Ei tässä mitään provoilla. Lähinnä pistää ihmetyttämään tämä lahtelaisnainen kaksinaismoralismi. Silloin kun omaan sattuu, niin lähtee mopo käsistä valmentajaa myöden. Kun oma kuitenkin sortuu, niin painetaan villasella ja hyssytellään.
Kun täälläkin lukee viestejä, en ole kenenkään nähnyt sanovan että Björnisen taklaus olisi ollut puhdas? Noita vaan tulee pelissä ja yllättävän usein vastaanottajana on nuori pelaaja, joka kääntää selkänsä. Aikoinaan ensimmäiset jotka näin teki oli Tepsin vanha nelosketju [liigan paras nelosketju siihen aikaan], eli Rautee - Kiviharju - Tuokko, ne käänsi aina selän kulmassa, vaikka itse pelasi taitavasti rottamaista peliä. Sittemmin kun taklaukset on vähentyneet, etenkin nuorilla on vaikea tajuta milloin oikeasti voi sattua pahasti. Mutta täysin tuomitava Björnisen taklaus oli, lisärangaistuksiin mielestäni ei aihetta.
Wirtasen taklauksesta oon samaa mieltä, näitä vaan käy pelissä ja Wirtanen tosiaan yritti vain ajaa kovaa, mutta sattui osumaan jalkaan. Ulosajo ihan ok, ehkä liiallinen tuomio jopa, eikä mun mielestä olisi aihetta jatkotoimiin.
Pitää osata seurata peliä pelinä, objektiivisesti. Tuntuu että yllättävän moni sen ainakin meillä Pelicans-osastolla osaa, olen jopa yllättynyt siitä. Pelin aikana sinne ihmiset kommentoivat mitä sattuu tunnekuohuissaan, mutta pelin jälkeen ihan toista.