Espoo Metro Areena

  • 654 710
  • 2 536

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Tänään ei ollut burgeria eikä salaattia.
Itse mussutin burgerin. Ei mikään elämys, mutta ihan jees. Tilasin omani hieman ennen ottelun alkua. Olisiko sitten sämpylät loppuneet?
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Kävin ennen ottelun alkua 200-sivun baaritiskillä kurkkaamassa. Lista siellä oli lyhyt, vain muutama tuote. Päädyin kanakoriin.
Oli sitten eri lista päädyssä, vaikkei sekään pitkä ollut.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
1. Areenaan liittyvät seikat. Pystyykö Areena tarjoamaan pitkälle tulevaisuuteen sellaiset käyttöehdot, jotka ovat vakaat ja ennustettavat - ja luovat tukevan perustan toinnalle. Saattaa edellyttää areenan omistuksessa isoja muutoksia. En usko, että nykyorganisaatiolla on muita käsittämättömiä sopimuksia kuten Bluesilla oli, joten areenakuvio on ainoa, jonka mainitsen.

Nappasin toisesta ketjusta. Areenassa ja areenalla on varmaan useampi isompi "ongelma" tällä hetkellä. Yksi selkeä on hallin sisäinen ulkonäkö. En tiedä kuinka paljon repsottavat penkit vaikuttavat kiekkokatsojan päätökseen, tuleeko hän uudelleen hallille vai ei. Tuskin kovin monella kiekkofanilla, mutta satunnaisesta seuraajasta en osaa sanoa. Eipä ehkä useat pois käytöstä olevat wc:tkään saa kovin useaa ensi kerralla kotiin jäämään, kun kuitenkin toimiviakin vessoja hallista löytyy (toistaiseksi).

Hallin hinnoittelu sitten valintatilanteita kyllä tekee, mikä on toinen selkeä "ongelma". Hallin kioskeja kai pyörittää joku erillinen firma, mutta etenkin perheillä kioskipalvelujen käyttö voi olla lähes pakollista kolmen tunnin ottelutapahtuman aikana, jos hallille ovat tulleet. Monesta hinnasta hallilla voisi valittaa, mutta onhan esim 4 euron hinta noin 50sentillä kaupasta saatavasta limsatölkistä aivan älytön törkyhinta. Johan hallilla kioskiostos maksaa melkein enemmän kuin itse ottelulippu. Käteen saa limutölkin ja lötköt nakit.

Kolmantena "ongelmana" on, että K-Espoo ei näy juurikaan hallissa. En tiedä mitä lupia se vaatii, tai mikä kaikki tämän kieltää, mutta Metro areenalla on paljon tapahtumia, joissa pääovista tulee sisään ihmisiä, jotka ei ole kiekkopelien vakikatsojia. Sisääntuloaulassa on Espoo United esillä, mutta Kiekko-Espoota ei ole edes minulla silmiin ottanut. Tuollekin voisi tehdä jotain. Talkooväkeä tuohon varmasti hallille löytyisi, mutta estääkö jokin sitten kuitenkin...
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Kolmantena "ongelmana" on, että K-Espoo ei näy juurikaan hallissa. En tiedä mitä lupia se vaatii, tai mikä kaikki tämän kieltää, mutta Metro areenalla on paljon tapahtumia, joissa pääovista tulee sisään ihmisiä, jotka ei ole kiekkopelien vakikatsojia. Sisääntuloaulassa on Espoo United esillä, mutta Kiekko-Espoota ei ole edes minulla silmiin ottanut. Tuollekin voisi tehdä jotain. Talkooväkeä tuohon varmasti hallille löytyisi, mutta estääkö jokin sitten kuitenkin...
Tähän vahva sama!

Pitäisi näkyä hallissa ja sen ulkopuolella. Tämä on kuitenkin mainitsemistasi pointeista varmaan se helpoiten korjattava asia. Uudet teipit ikkunoihin ja rekvisiittaa seinille voisi periaatteessa laittaa vaikka itse. Itse unelmoin Espoon vanhoista pelipaidoista ja pelaajajulisteista. Samoin pelitilannekuvia ja katsomokuvia saisi olla. Lisäksi Kiekko-Espoon liput tankoon liehumaan pitäisi olla melko helposti toteutettavissa. Samoin joku lakana ulkoseinälle.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Sisääntuloaulassa on Espoo United esillä, mutta Kiekko-Espoota ei ole edes minulla silmiin ottanut. Tuollekin voisi tehdä jotain.
Jos tosiaan näin, niin tämä on asia mikä on ihan puhdasta laiskuutta. Vähintä mitä voisi tehdä, olisi ottaa tämän surullisen, espoolaisen kiekon synkimmistä vuosista muistuttavan Salonojan muovihirvityksen tunnukset pois hallin tiloista ja tunkea mahdollisimman syvälle sinne minne ei aurinko paista.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos tosiaan näin, niin tämä on asia mikä on ihan puhdasta laiskuutta. Vähintä mitä voisi tehdä, olisi ottaa tämän surullisen, espoolaisen kiekon synkimmistä vuosista muistuttavan Salonojan muovihirvityksen tunnukset pois hallin tiloista ja tunkea mahdollisimman syvälle sinne minne ei aurinko paista.

Se varmaan on vaan vähän hankalaa jos Salonoja ei itse niin halua tehdä. Hänhän ton hallin omistaa.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Se varmaan on vaan vähän hankalaa jos Salonoja ei itse niin halua tehdä. Hänhän ton hallin omistaa.
Luulenpa, että kysyttäessä saisi luvan tehdä suunnitelman uusista teippauksista yms. Tämän voisi sitten hyväksyttää ja itse toteuttaa. Toki myös maksaa.
 

Nick Brophy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Toki hyötyy, mutta nyt kun Hartwall-areena poistui käytöstä, Metrolle ja Nordikselle tulee keikkaa, ylläpidettiin tai ei.
 

J3kzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Käväsin 2.erän katsomassa yläkatsomossa ja totesin, että jokainen penkin selkänojan verhoilu repsottaa. Alakatsomot näyttää sen rinnalla vielä oikein hyvältä, toki istunut itse "clubi katsomossa" mitä ei kulutettu yhtä rankasti kuin yläkatsomon penkkejä aikoinaan.
Tykkäsin kuitenkin enemmän äänenlaadusta ylähyllyllä. Paljon selkeämpi ja kirkkaampi ääni ja Eurolan kuulutuksistakin saa selvää.
Mahtava oli nähdä panostusta pelaajien sisääntuloon, varmasti nosti yleisön kiinnostusta tulla uudestaan. Vielä kuitenkin matkaa siihen mitä se oli aikoinaan, mutta ollaan kovaa matkalla sinne.
Nää nyt on omia märisemisiä, mihin ei seura voi vaikuttaa millään tavalla. Jussi tuolla kummittelee vieläkin, kun jokeritkin on väläytellyt ideaa tulla tekemään uutta tulemistaan tuon areenan kautta..
Mikä asema tällä vanhalla K-kauppiaalla on K-E:ssä? Ilmeisesti rakentaa uutta monitoimihallia kivenlahteen? Onko halukkuutta sitten yrittää jotain kautta ostaa Metro areenaa tms.? Näkynyt hallillakin säännöllisesti.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Käväsin 2.erän katsomassa yläkatsomossa ja totesin, että jokainen penkin selkänojan verhoilu repsottaa. Alakatsomot näyttää sen rinnalla vielä oikein hyvältä, toki istunut itse "clubi katsomossa" mitä ei kulutettu yhtä rankasti kuin yläkatsomon penkkejä aikoinaan.
Mun tietojeni mukaan alakatsomon penkkejä on "korjattu" vaihtamalla niihin ehjiä osia yläkatsomosta joka harvoin on käytössä.
 

boerje

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Tampereen Ilves
Mun tietojeni mukaan alakatsomon penkkejä on "korjattu" vaihtamalla niihin ehjiä osia yläkatsomosta joka harvoin on käytössä.
Selkänojien ongelma johtuu siitä että niiden yläreunaan ei ole laitettu minkäänlaista suojaa kenkiä vastaan. Eli ylemmän rivin hunsvotit lepuuttavat jalkojaan selkänojilla, mitä pelkkä kangas ei loputtomiin kestä.

Tähän ongelmaan pysyvä ehkäisy olisi lasten kotikasvatus, mutta sillä välin selkänojien yläreunaan pitäisi saada jotain, vaikka muovikaistale suojaamaan selkänojia.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tähän ongelmaan pysyvä ehkäisy olisi lasten kotikasvatus, mutta sillä välin selkänojien yläreunaan pitäisi saada jotain, vaikka muovikaistale suojaamaan selkänojia.

Ei se pelkästään lapsia koske, aikanaan James Brownin keikalla meidän vieressä Danny ja Jyrki Hämäläinenkin piti jalkoja edessä olevan penkin selkänojalla.

Olen siis sitä mieltä, että penkkien selkänojien yläosa pitäisi olla muovia, vaikka penkki muuten pehmustettu olisikin. Olikohan ex-Hartsulla tuollaiset penkit.
 
Selkänojien ongelma johtuu siitä että niiden yläreunaan ei ole laitettu minkäänlaista suojaa kenkiä vastaan. Eli ylemmän rivin hunsvotit lepuuttavat jalkojaan selkänojilla, mitä pelkkä kangas ei loputtomiin kestä.

Tähän ongelmaan pysyvä ehkäisy olisi lasten kotikasvatus, mutta sillä välin selkänojien yläreunaan pitäisi saada jotain, vaikka muovikaistale suojaamaan selkänojia.
Nokia-areenalla tämä on hoksattu. Pieni muovikaistale selkänojan päällä missä voi pitää jalkoja. Jos pidät jalkoja kankaan päällä, järkkärit on samantein kimpussa.
 

IntoTurhanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen 1ügassa
Olen siis sitä mieltä, että penkkien selkänojien yläosa pitäisi olla muovia, vaikka penkki muuten pehmustettu olisikin.
Ei liene mahdotonta tehdä pieni siistimisprojekti osalle tuoleista ja laittaa jonkinlainen muovitus jälkikäteen. Aina ei tarvita miljoonaprojektia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: E

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tänään kävin ensimmäisen kiekkopelin katsomassa Metroareenalla. Kerran käynyt ko. areenalla muussa tapahtumassa muutama viikko takaperin. Onhan tuo areena jätetty aivan oman onnensa nojaan vailla pienintäkään fixausta. Kaikki on kulahtanutta ja henkäys menneisyydestä. WC-tilat ovat myös kuin 90-luvun baareista, mutta viemärit toimivat kuitenkin, joten tämä ei itseäni niin haitannut ja kusi hävisi pisuaariin. Mediakuution eli Metroareenan "Jumbotronin" näytöt ovat kuin putkitelkkarista tv:ta katselisi. Alakatsomon riviltä 14 ei meinannut saada hidastuksista kunnolla edes selvää, vaikka näköni on aivan normaali. Nämä ovat nyt hallin omistajan asioita joihin tuskin Kiekko Espoolla on mitään sanomista. Harmi vaan on se, että tuollainen areena rapistuu käsiin.

Täällä jo mainittu Kiekko Espoon näkyvyys areenalla on kyllä käytännössä nolla. Jäässä taisi olla logo ja siinäpä se oli. Areenan ulkoseinässä kauhtunut lakana "Susijengin kotiluola" tms. eikä K-Espoosta edes pientä mainosta siitä, että täällä pelataan myös kiekkoa.

Vaikka ei nyt Metroareenaan fasiliteetteihin suoraan liitykään, mutta tänään pelissä oli hieno tunnelma ja yleisöäkin taisi olla yli 2500. Areena kyllä mahdollistaa hyvän tunnelman täyttämällä pelkästään alakatsomot. Toki K-Espoon fanit löivät jatkuvasti hyvää mölinää mökkiin.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Videotaulussa on mielestäni todella iso ero vaihtoaition ja rangaistusaition puolella.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Videotaulussa on mielestäni todella iso ero vaihtoaition ja rangaistusaition puolella.
Videotaulu on vedellyt viimeisiään jo monta vuotta. Siellähän on projektorit sisällä. Mun tietojeni mukaan ne on uusittu kerran hallin historian aikana ja siitäkin on jo aikaa. Onhan toi jo vanhaa tekniikkaa. Ainakin aluksi siellä oli kaksi projektoria per sivu, joten oisko toisella puolella sitten toinen kaput. Silloin valovoima tietysti kärsii.

Ylipäätään tuo halli on toki kulahtanut ja korjausvelkaa on. On sitä kuitenkin pidetty yllä sen välttämättömän verran. Jää on kunnossa, vessat toimii, kaljaa saa tiskiltä. Ylipäätään jos vaikka liigahalleihin verrataan niin on siellä huomattavasti huonokuntoisempiakin. Lyhyellä tähtäimellä halli on ihan käyttökelpoinen. Pitkällä tähtäimellä se toki vaatii isompaakin remonttia, mutta ei mitään sellaista peruskorjausta mitä esimerkiksi Joensuussa suunnitellaan. Metron remontti on hoidettavissa ilman että hallin jääkiekkotoiminta kärsii kuukausien kiinniolosta.

Toisaalta hallin omistuskuvioiden ollessa nykyiset on vaikea kuvitella että mihinkään muuhun kuin välttämättömiin ylläpitäviin korjauksiin lähdetään. Olisikin tärkeää löytää Areenalle uudet omistajat jotka lähtisivät tosissaan rakentamaan sille tulevaisuutta.
 

boerje

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Tampereen Ilves
Toisaalta hallin omistuskuvioiden ollessa nykyiset on vaikea kuvitella että mihinkään muuhun kuin välttämättömiin ylläpitäviin korjauksiin lähdetään. Olisikin tärkeää löytää Areenalle uudet omistajat jotka lähtisivät tosissaan rakentamaan sille tulevaisuutta.
Ja uusien omistajien löytäminen olisi helpompaa, jos hallin asiakkaana olisi jääkiekon SM-liigaa pelaava joukkue.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ja uusien omistajien löytäminen olisi helpompaa, jos hallin asiakkaana olisi jääkiekon SM-liigaa pelaava joukkue.
Varmasti. Se tuo hyvän pohjan taloudelle jos on päävuokralainen joka järjestää sen 40 tapahtumaan vuodessa. Toki sen pitää olla myös maksukykyinen. Päävuokralaisen lisäksi pitäisi vuodessa olla ainakin parikymmentä isoa tapahtumaa jotka vetää hallin täyteen. Ei ihan helppo yhtälö kun tulevaisuudessa PK-seudulla voi olla kilpailemassa ex Hartsu, Nordis ja Garden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös