Tulipa katsottua, täytyihän sitä kun kerrankin päästän tämmöiset skabat isännöimään. Mielestäni järjestelyt pelasivat hienosti ja valoshowt sun muut oli viimeisen päälle. Juontajakaksikko myös onnistui, edustavia ja sujuvasanaisia.
Joulupukki oli ainoa joka aiheutti hieman myötähäpeää, Krisse puolestaan toimi ihan hyvin englanniksikin, ja jos joku brittikommentaattori ei saanut siitä kiinni niin omapa on ongelmansa. Oikeastaan ainoa miinus postikorttien liiasta talvipainotteisuudesta. Jäin kaipaamaan jotain yöttömän yön järvimaisemia tms. Myös kännykät olivat turhankin näkyvässä osassa, okei ollaan nokiamaa mutta jotain rajaa. Silti antaisin järjestelyistä ja showsta yhdeksikön helposti.
Itse biisien taso ei taivasta hiponut ja olin helpottunut, että Serbian nätti kappale, joka oli kakkossuosikkini, vei pitemmän korren Ukrainan karseaa rallatusta vastaan. Itse tuli äänestettyä Unkaria ja mielenkiintoista oli huomata, kuinka samanlaiset musiikkimaut esim. pohjoismaalaisilla on; Unkari ja Serbia saivat muistaakseni kaikilta pohjoismailta hyvät pinnat, vähintään 8 tms. Suomen biisi oli ihan ok, mutta jotenkin tusinatavaraa kuitenkin. Hyvä sentään, että ruotsalaiset saatiin pidettyä takana.
Torjuntavoitoksi voisi kuvailla tuota 17 sijaa, ei kuitenkaan valahdettu takaisin minnekään nollakerhoon ja saatiin jopa kaksi kertaa 12 pinnaa. Eiköhän se menestymättömyyden taakka ole nyt viimeistään pudotettu harteilta, kun on viisut voitettu ja tyylikkäästi itse isännöitykin.
Jatkossa osataan ehkä täälläkin mennä kohti sellaista svedumaista melodifestivalen-meininkiä, eikä menestymistä oteta niin hiton vakavasti, kunhan pidetään hauskaa. Myös pisteiden, jopa täysien sellaisten saaminen on arkipäiväistynyt tässä reilun vuoden aikana, eli tästä on Suomen hyvä jatkaa, kyse on siitä, että saadaan jalkeille hyvä biisi, eikä ole mitään periaatteellista pelkoa siitä, ettei kukaan Suomea äänestä kuitenkaan.