The Nikkari
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Itse mussutin burgerin. Ei mikään elämys, mutta ihan jees. Tilasin omani hieman ennen ottelun alkua. Olisiko sitten sämpylät loppuneet?Tänään ei ollut burgeria eikä salaattia.
Itse mussutin burgerin. Ei mikään elämys, mutta ihan jees. Tilasin omani hieman ennen ottelun alkua. Olisiko sitten sämpylät loppuneet?Tänään ei ollut burgeria eikä salaattia.
Kävin ennen ottelun alkua 200-sivun baaritiskillä kurkkaamassa. Lista siellä oli lyhyt, vain muutama tuote. Päädyin kanakoriin.Itse mussutin burgerin. Ei mikään elämys, mutta ihan jees. Tilasin omani hieman ennen ottelun alkua. Olisiko sitten sämpylät loppuneet?
Oli sitten eri lista päädyssä, vaikkei sekään pitkä ollut.Kävin ennen ottelun alkua 200-sivun baaritiskillä kurkkaamassa. Lista siellä oli lyhyt, vain muutama tuote. Päädyin kanakoriin.
1. Areenaan liittyvät seikat. Pystyykö Areena tarjoamaan pitkälle tulevaisuuteen sellaiset käyttöehdot, jotka ovat vakaat ja ennustettavat - ja luovat tukevan perustan toinnalle. Saattaa edellyttää areenan omistuksessa isoja muutoksia. En usko, että nykyorganisaatiolla on muita käsittämättömiä sopimuksia kuten Bluesilla oli, joten areenakuvio on ainoa, jonka mainitsen.
Tähän vahva sama!Kolmantena "ongelmana" on, että K-Espoo ei näy juurikaan hallissa. En tiedä mitä lupia se vaatii, tai mikä kaikki tämän kieltää, mutta Metro areenalla on paljon tapahtumia, joissa pääovista tulee sisään ihmisiä, jotka ei ole kiekkopelien vakikatsojia. Sisääntuloaulassa on Espoo United esillä, mutta Kiekko-Espoota ei ole edes minulla silmiin ottanut. Tuollekin voisi tehdä jotain. Talkooväkeä tuohon varmasti hallille löytyisi, mutta estääkö jokin sitten kuitenkin...
Jos tosiaan näin, niin tämä on asia mikä on ihan puhdasta laiskuutta. Vähintä mitä voisi tehdä, olisi ottaa tämän surullisen, espoolaisen kiekon synkimmistä vuosista muistuttavan Salonojan muovihirvityksen tunnukset pois hallin tiloista ja tunkea mahdollisimman syvälle sinne minne ei aurinko paista.Sisääntuloaulassa on Espoo United esillä, mutta Kiekko-Espoota ei ole edes minulla silmiin ottanut. Tuollekin voisi tehdä jotain.
Jos tosiaan näin, niin tämä on asia mikä on ihan puhdasta laiskuutta. Vähintä mitä voisi tehdä, olisi ottaa tämän surullisen, espoolaisen kiekon synkimmistä vuosista muistuttavan Salonojan muovihirvityksen tunnukset pois hallin tiloista ja tunkea mahdollisimman syvälle sinne minne ei aurinko paista.
Luulenpa, että kysyttäessä saisi luvan tehdä suunnitelman uusista teippauksista yms. Tämän voisi sitten hyväksyttää ja itse toteuttaa. Toki myös maksaa.Se varmaan on vaan vähän hankalaa jos Salonoja ei itse niin halua tehdä. Hänhän ton hallin omistaa.
Mun tietojeni mukaan alakatsomon penkkejä on "korjattu" vaihtamalla niihin ehjiä osia yläkatsomosta joka harvoin on käytössä.Käväsin 2.erän katsomassa yläkatsomossa ja totesin, että jokainen penkin selkänojan verhoilu repsottaa. Alakatsomot näyttää sen rinnalla vielä oikein hyvältä, toki istunut itse "clubi katsomossa" mitä ei kulutettu yhtä rankasti kuin yläkatsomon penkkejä aikoinaan.
Selkänojien ongelma johtuu siitä että niiden yläreunaan ei ole laitettu minkäänlaista suojaa kenkiä vastaan. Eli ylemmän rivin hunsvotit lepuuttavat jalkojaan selkänojilla, mitä pelkkä kangas ei loputtomiin kestä.Mun tietojeni mukaan alakatsomon penkkejä on "korjattu" vaihtamalla niihin ehjiä osia yläkatsomosta joka harvoin on käytössä.
Tähän ongelmaan pysyvä ehkäisy olisi lasten kotikasvatus, mutta sillä välin selkänojien yläreunaan pitäisi saada jotain, vaikka muovikaistale suojaamaan selkänojia.
Nokia-areenalla tämä on hoksattu. Pieni muovikaistale selkänojan päällä missä voi pitää jalkoja. Jos pidät jalkoja kankaan päällä, järkkärit on samantein kimpussa.Selkänojien ongelma johtuu siitä että niiden yläreunaan ei ole laitettu minkäänlaista suojaa kenkiä vastaan. Eli ylemmän rivin hunsvotit lepuuttavat jalkojaan selkänojilla, mitä pelkkä kangas ei loputtomiin kestä.
Tähän ongelmaan pysyvä ehkäisy olisi lasten kotikasvatus, mutta sillä välin selkänojien yläreunaan pitäisi saada jotain, vaikka muovikaistale suojaamaan selkänojia.
Ei liene mahdotonta tehdä pieni siistimisprojekti osalle tuoleista ja laittaa jonkinlainen muovitus jälkikäteen. Aina ei tarvita miljoonaprojektia.Olen siis sitä mieltä, että penkkien selkänojien yläosa pitäisi olla muovia, vaikka penkki muuten pehmustettu olisikin.
Minä kun katson "telkkaria" rangaistusaition puolelta, niin olenko paremmalla vai huonommalla puolella?Videotaulussa on mielestäni todella iso ero vaihtoaition ja rangaistusaition puolella.
Minä kun katson "telkkaria" rangaistusaition puolelta, niin olenko paremmalla vai huonommalla puolella?
Videotaulu on vedellyt viimeisiään jo monta vuotta. Siellähän on projektorit sisällä. Mun tietojeni mukaan ne on uusittu kerran hallin historian aikana ja siitäkin on jo aikaa. Onhan toi jo vanhaa tekniikkaa. Ainakin aluksi siellä oli kaksi projektoria per sivu, joten oisko toisella puolella sitten toinen kaput. Silloin valovoima tietysti kärsii.Videotaulussa on mielestäni todella iso ero vaihtoaition ja rangaistusaition puolella.
Ja uusien omistajien löytäminen olisi helpompaa, jos hallin asiakkaana olisi jääkiekon SM-liigaa pelaava joukkue.Toisaalta hallin omistuskuvioiden ollessa nykyiset on vaikea kuvitella että mihinkään muuhun kuin välttämättömiin ylläpitäviin korjauksiin lähdetään. Olisikin tärkeää löytää Areenalle uudet omistajat jotka lähtisivät tosissaan rakentamaan sille tulevaisuutta.
Varmasti. Se tuo hyvän pohjan taloudelle jos on päävuokralainen joka järjestää sen 40 tapahtumaan vuodessa. Toki sen pitää olla myös maksukykyinen. Päävuokralaisen lisäksi pitäisi vuodessa olla ainakin parikymmentä isoa tapahtumaa jotka vetää hallin täyteen. Ei ihan helppo yhtälö kun tulevaisuudessa PK-seudulla voi olla kilpailemassa ex Hartsu, Nordis ja Garden.Ja uusien omistajien löytäminen olisi helpompaa, jos hallin asiakkaana olisi jääkiekon SM-liigaa pelaava joukkue.