Epäpuhtaat ja kyseenalaiset taklaukset Pohjois-Amerikan sarjoissa

  • 2 174 091
  • 9 663

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä näen tuon kyllä enemmänkin puhtaana avojään lonkkataklauksena. Toivottavasti puujalalla selviää seguin tuosta.
Osuma tulee Kulikovin kyljestä/olkapäästä Seguinin reiden puoliväliin. Ja Kulikovin asento oli muutenkin aivan liian alhaalla puhtaan avojään lonkkataklauksen suorittamiseksi. Ei varmasti ollut tarkoitus rikkoa, mutta aivan väärällä ajoituksella ja liian matalassa asennossa lähti hakemaan tuollaista ja paikkasi sitten menemällä vielä matalampaan asentoon.
 

Palsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, STL Blues, Jymy
Osuma tulee Kulikovin kyljestä/olkapäästä Seguinin reiden puoliväliin. Ja Kulikovin asento oli muutenkin aivan liian alhaalla puhtaan avojään lonkkataklauksen suorittamiseksi. Ei varmasti ollut tarkoitus rikkoa, mutta aivan väärällä ajoituksella ja liian matalassa asennossa lähti hakemaan tuollaista ja paikkasi sitten menemällä vielä matalampaan asentoon.

Nojaa... Matala oli asento, sen myönnän kyllä, mutta tuota ajoitusta en allekirjoita. Muutenkin tuntuu, että kun noista clippingistä/lonkkaniitistä ja ajoituksesta puhutaan, ei se koskaan saisi osua kohdalle.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Karma toimii jälleen kerran. Seguin ansaitsi tuon Sedin-kommenttiensa jälkeen.

Mitä Seguin on Sedineistä tai toisesta Sedinistä puhunut? Olisi kiva tietää kun mennyt itseltä täysin ohi tämä.

Taklaus näytti kyllä puhtaalta omaan silmään, ehkä tuo asento sitten oli vain Kulikovilla liian matalalla ja taklaus olisi sen takia rangaistava teko?
 

faro

Jäsen
Mitä Seguin on Sedineistä tai toisesta Sedinistä puhunut? Olisi kiva tietää kun mennyt itseltä täysin ohi tämä.
Bennin kanssa antoivat homohtavia viittauksia Sedineistä paikallisessa urheiluun painottuvassa radio-ohjelmassa. Benn pyysi jälkeenpäin anteeksi, Seguin yllättäen ei. Ylimielinen kaveri.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Sanoi radiossa homppeleita homppeleiksi.

Taklaus sen sijaan on aivan liian matala. Eihän kukaan täysjärkinen lähde avojäällä tuollaisessa asennossa hakemaan puhdasta avojäänlanaamista. Siinä on vastaanottavalla kaverilla alakroppa aika kovilla, kun noista vauhdeista tulee tuollaisia taklauksia.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Ei liity kylläkään taklaukseen millään tapaa, mutta ei Seguin kyllä ketään ole sanonut tai vihjannut homppeleiksi, vaan nimenomaan Benn. Transkripti löytyy tuolta. Tai jos "Seriously" ja "They look funny. They look weird." ovat homofobisia, niin morjesta vaan. Tyhmiä kommentteja kylläkin.

Mutta takaisin asiaan. Taklaus osuu tosiaan liian matalalle, mutta ei mikään tahallisen vahingoittamisyrityksen näköinen missään tapauksessa. Pari peliä varmaan tulee pelikieltoa, etenkin kun kohde loukkaantui.
 

faro

Jäsen
Korjaappa vaikka lausunnot kun olet kuunnellut tai edes lukenut haastattelun. Ylimielinen kaveri.
Mitä oikein selität?

Mä pohjaan tietoni suomalaiseen mediaan, ja sen mukaan molemmat syyllistyivät homohtaviin kommentteihin. Voihan tuon Seguin käyttämän sanan "oikeasti" käsittää silleen, että hän ikään kuin komppaa Benniä.

Olkoon miten vaan, niin Seguin on ylimielinen kaveri, jolle tuollaisen taklauksen suo.
 

Snagari

Jäsen
Mitä oikein selität?

Mä pohjaan tietoni suomalaiseen mediaan, ja sen mukaan molemmat syyllistyivät homohtaviin kommentteihin. Voihan tuon Seguin käyttämän sanan "oikeasti" käsittää silleen, että hän ikään kuin komppaa Benniä.

Olkoon miten vaan, niin Seguin on ylimielinen kaveri, jolle tuollaisen taklauksen suo.
Suomalaiseen laatumediaan kannattaakin luottaa.

Minkälainen on "homohtava" kommentti, sellainen jonka homo mahdollisesti sanoisi? Vai kuulostaako se homolta? Oletko homofoobikko?

Loukkaantumisen toivominen onkin todellinen class act, eipä paljoa naurettavampaa lausuntoa voi antaa.
 

faro

Jäsen
Minkälainen on "homohtava" kommentti, sellainen jonka homo mahdollisesti sanoisi? Vai kuulostaako se homolta? Oletko homofoobikko?
Ymmärrä vaan tahallasi väärin.
Loukkaantumisen toivominen onkin todellinen class act, eipä paljoa naurettavampaa lausuntoa voi antaa.
Kenelles minä olen loukkaantumista toivonut? Olisi kiva itsekin tietää, kun tällaisia syytöksiä latelet.
 

Snagari

Jäsen
Kenelles minä olen loukkaantumista toivonut? Olisi kiva itsekin tietää, kun tällaisia syytöksiä latelet.
"Suot" Tyler Seguiniin osuvan taklauksen, jonka myötä hän loukkaantuu. Eikö se ole loukkaantumisen toivomista, ainakin välillisesti? Kaikki tämä koska pelaaja on sinun mielestäsi ylimielinen, kommenttien myötä joita sinä et päivänselvästi ole ymmärtänyt.

Mutta yhtäkaikki, nyt menee niin pahasti offtopiciksi että jää minun osaltani tähän.
 

faro

Jäsen
"Suot" Tyler Seguiniin osuvan taklauksen, jonka myötä hän loukkaantuu. Eikö se ole loukkaantumisen toivomista, ainakin välillisesti?
Ei. Sattua saa, mutta en minä loukkaantumista yhdellekään jääkiekkoilijalle toivo.
Kaikki tämä koska pelaaja on sinun mielestäsi ylimielinen, kommenttien myötä joita sinä et päivänselvästi ole ymmärtänyt.
Miten niin? Mitä Seguin sitten tarkoitti tuolla "oikeasti" -kommentilla?

Kyllähän nuo muutkin Seguinin kommentit koskien Sedinejä osoittaa ylimielisyyttä, ja muutenkin miehen olemuksesta paistaa se, että taitaa olla kusi noussut hattuun.
 
Dailyfaceoff-sivustolta poimittua: "Seguin (knee) will miss 3-6 weeks. The original timetable the Stars put on Seguin was 2-4, but now it sounds like he could be out until mid-to-late March."
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Mutta yhtäkaikki, nyt menee niin pahasti offtopiciksi että jää minun osaltani tähän.

Menee OT, mutta tämä on kyllä ihan helvetin naurettava trendi foorumeilla, varsinkin täällä. Ensin väitellään ja sitten hommataan itselleen viimeinen sana heittämällä tekstiseinä ja siihen perään, että omalta osaltani jää tähän. Jos helvetti väittelyyn ryhtyy, niin vieköön sen sitten loppuun asti. Snagarin kanssa kyllä muuten samaa mieltä Seguinista, eikä muutenkaan mitään nimimerkkiä vastaan.
 

Snagari

Jäsen
Menee OT, mutta tämä on kyllä ihan helvetin naurettava trendi foorumeilla, varsinkin täällä. Ensin väitellään ja sitten hommataan itselleen viimeinen sana heittämällä tekstiseinä ja siihen perään, että omalta osaltani jää tähän. Jos helvetti väittelyyn ryhtyy, niin vieköön sen sitten loppuun asti. Snagarin kanssa kyllä muuten samaa mieltä Seguinista, eikä muutenkaan mitään nimimerkkiä vastaan.
Niin no kovat jätkäthän laittaa perään, että "jatketaan yksityisviestein jos jäi epäselvää". Uuuh. Voisihan tuota väittelyä jatkaa vaikka hamaan tappiin asti, mutta luultavasti kummankaan mielipide ei olisi siitä muuttunut mihinkään. Eikä ole niin sydämenasia mulle mitä mieltä nimimerkki @fero on Tyler Seguinista, että jaksaisin siitä hirveän monen viestin verran vääntää. Plus että väittely käytiin siihen kuulumattomassa ketjussa sai minut vetoamaan tähän, kieltämättä, alhaiseen temppuun. Lauantai-iltana voisi kai tehdä jotain muutakin. Mutta tiesin kyllä tekeväni rikkeen "koodistoa" vastaan, joten pahoittelut siitä. Ihan asiallinen huomautus veli @teude lta, omakin silmä näihin nappaa, varsinkin jos olen jomman kumman väittelijän "puolella".

Mutta nyt menee jo niin pahasti OT:ksi, että asia jää minun osaltani tähän. Jatketaan yv:llä jos jäi jotenkin epäselväksi.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Kulikoville neljä peliä taklauksesta Seguiniin. Video NHL:n sivuilla.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Kulikoville neljä peliä taklauksesta Seguiniin. Video NHL:n sivuilla.

Eikö Kulikovilla tosiaan ole historiaa? Miten muistin, että näin olisi ollut... Vai oliko hän jonkin pelikieltoon johtaneen taklauksen kohteena?
 

hitsaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Landeskog ajelee kiekotonta Josia todella mauttomasti. Tilanteesta pienet turpakäräjät: Gabriel Landeskog vs Shea Weber Feb 24, 2015 - YouTube
Landeskogin taklaus heti tuossa videon alussa. Weberiltä hienoa toimintaa, tietysti.

En näe itse tilanteessa mitään väärää. Josi syöttää kiekon ränniin jonka jälkeen Landeskog jyrää ylitse, mutta selvästi Josi koskee kiekkoon ja hänen täytyy olla myös syötön jälkeen valmiina taklaukseen.
 

habsniac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, TPS, Packers
Josi kaivelee kiekkoa jaloista ja jää jyrän alle. Enemmän vituttaa tuo puhtaiden taklauksien "rankaiseminen" kuten Weber tässä.
 

F#21

Jäsen
Josihan ehtii vähän kääntämään olkapäätä tuohon eteen. Tuossa olisi voinut käydä paljon huonommin jos hän ei tuota liikettä olisi tehnyt.

Mitään väärää ei mielestäni taklauksessa ole.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Laidan vieressä okei, ehkä vähän turhakin taklaus sinänsä, kiekko oli jo pelattu ylöspäin. Tuossa noi jos haluaa kaivamalla kaivaa. En mäkään mitään väärää tossa nää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös