Etelä-Pohjanmaan Jatkoaikalaiset

  • 7 820
  • 70

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Blaah, tämänhän perusteella joku vielä tunnistaa mut. No, Alahärmästä oon kotosin ja Oulussa opiskelujen takia asustelen.
 

Rocco

Jäsen
Täällä rannikon helmessä ja tulevassa liigakaupungissa asustellaan.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Täällähän hilluu vaasalaisia... Lasken itseni samaan joukkoon, vaikka en olekaan asunut siellä hetkeen.

Meriittinä voisin kuitenkin kertoa, että olen pelannut Sportissa silloin, kun Vaasan jäähallissa ei ollut vielä kattoa päällä!!

Vahtimestarin nimi oli Ahti. Jääkonetta ei ollut, vaan homma hoitui rämisevällä maankyntäjällä, mallia julmempi ruohonleikkuri. Ahti seisoi aina ryhdikkäästi puikoissa ja puhdasta tuli!

P.S. Vieläkö Kotila on hengissä?
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Tibor
Onkohan meitä paljonkin? Lappajärven poikia olen lähtökohtaisesti, mutta Vaasassa asustelen opiskelujen takia...
Vieläkö Lappajärvellä järjestetään Tulivuori Rock?
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Vaasahan sijaitsee Pohjanmaalla, joka on nimenä ihan päin persettä. Miksi tää ei voi olla esim. Rannikko-Pohjanmaa tms.?
Mutta Vaasassahan minäkin, koko ikäni.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Vaasassa (lue:liigakaupunki 2005) asustelen ja etelä-pohjanmaan ainoassa Veikkausliiga-kaupungissa opiskelen.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Täällähän minä...

...Seinäjoella.Ainakin vielä hetken.
 

Tibor

Jäsen
Viestin lähetti finnishninja
Vieläkö Lappajärvellä järjestetään Tulivuori Rock?

Ei, viimeisin Tulivuorirock taisi olla joskus tuossa 80-luvun lopulla. Legendaarinen Halkosaaren lava on muutenkin viime vuosina ollut hiukan hiljaisempi, sillä tanssejakin on ollut vain 4-5/kesä. Miljööhän ei voisi kesäfestarille olla juuri kauniimpi, niinkuin kaikki Halkosaaressa käyneet tietävät.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Tibor
Ei, viimeisin Tulivuorirock taisi olla joskus tuossa 80-luvun lopulla. Legendaarinen Halkosaaren lava on muutenkin viime vuosina ollut hiukan hiljaisempi, sillä tanssejakin on ollut vain 4-5/kesä. Miljööhän ei voisi kesäfestarille olla juuri kauniimpi, niinkuin kaikki Halkosaaressa käyneet tietävät.
Aivan!! Syy että kysyin on kylmät väreet, jotka hiipuvat yhä niskakarvoja pitkin kun ajattelen Remu & Hurriganesia Tulivuorirokissa. Koko homma oli ensi alkuun ikään kuin lämmittelyä, sitten kaikki kerta kaikkiaan räjähti Hurriganesin aloittaessa shownsa! Eikä siihen tarvittu muuta kuin Remun "UUUU" mikkiin! Sitten mentiin niin että koko saari keinui!
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Paikka nimeltään Pietarsaari eli Jakobstad.. :) Terveisiä kaikille etelä-pohjanmaalaisille!

Jaska85, missä sä opiskelet? Ilmeisesti meidän huippumodernissa Svenska Yrkeshögskolassa?
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
No Lappajärveltä minäkin, mitä nyt huoraan Tampesterissa kaikki muut ajat paitsi kesät. Muuten oon kyllä eteläpohjalaanen, mutta jos aletaan vertailemaan lapualaasiin niin en oo...

Melkosen ehtoja savolaisiahan myö Lappajärvellä ollaan...
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestin lähetti ozo
Paikka nimeltään Pietarsaari eli Jakobstad.. :) Terveisiä kaikille etelä-pohjanmaalaisille!

Jaska85, missä sä opiskelet? Ilmeisesti meidän huippumodernissa Svenska Yrkeshögskolassa?
Svenska Yrkeshögskola, eli suomeksi (ja myös ruotsiksi) Optima ja kyllä opiskelen siellä.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Sledge Hammer!
Moon aito starilaane mutta sukujuureni Ilmajoen Koskenkorvan kylässä, siinä viinatehdasta vastapäätä.

Kenenkäs kakaroja soot ?

T:
Ex - Ilimajokinen.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti ozo
Paikka nimeltään Pietarsaari eli Jakobstad.. :)
Minen ainakaa sinne enää sitten varmhan lähäre! Viimeen meni siskoon riiselimersu siälä remonttihin. Ryökälähen mäläkit ei alakanu korjaamahan Tepoolilla, kun oli remonttimiähellä Ratsunin rapakaaren vaihto pualitiäs. Ristuksen sitomatoon jääkäri koko juluppi!
 
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
M'oon kans Kurikasta kotoosi, mutten minä sielä ny asu. Kesät tuloo sielä pääs pääasias pallooltua. Ilimajoki on kans muorostunu erittäin läheeseks paikaks. Oottako koskaa koittanu mennä Krouvihin, ja huutaa, notta "PAINIJAT ON HOMOJA!". Voin melkeinpä kokemuksesta sanoo, nottei kannata. Tuntookos kukaan sitä Koti-Pizzan isäntää, Torstia? Siinä on muuten, perkeles, oikeinki asiallinen sälli!

No siinäpä tärkehimmät...
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tapio Rautalapio
M'oon kans Kurikasta kotoosi, mutten minä sielä ny asu. Kesät tuloo sielä pääs pääasias pallooltua. Ilimajoki on kans muorostunu erittäin läheeseks paikaks. Oottako koskaa koittanu mennä Krouvihin, ja huutaa, notta "PAINIJAT ON HOMOJA!". Voin melkeinpä kokemuksesta sanoo, nottei kannata. Tuntookos kukaan sitä Koti-Pizzan isäntää, Torstia? Siinä on muuten, perkeles, oikeinki asiallinen sälli!

No siinäpä tärkehimmät...

Suurena, suurena pohojammaan murtehen ystävänä moon iloonen tollaasesta kirjootuksesta.

Itse olen ihan stadista, mutta pohojalaasuus ja pohojammaan murre ovat hienointa, mitä tidän. Vai oliko tiärän? Onko se muute Ilimajokeen vai Ilimajokehen?

Murteessa on hienoja nyansseja. Muistan, kuinka eräs vanha duunikaveri valitti kovaa päänsärkyä sanomalla: Päätä särkee lujaa.

Olikos se näin: pohojalaane maisema on heleppo kattoa ku ei silimä pökkää?
 
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Viestin lähetti Senior
Suurena, suurena pohojammaan murtehen ystävänä moon iloonen tollaasesta kirjootuksesta.

Itse olen ihan stadista, mutta pohojalaasuus ja pohojammaan murre ovat hienointa, mitä tidän. Vai oliko tiärän? Onko se muute Ilimajokeen vai Ilimajokehen?

Murteessa on hienoja nyansseja. Muistan, kuinka eräs vanha duunikaveri valitti kovaa päänsärkyä sanomalla: Päätä särkee lujaa.

Olikos se näin: pohojalaane maisema on heleppo kattoa ku ei silimä pökkää?

Mä sanon ainaki, notta Ilmajokehen. S'oon justihin niin kusä sanookki, notta Pohojammaalla on heleppo olla, ku näköö etehensä, iesus (lapualaasittain "jesus")! Ja s'oon notta tiärän, en m'oo mistään muusta muorosta koskaan kuullukkaan, en sitte tiärä onko joku muu. Joo, eikä se yks eikä kaks kertaa, kun mulla on kans päätä särkeny lujaa (lähinnä torstai-aamuusin), notta on meinannu tulla se... no, mikä se ny on se sellaanen...?! Niin, halavaus.

Joo, pitäisköhän sitä mennä nukkuun...
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Kyllon siistiä istua lavittalla ja lukia pohojalaasten mäläkkien sitomatoonta selevitystä.

Oottako kuullu puhuttavan koskaan Huhtalan Veikoosta? Noh, Veikkoo sai taloon perinnöksi. Taattua ei tosin ilimaantunu pesänjakohon, vaikka lähettelivät miähelle kirjehiä harva se päivä. Viimeen hakivat sen perkelehen kuultavaksi. Veikkoo sanoo:
"Eihän siälä taloos ollu ku kaharen verettävän sängyn tyhyjä tila ja paskasankoo. Seki hajos ku katto romahti. Minen taharo mitään! Kysykää siskoolta, soon Vaasas huarana"!
 

krutov1977

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Seinäjoella vaikutetahan ja pohojammaalla on pyöritty koko ristuksen ikä. Notta sellaasta.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
jauhojuluppi, notta

Täälläkin ilmoittautuu yksi ulko-pohojalaane elikkä born in Stati, mutta isä on Ilmajoen Tuomikylästä ja äiti sieltä Nielikäisen Pasin pitäjästä. Sukulaisia piisaa ympäri tuota , ah, Suomen Texasia. Valitettavasti (?) oikea ei murre ole tarttunut täällä etelän "kylissä" elellessä. Nimittäin samantyylistä hyväntahtoista hymyilyä meikäläisessä herättää sekä uhohenkinen pohjanmaan haastaminen että aitotzzadilainen slangi. Sitä ei tunne kuuluvansa ihan täysillä kumpaankaan sakkiin, valitettavasti. Tilanne on kutakuinkin sama kuin esim. kiinalaissiirtolaisten lapsilla vaikkapa USA:ssa : )

PS. urheilusympatiat on aina olleet pohjalaisten joukkeiden puolella. Sepsi-78 futiksessa, SMJ, Koskenkorva, Ilmajoki (viva Jussi Kiikeri !), ... vaikka en vuosikymmeniin enää ole ollut kiinnostunut pöhk..korjaan pesäpallosta. Mutta oli laji mikä tahansa, HIFKin ohi ei nouse yksikään "sukulaisjengi", se on varma.


"Tuuttahan uurestansa" (kyltti Seinäjoen laitamilla)
 
Suosikkijoukkue
Haukat
Molemmat vanhempani ovat Kauhavalta, ja suku muutenkin totaalisen eteläpohjalainen. Mökkimmekin on Kuortaneenjärven rannalla. Itse tosin olen asunut koko ikäni Uudellamaalla, mutta perimältäni olen pohjalainen, mikä nyt sinänsä tuskin lohduttaa ketään. Murretta sentään kuulee ihan kotonakin, ja minä osaan sitä myös hieman!

EDIT: Niin joo, tuosta WPK:n kirjoituksesta tulikin mieleeni, että minäkin olen aina sympatiseerannut pohjalaisia joukkueita, kuten SMJ:tä, TP-Seinäjokea, VPS:aa, Sportia ja esim. Alajärven Ankkureita. Tosin SMJ ja Sport ovat kilpakumppaneita...
 
Viimeksi muokattu:

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös