Epäpuhtaat ja kyseenalaiset taklaukset Pohjois-Amerikan sarjoissa

  • 2 176 043
  • 9 663

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kane veti ennen tuota tilannetta jo niin kuin ois kokkelipöllyissä ja tuosta puoli minuuttia niin huuteli itsensä jäähyaitioista suihkuun. Ääretön itseluottamus ja röyhkeys vailla katetta käy vain terveyden päälle jossain kohtaa ja taisi tuo ulosajo olla hyväksi kaikille osapuolille. Bruinsille, Sharksille, pelille ja Kanelle itselleen.

Pelikiellosta en tiedä, mutta itse pelissä Chara, tuomarit ja karma hoitivat puntit tasan ja universumin tasapainoon.
Kanen ulosajo tuli kyllä ihan instigatorin kautta. Sinällään hauska nähdä kyllä Chara löylyttämässä nuorempaansa. Kane kun ei mikään huono tappelija kuitenkaan ole.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Kanen ulosajo tuli kyllä ihan instigatorin kautta. Sinällään hauska nähdä kyllä Chara löylyttämässä nuorempaansa. Kane kun ei mikään huono tappelija kuitenkaan ole.

Ok. Selostajat saattoivat siitä horista jotain, mutta otin vain selostajien horinoina. 29 sekuntia ehti joka tapauksessa kulua tuon tappelun jälkeen kunnes Kane viskattiin jäähyboksista pihalle. Viimeinen misconduct merkattu siihen aikaan ja suu kävi boksissa koko ajan.

Ei sillä, että tuolla jotain väliä olisi. Haluaisin vain kovasti olla oikeassa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ok. Selostajat saattoivat siitä horista jotain, mutta otin vain selostajien horinoina. 29 sekuntia ehti joka tapauksessa kulua tuon tappelun jälkeen kunnes Kane viskattiin jäähyboksista pihalle. Viimeinen misconduct merkattu siihen aikaan ja suu kävi boksissa koko ajan.

Ei sillä, että tuolla jotain väliä olisi. Haluaisin vain kovasti olla oikeassa.
Ai kappas. Olitkin varmaan oikeassa. Oletin vain automaagisesti joutuneen instigatorista suihkuun.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Tässä tilanteessa ei ollut mitään epäpuhdasta tai kyseenalaista, vaan kyse oli pelkästään huonosta tuurista. Laitan viestin silti tänne, kun en keksinyt parempaakaan paikkaa.

Mirco Mueller meni siis viime yönä vauhdilla pää/niska edellä laitaa vasten, kun jalat menivät vähän solmuun ja Frolik tuli vielä perässä päälle. Muellerilta taisi lähteä taju, eikä hän liikkunut aluksi ollenkaan. Pelottavan näköinen tilanne, muttta myöhemmin Amanda Stein twiittasi, että Mueller oli istunut pelin jälkeen pukkarissa ja kaikissa raajoissa oli tunto tallessa. Vielä huonommalla tuurilla tällaisissa tilanteissa voi käydä todella pahasti.

Tilanne näkyy kunnolla noin puolentoista minuutin kohdalla:
https://www.youtube.com/watch?v=PHrKh4jt-IM
 

_Samppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Liverpool FC.
Ruma oli Gabrielin taklaus, mutta Patrikin kosto oli kyllä vielä munattomampi. Tilanteen ulkopuolella aivan pimeästä suoraan naamaan, hävettää oikein pojan puolesta! Patrickille tuosta voisi pelikieltoa mun mielestä lyödä paljon helpommin kuin Gabrielille. Tää oli sellaisia rottailuja mitä ei toivo omalta jengiltä, oli ottavana osapuolena kuka tahansa ja ihan sama mitä aiemmin on tapahtunut. Raukkamainen kosto ja sääli ettei tuomarit sitä noteeranneet.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Viime yönä Gabriel taklasi Patrickin selästä laitaanpäin ja myöhemmin matsissa sitten Patrick päätti rottailla takaisin. Mitä muut mieltä, tulisiko kurinpidon tutkia nämä tapahtumat tarkemmin vai perus tyyliin läpi sormien?

GOTTA SEE IT: Nolan Patrick Gets His Revenge On Kurtis Gabriel
Gabrielille yksi ottelu pelikieltoa, Patrickia ei rankaistu. Gabrielilta tyhmä ja täysin tarpeeton taklaus Patrickin numeroihin. Patrick toki käänsi siinä Gabrielille selkänsä, kun tämä oli tulossa häntä kohti, mutta Gabrielilla olisi ollut aivan riittävästi aikaa hoitaa tilanne toisella tavalla. Ansaittu pelikielto.

Mielestäni Patrickin teko oli samaa sarjaa Gabrielin teon kanssa, enkä olisi surrut, jos hänkin olisi saanut matsin pelikieltoa.
 

Dmurphy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
https://www.viafree.fi/urheilu/brad...taisen-mailan-suoraan-sami-vatasen-alaselkaan

Viafree näyttää kuinka tämä paskiainen vahingossa törmäilee ja vahingoittaa muita pelaajia. Kaudesta toiseen samalta mieheltä "vahinkoja".

Näin Bruinsin kannattajana voin taas myöntää, että kyllä hävettää. Täysin turha juttu. Itseä ei sinänsä kiinnosta yhtään, että oliko nyt Marchandin uhrina suomalainen pelaaja vai ei, teko oli vaan täysin järjettömän perseestä.

Kuten Devilsin kommentaattori sanoi, tempun olisi vielä voinut ymmärtää jotenkin, jos Vatanen olisi ollu kiekollinen pelaaja, mutta nyt se on melko vaikeaa.

Tällä kaudella ollaankin saatu nauttia Marchandin pelillisistä taidoista ja nämä temput ovat tätä ennen jääneet vähemmälle. Kunnes sitten taas...
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tässä on ihan mielenkiintoinen tapa ottaa taklaus vastaan: Garnet Hathaway Ejected For Slamming Luke Kunin’s Head Into Bench

Näyttää pahalta, mutta en usko kyseessä olleen tarkoituksellinen teko vaan kun Hathawayn käsi kuin tipahtaa Kuninin niskaan väitöliikkeen jälkeen ja jää siihen sitten tämän menettäessä tasapainon kun taklaus ei osukaan. Vaikee selittää, mutta en usko kyseessä olleen tarkoituksellinen teko.

https://www.viafree.fi/urheilu/brad...taisen-mailan-suoraan-sami-vatasen-alaselkaan

Viafree näyttää kuinka tämä paskiainen vahingossa törmäilee ja vahingoittaa muita pelaajia. Kaudesta toiseen samalta mieheltä "vahinkoja".

Vatanen pakittaa tuossa huomaamatta Marchandin syliin, ei tuossa Marchand kerkeä muuta tekemään kuin suojaamaan itseään törmäykseltä, aika luonnollinen reaktio laittaa maila suojaksi tuommoisessa tilanteessa. Mitään rottailua tässä en itse näe.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vatanen pakittaa tuossa huomaamatta Marchandin syliin, ei tuossa Marchand kerkeä muuta tekemään kuin suojaamaan itseään törmäykseltä, aika luonnollinen reaktio laittaa maila suojaksi tuommoisessa tilanteessa. Mitään rottailua tässä en itse näe.
Oliko tämä nyt tätä sarkasmia mitä Marchandin kanssa harrastetaan? Jos ei niin voidaan todeta että siinä ei vain nosteta mailaa suojaksi vaan annetaan aikalailla voimaa tähän poikkariin. Päätykameran kuvasta ei myöskään näytä mitenkään itsensä suojaamiselta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Ian Colelta aika huonosti ajoitettu ja suoritettu taklaus eilen Devin Shoreen. Pelikieltoa luvassa.

Näyttää toki pahalta ja kaikki ainekset isompaan loukkaantumiseen olemassa, mutta uskallan väittää, että kyseessä oli puhdas vahinko. Cole ei levitä jalkaansa tarkoituksella, eikä tee oikein mitään muutakaan, on vain huolimaton.

Kuten Jarkko Ruutu sanoi kirjassaan, ei kukaan tarkoituksella ajele polvella, koska siinä on vaarana myös oma vakava loukkaantuminen.
 

Heddy#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Manchester United
Vatanen pakittaa tuossa huomaamatta Marchandin syliin, ei tuossa Marchand kerkeä muuta tekemään kuin suojaamaan itseään törmäykseltä, aika luonnollinen reaktio laittaa maila suojaksi tuommoisessa tilanteessa. Mitään rottailua tässä en itse näe.

Itse ainakin keksin aika monta muuta tapaa hoitaa tuo tilanne, kun tämä tämä tapa, jolla rotta tuon hoitaa. Joillekin pelaajille se poikkari niskaan tuntuu vaan olemaan se ainoa tapa selvitä tuollaisesta uhkaavasta tilanteessa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Oliko tämä nyt tätä sarkasmia mitä Marchandin kanssa harrastetaan? Jos ei niin voidaan todeta että siinä ei vain nosteta mailaa suojaksi vaan annetaan aikalailla voimaa tähän poikkariin. Päätykameran kuvasta ei myöskään näytä mitenkään itsensä suojaamiselta.

Ei se sarkasmia ollut, mielestäni tuossa ei näy mitään voimankäyttöä ja kun tuota videota katsoo uudestaan pari kertaa niin voi nähdä, että Vatanen siinä aika vauhdilla tietämättään pakittaa Marchandin syliin.

Itse ainakin keksin aika monta muuta tapaa hoitaa tuo tilanne, kun tämä tämä tapa, jolla rotta tuon hoitaa. Joillekin pelaajille se poikkari niskaan tuntuu vaan olemaan se ainoa tapa selvitä tuollaisesta uhkaavasta tilanteessa.

Ensinnäkin kyseessä ei ole poikkari niskaan vaan jonnekin yläselkään ja toisekseen mitä muuta voisi tehdä kun toinen pakittaa vauhdilla syliin? Ottaa törmäyksen vastaan mahalla levittämällä kädet? Sori, mutta kyllä mä itse tuon näen enemmänkin itsensä suojaamisena kuin minään harkittuna poikkarin iskulla selkään. Eri asia olisi ollut jos Vatanen ei olisi syliin pakittanut ja tilanteen olsii voinut väistää, nyt sitä ei oikein voinut ja toinen näki ja suojautui.

Marchand on itselleni hyvin ristiriitainen pelaaja, tykkään tuommoisesta väriläiskästä ja taitavahan se on kuin mikä, huippupelaaja. En minä Marchandin koiruuksista kuitenkaan nauti mitenkään, mutta tätä en kyllä koiruutena näe.
 

Heddy#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Manchester United
Ensinnäkin kyseessä ei ole poikkari niskaan vaan jonnekin yläselkään ja toisekseen mitä muuta voisi tehdä kun toinen pakittaa vauhdilla syliin? Ottaa törmäyksen vastaan mahalla levittämällä kädet? Sori, mutta kyllä mä itse tuon näen enemmänkin itsensä suojaamisena kuin minään harkittuna poikkarin iskulla selkään. Eri asia olisi ollut jos Vatanen ei olisi syliin pakittanut ja tilanteen olsii voinut väistää, nyt sitä ei oikein voinut ja toinen näki ja suojautui.

Marchand on itselleni hyvin ristiriitainen pelaaja, tykkään tuommoisesta väriläiskästä ja taitavahan se on kuin mikä, huippupelaaja. En minä Marchandin koiruuksista kuitenkaan nauti mitenkään, mutta tätä en kyllä koiruutena näe.

No meillä on tässä tapauksessa näköjään aika iso näkemysero. Tuo poikittaisella mailalla itsensä suojelu nyt vaan ei mielestäni koskaan ole hyväksyttävää. Olisihan tuossa Marchand voinut vaikka yhdellä kädellä blokata Vatasen. Jotenkin se vaan näiden tiettyjen pelaajien kohdalla menee aina siihen, että selitykset ovat luokkaa "tuossa tilanteessa nyt ei vaan voinut muutakaan".

Seuraavaa "vahinkoa" odotellessa.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Mielenkiintoista nähdä miten tuo tähtistatus vaikuttaa Eichelin tuomioon. Pitäisi tulla useampia pelejä, mutta veikkaan että jää ihan 1-2 pelin luokkaan.

Jos vertaa McDavidin taklaukseen joku aika sitten, mistä tuli kaksi peliä, niin antaisin itse tuosta napsun enemmän. Ainakin mielellään kuulen, että miksi niin ei käy, jos se on tuomio.
 

habsniac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, TPS, Packers
Vaikka Eichel ei tee mitään välttääkseen päätä, ei kyllä Söderberg auta omaa asiaansa yhtään kurkottaessaan kiekkoon pää edellä, tietäessään varsin hyvin mistä Eichel tulee.

Edit: typo
 
Viimeksi muokattu:

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Erikoinen yö kun tähtipelaajat tekivät näitä temppuja. Eichelilta todella ruma ja tarkoituksella päähän. Selvinnee kuitenkin max 3:lla pelillä. Voracek taas haki tyhmää pommia kaveriin jota ei saa taklata ja sekin päähän. Voracekille tuleekin noutaja 23.3 primetime matsissa.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Voracek taas haki tyhmää pommia kaveriin jota ei saa taklata ja sekin päähän. Voracekille tuleekin noutaja 23.3 primetime matsissa.
Mulle taas ei oikein aukea, miten siitä saa päähänkohdistuneen taklauksen, jos käännät viime hetkellä selän vastustajan eteen. Jos nyt puhutaan tästä Voracek-Boychuk tilanteesta. Estäminenhän tuo on, mutta ulosajo täysin ylimitoitettu rangaistus. Boychuk tulee myös aikamoisella vauhdilla tilanteeseen ja olettaa, ettei Voracek puolusta itseään tuossa tilanteessa mitenkään.

Linkki YouTubeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös