Esitykset ja suoritukset kaudella 2021–2022

  • 309 261
  • 3 932
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Patrikainen ei kyllä vakuuttanut eilen eikä tänään, vaikkakin oli hetkittäin hyvä.
Tänään oli mun mielestä paljon parempi kuin eilen. Turha syyttää tänään Jassea tappiosta kun meillä oli enemmän kuin riittävästi mahdollisuuksia tehä ite se toinen maali.
 

Turkoosilintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat savolaesjoukkueille
Tänään oli mun mielestä paljon parempi kuin eilen. Turha syyttää tänään Jassea tappiosta kun meillä oli enemmän kuin riittävästi mahdollisuuksia tehä ite se toinen maali.
Jasse päästi varsinaisella peliajalla yhden maalin. Jos päästää yhden maalin varsinaisella peliajalla yleensä oman joukkueen pitäisi voittaa. Jos ei voita on kyllä ongelmat muualla kun tolppien välissä.

Edit: ois ollut ehkä loogisempaa lainata viestiä jossa jassea kritisoitiin, mutta joo.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Tänään ei vielä kyetty eheään 60 minuuttiseen. Toinen erä koomailtiin. Muutoin oli maali sisään, maali ulos -peli.

Posia Saarisen tulosta. Latvialainen myös ihan pelimiehen oloinen. Tuo YV on niin tuskaista, että jos siinä aukeaa ketsuppipullo, niin sieltä pitäisi tulla melko lailla ulosmitattavaa.

Tuohon pari-kolme tsekkiä, niin on se kova jengi. Odotan innolla loppukautta tämän päivän tuloksesta huolimatta.
 

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
Niin. TPS pystyi fyysisyydellään horjuttamaan meitä, eikä tuosta joukkueesta vain löydy tarpeeksi ratkaisijoita. Tietty Tyrväisen, Smejkalin, Jalvannin (ja Cervenyn) avulla tuohon ehkä oltaisiin voitu vastata.

Ottakaa se Aatu Jämsen pois ylivoimalta. Jatkuvasti syötöt vituillaan ja omat laukaukset ensimmäisiin miehiin. Toki tuolle ylivoimapelaamiselle pitäisi tehdä paljon muutakin. Saarisen syötöt napsuivat jo hyvin kohteisiin, mutta kun ei kukaan laita sisään ja sitten lopuksi onnetarkin näyttää persettä.

Kaksi voitettavissa ollutta peliä nyt vuorokauden sisään, tuloksena kaksi lucky loser -pistettä. Syödään paska, mutta saa nähdä mennäänkö eteenpäin.
 

Parooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tää räpellys on c-junnu tasoa. Surkeita, hitaita syöttöjä, päämäärätöntä kouhottamista ja nurkissa nyhjäämistä.
Ihme kurvailua ja liukumista ja fyysisessä hävitään kaikille.
Mitä tuolla on tapahtunut?
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Silanderille monoa persuksille. Voidaan puhua, että yv on pääosin pelaajien vastuulla, mutta kyllä valmentajan pitäisi joku roti tuohon saada. Nythän tuo ylivoima vain huononee peli peliltä ja koostumuksista lähtien pelkkää puuhastelua.

E: Eikä se ole sattumaa, että myös alivoima oli viime kaudella heikkoa, kun Silander vastasi siitä. Wellingin vetämänä ylivoima oli hyvää ja kas myös alivoima on ollut kelvollistä tällä kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ykkösylivoima siinä on 4 pelintekijää Saarinen, Jasek, Lambert, Kivenmäki. Ei ketään kunnon maskimiestä tai viimeistelijää. Tuksu ei kummassakaan yv. Ssa vaikka jengin kuumin lapa.. Toki Smejky, Tyrsky ja mahdollisesti Ceverny tuovat sitä fyysisyyttä ja ratkaisuvoimaa maalineteen.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Silanderille monoa persuksille. Voidaan puhua, että yv on pääosin pelaajien vastuulla, mutta kyllä valmentajan pitäisi joku roti tuohon saada. Nythän tuo ylivoima vain huononee peli peliltä ja koostumuksista lähtien pelkkää puuhastelua.

E: Eikä se ole sattumaa, että myös alivoima oli viime kaudella heikkoa, kun Silander vastasi siitä. Wellingin vetämänä ylivoima oli hyvää ja kas myös alivoima on ollut kelvollistä tällä kaudella.

Tässä mua hämmentää se, että kuinka Silander jatkaa ja Welling väistyy.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Oon samaa mieltä siitä että olis kiva saada ylivoima kuntoon ja joo, Tukiaista kovasti kans siihen haluaisin, mutta Kousan jatkuvaa dissaamista en ihan tajua. Kekehän vääntää, luistelee koko ajan paremmin ja nousee hyökkäyksiin jne, ei vaan ole saanut sitä määrää onnistumisia mitä yleensä, mutta eihän sen peli mun mielestä ihan niin huonolta näytä mitä täällä puhutaan? Vai oonko ihan kujalla jotenkin?
Eihän Keke ikinä ole ollut mikään puolustusexpertti, mutta kyllähän se siellä duunia tekee ja samoja asioita mitä on koko urallaan tehnyt, paitsi ettei lauo tarpeeksi, luulen että se on itseluottamusasia.

Eroselta odottaisin paljonkin enemmän sen sijaan, sen peli muuttui jossain vaiheessa ihan täysin kuukausi tai pari sitten, en tiedä onko ollut joku loukkaantuminen vai mikä taustalla, mutta superpakki on kiekollisesti nyt sellaisen peruspakin tasolla ja se ei ole hyvä, me tarvitaan enemmän.

Samalla kun Kousaa haukutaan surutta, Esim. Rajaniemen epävarmuutta viime otteluissa ei juuri kukaan taida olla maininnut. Rajaniemen syötöt on jäänyt jo pidempään vähän taakse tai eteen ja pomppinut jne. Usein esim Keke on joutunut säntäämään kiekon perään kun joku kimmokesyöttö laidan kautta pomppaakin ihan mihin sattuu, ihmettelen miten täällä ei nähdä niissä tilanteissa muuta kun sen että Kousa joutuu juoksemaan kiekkoon melkein mahdottomassa tilanteessa, muttei omaa syytään mutta silti Kekeä piikitellään niistä.

Taidan ihan vittuuksillani katsoa uusintana vaikka eilisen Kerho-pelin ja katsoa vain pakkien pelaamista ja sitä näenkö mä pelin jotenkin niin väärin.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Oon samaa mieltä siitä että olis kiva saada ylivoima kuntoon ja joo, Tukiaista kovasti kans siihen haluaisin, mutta Kousan jatkuvaa dissaamista en ihan tajua. Kekehän vääntää, luistelee koko ajan paremmin ja nousee hyökkäyksiin jne, ei vaan ole saanut sitä määrää onnistumisia mitä yleensä, mutta eihän sen peli mun mielestä ihan niin huonolta näytä mitä täällä puhutaan? Vai oonko ihan kujalla jotenkin?
Eihän Keke ikinä ole ollut mikään puolustusexpertti, mutta kyllähän se siellä duunia tekee ja samoja asioita mitä on koko urallaan tehnyt, paitsi ettei lauo tarpeeksi, luulen että se on itseluottamusasia.

Eroselta odottaisin paljonkin enemmän sen sijaan, sen peli muuttui jossain vaiheessa ihan täysin kuukausi tai pari sitten, en tiedä onko ollut joku loukkaantuminen vai mikä taustalla, mutta superpakki on kiekollisesti nyt sellaisen peruspakin tasolla ja se ei ole hyvä, me tarvitaan enemmän.

Samalla kun Kousaa haukutaan surutta, Esim. Rajaniemen epävarmuutta viime otteluissa ei juuri kukaan taida olla maininnut. Rajaniemen syötöt on jäänyt jo pidempään vähän taakse tai eteen ja pomppinut jne. Usein esim Keke on joutunut säntäämään kiekon perään kun joku kimmokesyöttö laidan kautta pomppaakin ihan mihin sattuu, ihmettelen miten täällä ei nähdä niissä tilanteissa muuta kun sen että Kousa joutuu juoksemaan kiekkoon melkein mahdottomassa tilanteessa, muttei omaa syytään mutta silti Kekeä piikitellään niistä.

Taidan ihan vittuuksillani katsoa uusintana vaikka eilisen Kerho-pelin ja katsoa vain pakkien pelaamista ja sitä näenkö mä pelin jotenkin niin väärin.

Eikös Erosella ollut se korona part. kakskytäkolme, mikä pisti ukon kurssin laskuun?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: egar

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Patrikainen oli hyvä tänään.Pelikin oli hyvää pääosin poislukien yv.kun se saadaan kulkee niin voittoja tulee.yksinkertaistusta siihen pitää saada ja suoraviivaisuutta kun menee neppailuksi ilman päätöksiä.pari vaihdosta eli pitäisin jasek,Kangasniemi,smejkal,Eronen ja Tukiainen vetäjäksi.kakkos yvlle sitten lambert,Saarinen,kivenmäki,tyrsky ja Kousa.Vetoja haettaisiin Bradille ja Saariselle ja kousalle jos pystyy laukoo..
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
1. yv:

Tukiainen - Smejkal - Kangasniemi
Eronen - Jasek

2. yv:

Lambert - Cukste - Saarinen
Kivenmäki - Kousa


Nyt, kun Smejkal palaa niin yv-koostumukset tähän muotoon, ei voi olla niin vaikeaa. Tuossa on laukaisu ja onetimer uhkaa molemmilla laidoilla, sekä Smejkal&Cukste kaksikko maskissa lyömässä ripareita pussiin.

Hämäläiset, Roineet, ja Haataset voivat keskittyä täysillä alivoimien tappamiseen, kun ovat siinä parhaimmillaan.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onhan nyt todella noloa, että joku lindaliukas tulee ES-Jonne kypärineen viemään kotijengiä fyysisesti 100-0.

Milloin meidän junnuista tulisi myös tuollaisia, eikä näitä saatanan neppailijoita, jotka ovat olevinaan niin taitavia ja juonikkaita että.
 
Viimeksi muokattu:

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Onhan nyt todella noloa, että joku lindaliukas tulee ES-Jonne kypärineen viemään kotijengiä fyysisesti 100-0.

Milloin meidän junnuista tulisi myös tuollaisia, eikä näitä saatanan neppailijoita, jotka ovat olevinaan niin taitavia ja juonikkaita että.
Sitten kun oppivat kilpailemaan ja taistelemaan vaikeuksien kanssa?

Tykkään Björninen, Larmi, Puustinen (junnuKlap *edit Kalpa :-), HPK, WBS Penguins) tyyppisistä pelaajista, jotka ovat taistelleet jo junnuvaiheessa C/B/A vaikeuksien läpi ja oppineet niitä käsittelemään ihan normaalina osana huippu-urheilua. Toiset ja useimmat oppivat hanskaamaan vaikeuksia sitten myöhemmin - kenties just nyt?
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Onhan nyt todella noloa, että joku lindaliukas tulee ES-Jonne kypärineen viemään kotijengiä fyysisesti 100-0.

Milloin meidän junnuista tulisi myös tuollaisia, eikä näitä saatanan neppailijoita, jotka ovat olevinaan niin taitavia ja juonikkaita että.
Eipä ole Tepsinkään junnuputki kuuluisa siitä että sieltä tulee isoja v-maisia taklaajalaitureita vaan nimenomaan enemmänkin niistä neppailijoista.

Eri asia on se miten niistä saadaan jalostettua kasvattajajengin edustusta hyödyttäviä pelaajia. Vaikeampi on kasvattaa Liigatason pistemies kun rymistelijä.

Liukas on muuten mielenkiintoinen pelaajatyyppi, josta voi tulla ihan mitä vaan Mestisjyrän ja NHL:n alaketjun laiturin väliltä. Hienoja taklauksia se veti. Harvoin tuollaisia Suomessa mistään tulee.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Oon samaa mieltä siitä että olis kiva saada ylivoima kuntoon ja joo, Tukiaista kovasti kans siihen haluaisin, mutta Kousan jatkuvaa dissaamista en ihan tajua. Kekehän vääntää, luistelee koko ajan paremmin ja nousee hyökkäyksiin jne, ei vaan ole saanut sitä määrää onnistumisia mitä yleensä, mutta eihän sen peli mun mielestä ihan niin huonolta näytä mitä täällä puhutaan? Vai oonko ihan kujalla jotenkin?
Eihän Keke ikinä ole ollut mikään puolustusexpertti, mutta kyllähän se siellä duunia tekee ja samoja asioita mitä on koko urallaan tehnyt, paitsi ettei lauo tarpeeksi, luulen että se on itseluottamusasia.

Eroselta odottaisin paljonkin enemmän sen sijaan, sen peli muuttui jossain vaiheessa ihan täysin kuukausi tai pari sitten, en tiedä onko ollut joku loukkaantuminen vai mikä taustalla, mutta superpakki on kiekollisesti nyt sellaisen peruspakin tasolla ja se ei ole hyvä, me tarvitaan enemmän.

Samalla kun Kousaa haukutaan surutta, Esim. Rajaniemen epävarmuutta viime otteluissa ei juuri kukaan taida olla maininnut. Rajaniemen syötöt on jäänyt jo pidempään vähän taakse tai eteen ja pomppinut jne. Usein esim Keke on joutunut säntäämään kiekon perään kun joku kimmokesyöttö laidan kautta pomppaakin ihan mihin sattuu, ihmettelen miten täällä ei nähdä niissä tilanteissa muuta kun sen että Kousa joutuu juoksemaan kiekkoon melkein mahdottomassa tilanteessa, muttei omaa syytään mutta silti Kekeä piikitellään niistä.

Taidan ihan vittuuksillani katsoa uusintana vaikka eilisen Kerho-pelin ja katsoa vain pakkien pelaamista ja sitä näenkö mä pelin jotenkin niin väärin.
Itse olen ihmetellyt myös Rajaniemen heikkoa hetkeä (piti eilen kirjoittaa palstalle, mutta ketutti niin paljon illasta etten jaksanut enään). Hän oli tossa joku aika takaperin erittäin luotettava, mutta juuri nyt tekee paljon pikku virheitä/huonoja ratkaisuja. Esim. Kerho pelin täysin turha pitkä josta tuli sitten se maali sekä sanomasi epätarkat syötöt.

Mutta tuohon Kekeen, hänhän pelaa juuri omilla vahvuuksilla ja heikkouksilla, jalat käy ja maisema vaihtuu välillä tulee hyviä kiekollisia ratkaisuja ja välillä vähän huonompia. Ongelmaksi tämä muodostuu juuri siinä, kun ennen Keke toi myös niitä tehoja omilla maaleilla tai hyvillä syötöillä, nyt kun se on karissut pois niin jäljelle on jäännyt tyhjä työ ja hazardit. Kun maalin edus häviämisestä tulee maali ja sitä ei pystytä paikkaamaan hyökkäyspäässä niin joukkue jää ”tappiolle”. Itse toivon että se itseluottamus löytyy nyt Jepen tulon myötä, kun joukkue tarvitsee noita hyvin kiekkoa ylös tuovia pakkeja koska niistä on hyötyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös