Esko Seppänen

  • 592 041
  • 1 264

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Ainakin Esko Seppänen trollaa tai sitten mies on umpisokea.

Tänäänhän mies twiittasi MM-finaalin aikaan näin: "Paitsiomaali, potkumaali ja kädellä tehty maali samassa matsissa."

Kolme väitettä ja kaikki väärin. Ilmeisesti lukijoita voi nykyään kalastella osoittamalla täydellistä tietämättömyyttä ja ymmärtämättömyyttä yhteen isoon osaan omasta alastaan. Hämmästyttää suuresti.
 

Rappion Possu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild, Kärpät, Jymy
Ainakin Esko Seppänen trollaa tai sitten mies on umpisokea.

Tänäänhän mies twiittasi MM-finaalin aikaan näin: "Paitsiomaali, potkumaali ja kädellä tehty maali samassa matsissa."

Kolme väitettä ja kaikki väärin. Ilmeisesti lukijoita voi nykyään kalastella osoittamalla täydellistä tietämättömyyttä ja ymmärtämättömyyttä yhteen isoon osaan omasta alastaan. Hämmästyttää suuresti.

Tavoitteena on ilmeisesti vain kalastella mahdollisimman paljon retweettejä (ja Facebookin puolella tykkäyksiä) näiltä miehen itsensä halveksimilta karjalalippiksiltä. Mikäs onkaan parempi keino kuin ruotsalaisten ja tuomareiden haukkuminen. Täytyy muistaa, että pisnestä siellä tehdään joka ikisellä tweetillä. Seppänen on tehnyt sosiaalisen median puolella Urheilulehdestä ison jutun.

Ei noita huuteluita kannata ottaa niin tosissaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Twiitti viime yön änärimatsista:

"Tylyä on New Yorkin urheiluyleisö. Vain voittajia mennään katsomaan. MSG ei lähelläkään täynnä. Rehti peli. Fanit pitää ansaita. #änäri"

Vittu mikä gloryhunter.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Seppänen on nyt harrastelijatoimittajan ammatin lisäksi suuri futistietäjä & analyytikko. Ainakin omasta mielestään. Näin Twitterissä -->

"Sisäistin juuri, että tunnen Bayernin ja Dortmundin pelitavat/ottelusuunnitelmat paremmin kuin 95% suomalaisista jalkapalloasiantuntijoista."

Voiko ihminen olla oikeasti noin pahasti kujalla?
 
Twiitti viime yön änärimatsista:

"Tylyä on New Yorkin urheiluyleisö. Vain voittajia mennään katsomaan. MSG ei lähelläkään täynnä. Rehti peli. Fanit pitää ansaita. #änäri"

Vittu mikä gloryhunter.

Ammattilaisurheilu on viihdebisnes muiden joukossa, etenkin New Yorkin kaltaisessa kylässä, joka poikkeaa esim. Espoosta ja Tampereesta siten, että siellä on vähän muutakin vapaa-ajanvietettä kuin katsella lätkää.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Harmin paikka. Seppäsellä nyt on ollut tapana toisinaan vetää mutkia suoriksi ja vetää hirveellä värityskynällä musta valkoiseksi, mutta ehkä juuri siksi mies on kyllä hyvin viihdyttäviäkin tekstejä suoltanut aika konekivääritulituksella. Onhan siellä kaikkea paskaakin ollut joukossa, mutta enimmäkseen hyvää shittiä saanut aikaiseksi, Kummolan jatkuva naamaanpotkiminen nyt ainakin on ollut mukavaa luettavaa. Ja vaikka HIFK-väritteisesti jääkiekosta kirjoittikin ja "mä pelasin sen ja sen kaa"-juttuja tuli vähän liiankin kanssa, niin onhan se nyt keskimääräistä janaria asiantuntevampi arvioissaan. Hyvä kirjoittaja kaiken kaikkiaan, vissiin onneksi jatkaa alalla jossain toisessa paikassa..?

Kuka Urheilulehteen nyt kirjottelee jääkiekosta? Sihvosen ylianalyyttisestä horinasta en oo enää vuosiin lukenut sanaakaan, miksei se voinu lähteä?
 
Kieltämättä tässä on osin jopa haikea olo. Ihan viihdyttävä hessuhan se oli vaikka paino oli enemmänkin tahattomalla huumorilla. Jää ikävä niitä päin persettä menneitä kirkon seinään naulaamisia sun muita julistuksia. Myös jonne-betsaus oli varsin mukavaa seurattavaa.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
En usko, että Urheilulehden taso ainakaan tippuu tämän myötä. Seppäsessä on varmaan hyvät puolensa rehellisyydessään ja naiviudessaan, mutta jos itse pelistä halutaan kirjoittaa niin luulisi parempia kirjoittajia löytyvän. Tosin ehkä Seppänenkin kykenisi asiaankuuluvampaan kirjoitteluun, ellei kuvittelisi että on jotenkin cool tuoda fanikulttuuria teksteihinsä. Tällaiset "oi urheilu on" tyyppiset jatkuvat internetnörtteilyt eivät vaan kuulu arvostettuun journalismiin. Fanitusta ja intohimoa voi teksteihin sisällyttää vähemmänkin retardisti. Seppäsen tekstit uppoavat varmasti hyvin yksinkertaisemmalle kohderyhmälle. Jäähyväiskirjekin on kirjoitettu Seppäsen tapaan ylisiirappiseksi. Hienot maan parhaat lukijat muuten, jos tappouhkauksia lähettelevät Seppäsen teksteihin.

Ei Seppästä vastaan mitään, eikä tarkoitus ole ns. tanssia haudalla. Seppästyyliset tekstitkin ovat parempia kuin keskivertojournalistin munattomat tasoitellut suodattimen läpi kirjoitetut "mielipiteet".
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tosin ehkä Seppänenkin kykenisi asiaankuuluvampaan kirjoitteluun, ellei kuvittelisi että on jotenkin cool tuoda fanikulttuuria teksteihinsä.

Varmaan näin kuvittelee myös se Seppäsen ansiosta moninkertaiseksi paisunut urheilulehden nettisivujen lukijamäärä, joka on ilmeisesti jotenkin väärässä. Vai oletkohan tässä toteamuksessa hieman norsunluutornissa?
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Kieltämättä tässä on osin jopa haikea olo.

No mutta ei kai Seppänen ole näitä hommia kokonaan lopettamassa, vaikka Urheilulehdestä lähteekin? En tosin osannut tulkita tuosta jäähyväiskirjeestä, että missä ja miten ES jatkaa meidän viihdyttämistä.

Minun mielestäni Seppäsen jutut ovat olleet enimmäkseen oikein mukavia. Kieltämättä osa ES:n jutuista on ollut ristiriidassa minun oman näkemykseni ja usein myös Seppäsen omien aikaisempien kirjoitusten kanssa, mutta mitäs siitä. Olen huomannut että internetissä on aika monta sellaista asiaa jotka kaipaisivat oikaisua tai täsmennystä, mutta enpä taida ottaa urakakseni niiden korjaamista.

Siitä nostan Seppäselle hattua, että mies on kiitettävästi yrittänyt herätellä vanhan printtimedian suojatyöpaikoissa lymyileviä urheilutoimituksia nykyaikaan. Siis siihen tosiasiaan että meillä on nyt tämä globaali&reaaliaikainen internet. Tämän illan urheilujutut eivät ole enää huomisaamuna uutisia.

Tällaiset "oi urheilu on" tyyppiset jatkuvat internetnörtteilyt eivät vaan kuulu arvostettuun journalismiin.
Tämä on makuasia. Itse asiassa, minä en edes osaa sanoa että minkälaista urheilujournalismia minä erityisesti arvostaisin. Tärkein kriteeri minulla taitaa olla yksinkertaisesti se, että jutun pitää tuntua juuri sillä hetkellä viihdyttävältä luettavalta.
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Jos ennustaa pitää, niin Seppänen liittyy pian Urheilusanomien kiekkotiimiin, ja hänen tekstejään voidaan lukea jo Urheilusanomien SM-liiga- ja NHL-kausiennakoista syksyllä.
 
Viimeksi muokattu:

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Kyllä sinänsä tulee ikävä. Toki Seppäsen jutut oli mitä oli ja kauheata kiihkoilua, mutta silti luin niitä ja katselin videoita, koska siellä puhuttiin jääkiekosta! Vaikka välillä suoltivat paskaa niin on se paskakin jotain, kun valtamedia ei suolla yhtään mitään. Meitsi tykkää katsoa kun jääkiekosta puhutaan, muistan kun aikoinaan Suutari oli urheilukanavan chattejä juontamassa niin katselin perkeles niitä mielenkiinnolla kun siellä puhuttiin lätkästä! Lisää toivoisin lätkäaiheisia videoita kehiin ja paljon.
 
Tällaiset "oi urheilu on" tyyppiset jatkuvat internetnörtteilyt eivät vaan kuulu arvostettuun journalismiin.

Urheilutoimittajan duunit eivät kuulu ylipäätään arvostettuun journalismiin. Urheilusta kirjoittavat ovat toimittajien joukossa paarialuokkaa, koska penkkiurheiluhan nyt on ihan täyttä hömppää kauttaaltaan. Kannattaa mieluummin lukea jotain Parnassoa tai Suomen Kuvalehteä, jos haluaa tärkeistä asioista tietää.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Kuka Urheilulehteen nyt kirjottelee jääkiekosta? Sihvosen ylianalyyttisestä horinasta en oo enää vuosiin lukenut sanaakaan, miksei se voinu lähteä?

Hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan. Tämän lainasin siksi, että se on kuin sanasta sanaan mun näppäimistöltä.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
UL:n paperiversion suhteen ei ole mielestäni mikään menetys, luen sieltä huomattavasti mielummin Kupilan, Kauhalan, Sihvosen tai Remmelin juttuja. U-Studiot taas Sihvosen kanssa ovat toimineet suht hyvin, Seppänen pystyi kuitenkin keskusteluun myös osallistumaan eikä pelkästään latelemaan kysymyksiä.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Oodi Kisällille!

Kirjoitin fb-seinälleni näin: "Fakta on, että Esko on aivan poikkeuksellinen kyky. Onneksi hän on nuori mies. Eri muodoissa saamme varmasti vielä nauttia hänen annistaan suomalaisessa urheilujournalismissa. Meille Urheilulehteen oli ja tuli monia kovia tyyppejä, mutta muna tai pimpsa ei vain kestänyt suolaista merivettä. Eskolla ei ollut hätääkään. Hän pomppasi suoraan ykkösketjuun keskelle."

Siinä, missä minä, Johtava, en ole pätkääkään urheilumies, Esko S. on sitä sydänjuuriaan myöten par excellence. Minulle urheilu on elämän pieni vaivainen kuriositeetti, Seppäselle se on yhtä kuin elämä 24/7. Voimme vain kai kunnioittaa tuota seppäsläistä urheiluorientaatiota.

Ja sekin vielä, että Seppänen on Jatkoajan kasvatti ja tuote. Täältä Jukka Rönkä hänet bongasi erehtymättömällä silmällään.

Cama!

Johtava

PS. Aina voi arvostella Seppästä. Siitä vain! Helppoa se on. Ei muuta kuin sulka käteen ja parempaa urheilutekstiä kehiin. Kättä pystyyn, kuka pystyy?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Siinä, missä minä, Johtava, en ole pätkääkään urheilumies, Esko S. on sitä sydänjuuriaan myöten par excellence.
Tämä ja se tosiasia että ES kirjoittaa lukijoilleen, sellaisella kielellä jota lukija ymmärtää, yrittämättä nostaa itseään esille.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
PS. Aina voi arvostella Seppästä. Siitä vain! Helppoa se on. Ei muuta kuin sulka käteen ja parempaa urheilutekstiä kehiin. Kättä pystyyn, kuka pystyy?

Niinpä. Toimittajan duuni on ainoa, jota arvostellakseen pitää pystyä tekemään se itse paremmin.
Analyytikko voi arvostella MM-kisoissa mitalin valmentanutta kanadalaisvalmentajaa, vaikka omat näytöt ovat mitä ovat. Musiikkikriitikko voi arvostella ammattimuusikkoja osaamatta soittaa ja kirjallisuuskriitikonkaan ei tarvitse osata kirjoittaa itse paremmin.
Mutta onneksi on urheilijournalismi, tuo elämän ala, jossa arvostellakseen pitää itse tehdä paremmin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Esko Seppäselle hyvää jatkoa toimittajan uralla, t. Johannes.
PS. Toivottavasti siirtyy sellaiseen lehteen, joka on lukukelpoinen, koska arvostan Eskon intohimoa urheilusta kirjoittamiseen, vaikka en ole aikoihin hänen juttujaan enää lukenut.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ei kai arvostelua kiellettykään. Todettiin vain epäsuoralla tavalla että Seppänen on urheilutoimittajista paras. Niinkuin omankin näkemyksenikin mukaan ainakin hyvin lähellä on. Toki parastakin saa arvostella, mutta perusteet saisivat olla olemassa jos meinaa uskottavasti toimia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös