dtw! kirjoitti:
Sinua luultavasti vituttaa siis myös Rio Ferdinandin (£30M) ja Wayne Rooneyn (£27M) pelaaminen Unitedin avauskokoonpanossa.
Heitänpä nyt mielipiteeni tämän quoten mukaan, vaikkei sitä välttämättä piruiluksi(?) tarkoitettukaan.
Ferdinandin ja Rooneyn siirtoja ei voi millään tavalla rinnastaa esim. Chelsean tämän kesän siirtoihini. Miksi? Ballackin siirto oli täysin turha, koska Chelsealla keskikentän keskustassa pelaa paljon parempia ja taitavampia kavereita kuten Lampard (Englannin paras Gerrardin jälkeen), Makelele (Ehkä Chelsean tärkein pelaaja) ja Essien, joka muistaakseni oli Chelsean kallein siirto ikinä ennen tätä kesää. Myyös viime kesän S.W.Phillipsin osto laidalle oli turha, sillä mieshän ei saanut pelata yhtään ja sinne on muutenkin valittavissa sellaisia pelaajia kuin Robben, Duff ja Cole.
Näiden herrojen siirrot Rooneyn ja Ferdinandin siirtoina Manuun ei kerta kaikkiaan ole verrattavissa keskenään. Miksi? Koska Ferdinandista on tullut puolustuksen todellinen johtaja ja Rooneysta ManU-ikoni. On eri asia ostaa oikeasti hyödyllisiä pelaajia isolla rahalla kuin ostaa isolla rahalla pelaajia, jotka eivät välttämättä edes pääse pelaamaan.
On Chelski tänä kesänä yhden todella viisaan ja hyvän siirron tehnyt. Sheva ei ollut yhtään ylihinnoiteltu, sillä onhan kyseessä euroopan ehkäpä monipuolisin kärkimies ja armoton viimeistelijä, joka sopii Drogban pariksi loistavasti. Tunnustan itseni Sheva-faniksi.
Minulla ei ole mitään Chelseaa vastaan. Vain Chelsean ostopolitiikkaa vastaan, sillä he ostavat maailmanluokan pelaajia joukkueeseensa - Real Madrid-maiseen tapaan - eivätkä he edes pääse pelaamaan. Tai vaikka pääsevätkin, niin minua vituttaa, että se toinen loistava pelaaja joutuu penkille.
Jos palataan takaisin siirtospekulaatioihin, niin toivon edelleen, että Manuun saataisiin se keskikentän ankkuri (Diarra) ja kunnon playmakeri (ei Riquelme, miten olisi Pablo Aimar?). Sitten voisimme vaihtaa Ruudin johonkin tulevaisuuden tähtihyökkääjään (Torres) tai nykyiseen tähtihyökkääjään, joka pelaa monta vuotta (Zlatan, mikäli Juve tippuu Serie B:hen) ja antaa hieman rahaa päälle. Tällä porukalla annettaisiin Chelsealle kova vastus ensi vuoden Premiershipissa.
Edit: lisätään, etten välttämättä selvin päin olisi tätä kirjoittanut. Älkääkä kysykö miksi olen naamoissa maanantaina puolilta päivin.