Nyt seuraa keskustelun provosointia ja tulipalojen sammuttamista tulella, josta lie odotettavissa myös omia motiivejani kyseenalaistavaa kommentointia, koska suosikkijoukkueeni on Devils.
Hehheh mielestäni tuo koko tekstisi näyttää siltä, että pitää väkisillä saada foorumilla ITSE herättää keskustelua, vaikket välttämättä olisi oman tekstin kanssasi edes samaa mieltä.
Kuitenkaan Cormierin kyynärpäätaklaus ei ollut mitään ainutlaatuista paitsi dramaattisten seuraustensa suhteen. Tässäkin ketjussa on jo esiintynyt monia nimiä ja vastenmielisiä tekoja, joiden joukkoon Cormier nyt valitettavasti on liittynyt.
Aika naurettava väite. Jos kaveri on kokeillut kolme kertaa kuukauden sisään samanlaisella tavalla riistää kaverin päitä pelissä nimeltä jääkiekko, niin mielestäni se on järkyttävän dramaattista.
Muita törkeyksiä, joita tässä ketjussa on esiintynyt, ovat olleet lähes jokainen spontaaneja "skitsahtamisia", jotka ainakin itse pystyn sulattamaan paremmin kun tällaiset cormiermaiset harkitut teilaukset.
Jos Mikael Tam olisi selvinnyt "vain" parilla mustelmalla ja irronneilla etuhampailla, kuinka monta kommenttia se olisi kirvoittanut tänne tai jollekin muulle palstalle? Vaikka Cormierin rike olisi ollut sinänsä yhtä vakava kuin nytkin, mutta seuraukset Tamille vähäisemmät, kuinka moni tähän ja muihin ketjuihin kirjoittavista henkilöistä olisi valmis antamaan Cormierille kauden loppuun kestävän pelikiellon saati elinikäisen pannan, jota jokunen nimimerkki on väläytellyt?
Tottakai median kuohuminen vaikuttaa asioista keskusteluun. Välttämättä tällainen taklaus ei olisi juurikaan suuren yleisön tiedossa, mikäli tuo olisi jäänyt pelkäksi teloitusyritykseksi.
Henkilökohtaisesti voin myöntää, etten ollut tätä viimeisintä törkeyttä ennen nähnyt vielä tapauksia Rodin ja Hartikainen. Vaikka Tam olisi murtanutkin vain pari hammasta, mutta jos olisin nähnyt nämä kaikki kolme tapausta, olisin aivan takuulla vaatimassa Cormierille rangaistukseksi vuoden keskitysleiriä, jossa ei pysty hipaisemaankaan luistimiin ja mailaan.
Eräs tästä tapauksesta esiin noussut kysymys on: Pitäisikö kaukalossa tapahtuvista rikkeistä tulla myös siviilioikeudellisia seuraamuksia? Meistä sangen harva lienee pohjoisamerikkalaisen oikeuskäytännön asiantuntija, mutta ainahan ajatuksella voi leikkiä.
Itse olen sitä mieltä, että jos löytyy tarpeeksi näyttöjä teon tahallisuudelle, niin kyllä pitäisi. Esimerkiksi Cormierin taklauksissa on selkeät näytöt siitä, että miehellä on aikomus saada vastustaja (eli ihminen) tahallisesti sairaalakuntoon. Onko urheilukentällä ihmisen henki yhtä arvokas kun kentän ulkopuolellakin? Oikeuttaako urheilu urheilijan vaarantamaan toisen ihmisen hengen? Näihin varmaan osaa vastata jokainen.
will kirjoitti:
Yhdyn täysin samaan, että ei Comrier ole mailman pahin rotta, vaan nuori jannu jota kukaan ei laittanut ajoissa vastaamaan teoistaan.
Cormier on aikuinen ihminen. Noita tekoja ei voi puolustella vähäkään sillä, että jonkun TOISEN olisi pitänyt laittaa hänet kuriin. Oman kellon täytyy jossain vaiheessa soida.