Espoo - problematiikkaa

  • 5 278
  • 56

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Hiili

Varmasti tästäkin kaupungista löytyy enimmäkseen mukavia osia, mutta tämä keskusta ahdistaa meikäläistä päivä päivältä enemmän. Spurguja, manneja ja somaleita... sekä tietysti meitä opiskelijoita.


Mutta niinkuin kaikki tiedämme, että Turku on Suomen per*e. Espoonkeskus ja Suvela ovat Espoossa vastaavassa asemassa.
 

93

Jäsen
Viestin lähetti Blues forever


Mutta niinkuin kaikki tiedämme, että Turku on Suomen per*e. Espoonkeskus ja Suvela ovat Espoossa vastaavassa asemassa.

Eiköhän se Espoon perse kuitenkin ole kaupunginosa nimeltä sunA...
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Ja vapaaehtoisesti Espoosta lähteneen näkemys:

Kun perheelle piti hankkia kunnon asunto,niin ei semmoista muutama vuosi sitten enää kaupungista järkevällä rahalla saaneet.Väentunku etelään on pilannut vanhan rakkaan kotikaupunkini,viimeksi asuimme ahtaasti Tapiolassa.
Vanhat kulmat on rakenettu täyteen:Merituulentie jatkoineen,Matinkylän metsät,Friisilän pellot,kaikki.
Täytyyhän asioiden kehittyä,mutta minä en enää oikein sitä omaa vanhaa espoolaisuutta enää kaupungissa aisti,enkä ikävä kyllä sinne enää kaipaa.

Kyllä kaupunki on aika pitkälti pilattu.Saatu pääväylät ahtaiksi ja ruuhkaisiksi ja asuminen älyttömän kalliiksi.

Järvenpäästä olen löytänyt 60-70 luvun Espoon henkeä.Tilaa on vielä,mutta palveluita riittävästi.Rauhaa ja luontoa ja turvallinen ympäristö lapsille,mutta Keskusta kuitenkin puolen tunnin junamatkan päässä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Liitetiedosto ei näköjään tullut edelliseen.....
 

Liitteet

  • hesa2.jpg
    hesa2.jpg
    50,5 KB · kertaa luettu: 412

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti varjo
Espoon syvin olemus on hyvin salakavala(olen siis itse espoosta). Stadilaiset pitävät sitä landena mutta alitajuisesti tietävät että espoolla on enemmän rahaa ja väestö Suomen koulutetuinta.
Espoossa asiat nähdään siten että Helsinki on "keskusta" jossa käydään töissä ja juhlitaan, asuminen taas on viihtyisämpää täällä. Kukaan muu kuin kateellinen maalainen ei voi kieltää näitä kahta etua:1. Suomen keskus 15 minsan päässä 2. Espoolla on kaupungeista eniten metsää/luontoa alueellaan.
Maaseudulla taas ei tykätä siitä että joillain on rahaa ja silti he eivät joudu asumaan betonihelvetissä, on helppo haukkua stadilaisten elämää "eihän ne tunnista edes lehmää tms." mutta espoolaisten kohdalla tuleekin tiukka paikka.
Kauniainen on mielestäni vain bättrefolkin yritys luoda omaa maataan, asukoot siellä ihan vapaasti ei vaikuta mun henk.koht elämääni.

Oikeastaan Helsinkiin saatan muuttaa tulevaisuudessa mutta en oikein osaisi kuvitella itseäni pihtiputaalla tms.

Tämä oli kyllä niin naulan kantaan kun vaan voi.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Viestin lähetti Tommy


Tämä oli kyllä niin naulan kantaan kun vaan voi.

Kuinka moni espoolainen uskaltaisi lähteä kokeilemaan Härmä-survivorsia, eli kotosuomalaista seikkailua:

Muutetaan toiselle puolelle Suomea (Itä-Suomi, Kainuu, P-Pohjanmaa), jossa insinöörejä ei ole kuin kunnan teknisessä elimessä ja paikallisen kaivinkoneyrityksen johtoportaassa, omakotitalo olisi ainoa mahdollisuus asua, pankkiasiat pitäisi hoitaa asioimalla konttorissa, koska ostoskeskuksessa ei ole muuta kuin SIWA ja apteekki, julkisilla ei pääse sinne mihin on menossa, Hesari tulee iltapäivällä, aikamerkki maitoauton kyydissä, nakkikioski olisi ainoa pikaruokamahdollisuus, Jasper Pääkkösen vierailu olisi vuoden kohokohta, Irwin ja Frederik olisivat oikeasti suosittuja jne.

Viikko, jopa kuukausi, muualla saattaisi olla teille, arvoisat lintukotolaiset, melko kova urakka. Etenkin, kun pitäisi muuttaa oman äidin helmoista pois. Vuodenajasta riippuen joutuisitte kohtaamaan elämän tosiasioita, kuten pihan haravointia, lumen luontia, sähkökatkoksia, ruohonleikkuuta ja muita asioita, jotka vaativat kovemman luokan fyysisiä ja psyykkisiä ponnistuksia.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Tunkki
...
Viikko, jopa kuukausi, muualla saattaisi olla teille, arvoisat lintukotolaiset, melko kova urakka. Etenkin, kun pitäisi muuttaa oman äidin helmoista pois. Vuodenajasta riippuen joutuisitte kohtaamaan elämän tosiasioita, kuten pihan haravointia, lumen luontia, sähkökatkoksia, ruohonleikkuuta ja muita asioita, jotka vaativat kovemman luokan fyysisiä ja psyykkisiä ponnistuksia.

Yhtä lailla se lumi tänne sataa, lehdet puista pihalle tippuu ja vihreä ruoho tänne kasvaa. Sähkötkin katkeavat, mutta eivät niin pitkäksi aikaa. Eipä ole fyysinen tai henkinen tasapaino järkyttynyt noista tehtävistä.

Laita paremmaks.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kuka mainitsi Bodomin järven, j-lauta. Sinne vaan telttailemaan ja Children of Bodom soimaan. Eihän niitä murhia ole vieläkään selvitetty.
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Huikean jännittävä kaupunki-identiteettikeskustelu, tämä. Nopeahkoa kommentointia:

Viestin lähetti ELÄKELÄINEN
Kun perheelle piti hankkia kunnon asunto,niin ei semmoista muutama vuosi sitten enää kaupungista järkevällä rahalla saaneet.Väentunku etelään on pilannut vanhan rakkaan kotikaupunkini,viimeksi asuimme ahtaasti Tapiolassa.
Vanhat kulmat on rakenettu täyteen:Merituulentie jatkoineen,Matinkylän metsät,Friisilän pellot,kaikki.
Täytyyhän asioiden kehittyä,mutta minä en enää oikein sitä omaa vanhaa espoolaisuutta enää kaupungissa aisti,enkä ikävä kyllä sinne enää kaipaa.

Järvenpäästä olen löytänyt 60-70 luvun Espoon henkeä.Tilaa on vielä,mutta palveluita riittävästi.Rauhaa ja luontoa ja turvallinen ympäristö lapsille,mutta Keskusta kuitenkin puolen tunnin junamatkan päässä.

Eikös se juttu mene juuri niin että oikeat espoolaiset ovat juuri niitä, joiden suvut ovat muuttaneet ison talon ja pihan perässä joskus hamassa muinaisuudessa Helsingistä Espooseen ja harkitsevat nyt muuttoa / ovat jo muuttaneet edemmäs pitkin radan vartta? Ai niin, eipä siellä Järvenpäässäkään ole rauhasta pitävän enää kauaakaan mukava asustaa, porukkaa nimittäin lappaa vuosittain tuhatmäärin lisää, Jäke kun on radanvarren kovin yksittäinen kasvukeskus.
Viestin lähetti ELÄKELÄINEN
Kyllä kaupunki on aika pitkälti pilattu.Saatu pääväylät ahtaiksi ja ruuhkaisiksi ja asuminen älyttömän kalliiksi.
Tuosta en voisi olla enempää samaa mieltä. Naurettavaa, että 50 kilometrin mittainen aamuinen työmatka Helsinkiin taittuu minulta NOPEAMMIN (45-50 min.) kuin keskivertoespoolaiselta bussilla (matkat siinä 10-15 km?). Varsinkin tuo Matinkylän raitti on IHAN HIRVEÄN tukkoinen enkä kertakaikkiaan tajua niitä ihmisiä, jotka aamu toisensa jälkeen jaksavat raahautua sen varrelle seisottamaan omia autojaan. Eihän sitä voi muuten kuvailla kuin että ihan helevetin tyhmää toimintaa. Joukkoliikenteessä ruuhka-aikoihin tosin ei ole juurikaan sen enempää järkeä, taksikaistoja kun ei ole ihan ymmärrettävästi joka pikkuteille vaivauduttu rakentamaan. Ruuhkaisuuden takia kärsivät ihmisten lompakot tyhjäkäyntibensojen vuoksi, yritykset menetetyssä työajassa ja -tehossa, uusiutumaton luonnonvara öljy (tosin se voisikin puolestani jo piakkoin lopahtaa) sekä tietenkin viime kädessä kallisarvoinen luontomme, tässä tapauksessa nuo Espoon hehkutetut metsiköt.

Lisää inhopiteitä keräävät Espooseen näköjään keskittyvät drive-in-ostoshelvetit, kaiken maailman gigantit ja iso omenat (järjettömine taivutuksineen). Kuka #¤& tunari keksi ryhtyä rakentamaan kauppoja ja palveluita taajamien ulkopuolelle, niin että ihmiset joutuvat nimenomaan autoilemaan kauppaan päästäkseen pitkienkin matkojen takaa? Eikö oma, kestävän kehityksen ajattelun ja ihan pragmaattisen järkeilyn mukainen lähikauppa riittäisi? Lisäksi nämä putiikit ovat omiaan kiihottamaan ihmisten kerskakulutusvimmaa myymällä & vokottelemalla ihmisiä ostamaan enemmän, isompaa, parempaa, turhempaa ja nopeammin.

Nojaa... itse olen kuitenkin melkoisena espoo-ummikkona (monta varmastikin jännää paikkaa käymäti) sitä mieltä että Soukka on paskin osa-alue tässä kohtalaisen periferisessa osassa entistä Helsingin maalaiskuntaa.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Viestin lähetti Tommy


Yhtä lailla se lumi tänne sataa, lehdet puista pihalle tippuu ja vihreä ruoho tänne kasvaa. Sähkötkin katkeavat, mutta eivät niin pitkäksi aikaa. Eipä ole fyysinen tai henkinen tasapaino järkyttynyt noista tehtävistä.

Laita paremmaks.

Tarkoitin mainitsemillani selviytymistehtävillä sitä, että työt tehdään nimenomaan itse - ei kunnallisiin teknisen toimen palveluihin luottaen ja tukeutuen. Entä jos kunnallinen tekniikka ei auraakaan pihoja ja teitä? Mitä jos puistotyöntekijät eivät olekaan haravoimassa pihaa? Mitä jos sähköt katkeavat niin pitkäksi aikaa, että ruoat sulavat pakastimesta, talon lämmitys ei toimi (ei ole Nesteen rekkaa, joka ajaisi öljyä säiliöön) eikä apua saa, koska kännykkä ei kuulu ja lankapuhelinverkko on sökönä?
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti teemu_s

Jostain syystä täällä kehä 3:n ulkopuolella on vallitsevana käsitys että pääkaupunkiseudulla asuu erittäin tyhmiä ihmisiä,

Joo se pitää varmastikin paikkansa, noin 50% pääkaupunkiseudulla on erittäin tyhmiä, mutta mistäs ne on tänne tulleet...ainiin jostain syystä kehä 3:n ulkopuolelta...se oli niin.

Ostareista puhuessasi olet ilmeisesti katsonut liikaa jenkkileffoja.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Tunkki


Viikko, jopa kuukausi, muualla saattaisi olla teille, arvoisat lintukotolaiset, melko kova urakka. Etenkin, kun pitäisi muuttaa oman äidin helmoista pois. Vuodenajasta riippuen joutuisitte kohtaamaan elämän tosiasioita, kuten pihan haravointia, lumen luontia, sähkökatkoksia, ruohonleikkuuta ja muita asioita, jotka vaativat kovemman luokan fyysisiä ja psyykkisiä ponnistuksia.

Kannataisi ensin käydä paikan päällä, niin olisi enemmän faktaa, mihin pohjata asiansa. Kyllä täälläkin noita kaikkia asioita joutuu tekemään, ihan ytimessä ei tietenkään, mutta Helsinki on helvetin iso kaupunki, tilaa on ja samoin tekemistä, myös noita asioita joita sinä elämän tosiasioiksi kutsut.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Viestin lähetti Rebel


Kannataisi ensin käydä paikan päällä, niin olisi enemmän faktaa, mihin pohjata asiansa. Kyllä täälläkin noita kaikkia asioita joutuu tekemään, ihan ytimessä ei tietenkään, mutta Helsinki on helvetin iso kaupunki, tilaa on ja samoin tekemistä, myös noita asioita joita sinä elämän tosiasioiksi kutsut.

Niin hauskalta kuin se kuulostaakin, kirjoitin mielipiteitäni Espoosta, en Helsingistä. Tarkoitukseni on tiedustella espoolaisilta, jotka omaa kotikaupunkiaan pitävät ideaalina kuka mistäkin syystä, miten he pärjäisivät jossain muualla, missä asiat olisivat erilailla. Helsinkiä ja helsinkiläisiä en missään tapauksessa tahdo arvostella, koska en ole siitä paikasta mitään mieltä. Sitäpaitsi, olen käynyt Helsingissä.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Survival

No mitäs jos sinä Tunkki lähtisit autiolle saarelle jossa kasvaa banaaneja ja kookospähkinöitä niin katsotaanpa miten hyvin selviäisit siellä. Tai jos niitä banaaneja tai kookospähkinöitäkään ei olisi...mitenhän siinä sitten kävisi? Sinne vaan saarelle kasvamaan samalla lailla kuin Tom Hanks leffassaan Cast Away. Tämähän voidaan siitä sun mietteestäsi johtaa. Miksi mennä muualle kun voi olla täällä? Miksi pitäisi? Pitääkö mielestäsi syödä paskaa tietääkseen miltä se maistuu?

Henkilökohtaisesti olen syntynyt, ja asunut Espoossa koko ikäni enkä voisi olla asiasta onnellisempi. Tämä on 10 min. päässä kaikista mahdollisista palveluista Suomessa. Toisin sanoen, Helsinkihän on Suomen ainoa kaupunki jossa on kaikki palvelut. Ja Espoosta pääsee sinne n. 10 minuutissa. Espoo on myös kasvava ja rikas kaupunki josta löytyy ihan mitä vain. Kaikkea. Esim. Leppävaaraan rakennetaan aivan mielettömästi uutta, ja veikkaan, että tästä tulee aika hienon näköinen sitten kun hommat on valmiita. Espoon todellisia keskuksiahan ovatkin lähinnä Tapiola ja Suur-Leppävaara. Täällä ovat Nuuksion upeat erämaat ja järviä. Siellä joskus aikoinaan on liikuttu useastikin. Kaikki parhaat muistot ovat Espoosta. Missään muualla en haluaisi asua. Espoo on Suomen ylivoimaisesti paras paikka asua ja elää. Voiko joku väittää vastaan? Ainakin minulle on. Espoo on Espoo eikä muuksi muutu. En ikinä halua muuttaa täältä pois.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Re: Survival

Viestin lähetti Cannibal
No mitäs jos sinä Tunkki lähtisit autiolle saarelle jossa kasvaa banaaneja ja kookospähkinöitä niin katsotaanpa miten hyvin selviäisit siellä. Tai jos niitä banaaneja tai kookospähkinöitäkään ei olisi...mitenhän siinä sitten kävisi? Sinne vaan saarelle kasvamaan samalla lailla kuin Tom Hanks leffassaan Cast Away. Tämähän voidaan siitä sun mietteestäsi johtaa. Miksi mennä muualle kun voi olla täällä? Miksi pitäisi? Pitääkö mielestäsi syödä paskaa tietääkseen miltä se maistuu?

Henkilökohtaisesti olen syntynyt, ja asunut Espoossa koko ikäni enkä voisi olla asiasta onnellisempi. Missään muualla en haluaisi asua. Espoo on Suomen ylivoimaisesti paras paikka asua ja elää. Voiko joku väittää vastaan? Ainakin minulle on. Espoo on Espoo eikä muuksi muutu. En ikinä halua muuttaa täältä pois.

Niin pitkään ihminen on onnellinen, kun ei tiedä paremmasta. (vrt. Neuvostoliitto, P-Korea)

Saivarteluksi voisin todeta, että todellakin pitää syödä paskaa, jotta tietää miltä se maistuu.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tekeekö omasta asuinpaikasta paremman se, että haukkuu muiden asuinpaikan?
Oma elämä on heti parempaa kun näkee jonkun jolla on huonommia asiat?
Ainoa tapa erottua 'muita parempana' on kaataa paskaa ympäristönsä niskaan?
Jotenkin niin yleinen ilmiö.

Minä olen syntynyt Espoossa, asunut täällä kohta kolmekymmentä vuotta. Kaikkeen täällä olevaan ja tapahtuvaan en tietenkään ole tyytyväinen.
Eikä Espoosta tee yhtään parempaa kaupunkia asua se että jossain muualla on huonommin.

EJK:n, Kiekko-Espoon ja nyt Bluesin fanina olen iloinen kun joukkueeni herättää muiden joukkueiden fanien keskuudessa voimakkaitakin tunteita. Hajuton, mauton ja keinotekoinenko?Ehkä, mutta näistä useista viestiketjuista päätellen myös tunteita herättävä.

HIFK:lla on aina ollut tunteita herättävä'brändi'. Luulenpa että fanitkin ovat tyytyväisiä siihen ettei joukkue ole ainakaan väritön.
Sama juttu lienee myös Jokereilla. Omistajaansa henkilöityvä joukkue herättää tunteita.

Mukava huomata, että espoolainenkin joukkue voi olla tunteita herättävä.

Jos täällä provosoinnin tarkoitus on saada joku ehkä kypsymätön kirjoittaja vetämään palkokasvia nenään, niin helppohan siinä on onnistua. Ei se kyllä provosoijasta anna myöskään mitenkään kypsää mielikuvaa.

Harmittavaa on se, että kun pieni joukko saa kuitenkin tämänkin ja monet muutkin palstat pilattua.
Kaikenlaista 'haistakaapaskavittumäoonparempikunte' kirjoittelua on liian monilla keskustelupalstoilla.
Seurauksena on tason lasku. Katovat kirjoittajat edustavat usein niitä mielenkiintoisimpia persoonia.

Espoolaisia ja espoolaisuutta on turha yrittää mahduttaa liian kapeaan muottiin.
Espoossa on kuitenkin ainutlaatuinen yhdistelmä erilaisia asioita.
Muualla tuskin on kansallispuistoa, suurimpien yritysten pääkonttoreita, betonislummeja, idyllisiä pientaloalueita ja päätoimista maataloutta.

Itse asun nykyään Kehä III pohjoispuolella.(niin kaupungistamme iso osa sijaitsee tuon maagisen rajan pohjoispuolella)
Lähimmät kerrostalot ovat naapurikaupungin puolella ja kauppaankin on matkaa keskivertoa enemmän.

Olen asunut myös lähiöissä ja ainakin se vanha Matinkylä siinä vanhan hallin ympäristössä oli hyvä paikka asua.

Suomea aikoinaan runsaastikin kiertäneenä olen huomannut ettei asuinpaikalla ole merkitystä siihen onko ihminen huonompi kuin muut.
Idiotismi kun on kuin rikkaruoho, kasvaa kaikkialla(myös Espoossa) ja on mahdotonta koskaan kitkeä pois.
Minä vain toivon että mahdollisimman moni etsisi omasta elämästään ja asuinpaikastaan hyviä puolia sen sijaan että etsii muista vikoja.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itselläni ei ole mitään Espoota vastaan, mutta heitänpä silti tähän Mankelissa olleen hauskan sketsin... Ylimääräisessä säälähetyksessä meteorologi Pasanen näytti Suomen karttaa ja sanoi: "Matalapaineen keskus on Espoon yllä, mutta kun Espoon keskustan sijainnista ei ole oikein tietoa, niin ei nyt voi näyttää tarkemmin sijaintia kartalta...."

tai jotain sinne päin...:)
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Niin

No ihan oikeinhan se meteorologi sanoi, eihän Espoolla varsinaisesti keskusta olekaan. Virastoja on Espoon keskustassa, mutta periaatteessa varsinaisia keskuksia tai ainakin kasvualueita ovat Tapiola ja suur-Leppävaaran alue, jossa itsekin asun.

Ja mitä taas tuohon Tunkin kommenttiin tulee, niin ei paremmasta ole väliä kun asuu täällä. Olen minä muualla ollut ja muissa kaupungeissa vieraillut, enkä niissä haluaisi asua. Mutta varmaan he siellä ajattelevat samalla lailla eivätkä halua muuttaa. Kuitenkin, pk-seutu on Suomen ylivoimaisesti suurin kasvukeskus. Miksi kaikki tulevat tänne? Eikö heidän nimenomaan pitäisi muuttaa pois näin kamalasta paikasta? Espoo on Suomen toiseksi suurin kaupunki, ja tietääksi Helsingin lisäksi ainoa yli 200 000 tuhannen asukkaan kaupunki. Ja kasvu jatkuu kovana. Joten kyllä tänne halutaan tulla kaikkialta Suomesta. Enkä ihmettele. En sano, että muut kaupungit ovat perseestä, vaikka esim. Turkua haukuinkin, ne ovat omia mielipiteitäni, mutta uskon hyvin, jos paikalliset sanovat toista. Tottakai. Makuasioitahan nämä. Kuten sanoin, mielestäni Espoo on edelleenkin Suomen paras paikka asua, enkä parempaa tarvitse.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Re: Niin

Viestin lähetti Cannibal
Olen minä muualla ollut ja muissa kaupungeissa vieraillut, enkä niissä haluaisi asua. Mutta varmaan he siellä ajattelevat samalla lailla eivätkä halua muuttaa. Kuitenkin, pk-seutu on Suomen ylivoimaisesti suurin kasvukeskus. Miksi kaikki tulevat tänne? Eikö heidän nimenomaan pitäisi muuttaa pois näin kamalasta paikasta? Espoo on Suomen toiseksi suurin kaupunki, ja tietääksi Helsingin lisäksi ainoa yli 200 000 tuhannen asukkaan kaupunki. Ja kasvu jatkuu kovana. Joten kyllä tänne halutaan tulla kaikkialta Suomesta. Enkä ihmettele.

Eli omat ajatukset romukoppaan ja valtamassan mukana Espooseen. Suuri kaupunki, kyllä. joukossa tyhmyys tiivistyy. Saattaisi päteä Espooseen..
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tunkki:
Tyhmyyden tiivistyminen on aika huonosti sanottu koska Espooseen muuttavat käytännössä vain korkeasti koulutetut/kouluttautuvat. Vantaa ja Helsinki kuuluvat niihin paikkoihin jonne "työväestö" muuttaa jos puhutaan etelään suuntautuvasta muuttoliikkestä.
Kummallista on se että ensin haukut sitä ettei Espoolla ole keskusta jne. ja samalla taas selittelet valtavirrasta tms. Espoo on niin iso kaupunki että täältä jokainen löytää itselleen sopivan asuinpaikan. Puhut "härmä-survivorista", no muuta Nuuksioon tai muualle pohjoiseen. Tahdot "keskittymään" Espoonlahti on sopiva paikka. Urheilufani muuttaa Tapiolan läheisyyteen.
En tiedämistä katkeruutesi johtuu mutta mitään järjellistä syytä sille ei tunnu olevan.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Re: Re: Niin

Viestin lähetti Juntti-Tunkki


Eli omat ajatukset romukoppaan ja valtamassan mukana Espooseen. Suuri kaupunki, kyllä. joukossa tyhmyys tiivistyy. Saattaisi päteä Espooseen..

;)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hei ihmiset... ettehän te ole tosissanne? Ettehän? Ette keksisi mitään lapsellisempaa keskustelun aihetta? Kuten vilpertti tuossa aikaisemmin jo totesi, tämä muistuttaa lähinnä jotain hiekkalaatikkojuttuja. Onneksi olkoon. Minulla on lapselliset jutut, mutta en viljele niitä sentään tosissani.
 

snapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
.?

Tuamas kirjoitti:
- Jaa,a.
Pointti oli se että kukaan porilainen ei todennäköisesti tulisi ikinä hehkuttamaan poria suurkaupunkina tms. Kuten osa espoolaisista jostakin syystä tekee.

Mutta edelleen mielestäni espoo on suomen suurin maalaiskylä. Perusteluiksi riittänee se että käy joskus espoo-tourilla.

Millon viimeksi kävit Espoossa? Ei tämä minun mielestäni ole mikään maalaiskylä, enkä ole nähnyt puita keskellä kaupunkia? Eihän metsät tee maalaiskylää? Eiköhän ne ole ne pellot jotka tekevät kunnon maalaiskylän, vaiko?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
snapster kirjoitti:
Millon viimeksi kävit Espoossa? Ei tämä minun mielestäni ole mikään maalaiskylä, enkä ole nähnyt puita keskellä kaupunkia? Eihän metsät tee maalaiskylää? Eiköhän ne ole ne pellot jotka tekevät kunnon maalaiskylän, vaiko?
Sopiiko että Tuomas miettii 4 vuotta ja vastaa sitten?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
sampio kirjoitti:
Hei ihmiset... ettehän te ole tosissanne? Ettehän? Ette keksisi mitään lapsellisempaa keskustelun aihetta? Kuten vilpertti tuossa aikaisemmin jo totesi, tämä muistuttaa lähinnä jotain hiekkalaatikkojuttuja. Onneksi olkoon. Minulla on lapselliset jutut, mutta en viljele niitä sentään tosissani.
Hassua lukea omia sössötyksiä neljän vuoden takaa. Kaikkeen sitä on nenänsä työntänyt, vaikka ei mitään annettavaa keskusteluun olisikaan. Onneksi nykyään en enää harrasta moista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös