Mäntymaa ei näe taklaajaa, on irti laidasta ja kaveri vetää tavallaan vastapalloon. Tajuttomana kentällä ja ensimmäiset tiedot olivat hyvin, hyvin huolestuttavia. Kyllä varmasti minun henkilökohtaisesti kannattaisi vaihtaa lajia kun minulla oli tunne, että voin oikeasti pahoin enkä haluaisi nähdä vastaavia tilanteita lainkaan.
Jotkut ne vaan saavat tuonkin tilanteen näyttämään siltä, että se on tuon maassa makaavan kaverin vika. Tällaista minä en vain ymmärrä. Sääntökirja sanoo jotain, toiset palaajat jotain, fanit sanovat sitä ja tätä. Puhutaan koodeista, taklaajan vastuusta, taklattavan vastuusta jne, minusta ne ovat vain paskaa kaiken rinnalla. Jos kaveri ei näe taklaajaa, on irti laidsta ja häntä voi takltata sääntöjen mukaisesti, onko silloin säännöissä tarkastamisen paikka, vai edelleen siinä, että minun tulisi vaihtaa lajia johonkin kevyempään. Minusta nuo tilanteet aiheuttavat helvetisti aivotärähdyksiä ja muita vaarallisia loukkaantumisia ( irti laidasta ja kiertämässä maalia ). Niin kauan kuin tuollainen on sallittua, ennemmin tai myöhemmin joku oikeasti halvaantuu.
Taklaaminen ja kamppailu kuuluvat kiekkoon, mutta tuollaisten "pommien" jakelu siten, ettei toinen osapuoli niitä odota ja sitten sattuu tällaista.. minusta siinä ei ole enään mitään hauskaa eikä todellakaan viihdearvoa.
Liikaa alkaa tulemaan rumia päähän kohdistuneita taklauksia.
Kärppäfanina tämä kausi on kyllä ollut todella musta..
Dan Spangin Ruma Taklaus John Normaniin HPK-Kärpät 6.10.2012 - YouTube ( kohteen Norman )
Tomas Plihal loukkaantuu HIFK-ottelussa 13.10.2012 - YouTube ( kohteena Plihal )
Ilkka Pikkarainen taklasi Ville Mäntymaan sairaalaan. ( 25.10.2012 ) - YouTube ( kohteena Mäntymaa )
Kaikki yllä mainitut videot, ihan muutaman viikon sisään.
Lisäksi lähikausilta vastaavanlaisia tapauksia.
Jari Viuhkola pää edellä päin laitaa - Kärpät-TPS 24.01.2012 - YouTube ( viuhkolan loukkaantuminen )
Kamil Kreps takes hit by Masi Marjamäki - YouTube ( Kamil krepsin loukkaantuminen )
Kaikissa näissä tapauksissa loukaanttunut pelaaja on lopulta ollut tavalla tai toisella vastuussa tapahtuneesta.