Etelä-Pohjanmaan Jatkoaikalaiset

  • 7 824
  • 70

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Tosi hyvät kirjoitukset!
En tajunut, että meillä on näin hauskoja veikkoja tässä maassa ja yksi naapurissa (finnishninja).

Onks muuten Lapua pohjanmaalla?
Kysyjä on yks umpistadilainen.
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen

Roark

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins
Back!

Tulivuori Rock tekee paluun 25.8.2007 Lappajärvellä. Esiintyjinä mm. Klamydia, Kotipelto. Liput ennakkoon 19€ ja portilta 22€.

http://www.tulivuorirock.fi/2007/

Ei varsinaisesti ketjuun liity, mutta joku aikaisemmin kyseli siitä.
 
Viimeksi muokattu:

RedRave

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Lions, Die Mannschaft
...Seinäjoella.Ainakin vielä hetken.
Seinäjoelle tarttis parin viikon jälkeen palata opiskeleen. Pääsee kouluun lomalle töiden jälkeen. *hymiö*
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Tulivuorirock tulee taas. Ja serkkupoika vieläpä järjestelyissä mukana. Itse en siis Lappajärveltä ole mutta sukua sieltä löytyy ja useita kesiä siellä on tullut vietettyä.

Se tässä vaan ihmetyttää, että miten Lappajärveltä voi olla niin paljon porukkaa kotoisin. Täällä pääkaupunkiseudullakin tullut vastaan paljon porukkaa, joka on sieltä lähtöisin. Ei se vaihtuvuus käsittääkseni niin suurta voi siellä olla.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Se tässä vaan ihmetyttää, että miten Lappajärveltä voi olla niin paljon porukkaa kotoisin. Täällä pääkaupunkiseudullakin tullut vastaan paljon porukkaa, joka on sieltä lähtöisin. Ei se vaihtuvuus käsittääkseni niin suurta voi siellä olla.
No myö pietään ainaki ääntä siitä, mistä ollaan. Ja sitten Lappajärvi on joskus ollu nyky-Alajärven veronen metropoli, eli on sieltä paljo lähtenykki. Ja melkonen kato on vielä ollu viime vuosina, ollaan aika lailla tasoissa väkiluvun suhteen Vimpelin kanssa, vaikka vielä 15 vuotta sitten eroa oli tuommonen tuhat henkeä ainaki.

Ite oon nyt asunu Seinäjoella reilun puoli vuotta. Ja tutustunu syän-Etelä-Pohjanmaahan nyt paremmi. Kyllähä tämä Tampereen voittaa, mutta Järviseutu on aina Järviseutu.
 
Itse olen jonkinlainen sekasikiö, jonka perimässä sekoittuu sekä Etelä-, Keski- että Pohjois-Pohjanmaa. Äidinisä on Lapualta, äidinäiti Keski-Pohjanmaalta, isänisän suku on alunperin Teuvalta ja isänäiti on taasen Pohjois-Pohjanmaalta. Itse olen siis varttunut tuolla pohjoiskolkassa, jossa ihmiset sentään vielä puhuvat ymmärrettävvää kieltä.

Koittakkaa eteläpohojalaiset puhua suomia tai menkkää muualle mölyämmään!
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Junkkari

Moon Ylihärmästä, ja tuun aina olemahanki. Sitei mikkää kuntaliitokset muuta pualehen eikä toisehen, vaikka nimi ny sitte muka vaihtuuki Kauhavaksi.
Ainut huano puali täs on tua välimatka Vaasahan, johona oon aina tykänny kyläällä, käyrä kattomas portin peliä ja muutenki. Ja jos ny oikee tosihnansa tuumaa niin saishan tuata jonkillaasta lammikkoa eli muuta vesistöä olla vähä enempi, ku ei oo ku tua lapuajjoki johona käyrä uistinta paiskaamas. Mutta kyllä se menöö näinki. Lainehtiihan nua ohorapellokki lakialla.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Vaimoni on kotoisin Etelä-Pohjanmaalta ja olen viettänyt hänen kotipaikkakunnallaan todella paljon aikaa. Vanhenpansa ovat Alavudelta. Töysässä on tullut tänäkin kesänä völläiltyä noin kuukausi. Olen täten ainakin 1/4-etelä-pohjanmaalainen ja osaan puhua sujuvasti epoa. Pidän kovasti kyseisestä maakunnasta. Myönteistä uhoa ja elämänkatsomusta.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
On tääki keskustelu sitte ristus tippunu, että pakko o nostaa takaasi ihimisten ilimoolle...

No, tosiassa tuli muutama mielenkiintoinen video tubesta esiin ja ajattelin tänne laittaa. Ittehän oon koko ikäni asunu etelä-pohjanmaalla ja edelleen täällä ollaan ja rupiaa näyttämään siltä että myös pysytään : )

http://www.youtube.com/watch?v=ajBoHpU54bY

Lakeuden rististä kuvattu Seinäjokea vuonna 1982. On maisemat sen jäläkehen pikkaasen muuttunu.

Osa 1: http://www.youtube.com/watch?v=_i7p5OwuBO0
Osa 2: http://www.youtube.com/watch?v=MoI-7jSZaq0
Osa 3: http://www.youtube.com/watch?v=C4W1D3ieZdo

Siinä on kolomessa osassa pohjanmaan tulvista vuodelta 1984. Itse olen ollut tuolloin jo olemassa, mutta sen verran pieni että ei mitään mahdollisuuksia muistaa. Tulvia on toki nähty, mutta melekooset tuluvat tuolloin on ollut. En muista että olisi kokenut noin kovia tulvia, toki peltoja on nähty vedenpeitossa jne.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Ruotsissa olen töissä, mutta asustelen Lapualla :)
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
HEP! Uuden Seinäjoen alueella asustellaan....
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Tämä ketju painunut melkolailla unholaan.
Kuinkahan nykyään epoalueelta löytyy jääkiekon ystäviä?

Täällä yksi joka asustellut eepeellä kohta 17v. Vetten kuljettama kuten paikalliset sanoo vaikkei täällä tuota vettä juurikaan ole.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Min'en pysty ittiäni vieläkään muuksi luokittelemaan vaikka lähdin maailmalle kaksi kuukautta lakkiaisten jälkeen. Sangen stereotyyppinen tausta vielä - isällä oli kolme uskontoa: paini, pesäpallo ja körttiläisyys, äiteellä sitten tuo viimeinen... Minä omaksuin kaksi kolmesta.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Min'en pysty ittiäni vieläkään muuksi luokittelemaan vaikka lähdin maailmalle kaksi kuukautta lakkiaisten jälkeen. Sangen stereotyyppinen tausta vielä - isällä oli kolme uskontoa: paini, pesäpallo ja körttiläisyys, äiteellä sitten tuo viimeinen... Minä omaksuin kaksi kolmesta.
Jälkimmäisen?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jälkimmäisen?
Jep, körttiläisyys ja pesäpallo jäivät joukkohon. Toki aika agnostinen versio körttiläisyydestä mutta siltikin. Paini ei vaan oikein toimi - toki tajuan miten hirvittävän kova laji se on ja tietysti verenperintönä se jalkoihinkäyvä versio ei ole suosiossa...
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Täälä kans yks mihinämihinämaalaanen. Mahtavaa ku täälä Seinäjoellaki on ruvennu näkemähän todella paljon Ilves-vaatetta ihimisten päällä. Tuskin uusia kannattajia on nuon palijo tullu, vaan ne on kaivettu naftaliinista ku ei niin palijo tartte hävetä enää.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Joo olen, syntyjäni ja täällä jälleen koska en muualla pärjännyt. Mies, jolla piti olla kai suht tulevaisuus.
Olin etelässä pellenä parikymmentä vuotta vailla suurempaa menestystä ja simahdin hektiseen menoon, suoraan sanottuna.

Osasin, olen aina osannut puhua melko puhtaasti yleiskieltä, mutta jännä muisto opiskeluajoilta: arvee on käynyt viikonloppuna Pohojanmaalla, kuulivat jos ei tavutuksesta niin painotuksesta. Toisaalta kotokylän kapakassa oli juuri pari päivää sitten pidetty varmaan hienostelevana homoälykkönä jostain yliopistosta, saatana.
Kapakkaelämässä käytin huvinumerona toisinaan arveen pohojalaasta puheenpartta niin raskahalla painotuksella kuin osasin,
mutta en ollut ikinä esittänytkään olevani pääkaupunkiseutulainen, varsinkaan tsadilainen.

Etelä-pohojalaaset on siinä mielessä jännä joukkio, etteivät ikinä ole hävenneet perimäänsä kapakoissa, kokemusasiantuntijana väitän näin. Jopa monet savolaiset himmailevat sukujuuriaan.

Paavo Lipponen tietysti ei, hän on jonkun Ranskan mahtikuninkaan sukua.
Minä en, perhana maajusseja ja -jussittaria sukupolvia toisen perään, etelä-pohojalaasia.
Tutkittu juttu hyvin pitkälti tuo eli on elämästä selvitty.

On monia näivettyneitä aatelissukuja Suomessa, vaikka luulisi olleen resursseja käytössä mutta meillä on menty sitten kai:
vähän panovietillä, vähän älyllä eli maanviljelyksen ymmärryksellä ja säästäväisyydellä.
Ei pitkän päälle kannata hyvän vuoden viljasadolla lähteä korttipöydässä pelipanostelemaan.
Pitää funtsia kaksi vuotta eteenpäin perhefirman asioita, ei kannata tunteella huhtoa muutenkaan vaan edetä maltillisesti.

Uhoaminen ja pöyrillä hyppiminen, portahien häissä särkeminen ja muukin reuhaaminen on turhaa. Tunnetaiteilua perkeles.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös