spertti kirjoitti:
Anteeksi. Minä kun olen tuohon uskonut aina tarkistamatta faktoja sen kummemmin. Ja useasti Baijerin alueella vierailleena en edes osannut epäillä tuota. Pitääpä jostain katsoa tarkat luvut, tosin eipä niissäkään laittomia siirtolaisia ole mukaan laskettu.
Pidät italialaisia, kreikkalaisia ja kumppaneita turkkilaisina?
2006 lopussa Saksassa 82,3m asukasta, niistä 6,7m ulkkareita, jotka jakautuvat: turkkilaiset 1,739m, italialaiset 535k, puolalaiset 362k, serbia/montenegrolaiset 317k, kreikkalaiset 304k, kroatit 228k, ryssät 188k, itävaltalaiset 176k, bosnialaiset 157k, ukrainalaiset 129k, hollantilaiset 123k, portugalilaiset 115k, espanjalaiset 107k, ranskalaiset 104k, jenkit 99k, britit 97k, vietnamilaiset 83k, kiinalaiset 76k jne. (lähde. Statistisches Bundesamt)
Eivät turkkilaiset yleensä ole mitään laittomia maahanmuuttajia, vaan he ovat tulleet duuniin Saksaan jo silloin, kun Wirtschaftswunderia rakennettiin eli kymmeniä vuosia sitten (itse asiassa kaikista ulkkareista peräti yli 63% eli 4,3m on asunut maassa yli 10v). Useat ovat jo toisen polven siirtolaisia, ts. syntyneet Saksassa vaikkeivat olekaan saaneet Saksan kansalaisuutta. Siis moni turkkilainen vaikkei olisi esim. koskaan käynyt Turkissa - Aldissa sen sijaan sitäkin enemmän. Toki viime hallituksen aikana kansallisuuksia myönnettiin jonkin verran, jolloin ulkomaalaisten määrä tilastollisesti taisi laskea.
Suurkaupungeissa on enemmän ulkkareita kuin muualla, joten se tunne niiden suuresta määrästä voi korostua, mutta ei niitä turkkilaisia mielestäni ole Baijerissa kuitenkaan niin paljon kuitenkaan. Muualla mielestäni enemmän. Ulkomaalaisiahan Baijerissa on itseasiassa hieman vähemmän kuin muissa vanhoissa Bundeslandeissa. Keskiarvoa sekottaa hieman se, että ossi-Bundeslandeissa ei ole juuri ollenkaan ulkkareita. Toki joka paikassa missä teollisuutta, on paljon turkkilaisia.
edit. meni sekaisin hieman 2006 ja 2004 lukuja