Jos koko NHL-kausi peruuntuu, niin uskon että Erik voisi ihan hyvin palata tänne. Onhan se mahdollista että Frölunda vie pidemmän korren, mutta ei meidän asemamme silti ole huono tässä kisassa. Kilpailullisesti meillä on tarjota Erikille voittamisen mahdollisuus, lisäksi hän on jo pelannut ja elänyt joukkueen mukana koko syksyn iloineen ja suruineen. Olen ymmärtänyt, että henkilökemiat joukkuekavereiden kanssa on pelannut loistavasti. Tällaiset asiat tottakai vaikuttavat päätökseen. Siksi haluan uskoa, että mikäli kausi Ämeriikoissa perutaan, niin Karlsson haluaa tulla tänne nimenomaan kirjoittamaan tämän tarinan loppuun yhdessä joukkueen kanssa.
Erik Karlsson itse tänään jatkoaika.comin haastattelussa, vastaus kysymykseen; mikäli NHL-kausi perutaan, että nähdäänkö hänet vielä Jokerit-paidassa:
– Kyllä se aika todennäköistä on. Olen nauttinut ajastani täällä, joukkue on hyvä ja sillä on minusta hyvä mahdollisuus mennä pitkälle tänä vuonna, puolustaja hehkutti.
– Olisi hienoa olla osa jotain sellaista. Ei sitä joka vuosi saa mahdollisuutta pelata joukkueessa, jolla on näin hyvä meininki.
Kuten jo tuossa ylhäällä pari päivää sitten kirjoitin, niin on päivän selvää että tällaiset asiat painavat vaakakupissa. Uskon entistä vahvemmin että Erik tekee paluun, mikäli työsulku kestää koko kauden. Tämä on hänellekin ainutlaatuinen tilaisuus urallaan saavuttaa jotain erikoista, jota voi sitten joskus uran jälkeen lämmöllä muistella.
Mutta jos paluu jää haaveeksi niin vielä kerran haluan kiittää sinua Erik.
Tähän ei saa kirjoitettua niin isoa kiitosta kuin haluaisin. Sinulle on aina paikka punakeltaisessa sydämessäni.
TACK, ERIK!