Espoon liigahistorian säväyttävimmät pelaajat ovat täällä tänään

  • 28 143
  • 134

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Blågula kirjoitti:
Mutta se että joku Steve Kariya on listalla on jotain mitä en vaan voi käsittää. Sehän oli tyypillinen Blues-hankinta - uskomaton jossain toisessa seurassa ja selkeästi valjumpi Bluesissa. Davidsson on vähän samansorttinen tapaus, voittaja ja iso pelaaja Ruotsissa - kelpo pelaaja Hifkissä. Kun mietin uraa Espoossa niin mulle ei tule mieleen muuta kuin Santeri Heiskanen ja Timo Willman...

Itse nostin Davidssonin ja Ribeiron esiin juuri siinä mielessä, että he ovat juuri minut säväyttäneet maagisilla taidoillaan. Eikös se tässä ollut tarkoituksena? Äänestyksen muodossa jokainen nostaa esiin omat suosikkinsa?

Se, että Sinä et ole jostakin äänestyksen tuloksesta samaa mieltä, ei ole mitenkään oleellista. Se lähinnä kertoo siitä, miten eri asioita ihmiset arvostavat eri pelaajissa, tai pikemminkin koko lajissa. Suosikkipelaajiahan tässä äänestetään, jos jonkun ykkössuosikki on Steve Kariya, niin olkoon sitten.

MacLeanista voisin vielä todeta ja ottaa esimerkiksi vaikka lajin nimeltä jalkapallo. Siellä eniten rakastetut pelaajat, hyökkääjät, saattavat olla koko pelin ajan pimennossa, kunnes se yksi tilanne tulee ja pelin ratkaisu on siinä. Tottakai jääkiekko on täysin eri peli, mutta MacLean oli todella useasti siellä oikeassa paikassa kun pelejä ratkottiin, ja TÄMÄ JOS JOKU ON SÄVÄYTTÄVÄÄ!

edit:Ja kyllä se Davidsson on ihan oikeasti hippasen kovemman luokan kaveri kuin Eriksson, Ikonen tai Stapleton, mutta se ei tässä äänestyksessä ollut oleellista.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Miten Jocke Eriksson on säväyttänyt yhtään enempää kuin Davidsson, Donitsi, Kariya jne?

ei mitenkään.

Jokke Jääskeläinen olisi ansainnut korkeamman paikan.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Daespoo kirjoitti:
Miten Jocke Eriksson on säväyttänyt yhtään enempää kuin Davidsson, Donitsi, Kariya jne?

ei mitenkään.

Jokke Jääskeläinen olisi ansainnut korkeamman paikan.

No ei noista ole oikeastaan kukaan varsinaisesti säväyttänyt ainakaan minua. Hyviä pelaajia kaikki, mutta ei K-Espoossa / blegissä tehnyt mitään erityisen säväyttävää. Jokke on säväyttänyt sekä Bluesin paidassa että Blegiä vastaan.

Ulkkareista säväyksiä ovat jaelleet imo Mike, Marius, Peter ja Nisse. Ja tietysti Jan. Olisi pitänyt osallistua äänestykseen. Löytyisikö jostain se lista, niin voisi kasata oman top 20 listan (ihan omaksi huvikseen).
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
King kirjoitti:
Ja kyllä se Davidsson on ihan oikeasti hippasen kovemman luokan kaveri kuin Eriksson, Ikonen tai Stapleton, mutta se ei tässä äänestyksessä ollut oleellista.
Nyt menee pilkunnussimiseksi mutta pakko vääntää siitä huolimatta.
Eli: eikö tässä äänestyksessä nyt kuitenkin ollut kyseessä teoista Espoon paidassa? Et kai sinä oikeasti ole sitä mieltä että Davidsson oli Bluesissa kovempi luu kuin Ikonen?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Blågula kirjoitti:
Nyt menee pilkunnussimiseksi mutta pakko vääntää siitä huolimatta.
Eli: eikö tässä äänestyksessä nyt kuitenkin ollut kyseessä teoista Espoon paidassa? Et kai sinä oikeasti ole sitä mieltä että Davidsson oli Bluesissa kovempi luu kuin Ikonen?

Ei kai kukaan väitä sitä??

Jos ruetaan vertaamaan säväyttämisiä niin kyllä Davidsson, Kariya ja Donitsi kaikki säväyttivät enemmän kuin Jocke.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tässä odotellessa muistelokarkeloita myöskin sen Kiekko-Espoon pelaajiston ajalta, klassikkojen kuten Petro Koivunen ja Jan Långbacka, osalta. Sitä taisi ne divarikiekot ottaa vielä enemmän tosissaan kun on semmoinen tuskainen viha-rakkaussuhde Kärppien kanssa suoritetuista väännöistä.

Innolla odotellen Jimi Helinin sijoitusta...
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sergei Priakhin. Kiekko-Espoon paras ulkomaalainen koskaan missään ikinä milloinkaan. Hänen sijoitusta minä odottelen innolla.
 

Bandana

Jäsen
Se maali, ne amisviikset ja myöhemmällä iällä vielä se lantiotuuletus. Ehkä vekkulein kendoilija Espoossa ikinä. Kiekko-Espoon ensimmäisten liigakausien tehokkaimpia pelaajia sekä itse liiganousun takuumiehiä. Kaiken lisäksi maailmanmestari.

#14 SÄVÄYTTÄVIN PELAAJA ESPOOSSA: TERO LEHTERÄ
 
Viimeksi muokattu:

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Golden AWe kirjoitti:
Tässä odotellessa muistelokarkeloita myöskin sen Kiekko-Espoon pelaajiston ajalta, klassikkojen kuten Petro Koivunen ja Jan Långbacka, osalta. Sitä taisi ne divarikiekot ottaa vielä enemmän tosissaan kun on semmoinen tuskainen viha-rakkaussuhde Kärppien kanssa suoritetuista väännöistä.

Innolla odotellen Jimi Helinin sijoitusta...

Minua taas eniten ovat Espoossa sykähdyttäneet Juha Joenväärä ja Jani Ojala. Siksi kun ovat vanhoja luokkakavereita. Iiro Itämies sen takia taas kun lähti Espooseen imuroimaan.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
vision kirjoitti:
Sergei Priakhin. Kiekko-Espoon paras ulkomaalainen koskaan missään ikinä milloinkaan. Hänen sijoitusta minä odottelen innolla.

Sama. (Tosin ei taideta kirjoittaa noin?)

Toinen pelaaja, jonka on yksinkertaisesti pakko olla listalla, on Scott Brower.

Ja kyllä, minä äänestin. Olen teini.
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
mehu kirjoitti:
Missä on Joe Sakic?
NHL-osioon nämä!

Sanokaa mitä sanotte, niin kyllä Donitsi ainakin minua säväytti. Se Jokerit-kotimatsi oli jotain niin harvinaista herkkua parin viimeisen vuoden aikana. Steve ei oikeastaan koskaan säväyttänyt, sillä hän oli tehnyt sen jo edelliskaudella Ilveksessä, mutta ymmärrän kyllä, että myös Steve listalta löytyy.
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Äänestivätköhän kaikki nyt varmasti oikeaa Erikssonia? Mielestäni Mrs Joakim Eriksson oli liikkeinensä huomattavasti säväyttävämpi kuin Jocke itse. Hyvä peluri silti ja mielellään olisin Jocken nähnyt täällä sopimuskautensa loppuun asti.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Äänestys toki, mutta jaksan ihmetellä miten Hirvonen on kaksi sijaa huonommalla paikalla kuin Eriksson.
 

Kapulainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Bluesfan kirjoitti:
Kysehän on säväyttämisestä..
Vaikka puhutaankin säväyttämisestä ja on kyse makuasioista, voi sanoa että "toisilla vain on huonompi maku".

Itse olin aivan varma, että Timo Hirvonen löytyy 10 parhaan joukosta. Se tästä vielä puuttuisi, että Jere Lehtinen löytyisi listan kärkipaikoilta. Listan alkupää on ollut varsin odotettavaa, joskin joku Ben Amor ei omasta mielestäni kuulu millään listalle. Sen verran hyviä pelaajia Espoossakin on nähty. Toki listassa on hieman samaa ongelmaa kuin esimerkiksi Suurin Suomalainen äänestyksessä. Näissä äänestyksissä tuoreimmat tapaavat olla paremmin mielessä kuin vanhemmat jutut, näin Erikssonin, Kariyan, MacLeanin tai etenkin Davidssonin kaltaiset yhden kauden ihmeet nousevat esille. Toki kaikki ovat olleet hyviä pelaajia, mutta itse en nostaisi heitä Joonas Jääskeläisen tai Timo Hirvosen tasolle. Ehkä ongelma on enemmänkin siinä, että Hire ja Jääskeläinen ovat liian kaukana listalla.

Ennen äänestyksen tulosten julkaisua ajattelin, että seuraavat nimet kärjestä pitää ainakin löytyä.

Ikonen
Ahola
Prjakhin
Caloun
Vykoukal
Ekman
Hirvonen
Laatikainen

Tuossa listassahan on jo kahdeksan nimeä, eikä heistä ole ulkona kuin Hire tähän mennessä. Muita säväyttäneitä pelaajia toki löytyy vaikka kuinka paljon. Yhden kauden tai lyhyemmän ajan pelanneita on vaikea verrata johonkin Ikosen tai Ladan kaltaisiin jyriin. Miten vertaat Czerkawskia ja Ribeiroa esimerkiksi Vykoukaliin ja Ekmaniin? Kaikki neljä pelasivat erinomaisia kausia Espoossa, toiset pelasivat kourallisen pelejä, kun toiset pelasivat kourallisen kausia, Vykoukal jopa viisi.

Ihan veikkauksena heitän, että tämän äänestyksen kärkiviisikko on Caloun, Ikonen, Ekman, Vykoukal, Laatikainen, Ahola. Omaa äänestystäni en muista tänään laittaisin seuraavasti: Ikonen, Ahola, Vykoukal, Ekman, Hirvonen.
 

Näsä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Clarke Wilm, Teppo Numminen
Toivon hartaasti, että äänestäjät ovat muistaneet Otakar "otto" Janeckyn.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näsä kirjoitti:
Toivon hartaasti, että äänestäjät ovat muistaneet Otakar "otto" Janeckyn.

Miksi? Eikös Janecky pelannut parhaat kautensa jokereissa?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
vision kirjoitti:
Miksi? Eikös Janecky pelannut parhaat kautensa jokereissa?

Uransa ehtoopuolella ollut entisestä seurastaan potkut saanut haluton surffaaja, jonka peliaika ei ollut missään suhteessa esityksiin(kiitti vaan Hole), on kieltämättä ollut yksi eniten vitutusta aiheuttanut yksittäinen pelaaja.
 

Kapo

Jäsen
Mitä mieltä väki on, kuuluuko Laddy tälle listalle? Tottakai jos kaikki yhden hyvän kauden pelanneet ulkkarit kelpaa niin Laddyn pitää listalla ehdottomasti olla mutta entäs ne jotka ovat näistä MacLeaneista ja Erikssoneista valittaneet? Kuuluuko Laddy listalle ja jos, niin kuinka korkealle?

Itseäni tämä kusipäinen jenkki-tsekki on kyllä säväyttänyt enemmän kuin esmes. Vykoukal ikinä teki. Eikä siirry Turkuun, omalla listalla top-kympissä.

Ja siis kusipäinen kentällä, siviilissä mitä mainioin veikko, kohtelias kuin jenkki ja small talkki sujuu.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Taisin sillon aikanaan sijoittaa Kohnin viiden sakkiin ja edelleen olen sitä mieltä. Aina Bluesissa pelatessaan maaleja on syntynyt, kahdenkympin molemminpuolin. Voittaa Bluesin kautta aikain - ulkomaalaisrankingissa melkein kenet tahansa.
 

Kapulainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kapo kirjoitti:
Itseäni tämä kusipäinen jenkki-tsekki on kyllä säväyttänyt enemmän kuin esmes. Vykoukal ikinä teki. Eikä siirry Turkuun, omalla listalla top-kympissä.

Itse en muistanut Kohnia lainkaan. Loistava pelaaja ollut Bluesille, Ruutun parhaita löytöjä Stapletonin ohella, erona se että Kohn on pelannut useamman kauden jo. En kuitenkaan lähtisi vielä vertaamaan Vykoukaliin joka kantoi Bluesin puolustusta useamman vuoden ajan. Itseltäni eivät ne erinomaiset pelinavaukset ole unohtuneet. Vykoukaulin ja Kohnin kohdalla pienen miinus-merkin tuo heikot esitykset play-offeissa. Kohnia kuitenkin vaivaa aika paha ailahtelevuus. Hän saattaa pelata erinomaisesti pitkäänkin, mutta kadota aivan suohon pitkäksikin aikaa.

Kyllä Kohn aika lailla 10 parhaan joukkooon kuuluu. Toki ei säväyttänyt samalla tavalla kuin samaan aikaan tullut Stapleton, joka hallitsi kenttää paljon suvereenimmin. Kohn on kuitenkin pelannut Espoossa jo useamman kauden ajan ja oli Calounin kadotessa joukkueen todellinen selkäranka. Viime kaudellakin kauden loppua kohden paransi peliään. Maalit kausi kaudelta 22, 20 , 17 ja 18 kertovat miehen arvosta joukkueelle. Itse asiassa tällä kaudella kaiken mennessä enemmän tai vähemmän nappiin mies voi nousta Bluesin kaikkien aikojen parhaaksi maalintekijäksi. Joonas Jääskeläinenhän on tehnyt 99 maalia ja Kohn 77 maalillaan enää 22 maalin päässä, ei mitenkään mahdotonta. Joka tapauksessa kaikkien aikojen ulkomaalaispelaajaa mietittäessä on aika lailla samassa ryhmässä Vykoukalin, Prjakhinin, Calounin ja Ekmanin kanssa.
 

Bandana

Jäsen
Mielenkiintoinen pointti Kapulaiselta tuo Kohnin maalimäärä. Enpä ole itse tuota edes tajunnut. Kohta on tosiaan Joken legendaariset 99 maalia hilkulla!

Mutta anyways, sijalla kaksitoista on todellinen maalinsylkijä joka taitaa omata Espoon liigahistorian yhden kauden maaliennätyksen; 33.

#12 SÄVÄYTTÄVIN PELAAJA ESPOOSSA: DALE McTAVISH
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös