Espoo - problematiikkaa

  • 5 245
  • 56

Prjakhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: pelipaidat 2002

Viestin lähetti Blues forever
Parhaat:

1. HIFK
2. Pelicans
3. Tappara

Surkeimmat:

1. Blues
2. ....

kunniamaininta HPK:lle parhaasta logosta

Kennelläkäs oli se maininta siellä alamarginaalissa, että Espooseen ei ole yhtään tieviittaa...tai jotain sinne päin. Erittäin hyvä ja paikkaansa pitävä veto, toisaalta ne ketkä eivät tänne löydä, ei heitä kaivatakkaan. Mutta asiaan; onhan meiän jokaisella pelaajalla kuitenkin selässä oma "nopeusrajoituksensa"; se se vasta on metkaa...

Jos ei siellä Hämeenlinnassa tiedetä että että
-Helsinki
-Vantaa
-Espoo

Kuuluu PÄÄKAUPUNKISEUTUUUUUUUUUUUUN!
Ja jopa Kirjastokortti käy niin ESPOOSSA-VANTAALLA-HELSINGISSÄ
Näillä paikoilla on vain oma hallintonsa johtuen siitä että
tämä paikka on niin HELVETIN SUURI verrattuna Hämeenlinnaan.

Eli kun suunnistat vain PÄÄKAUPUNKIIN HELSINKIIN niin löydät
varmasti niin VANTAALLE kuin ESPOOSEENKIN jotka kuuluvat
PÄÄKAUPUNKISEUTUUN.

Samasta syystä paikallisotteluita on Jokerien-HIFK:n-Bluesin pelit.

Eihän ne Hämeenlinnassa tätä ymmärrä kun niillä on Anttila-McDonald`s-Prisma ja Alko ja se on niiden kaupunki.

Selitin nyt kumminkin vaikka tuskin sitä Hämeessä ymmärretään.:D
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Re: pelipaidat 2002

Viestin lähetti Prjakhin


Jos ei siellä Hämeenlinnassa tiedetä että että
-Helsinki
-Vantaa
-Espoo

Kuuluu PÄÄKAUPUNKISEUTUUUUUUUUUUUUN!
Ja jopa Kirjastokortti käy niin ESPOOSSA-VANTAALLA-HELSINGISSÄ
Näillä paikoilla on vain oma hallintonsa johtuen siitä että
tämä paikka on niin HELVETIN SUURI verrattuna Hämeenlinnaan.

Eli kun suunnistat vain PÄÄKAUPUNKIIN HELSINKIIN niin löydät
varmasti niin VANTAALLE kuin ESPOOSEENKIN jotka kuuluvat
PÄÄKAUPUNKISEUTUUN.

Samasta syystä paikallisotteluita on Jokerien-HIFK:n-Bluesin pelit.

Eihän ne Hämeenlinnassa tätä ymmärrä kun niillä on Anttila-McDonald`s-Prisma ja Alko ja se on niiden kaupunki.

Selitin nyt kumminkin vaikka tuskin sitä Hämeessä ymmärretään.:D

Jotain tämänsuuntaista tarkoitin eräässä toisessa keskustelussa tästä Blues, väritönhajutonmauton, ilman perinteitä, blaa blaa blaa.
Hämeenlinnalaiset, tamperelaiset, oululaiset yms ovat ylpeitä omista kaupungeistaan ja sitten tulee suuri ja mahtava espoolainen, joka elvistelee pääkaupunkiseudun koolla.
Naurettavaa.
Haluaisinkin kysyä HIFK- ja Jokerifaneilta, ovatko nämä Blues-kohtaamiset teidän mielestä jotain paikallisotteluita? Siis oikeita PAIKALLISOTTELUITA lataukseltaan ja tunnelmaltaan, niinkuin ennen wanhaan, ennenkuin koko Kiekko-Espoo-Bluesia oli olemassakaan.
Ainoat oikeat paikallispelit ovat:
Ilves - Tappara
HIFK - Jokerit
Lukko - Ässät
JYP - KalPa (ainakin oli, vai oliko sittenkään ?)

Menee kyllä täysin off-topic.
 

Maestro

Jäsen
Re: Re: pelipaidat 2002

Viestin lähetti Prjakhin


Jos ei siellä Hämeenlinnassa tiedetä että että
-Helsinki
-Vantaa
-Espoo

Kuuluu PÄÄKAUPUNKISEUTUUUUUUUUUUUUN!

Jos siellä Espoossa ei tiedetä, että myös Kauniainen kuuluu pääkaupunkiseutuun, niin nyt tiedetään.
 

Tuamas

Jäsen
Ei pojat ei.

Ei tässä muuta kuin että Espoo on suomen suurin maalaiskylä.

Tähän lopputulokseen olen tullut vierailtuani siellä useat kerrat.
Ei se mikään kaupunki ainakaan ole, ehkä kylien yhteenliittymä.

Niin paljoa metsää ei voi olla missään oikeassa kaupungissa.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Ei pojat ei.

Viestin lähetti Tuamas
Ei tässä muuta kuin että Espoo on suomen suurin maalaiskylä.

Tähän lopputulokseen olen tullut vierailtuani siellä useat kerrat.
Ei se mikään kaupunki ainakaan ole, ehkä kylien yhteenliittymä.

Niin paljoa metsää ei voi olla missään oikeassa kaupungissa.

Mutta kuitenkin.. esim. alue Matinkylä-Olari sisältää kaupunkimaistyylisesti enemmän palveluita, kerrostaloja sekä asukkaita kuin Hämeenlinna tai jopa enemmän kuin Pori.

Eli ehkä Espoo ei ole vain kaupunki, vaan on Suomen kartalla ISO kaupunki?

Niin ja onhan se mukavaa kun metsää riittää, vaikka muille jakaa.
Tule sinäkin joskus kesällä telttailemaan Bodomjärven rannalle, voit samalla nauttia metsästä jota ilmeisesti Porissa ei ole koska Pori on kaupunki.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Re: Re: pelipaidat 2002

Viestin lähetti Ande


Jotain tämänsuuntaista tarkoitin eräässä toisessa keskustelussa tästä Blues, väritönhajutonmauton, ilman perinteitä, blaa blaa blaa.
Hämeenlinnalaiset, tamperelaiset, oululaiset yms ovat ylpeitä omista kaupungeistaan ja sitten tulee suuri ja mahtava espoolainen, joka elvistelee pääkaupunkiseudun koolla.
Naurettavaa.


Älä kuitenkaan taas yleistä meitä kaikkia tuohon muottiin. Tuo edellä mainitsemasi käytös on naurettavaa, sitä en kiellä. Tuo käytös osoittaa kyseisen henkilön todennäköisesti odottavan Bluesin varsinaista menestystä hyvinkin kärsimättömänä. Ja kun sitä menestystä ei vielä oikein ole, pitää jollain päästä pätemään.

Termi "pääkaupunkiseutu" kuvastaa Helsingin lähiseutua. Se EI ole mikään hallinnollinen alue, vaikka alueen kunnat toimivatkin useissa asioissa yhteistyössä. Jos itse saisin päättää, en todellakaan koskaan mainostaisi Bluesin olevan pääkaupunkiseudulta, se juuri "alentaa" seuraa jotenkin nousukkaaksi. Ja sitä se ei ole. Blues on Espoosta, ja tiedän että monet kannattajat, niin espoolaiset kuin helsinkiläisetkin, pitävät Blues-Hifk-Jokerit -akselin kaikkia otteluita paikalliskamppailuina. Itse pidän Bluesin matseja helsinkiläisjengejä vastaan korkeintaan "puol-paikallisotteluina", mutta kyllä niissä on aina tiettyä ekstralatausta. Ja nykyisin yhä enemmän, osittain Jatkoajan keskustelupalstankin ansioista. Näistä pikkuasioista ne suuremmat jutut muodostuvat. Tietenkään matseissa Bluesia vastaan ei Hifkillä voi olla samanlaisia tunteita, kuin otteluissa Jokereita vastaan, mutta ajan myötä tilanne muuttuu jos on muuttuakseen.
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Voe voe...

Porissa on metsää, mutta porin keskustassa ei metsää juurikaan kasva. Toki onhan se hienoa olla luonnon helmassa myös kaupungin keskustassa.

Taitaa espoossa muutama kauppakeskus olla, mutta ainakaan vielä pari vuotta sitten palvelut matinkylässä tai lähistöllä ei ollut mitään ihmeellistä keskustaa, eikä mitään ihmeellisiä palveluitakaan...

Jos veisit jonkun ulkomaalaisen kierrokselle espooseen ja sanoisit että tämä on iso kaupunki, melkein metropoli ym ym niin reaktio olisi melko varmasti hervoton naurukohtaus.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Voe voe...

Viestin lähetti Tuamas
Porissa on metsää, mutta porin keskustassa ei metsää juurikaan kasva. Toki onhan se hienoa olla luonnon helmassa myös kaupungin keskustassa.

Taitaa espoossa muutama kauppakeskus olla, mutta ainakaan vielä pari vuotta sitten palvelut matinkylässä tai lähistöllä ei ollut mitään ihmeellistä keskustaa, eikä mitään ihmeellisiä palveluitakaan...

Jos veisit jonkun ulkomaalaisen kierrokselle espooseen ja sanoisit että tämä on iso kaupunki, melkein metropoli ym ym niin reaktio olisi melko varmasti hervoton naurukohtaus.

No entä kun veisin Poriin?
 

Tuamas

Jäsen
Re: Re: Voe voe...

Viestin lähetti Tommy


No entä kun veisin Poriin?

- Jaa,a.
Pointti oli se että kukaan porilainen ei todennäköisesti tulisi ikinä hehkuttamaan poria suurkaupunkina tms. Kuten osa espoolaisista jostakin syystä tekee.

Mutta edelleen mielestäni espoo on suomen suurin maalaiskylä. Perusteluiksi riittänee se että käy joskus espoo-tourilla.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: Re: Re: Voe voe...

Viestin lähetti Tuamas


- Jaa,a.
Pointti oli se että kukaan porilainen ei todennäköisesti tulisi ikinä hehkuttamaan poria suurkaupunkina tms. Kuten osa espoolaisista jostakin syystä tekee.

Mutta edelleen mielestäni espoo on suomen suurin maalaiskylä. Perusteluiksi riittänee se että käy joskus espoo-tourilla.

Espoo on kaupunki jossa on monta eri taajamaa. Kuka sitä on todelliseksi metropoliksi väittänytkään?

Ja maalaiskylää siitä ei saa tekemälläkään.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Komeasti lähti se pelipaitaketjukin taas espoo-flametukseksi. Eikö se nyt herran jumala ala jo riittää?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mun iskä onkin vahvenpi kun teijän iskät! Ja mä pissaan pitenmälle kun kukaan teistä!

Näin eteläisessä Suomessa ja täällä hieman syrjemmässä idässä asuneena totean, ottakaa vähän distanssia ja kelatkaa vähän kuin naurettavaa tuo on. Joku asuu täällä ja joku tuolla. Sou mitä? Mullekin on jääny Espoosta sellanen pikkusen hajanainen kuva mitä siellä nyt ollaan säbää käyty omistamassa, mutta onhan se numeroitten mukaan ainakin iso paikka. Hämeenlinna on Etelä-Suomen pääkaupunki, ja kyllä siellä ihan kaupunki-infrastruktuuri on havaittavissa, toisin kuin esimerkiksi väkiluvultaan saman kokoisella Hyvinkäällä. Porista en mene sanomaan mitään.
 

Bob77

Jäsen
Tahtoisin kiertää tälläisen väittelyn kaukaa, mutta totean nyt tähän väliin vain että Blues-Jokerit/HIFK matseissa ei ole läheskään sellaista vätinää ja tunnelmaa kuin HIFK-Jokerit matseissa. Ainakin henk.koht. pidän ainoana paikallismatsina tätä HIFK-Jokerit ottelua.

UGH! Olen puhunut ja juoksen karkuun ja lujaa ja jätän tämän väittelyn kauaksi taakseni... run Forrest run... :D
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Espoon syvin olemus on hyvin salakavala(olen siis itse espoosta). Stadilaiset pitävät sitä landena mutta alitajuisesti tietävät että espoolla on enemmän rahaa ja väestö Suomen koulutetuinta.
Espoossa asiat nähdään siten että Helsinki on "keskusta" jossa käydään töissä ja juhlitaan, asuminen taas on viihtyisämpää täällä. Kukaan muu kuin kateellinen maalainen ei voi kieltää näitä kahta etua:1. Suomen keskus 15 minsan päässä 2. Espoolla on kaupungeista eniten metsää/luontoa alueellaan.
Maaseudulla taas ei tykätä siitä että joillain on rahaa ja silti he eivät joudu asumaan betonihelvetissä, on helppo haukkua stadilaisten elämää "eihän ne tunnista edes lehmää tms." mutta espoolaisten kohdalla tuleekin tiukka paikka.
Kauniainen on mielestäni vain bättrefolkin yritys luoda omaa maataan, asukoot siellä ihan vapaasti ei vaikuta mun henk.koht elämääni.

Oikeastaan Helsinkiin saatan muuttaa tulevaisuudessa mutta en oikein osaisi kuvitella itseäni pihtiputaalla tms.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuin taivaan lahjana, tätä lukiessa Outlook inahtaa ja laatikosta löytyy taustaa Espoon surkeudelle.

Hyvää päivänjatkoa sinne motarin rampille.

Ai niin Prjakhin, pääkaupunki ja pääkaupunkiseutu ovat sitten eri asioita. Tähän seutuun siis kuuluu kaikki Helsingin siivellä elävät sosiaalipummikaupungit kuten Espoo etunenässä.

Pari esimerkkiä:

  • Espoolaiset kyllä haluaisivat merton, mutta eivät haluaisi maksaa siitä mitään, vaikka "espoolla on enemmän rahaa "[varjo]
  • Luuletko, että Helsinkiläiset käyvät Espoossa kirjastossa ja siten hyötyisivät jotain tästä kirjastohommasta? Miten ihmeessä kukaan voi tietää missä Espoossa on kirjasto...keskustassa ainakin?

Ja lopuksi vielä julistan kantani tietulleista. "Kannatetaan Espoon rajalle". Olisi hyvä tapa tehdä tulonsiirto rikkailta köyhille.
 

Tuamas

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Voe voe...

Viestin lähetti kuningas


Espoo on kaupunki jossa on monta eri taajamaa. Kuka sitä on todelliseksi metropoliksi väittänytkään?

Ja maalaiskylää siitä ei saa tekemälläkään.

- Luehan nuo fanitovereidesi viestit, jos ei niissä päästä jo lähelle tuota metropoli-hehkutusta, niin missä sitten?

Missä on espoon keskusta? Onko sitä?
Siis ihan piruilematta kysyn.
Onko se siellä matinkylä-olarin kieppeillä?
Ainakin tuo "espoon keskus" on aika kaukana varsinaisesta keskustasta?


Ps. ei espoossa mitään varsinaista vikaa ole, ihan mukava kokoelma metsää ja pienempiä keskuksia.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Espoo - tuo aina yhtä mielenkiintoinen puheenaihe.

Jopa espoolaisia enemmän surettaa kauniaislaiset -> ainoa rajanaapurikunta/ -kaupunki on Espoo.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Viestin lähetti Prjakhin


Jos ei siellä Hämeenlinnassa tiedetä että että
-Helsinki
-Vantaa
-Espoo

Kuuluu PÄÄKAUPUNKISEUTUUUUUUUUUUUUN!
Ja jopa Kirjastokortti käy niin ESPOOSSA-VANTAALLA-HELSINGISSÄ
Näillä paikoilla on vain oma hallintonsa johtuen siitä että
tämä paikka on niin HELVETIN SUURI verrattuna Hämeenlinnaan.

Eli kun suunnistat vain PÄÄKAUPUNKIIN HELSINKIIN niin löydät
varmasti niin VANTAALLE kuin ESPOOSEENKIN jotka kuuluvat
PÄÄKAUPUNKISEUTUUN.

Samasta syystä paikallisotteluita on Jokerien-HIFK:n-Bluesin pelit.

Eihän ne Hämeenlinnassa tätä ymmärrä kun niillä on Anttila-McDonald`s-Prisma ja Alko ja se on niiden kaupunki.

Selitin nyt kumminkin vaikka tuskin sitä Hämeessä ymmärretään.:D

No niin no! On niin hienoa huomata miten on joillakin tuo maantieto hallussa. Jostain syystä täällä kehä 3:n ulkopuolella on vallitsevana käsitys että pääkaupunkiseudulla asuu erittäin tyhmiä ihmisiä, joilla on käsitys ettei tämän em. tien ítä-, pohjois- ja länsipuolella ole elämää. Prjakhin vain vahvistaa tätä käsitystä. Itse olen asunut koko elämäni Itä-Suomessa, lähellä luontoa ja lupsakoitten ihmisten parissa. Ehkä kannattaisi kerätä kimpsut ja kampsut ja muuttaa asumaan vaikka 400km pohjoisemmaksi ja katsoa että on sitä elämää täälläkin. Ja jopa erittäin älykästä. Erään asian olen myöskin pistänyt merkille: kaikki Vihreän liiton jäsenet tuntuvat asuvan pääkaupunkiseudulla. Ihmiset, jotka kiihkeimmin haluavat suojella luontoa, kieltää yksityisliikenteen ja mitäs muita liirumlaarumeita niillä olikaan. Nämä huuveparta pilvenpolttajat eivät ilmeisesti tajua, miltä tuntuu kun kauppaan on matkaa 20km ja pakkasta semmonen -20 C. Jos ei ole omaa autoa niin matkanteko vie hyvällä tuurilla vain puoli päivää. Linja-autoja kun kulkee ehkä kerran tunnissa. Itse asun Joensuun laitamilla, Rantakylän kaupunginosassa ja täältä menee linja-auto (dösäkö se on helsingin kielellä?) kahdesti tunnissa keskustaan.Tosin kaikki tärkeimmät palvelut (kauppa, kirjasto, grilli, terveyskeskus, uimahalli ja kuntosali) on kävelymatkan päässä. Kaikilla ei palvelut ole edes näin lähellä. Ai niin, mutta eihän se pääkaupunkiseutulaisia kiinnosta kun dösä menee vartin välein ja ostari on vieressä. Ostarilla on muutenki kivaa, voi potkia seiniä ja jos huvittaa niin mummojaa. Ja kun se naapuri on satasen auki niin ammumpa sen pienoiskiväärillä.

ASSARII!! NIIN VITUN ASSARII!
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Viestin lähetti teemu_s

Itse asun Joensuun laitamilla, Rantakylän kaupunginosassa ja täältä menee linja-auto (dösäkö se on helsingin kielellä?) kahdesti tunnissa keskustaan.Tosin kaikki tärkeimmät palvelut (kauppa, kirjasto, grilli, terveyskeskus, uimahalli ja kuntosali) on kävelymatkan päässä. Kaikilla ei palvelut ole edes näin lähellä. Ai niin, mutta eihän se pääkaupunkiseutulaisia kiinnosta kun dösä menee vartin välein ja ostari on vieressä. Ostarilla on muutenki kivaa, voi potkia seiniä ja jos huvittaa niin mummojaa. Ja kun se naapuri on satasen auki niin ammumpa sen pienoiskiväärillä.

Eikös tuo ole ominaista nimenomaan Rantakylä-Utran alueelle? Vai tarkoititko juuri sitä? Lisäisin vielä vittuilemisen muille kuin skini-look-ihmisille.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
No juu, onhan niitä teinejä täälläkin potkimassa seiniä ja mummoja. Tosin niitä skini-look-ihmisiä ei ole pariin vuoteen näkynyt Joensuussa. Taitaa jiimolla olla vanha käsitys Joensuusta. Tosin väkivaltaa ja muuta sellaista on täälläkin, sitä en kiellä. Väkivaltaa on siellä missä ihmisiäkin. Eikä täällä ole ammuttu ketään pariin viikkoon. :D
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Paikallismatseista

Ainakin itse siis olen Jokerit - Blues kohtaamisista sitä mieltä, että ne ovat kaikkea muuta kuin paikallismatseja, tai ylipäätään lataukseltaan edes mitään sinne päin viittaavaa. Jokereilla on yksi vastustaja ylitse muiden ja se on HIFK, sitten tulee tyhjää ja sen jälkeen Tepsukkaa, Tapparaa, Ilvestä, Kerhoa ja Ässää.

Jos jotain listaa pitäisi tehdä, niin se olisi ehkä tämännäköinen:

HIFK
------
TPS
Tappara
Ilves
HPK
Ässät
JYP
Blues
SaiPa
Lukko
Kärpät
Pelicans
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Itse olen asunut Tapiolassa jo lähemmäs 20 vuotta ja viihtynyt ihan hyvin. Tapiolan keskustassa on hyvät palvelut, muutaman sadan metrin päässä ja silti voi asua mukavasti luonnon keskellä. Stadiinkin pääsee bussilla tai autolla 15 minuutissa. Ainoa mikä Espoosta puuttu on ns. bailukeskus, eli lähinnä löytyy paikallisia siellä täällä, eikä voi kiertää baarista toiseen, eli pitää lähteä (stadin) keskustaan.

Helsingissä asumisessa on kyllä se hyvä puoli, että juhliminen on helppoa, tosin nyt ikää kertyy niin ei sitä sitten enää varmaan jaksakaan niin paljoa juhlia.

Itse voisin ihan hyvin muuttaa asumaan johonkin provinssiinkin, kunhan ei tarvitse asua kerrostalossa, eli omaa rauhaa pitää olla ainakin sen pihan verran.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti varjo
Espoon syvin olemus on hyvin salakavala(olen siis itse espoosta). Stadilaiset pitävät sitä landena mutta alitajuisesti tietävät että espoolla on enemmän rahaa ja väestö Suomen koulutetuinta.
Espoossa asiat nähdään siten että Helsinki on "keskusta" jossa käydään töissä ja juhlitaan, asuminen taas on viihtyisämpää täällä. Kukaan muu kuin kateellinen maalainen ei voi kieltää näitä kahta etua:1. Suomen keskus 15 minsan päässä 2. Espoolla on kaupungeista eniten metsää/luontoa alueellaan.
Maaseudulla taas ei tykätä siitä että joillain on rahaa ja silti he eivät joudu asumaan betonihelvetissä, on helppo haukkua stadilaisten elämää "eihän ne tunnista edes lehmää tms." mutta espoolaisten kohdalla tuleekin tiukka paikka.
Kauniainen on mielestäni vain bättrefolkin yritys luoda omaa maataan, asukoot siellä ihan vapaasti ei vaikuta mun henk.koht elämääni.


Osuit kertakakkisen hienosti naulankantaan. Juuri näin näen itsekin Espoon. Mä oon ainakin helevetin tyytyväinen meiän maalaislähiöömme. Ehkä vois jopa sanoa, että pistää pikkasen huolestuttamaan tämä jatkuva rakentaminen.

Jos Espoo ei paikkana viehätä, niin minkä takia te sitten tänne tuppaudutte? Nyt kun Helsinki on rakennettu "täyteen", menisitte Vantaalle, jos se sitten olisi parempi paikka asua, kun nyt tänne etelään on kerran pakko tulla. Taitaa totuus nyt olla tässä asiassa se, että vanhempanne, siis omat iskät ja äippänne, osaavat arvostaa hyvää ja haluavat muuttaa Espooseen ja kun itse olette selvästi vielä lapsenkengissä, niin ei auta kun lähteä mukisematta mukaan. Se on sitten valitettava tosiseikka, että kun Espooseen on kerran muuttanut, niin täältä ei lähdetä kulumallakaan pois...

ps. Itseänikin ihmetyttää tämä, että miten tuosta paita-keskustelusta ollaan, nyt ajauduttu tähän!!! Ja vieläpä omasta tekstistäni, joka pysyi tasan tarkkaan aiheessa. Siinähän puhuttiin, nimenomaan pelipaidoista.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Viestin lähetti teemu_s

Tosin niitä skini-look-ihmisiä ei ole pariin vuoteen näkynyt Joensuussa. Taitaa jiimolla olla vanha käsitys Joensuusta.

Kumma juttu, ettet oo niitä nähny. Käyn itse Joensuussa (koska olen sieltä kotoisin ja siellä asuu paljon kavereita) ehkä kerran kuukaudessa ja kyllähän niitä pilottitakkeja siellä vilisee. Pääasiassa nämä näyttävät keskittyvän Rantakylän ja Penttilän alueille (oma arvio). Eihän niitä tosin enää ihan muutaman vuoden takaiseen tyyliin ole, epätavallisen paljon kuitenkin. Ja lähes poikkeuksetta joka kerta ollessani baarikierroksella joku idiootti alkaa aukoa päätään. Täällä pääkaupunkiseudulla en ole vastaavaan törmännyt. Molempien kaupunkien yöelämään olen tutustunut ihan kiitettävästi. :cool:
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kylläpäs tästä jaksetaan väitellä... Itse olen sitä mieltä, että on yhdentekevää missä asuu tai mitä muut ajattelevat siitä, kunhan itse on tyytyväinen.

Olen asustellut nyt vuoden verran Espoon keskuksen liepeillä, enkä voi sanoa, että olisin viihtynyt kovinkaan hyvin. Meikäläisen näkövinkkelistä tämä on melkein joka suhteessa pahempi kuin Se Surullisen Kuuluisa Vantaan Korso, jonka lähettyvillä asuin suuren osan elämästäni, ennen Espooseen muuttamista. (Reilut 5 km Korsosta, joten ei ihan sentään korsossa.;)) Perseestä-asteikolla Korso sijaitsee jossain seiskan-kasin kieppeillä, kun taas tämä paikka ansaitsee selkeästi yhdeksikön. Ja se on silloin jo aika perseestä!

Varmasti tästäkin kaupungista löytyy enimmäkseen mukavia osia, mutta tämä keskusta ahdistaa meikäläistä päivä päivältä enemmän. Spurguja, manneja ja somaleita... sekä tietysti meitä opiskelijoita.

On täällä Espoossa yksi hyväkin puoli. Nimittäin teinicorollien totaalinen puuttuminen. Niitä tuppaa olemaan tuossa pääradan varrella sitä enemmän mitä lähemmäksi Keravaa tullaan. Täällä siististi(?) pukeutuneet nuoret miehet ajelevat isukkiensa volvoilla ja mersuilla, kun Vantaalla joka pojalla pitää olla oma kolmen tonnin pommikone, kun sillä faijan kymmenen vuotta vanhalla farmarilla ei kehtaa ajella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös