeitä ja eleitä myöten. Vielä musiikin loputtuakin.
http://www.youtube.com/watch?v=OuyHvZXupv0

Joo tää olis ainakin (hyvällä tavalla) erilainen ja kappaleena valmiimmasta päästä mitä näitä olen kuullut. Sanat on vähän hämärät tosin. Siinä pudonneessa Heaven & hell -biisissä olisi ollut mielestäni mukava helposti lähestyttävä groove mutta jäin kaipaamaan parempaa kertsiä tai jotain.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Voin hyvin kuvitella, kuinka tuota Eläkeläisten yritelmää pidettäisiin Euroopassa lähinnä jonkun Kreisiraadion kopiona. Huonoa huumoria, jota ei ymmärretä missään muualla, kuin Suomessa.

Patrick Sarin hakkui Ylen aamuteeveessä kaikki Euroviisuehdokkaat ja mainitsi erityisesti Eläkeläiset. Hän sanoi suoraan, että on turha kuvitella, että se pääsisi edes karsinnasta läpi. Eläkeläiset sopiii kuulemma Oktoberfestille, mutta ei missään tapauksessa Euroviisuihin.

Sarin sanoi myös, ettei esityskielellä ole väliä, mutta menestymiseen pitää olla sekä hybä biisi että oikeasti osaava laulaja.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Pitääpä taas pitkästä aikaa katsoa euromössökarsinnat. Esiintyjistä olen nähnyt vain muutaman. Ääni, jos äänestän, lähtee täältä ehdottomasti Eläkeläisille ja perusteluni voi lukea vaikka Lordi-viisuvuoden ketjusta; vittuun mattiteppokutrihelenadiscopersekeikutukset.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Patrick Sarin hakkui Ylen aamuteeveessä kaikki Euroviisuehdokkaat ja mainitsi erityisesti Eläkeläiset. Hän sanoi suoraan, että on turha kuvitella, että se pääsisi edes karsinnasta läpi. Eläkeläiset sopiii kuulemma Oktoberfestille, mutta ei missään tapauksessa Euroviisuihin.

Sarin sanoi myös, ettei esityskielellä ole väliä, mutta menestymiseen pitää olla sekä hybä biisi että oikeasti osaava laulaja.
Onkohan tässä taas se sama itku päällä kun Lordin tapauksessa, että kun on selkeästi massasta erottuva juttu jolla on lisäksi jo valmiina fanipohjaa muuallakin kuin Suomessa niin se on heti huono juttu.
Itse pitäisin lähes varmana, että Eläkeläiset viisuihn päästeessään menevät finaaliin ja lopputulos on ainakin parempi kuin esim. Waldolla.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Onkohan tässä taas se sama itku päällä kun Lordin tapauksessa, että kun on selkeästi massasta erottuva juttu

Ehkä ongelma on pikemminkin se, että Eläkeläiset ei ole selvästi massasta erottuva juttu. Samanlaisia pikkuhauskoja esityksiä on ollut Euroviisuissa vaikka kuinka. Lordi oli oikeasti erottuva ja jollain tavoin uusi. Lisäksi sen esittämä biisi oli tarttuva.

Jos vetää överiksi ja haluaa menestyä huomioarvolla, niin se pitää tehdä kunnolla. Eläkeläisten esitys on perin juurin tylsä ja vaimea.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jossain lehdessä (olisikohan ollut IS) oli tässä viikolla arvosteltu sitä että huumoriesityksillä ei ole koskaan pärjätty euroviisuissa mutta esimerkiksi tällä esityksellä* sijoituttiin kuudenneksi vuonna 2003. Eli kyllä sillä huumorillakin on mahdollista menestyä ihan siinä missä muillakin tyyleillä, mutta sitä on helvetin vaikeaa ennakoida mikä milloinkin menee läpi. Joku Kreisiraadio taisi olla niin paikallinen juttu että muissa se herätti lähinnä ihmetystä ja myötähäpeää, mutta Eläkeläisillä kuitenkin on jonkinlaista pohjaa jo Euroopassa joten se saattaa olla helpommin omaksuttavaa huumoria. Tai sitten ei, kukapa sen tietää etukäteen.

Yksi asia mitä olen huomannut viisuja seuratessa on se, että viisuviikon aikana pitäisi pystyä olemaan mahdollisimman paljon mediassa. Yleensä menestyjiä on olleet juuri ne joista on eniten kirjoitettu viikon aikana. Moni näistä huumoriesityksistä on ollut ehkä lavalla ihan hauskakin mutta ovat jostain syystä jääneet pimentoon lehdistö- ym. tilaisuuksissa. Uskoisin että Eläkeläisten myötä sinne viisuihin lähtisi sellainen legioona joka ei pimentoon jää missään ja sen myötä ehkä jokunen extraääni saattaisi tulla. En minä usko että Eläkeläiset voittoon pystyy tai edes kärkikolmikkoon mutta en tyrmää ihan täysin menestysmahdollisuuksia myöskään vaan uskon että kympin sakkiin voi olla mahdollisuuksia jos kaikki menee hyvin ja vitsi menee läpi muillekin kuin HC-humppafaneille.

*Ja tämä esityshän on Itävallan Alf Poierin Weil der Mensch Zählt
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Kyllä Eläkeläiset saattaa nousta kympin sakkiinkin jos muistavat taas nussia niitä sähköurkuja. Muuten ei mitään mahollisuuksia.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Jossain lehdessä (olisikohan ollut IS) oli tässä viikolla arvosteltu sitä että huumoriesityksillä ei ole koskaan pärjätty euroviisuissa mutta esimerkiksi tällä esityksellä* sijoituttiin kuudenneksi vuonna 2003.

Ja IS oli sikälikin väärässä, että kyllähän Lordikin menestyi huumorilla. Jos ei noin typerästi pukeutuminen ole huumoria niin mitähän se sitten on. Ei Lordi yksin sillä biisillään viisuja voittanut, vaan siiinä auttoi myöskin hassusti pukeutuminen.

En minäkään jaksa uskoa, että Eläkeläiset kovin suurta suosiota saisi kuin muutamissa maissa joissa se jo tunnetaan, mutta silti haluaisin Eläkeläiset viisuihin. Ei tuolta muiltakaan esiintyjiltä menestyspotentiaalia löydy.
 

Kaivanto

Jäsen
Jossain lehdessä (olisikohan ollut IS) oli tässä viikolla arvosteltu sitä että huumoriesityksillä ei ole koskaan pärjätty euroviisuissa mutta esimerkiksi tällä esityksellä* sijoituttiin kuudenneksi vuonna 2003.

Ja Helsingin viisuissa huumoripainotteisella biisillä yllettiin toiselle sijalle. Tuo nyt ei ollut edes yllätys, olihan biisin yksinkertainen tarttuvuus lähes hypnoottista tasoa ja kokonaisuus muutenkin onnistunut. Pääsääntöisesti huumoriyritelmilla ei ole kuitenkaan taisteltu kärjessä vaan kerätty määrätty hassutuspistekiintiö ja jääty tuloksissa jälkipuoliskolle. Lieneekö selitys sitten huumori vai se, että biisit ovat tavanneet olla huonoja. Ei Eläkeläiset missään nimessä huumorisarjassa toivottomasta päästä ole, mutta parempaankin olisi ollut mahdollisuuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös