TweetyLeaf
Jäsen
Onko se typeryyttä, jos kannattaa Stubbin ja muun pro eurooppa osaston näkemyksiä? Olen varmaan "tyhmä merkonomi kaupan kassalta" (en väitä kaupassa työskenteleviä tai merkonomeja millään tapaa tyhmiksi), koska kannatan liittovaltiokehitystä. Kuka muuten oikeasti uskoo äärilaitojen populistien todella pystyvän parantamaan omaa tai lähimmäistensä elinolosuhteita?
On muitakin vaihtoehtoja kun "äärilaitojen" äänestäminen. Kuten monesti olen todennut, kokoomuksen keinot toteuttaa tavoitteita ovat todella epämiellyttäviä ainakin itselleni, vaikka periaatteessa arvot ovat hyviä.
Kannattaa katsoa miten mitäkin politiikkaa ja lupauksia toteutetaan, eikä sitä mitä luvataan.
Tämä on toki oma mielipide ja olen tällä palstalla ehkä jopa liiaksikin kiukutellut kokoomuksen tavoista toteuttaa tavoitteitaan.
Suurin ongelma on se, että kokoomus on oikeasti vieraantunut rivikansalaisesta, ja päätöksenteossa se näkyy esimerkiksi siten, että haetaan tasapainoa valtion budjettiin leikkauksilla jotka kohdistuvat pääosin kansalaisiin, eikä poliittiseen järjestelmään tai valtion rakenteiden uudistuksiin joita kipeästi tarvitsisimme. Valtio työllistää aivan liikaa väkeä tällä hetkellä ja rakenteet on todella kankeat sekä kalliit. Puhumattakaan siitä, miten paljon kokoomus on valmis pistämään rahaa yrityksiin, esim Nokian valtiontuet.
Tämä kertoo haluttomuudesta karsia "omasta pussista" ja vastuun siirrosta muille, kokoomuksen tapauksessa kansalle.
Toki, nämä esittämäni asiat ovat sisäpoliittisia, mutta samaa linjaa EU:ssa kokoomus tulee vetämään, valitettavasti nyt näyttämö on vielä suurempi.