"Erilaisia" kirjoittajia syrjitään?

  • 5 939
  • 55

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Stadin Esko
Jos kirjoitusoikeuksien poistamiseen liittyvät syyt ovat kyseisen kirjoittajan tuotosten tasossa, olisiko tästä kenties voitu mainita kirjoitusoikeuksien poiston yhteydessä? Sen sijaan että olisi mainittu jotain aiheeseen liittyvää, väitettiinkin epäsuorasti kyseistä kirjoittajaa Tunkiksi ja mahdollisesti sillä yritettiin perustella kirjoitusoikeuksien poistoa. Linkitänpä tähän huvin vuoksi pari viestiä Naama-Mikolta joiden perusteella jokainen voi itse tehdä päätelmänsä siitä, olisiko kyseisellä kirjoittajalla ollut potentiaalia kirjoittaa tänne hyväksytysti:

Jos modet ilmoittavat syyksi sen että kyseessä on vanha tuttu, on syytä uskoa asian näin olevat. Itse ainakin uskon tasan niin pitkään kunnes joku pystyy toisin TODISTAMAAN.
 

Stadin Esko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viestin lähetti Birkku
Jos modet ilmoittavat syyksi sen että kyseessä on vanha tuttu, on syytä uskoa asian näin olevat. Itse ainakin uskon tasan niin pitkään kunnes joku pystyy toisin TODISTAMAAN.

Koska tunnen Naama-Mikon hyvin läheisesti, olen TÄYSIN varma ettei hän ole Tunkki. Moderaattorit ilmoittivat asiasta näin:

"Nimimerkki Naama-Mikko ei miellyttänyt moderaattoreita wanhalla naamakertoimellaan. Hänkin saa siis pitää tunkkinsa ja menettää kirjoitusoikeutensa."

Tämä ei vielä suoranaisesti todista, että Moderaattorit luulivat häntä Tunkiksi. Sen sijaan samoihin aikoihin ilmestyi tällainen viesti. Eikö tästä voisi päätellä, että Moderaattorit luulivat Naama-Mikkoa Tunkiksi? Kysymys on todennäköisesti ainoastaan virheestä ja sen myöntämisen vaikeudesta joten Naama-Mikon osalta lopetan kommentoimisen tähän viestiin. Tietenkin jos asiasta keskustellaan ja jokin yksityiskohta vaatii oikaisuja, tulen sen tekemään.

Lähes kaikki tähän ketjuun kirjoittaneet ovat ainoastaan kehuneet Moderaattoreiden toimintaa ja iloinneet, kuinka kaikki on hyvin. Jatkoaika onkin ehdottomasti parhaita keskustelupalstoja, mitä olen koskaan nähnyt. On kuitenkin aika avata silmät ja kiinnostua siitä mitä todella tapahtuu. Suurinta kirjoitukseni eivät hätkäytä millään lailla, sillä kirjoitukseni ei koske vanhan ajan jatkoaikalaisia millään lailla. Sen sijaan uusien kirjoittajien pääsy "piireihin" on todella hankalaa sen vuoksi, että Moderaattorit käyttävät saksiaan liiankin usein. Kuvitelkaa tilanne, jossa joku uusi kirjoittaja esim. heittää JHagmaista läppää. Varoitus napsahtaa samantien ja seuraavasta lähtee kirjoitusoikeudet. En jaksaisi enää kommentoida yksittäisiä tapauksia erityisemmin, mutta pyydän Moderaattoreilta, että he katsoisivat uusien kirjoittajien tuotoksia vähän suopeammin ja lähes jokaisessa tapauksessa varoitus ennen ulosajoa, sillä suurimmassa osassa tapauksia suora punainen kortti on ollut liian kova tuomio (hyväksyn ehdottomasti silloin kun heti ensimmäisissä viesteissään paljastellaan henkilöllisyyksiä yms.). Virheiden myöntäminen AINA niiden sattuessa olisi suuri askel eteenpäin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Stadin Esko
Kuvitelkaa tilanne, jossa joku uusi kirjoittaja esim. heittää JHagmaista läppää.

Karmiva ajatus, kaverihan pitäisi toimittaa hoitoon. Siellä saisi sitten ihan vapaasti rustata juttuja ruutuvihkoon. Ja loppuviikosta kiltti hoitajatäti "lähettäisi" materiaalin eteenpäin keskustelupalstoille.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Viestin lähetti Stadin Esko

Nyt viimeisimpiin lähtijöihin kuuluu Tunkki, joka ehti hauskuuttaa lukijoita jo pidemmän aikaa ennen lähtöään. Pian tämän jälkeen nimim. Naama-Mikko lensi ulos. Juteltuani hänen kanssaan hän kertoi jo aiemmin tutuksi tulleen virren: "Uteluihini kirjoitusoikeuksien menemiseen ei millään muotoa vastattu." Päättelemällä palstan ilmoituksista ja erääseen topiciin Moderaattorien kirjoittamasta viestistä voitaneen päätellä, että Naama-Mikon kirjoitusoikeudet menivät, koska modetiimi luuli häntä Tunkiksi. Tunnen Naama-Mikon melko läheisesti ja voin vakuuttaa, ettei hän ole kyseinen nimim. Tunkki (silloin kun Tunkki kirjoitti ensimmäisiä viestejään, ei Naama-Mikko edes tiennyt koko palstasta).

Niin, ja ellen nyt aivan väärin muista, oli Naama-Mikko kirjautunut palstalle jo paljonkin ennen kuin Tunkki lensi ulos.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Boston Bruins
Re: Re: Re: Re: "Erilaisia" kirjoittajia syrjitään?

Viestin lähetti finnishninja
Tästä voisin tietenkin sanoa sen verran, että olisi ehkä voitu antaa kaverin kirjoittaa toinenkin viesti... En tosin ole lukenut sitä ensimmäistä ja ainuttakaan, joten jääköön sen jutun käsittely tähän.

Ajattelinpas vaan laittaa sinulle piristysruiskeeksi tämän härski-herran ainoan viestin. Tuskinpa oli moderointitiimi kovinkaan väärässä peruuttaessaan herran kirjoitusoikeudet. :)

Kyseinen neronleimaus on 5.12 Kärpät-TPS otteluketjusta.


"kärpät on syvält. onneks niil on omat pojat meininki!!!"
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Stadin Esko
Kuvitelkaa tilanne, jossa joku uusi kirjoittaja esim. heittää JHagmaista läppää. Varoitus napsahtaa samantien ja seuraavasta lähtee kirjoitusoikeudet.
Anna esimerkkejä. Itse väitän että ei tule varoituksia ja lähde oikeuksia moisesta. Se onkin sitten eri asia että joku ei näe eroa ja hänen mielestään ihan mikä vaan paskan jauhaminen on 'JHagmaista'.

Sen sijaan hetken itsekin ihmettelin nimimerkin Naama-Mikko oikeuksien poistamista, ei se ainakaan hänen kirjoittamistaan viesteistä voinut johtua. Mutta kuten Birkku totesi, minullakaan ei ole syytä epäillä että Moderaattorien ilmoittama syy ei olisi ollut totta.

Minun mielestäni Jatkoajassa ei syrjitä erilaisia kirjoittajia. Sen sijaan syrjitään huonoja kirjoittajia, ja niin pitääkin.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Taitaa olla täälläkin lähtölaskenta käynnissä, eikä tule ikävä, taaskaan.
1+1=1?

Viestin lähetti JHag
Mulla on ehdotus, jossa kukaan ei häviä: kylmät nickit poistetaan automaattisesti esim. kerran vuodessa.
Eli jos on hankkinut kirjoitusoikeudet eikä ole niitä 12 kuukauteen (lyhyempikin aika kävisi) käyttänyt,
niin vittuakos niitä pitämään? Sisääntulojonossa on varmasti hyviä tyyppejä, joilla on jotain relevanttia sanottavaa ja tuotavaa tänne.
Tähän asiaan taasen kommentoisin hiukan; minunkin mielestäni
olisi hyvä puhdistaa tietyin väliajoin palstaa turhista
nimimerkeistä. Tietäisi missä todellisuudessa mennään.
En kyllä tiedä ainuttakaan palstaa missä näin vielä olisi tehty,
ilman jotain välttämätöntä syytä, esim sivut uusiutuvat.

Kuitenkin pitäisi järjestää vaikka joku topic johon kaikki "kylmät"
nicit voisivat heittää viestin ja ilmoittaa että ovat elossa ja
oikeuksia ei saa viedä. Meinaan niitäkin on monia jotka vain lukevat
palstaa, mutta haluavat olla rekisteröityneitä käyttäjiä.

Mistään rahankeruusta taas ei tule mitään...
 

Stadin Esko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viestin lähetti stiflat
Taitaa olla täälläkin lähtölaskenta käynnissä, eikä tule ikävä, taaskaan.
1+1=1?

Juu eiköhän omalta osaltani lähtölaskenta ala heti kun Moderaattorit tämän ketjun bongaavat. Vaikka stiflatin viestissä onkin selvä vihjaisu, lähes innolla odotan syitä, mitkä johtivat minun oikeuksieni menemiseen. Olenko kenties Tunkki vai olenko "huhuillut" palstalla liikaa? Kuten Jutikin sanoo: aika näyttää.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Stadin Esko
lähes innolla odotan syitä, mitkä johtivat minun oikeuksieni menemiseen.
Näiden todistajien edessä minä kysyn Sinulta ihan suoraan: Oletko sinä 'Stadin Esko' kirjoittanut Jatkoaikaan aiemmin jollakin muulla nimimerkillä?
 

Stadin Esko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viestin lähetti Twite
Näiden todistajien edessä minä kysyn Sinulta ihan suoraan: Oletko sinä 'Stadin Esko' kirjoittanut Jatkoaikaan aiemmin jollakin muulla nimimerkillä?

Pakkohan tähän on rehellisesti vastata: Olen! (mutta ilman tätä tunnustusta sitä on vaikea todistaa)

Kuten jo aiemmin mainitsin, tein "comebackin" ajaakseni erityisesti minulle läheisen henkilön etuja. Aikomuksiini ei todellakaan kuulunut merkittävän kirjoitusuran luominen tällä nimimerkillä vaan halusin puolustaa "uusia" kirjoittajia etenkin kun "läheistäni" kohtaan toimittiin mielestäni väärin (hänen pyynnöstään tietenkin). Moderaattorit vieköön oikeuteni ja siihen löytyy kyllä syy, jos tällainen tunnustus hyväksytään. Sen sijaan pohjimmainen ajatus oli edelleen antaa Moderaattoreille mahdollisuus käsitellä yksi "tapaus" uudelleen.

Edit. Jopas helpotti kun sai tunnustettua ;)
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Minkä syyn takia sitten viimeksi lensit pellolle täältä?
Vai oliko sekin aiheeton, kuten näiden "kavereidesi"?
 

Stadin Esko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viestin lähetti stiflat
Minkä syyn takia sitten viimeksi lensit pellolle täältä?
Vai oliko sekin aiheeton, kuten näiden "kavereidesi"?

Tai en ole vielä lentänyt "pellolle" ;)

En kirjoita juuri nyt omalla koneellani joten pelkoa siitä, että jäisin kiinni, ei ole...
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Olet siis "wanha tuttu", joka ei ole ainakaan vielä kummallakaan nimimerkillä joutunut poistetuksi.
Mikset sitten voinut näitä puolusteluita tehdä sillä varsinaisella nimimerkillä, jos sekin vielä on voimassa?
 

Stadin Esko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viestin lähetti stiflat
Olet siis "wanha tuttu", joka ei ole ainakaan vielä kummallakaan nimimerkillä joutunut poistetuksi.
Mikset sitten voinut näitä puolusteluita tehdä sillä varsinaisella nimimerkillä, jos sekin vielä on voimassa?

Nojuu, tähän tämän ei pitänyt koskaan mennä, mutta kuten sanoin, tämä ei ole minun koneeni. En välttämättä haluaisi tämän koneen IP-osoitetta yhdistää oikeaan nimimerkkiini millään lailla. Jokainen tehköön omat johtopäätöksensä tästä.
 
Viestin lähetti Stadin Esko
Tiedän myös osan kirjoittajista menettäneen oikeutensa ihan yhtäkkiä ilman, että edes ilmoitusosiossa on asiasta mainittu. Minne katosikaan HIFK-puolella kohtuullisen pitkään vaikuttanut Mauno Ahonen? No kerronpa teille: eräänä päivänä hänen nikkinsä oli vain "lukittu". Syytä ei kerrottu missään eikä hän tiedä sitä tänä päivänäkään. Hän ei ole todellakaan ainoa esimerkki, mutta hänen kirjoitusuran osaltaan huomattavin henkilö, jonka kanssa olen asian suhteen keskustellut.

Tämä on sinänsä ihan mielenkiintoinen ketju. Esimerkiksi Mauno Ahosella oli oikeuksien poistohetkellä 5 tiedossa ollutta eri nickiä, joten ehkä ihan kaikille ei moderaattorien toimesta viitsitty ilmoittaa?

Mitä tulee Stadin Eskoon, niin vasta kaksi muuta nickiä on ehditty häneen linkittää, mutta toki vielä tutkimme ennen hutkimista.

Moderaattorit
 

Stadin Esko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Re: Re: "Erilaisia" kirjoittajia syrjitään?

Viestin lähetti Moderaattorit
Tämä on sinänsä ihan mielenkiintoinen ketju. Esimerkiksi Mauno Ahosella oli oikeuksien poistohetkellä 5 tiedossa ollutta eri nickiä, joten ehkä ihan kaikille ei moderaattorien toimesta viitsitty ilmoittaa?

Mitä tulee Stadin Eskoon, niin vasta kaksi muuta nickiä on ehditty häneen linkittää, mutta toki vielä tutkimme ennen hutkimista.

Moderaattorit

Voisitteko mitenkään ilmoittaa minulle näistä nikeistä vaikkapa yksityisviesteillä? Ehkä se auttaa minua ymmärtämään paremmin niitä "vääryyksiä" mitä mahdollisesti olette tehneet. (Jos jotain paljastuu, mitä en ole tiennyt, niin ehkä tiettyjen henkilöiden kirjoitusoikeuksien poisto eivät olekaan olleet niin suuria vääryyksiä)
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Stadin Esko
En välttämättä haluaisi tämän koneen IP-osoitetta yhdistää oikeaan nimimerkkiini millään lailla. Jokainen tehköön omat johtopäätöksensä tästä.
En pysty tekemään muuta johtopäätöstä kuin sen että itse pidät tällä nimimerkillä suorittamaasi toimintaa perseilynä. Mikäli olit oikeasti jonkin suuremman hyvän asialla niin se kyllä hukkui nyt sitten idioottimaisen toimintasi alle. Toivottavasti toinen/toisetkin nimimerkkisi poistetaan pian. Erilaisia kirjoittajia syrjitään... joopa joo.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: "Erilaisia" kirjoittajia syrjitään?

Viestin lähetti Stadin Esko
(Jos jotain paljastuu, mitä en ole tiennyt, niin ehkä tiettyjen henkilöiden kirjoitusoikeuksien poisto eivät olekaan olleet niin suuria vääryyksiä)

Sinulleko ihan erikseen tulisi alkaa selittämään joidenkin muiden kirjoitusoikeuksien poistoa? Mitä se Sinulle kuuluu? Sano sorretuille ystävillesi, että muotoilevat asiallisen tiedustelun asianosaisille. Jos näitä alkaa penkomaan täällä, sen jälkeen B:lle saa selittää C:n häviämistä ja D:lle E:n jne. Päivää.

Herää nyt ja ota käsi housuistasi. Etkö ole jo saanut kaipaamaasi huomiota? Voi elämän kevät ja lässynlässyn. Muista kertoa välkkärillä finninaamoille saamistasi kikseistä. Tällaiset ketjuthan ovat omiaan lisäämään ymmärrystä näiden poispotkittujen virtuaalisieluille.
 

Sundance

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nyt rupesi hieman kiinnostamaan, että millä periaatteilla täältä sitten poistetaan tunnuksia vanhoilta tutuilta joiden ei pitäisi enää palstalle kuulua.

Meinaan vain, että IP-osoitehan ei periaatteessa kerro yhtään mitään? Ei vaikka se olisi sama osoite ties kuinka monen kuukauden ajan.
Ymmärtääkseni esim. mulla ja varmaan n. 50:llä eri ihmisellä tästä samasta talosta on ollut kaikilla sama IP yli puoli vuotta (ei tosin enää). Tai jos kirjoittelisin vain koulusta niin voipi olla että joku muukin tekisi niin ja luultavasti samat IP:t näkyisi.
Tai tällä hetkellä kun IP vaihtuu ehkä n. 1-2 kuukauden välein, voi joku saada saman IP:n ensi kerralla kuin mikä itselläni on nyt.
Ymmärtääkseni nämä jotkut, jopa ilmaiset, anonymiteetti-palvelut myös pistävät ip:n uusiksi (kaikilla palvelun käyttäjillä sama?).

Jos tunnuksen omistaja ei käytä samaa sähköpostia kuin aiemmin, ja ei tunnusta olevansa sama henkilö, niin miten moderaattoritiimi todistaa kyseessä olevan saman henkilön? IP kun ei mielestäni todellakaan ole riittävä peruste. Paitsi harvoissa tapauksissa, kuten esim. otaniemen kämppien IP:t jotka on jaettu asuntojen mukaan ja katuosoitteen saa niistä selville... vaikka sielläkin voi toki ottaa jonkun muun osoitteen (jos kyseisen osoitteen oikealla omistajalla ei juuri ole kone päällä) ja käyttää sitä.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Sundance
Nyt rupesi hieman kiinnostamaan, että millä periaatteilla täältä sitten poistetaan tunnuksia vanhoilta tutuilta joiden ei pitäisi enää palstalle kuulua.

No ainakin minulta on suoraan kysytty jo kerran IP:stä ja asia kai selvisi. Ei ainakaan tuolloin otettu oikeuksia mitenkään hätäillen pois. Yleisesti en sitten tiedä.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Syrjintää? Tuskin.

Viestin lähetti Teacup
No ainakin minulta on suoraan kysytty jo kerran IP:stä ja asia kai selvisi. Ei ainakaan tuolloin otettu oikeuksia mitenkään hätäillen pois. Yleisesti en sitten tiedä.
IP-osoite ei ole ainoa lähde, millä voi tulkita kirjoittajien tuotosten alkuperää. Turha mainita tässä mitä nuo ovat, mutta tämä kertonee sen verran, että on näitä konsteja muitakin. En siis usko, että ketään on aivan perustettomasti ulostettu tästä foorumista.

Cougar.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Esko, mikä sinut saa kirjoittamaan usealla eri nimimerkillä? Mikä siis on se juttu siinä, että tekee itselleen useita eri nimimerkkejä? Jos oikeudet lähtee, niin se on merkki jostakin, eikä ratkaisu - ainakaan rakentava sellainen - ole rekisteröityä uudelleen jollain toisella nimimerkillä ja aloittaa tämän ketjun kaltaista pelleilyä. Onko toimintasi takana muutakin kuin pelkkää keskenkasvuista kapinahenkeä ja huomionkipeyttä?
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Designer
Esko, mikä sinut saa kirjoittamaan usealla eri nimimerkillä? Mikä siis on se juttu siinä, että tekee itselleen useita eri nimimerkkejä? Jos oikeudet lähtee, niin se on merkki jostakin, eikä ratkaisu - ainakaan rakentava sellainen - ole rekisteröityä uudelleen jollain toisella nimimerkillä ja aloittaa tämän ketjun kaltaista pelleilyä. Onko toimintasi takana muutakin kuin pelkkää keskenkasvuista kapinahenkeä ja huomionkipeyttä?
Kysyt tässä juuri sen, joka minulla on ollut kielen päällä koko ajan. Mikä on siis pointti tällaisessa toiminnassa? Ihmettelen hieman, jos lähtökohtana on keskustelun sabotointi, sisällöttömät viestit, henkilökohtaisuudet tai jotkut muut sääntöjen vastaiset viestit, niin mikä vetää näkemään vaivaa uusiin rekisteröinteihin - varsinkin kun Internet on pullollaan sivuja, joissa voi heilua ilman että suljetaan pois!?

Henkilökohtaisesti uskon että joillakin on vaikeuksia oivaltaa sivun toimintaperiaate. Eikä uskota edes silloin kun kirjoitusoikeudet lähtevät. Minusta tallaisissa tapauksissa tulisi alkaa tutkimaan ensin omaa toimintaa ja vasta sitten itse palstan sellaista.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Sundance
Jos tunnuksen omistaja ei käytä samaa sähköpostia kuin aiemmin, ja ei tunnusta olevansa sama henkilö, niin miten moderaattoritiimi todistaa kyseessä olevan saman henkilön? IP kun ei mielestäni todellakaan ole riittävä peruste. Paitsi harvoissa tapauksissa, kuten esim. otaniemen kämppien IP:t jotka on jaettu asuntojen mukaan ja katuosoitteen saa niistä selville... vaikka sielläkin voi toki ottaa jonkun muun osoitteen (jos kyseisen osoitteen oikealla omistajalla ei juuri ole kone päällä) ja käyttää sitä.

Vaikka IP vaihtuisi, niin kyllähän internet selaimesta jää joku "sormenjälki" tai sen versionumero ylläpidon nähtäväksi. Jos vaihtuvan IP:n lisäksi käyttäjä on vaihtanut selaimensa parempaan, en ainakaan minä keksi, miten ylläpito pystyy yhdistämään kirjoittajan johonkin vanhaan nimimerkkiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös