En jaksa selailla sen enempiä keskustelua, mutta henk.koht. olen sitä mieltä että ihan ansaittu tuomio.
Videon ja stillikuvaa useampaan otteeseen katsottuani toi on minun mielestäni selvä polvitaklaus, jossa Erikson on lähdössä Ujcikin purkukiekon perään mutta kummasti vaihtaakin suuntaa ja sopivasti levittää jalkojaan, ja pam.
Seurauksista ja filmeistä tai kenenkään ämmyydestä en sano mitään, mutta polvitaklaus kuuluu samaan sarjaan päähän taklaamisen kanssa, aina kuuluisi tulla isoja rangaistuksia, sillä SE on yksi ämmämäisimmistä teoista mitä kiekkoilija voi tehdä.
"Ylikovaa" ja sääntöjen rajamailla pelaaminen on joissain tilanteissa jopa suotavaa, sillä sillä voi hyvin hiillostaa vastustajaa ja saada vastustajan peliä sekaisin, mutta polvitaklauksilla seuraus on liian usein loukkaantuminen.
Vaikka tuskin koskaan tarkoituksena on vahingoittaa, niin luulisi jokaisen jääkiekkoa ammatikseen pelaavan ymmärtävän sen että kun polvet kolahtaa yhteen silloin sattuu ja usein pahasti.
PS. Ässät-Tappara-sarjan loukkaantumisista on tässä turha kuittailla, ne on ylimmän tahon (Muukkonen) puolesta jo ratkottu, Muukkosen sanahan on kuitenkin Jumalan laista seuraava, suunnan saa itse kukin määritellä...