Euroviisut 2007

  • 192 818
  • 1 541

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
-OO- kirjoitti:
Ainakin Saksassa ja Ranskassa Krissestä ilmeisesti oli pidetty.
Tässä lähde Saksan reaktioihin.

"Die Tageszeitung: "Kulissien takana ja 150000 ihmisen edessä kaupungin Senaatintorilla koomikko Krisse Salminen teki haastattelijatyttönä jäykästä äänestyksestä ja vakavasta tapahtumasta todellisen nautinnon"

Taas hävettää olla suomalainen. Nehän nauraa meille. Tai Krisselle, mutta sehän on sama asia.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Krisse toki toistaa väkisinkin itseään, mutta luulisi useimpien ensireaktion olevan vähintään varautunut hymy. Muistelisin, että ainakin ulkomaisen koeyleisön kerrottiin olleen lähes varauksetta ihastunut.

Viisuisen ja MM-kisojen jälkeen voi jälleen taas todeta, että Suomi kuhisee urpoja, jotka häpeävät suomalaisia joko tyhmyyttään tai alemmuudentuntoisuuttaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Taisin osua jonkun Krisse-fanin herkkään kohtaan. Anteeksi. Ei ollut tarkoitus loukata tätä mukahauska-blondia jonka jutut suomeksikin olivat hauskoja alle kaksi nanosekuntia.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Saksalaiset esiintyjät ainakin pitivät Krissestä, toki nauroivat hassahtaneeksi höperöksi mutta sehän Krissen rooli onkin.

Saksalaiset sanoivat kisojen päätyttyä, että "Suomi oli paras länsimainen maa.. niin.. onhan Suomi länsimainen maa?"

Enivei, jos joku svingistä pitää, niin saksaksi sitä löytyy:
http://www.roger-cicero.de/
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Minuun Krissen prinsessablondihuumori iskee mutta ymmärrän kyllä, että se myös jakaa kansaa aika rankalla kädellä. Jos ei tuo huumori maistu, se muuttuu todella nopeasti varmasti ärsyttäväksi.

Euroviisuista pitää se minun mainita, että olin varsin positiivisesti yllättynyt Suomen kisojen ulosannin tasosta. Kisojen avaus oli upean mahtipontinen, juontajat eivät mielestäni kämmäilleet ja hoitivat oman osansa innostuneesti mutta asiallisesti. Krisse toi lähetykseen kaivattua rentoa huumoria.

Normaalisti ei tule näitä kisoja seurattua mutta nyt oli pakko katsastaa Suomen kyky järjestää tämän kokoluokan tapahtuma.

Järjestelyistä annan Suomelle viisuasteikolla kymmenen pistettä ja Pakariselle kappaaleestaan viisi. Biisi oli "ihan kiva" mutta siitä puuttui kaikki se, minkä vuoksi biisi tuossa joukossa erottuisi.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Daespoo kirjoitti:
Taisin osua jonkun Krisse-fanin herkkään kohtaan. Anteeksi. Ei ollut tarkoitus loukata tätä mukahauska-blondia jonka jutut suomeksikin olivat hauskoja alle kaksi nanosekuntia.

No joo, suorastaan potkaisit minua palleille ellei sitten paatuneen Krisse-fanin arka kohta ole pakosta lääpällään oleva sielu.

Kysymys ollut siitä pitääkö Krissestä vai ei. Totesin vain surulliseksi sen, että joku kokee turhaa myötähäpeää arvioituaan eurooppalaisen reaktion (oli se sitten tyhmyri, kovasti alemmuudentuntoinen tai kovissa liemissä keitetty wannabe-bully) tuohon mukahauskaan blondiin päin persettä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kävit sitten vetämässä nopeat gallupit kaikista Euroopan maista miten kokivat Krissen huumorin? Just.

Se että joku saksalainen sanoi naureskeelleensa "höpsölle blondille" ei sinänsä vielä kerro mitään.

Mutta jos näillä tiedoilla vedät noin pitkiä johtopäätöksiä niin ei kai siinä mitään sitten.

Tyhmyri? Kovasti alemmuudentuntoinen? Wannabe-bully? Heh. Minkä psykologin maailma menettääkin sinussa...

ps. pointtihan oli se että MINÄ koin myötähäpeää MINUN MIELESTÄNI aivan vitun epähauskan blondin esiintymisestä näin isossa jutussa. Ei tämä pointti taida ihan upota sinulle mikä ei sinänsä yllätä taaskaan.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Daespoo kirjoitti:
ps. pointtihan oli se että MINÄ koin myötähäpeää MINUN MIELESTÄNI aivan vitun epähauskan blondin esiintymisestä näin isossa jutussa. Ei tämä pointti taida ihan upota sinulle mikä ei sinänsä yllätä taaskaan.

SINÄ et koe myötähäpeää siksi, että SINUN MIELESTÄSI joku naurattaja ei naurata vaan nimenomaan siksi, että sinä kuvittelet muiden jakavan tämän huomion. Jos (ja kun, näin väittäisin) rankat kuvitelmasi eivät vastanneet todellisuutta, häpeäsikin oli aivan turhaa.

Voihan se olla, että Krisselle on mutristeltu Euroopassa, mutta vahva luulo on, että yleinen mielipide on ollut jotakin muuta. Noo, tiedon väärtihän se toki ei ole.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Cube kirjoitti:
Onko "tyhmä prinsessablondi" joku tuorekin gimmick muualla Euroopassa vai miksi Krissestä on oikein digattu?

Minä luulen että se johtuu siitä kun nuo Euroviisut on ollut yleensä vähän sellainen jäykähkö "pönötysjuhla", jossa juontajat ovat laukoneet tönkösti etukäteen kirjoitettuja puujalkavitsejä. Krisse kaikessa typeryydessään toi viisuihin jotain uutta ja "raikasta", ja luulen että juuri se on aiheuttanut sen että kommentit on olleet positiivisia.
 

Tuamas

Jäsen
-OO- kirjoitti:
Krisse kaikessa typeryydessään toi viisuihin jotain uutta ja "raikasta", ja luulen että juuri se on aiheuttanut sen että kommentit on olleet positiivisia.

Omasta mielestäni edelleenkään Krisse ei tuonut mitään positiivista lisäarvoa viisuille.
Toki se kertoo jo kyseisen gimmickin onnistumisesta, että Saksalaiset tykkäsivät. Sinnehän uppoaa muutenkin kaikki úbertyperä kuten Leningrad Cowboys tai Eläkeläiset (joka tosin on aivan loistava ilmiö).

Ja tosiaan koska Krissen hahmo on kohtuullisen ärsyttävä, niin kommentit euroopassa ovat kuulemani ja lukemani mukaan jakautuneet hyvinkin tasan. Toisissa maissa, kuten Briteissä Krisse haukuttiin aivan maanrakoon kun taas toisissa paikoissa kuten junttihuumorin mekassa Saksassa Krissestä oli pidetty.

Summatakseni oman mielipiteeni, järjestelyt olivat muuten aivan älyttömän hyvät ja videopostikortit ym. härpäke toimi paljon odotettua paremmin, ainoa kauneusvirhe järjestelyissä oli Krissen ymppääminen mukaan.

Mutta tokihan tämä on makuasia, toiset pitävät ja toiset vihaavat. Sinällään ihan hieno homma että löytyi tällainenkin osa järjestelyjä joka jakaa totaalisesti mielipiteet.

Ps. Ja ei, en koe myötähäpeää suomalaisten viisujen puolesta, vaikkei muualla euroopassa ihan kaikesta pidettykään. Olen ylpeä siitä että pääosin homma vedettiin kunnialla läpi ja vaikkei Krissestä ihan joka puolella tykätty oli sekin ihan rohkea veto.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olikohan maanantain Ilta-Sanomissa, jonka työpaikalla selasin (tärkeä huomautus), maininta siitä, että haastatelluista ulkomaalaisista kaikki olivat pitäneet Krissestä. Ellen nyt aivan väärin muista, Ranskan ja Saksan kommentaattorit olivat kehuneet, samoin paikalla olleet kreikkalaiset ja maltalaiset tjsp. No, eiköhän huumorintaju eroa kansan sisälläkin, ja aivan varmasti briteissäkin on joku tykännyt Krissestä ja vastaavasti moni saksalainen ihmetellyt homman nimeä. Sama juttu sen avausvideonkin kanssa, vaikka siinä ehkä eroa syntyy enemmän sukupolvien välillä.

-OO- on mielestäni asian ytimessä siinä, ettei Krissen vitsit olleet se idean ydin, vaan se, että kyseessä oli kaiketi perinteestä poikkeava toteutus. Viime vuonnahan kisaajien joukossa palloili toinen juontajista. Täytyy kuitenkin myöntää, että pari kertaa naurahdin Krissen typerille kysymyksille ja varsinkin kilpailijoiden hämääntymiselle.
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Täällä vouhotetaan noista Venäjän Serebron mimmeistä päivittäin viisujen parhaimman näköisinä mimmeinä, mutta eikö kukaan nähnyt voittaja Serbiasta muuta kuin tuon tasapaksun laulajalesbon, joka kieltämättä lauloi hienosti.
Etsikääpä pari kuvaa niistä taustalaulajista, kun en itse jaksa enää tähän aikaan yöstä. Etenkin se tumma oli aika huh huh!
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Parhaat naiset olivat Makedonian laulaja jolta meinas tissiki pompsahtaa esille ja Moldovan nainen sai jalat altani, myös Moldovan biisi oli ihan jees. Ainiin meinasinkin unohtaa brittien blondi naikkosen jonka tissit oli aika villin kivan näköset. Muuten koko viisut olivat niin tasasta veristä ja kivuliasta paskaa että huhhu mutta oli se kuitenkin taas pakko katsoa viisut loppuun asti ja sitten joka hiton vuosi sama piipitys viisujen jälkeen siitä kuinka paskat oli. Viime vuonna oli kylläkin aika känniset jälki mainingit, ne viisut oli ihan jees.

Kuitenkin vituttaa oikeastaan kun se tuutikki meni voittamaan, biisi oli avutonta vouhotusta josta en pitänyt ollenkaan ja no jos viisuista jotain hyvää pitää etsiä niin onneksi Ruotsin oma Jorma Uotinen ei voittanut, noh siihen se hyvä sitten jäikin. Kukas seuraavissa viisuissa sitten edustaa meitä? Luulenpa vain nykyisen idols voittajan olevan ainakin karsinnoissa messissä tai sitten vain ihan perus mätöllä jatketaan, Katri Helena pistää tiukat nahka vetimet päälle ja laulaa jonkun tiukan hevimätön.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Muutama tunti vielä ja sitten lähtee! Mä vähän luulen, että tulee toinen voitto putkeen, nyt kun viimein on saatu Suomi voittokartalle.

Toivottavasti schollit, mixut ja muut kunnon kansalaiset ovat hoksanneet lähteä hyvissä ajoin maalle pakoon tai ainakin rakentaneet tarpeeksi vahvat barrikadit ovilleen ja ikkunoilleen. Helsingissä kuulemma liikkuu jos jonkinlaista epämääräistä viisuturistia, voi olla että siellä voi joku katsoa suomalaisia tosimiehiäkin "sillä silmällä" tai jopa vislata perään.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Olihan se vähän suorastaan skandaalimaista ettei Paasosen Heikkiä valittu juontamaan kisoja kun kuitenkin vuositolkulla on noissa ollut ja varmasti tunteella mukana. Toisaalta onhan tuo Leppilammen Mikko semmoinen supertähti etten usko että siihen tulisi ikipäivänä kyllästyttyä vaikka laitettaisiin kaikkiin, vaikkapa nyt maikkarin ohjelmiin juontajaksi.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tää Pakarisen biisihän oli ihan hyvän kuuloinen rokkiveto. Muistelinkin kyllä tuoreeltaan jo tuota arvostaneeni semmoiselle ihan ok -tasolle. Ei tuo toki mikään euroviisu ole tunnelmalta tai poljennolta, mutta ihan pätevä osallistuja silti.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Olihan se vähän suorastaan skandaalimaista ettei Paasosen Heikkiä valittu juontamaan kisoja kun kuitenkin vuositolkulla on noissa ollut ja varmasti tunteella mukana.

Vaikuttikohan pois jättämiseen edellisvuoden jutut erään esintyjän kotivideosta. Hyi helvetti, kun edes miettii miten silloin somen ollessa nykyisellään, olisi maalitettu ja soihdut sekä talikot olisivat loppuneet kaupoista.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Vaikuttikohan pois jättämiseen edellisvuoden jutut erään esintyjän kotivideosta. Hyi helvetti, kun edes miettii miten silloin somen ollessa nykyisellään, olisi maalitettu ja soihdut sekä talikot olisivat loppuneet kaupoista.
Kroatian edustajan seksivideosta keskustelu oli mielestäni ihan hyvällä maulla. Wikipedia kertoi ettei Heikillä riittänyt kielitaito tuolloin kansainvälisen lähetyksen juontajaksi.

Heh, yläreunassa varoitus ettei kannata äänestää kun lähetys on uusinta 13 vuoden takaa. Hyvä toki että varoittivat, muuten olisin pistänyt koko rahalla äänestäen Ukrainan edustajaa.

Wikipedia kertoi myös että Serbian debyyttiviisut. Toisilla meni 40 vuotta voittaa, toiset kävi ensimmäisellä yrityksellä pokkaamassa mestaruuden.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Vaikuttikohan pois jättämiseen edellisvuoden jutut erään esintyjän kotivideosta. Hyi helvetti, kun edes miettii miten silloin somen ollessa nykyisellään, olisi maalitettu ja soihdut sekä talikot olisivat loppuneet kaupoista.
Miten tällainen mennyt itseltäni ohi.. Kerro lisää?

E: Vastaus taisikin tulla ylempänä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös