En välttämättä
Jäsen
Lincoln Steel kirjoitti:Tuo treidihän meni niin, että Florida antoi siis tuon ensimmäisen varausvuoron sekä 3. kierroksen varausvuoronsa (73.) Penguinsin luopuessa kolmannesta varausvuorosta sekä 2. kierroksen varausvuorostaan (55.).
Noilla vuoroilla Florida varasi Nathan Hortonin (3.) ja Stefan Meyerin (55.).
Penguins varasi siis M-A Fleuryn (1.) sekä Daniel Carcillon (73.). Näistä ei kyllä kukaan ole vielä esittänyt mitään ihmeitä.
Florida olisi siis voinut varata kolmannella vuorolla esim. Zherdevin.
Tietysti pitää muistaa Fleuryn olevan maalivahti, joka automaattisesti tarkoittaa, sitä, että uran parhaat pelivuodet ovat joskus 25-35 vuotiaina. Siis pitkällä edessäpäin. Hyökkääjillä paikan vakiinnuttaminen on helpompaa, ja monesti liigassa voidaan iskeä ihan huipulla lähes heti, kuten esim. Nash ja Kovalchuk ovat osoittaneet. Harva maalivahti pystyy heti draftin jälkeen pelaamaan ykkösvahtina NHL:ssä. Itse en osaa nimetä ketään. Fleury taisi olla ykkösvahti Penguinsissa, mutta hänkään ei pelannut koko kautta, vaan lähti välissä farmiin/junioreihin, mun käsittääkseni jonkun sopimushomman takia.
Tällä nyt haen sitä, ettei Fleurylta mun mielestä ole edes voinut odottaa ihmetekoja toistaiseksi. Sen sijaan oletan hänen olevan nopeastikin "Pittsburghin Brodeur", eli kaveri joka pelaa ainakin 2000-luvun loppuun Penguinsin ykkösvahtina, ja ihan NHL:n terävimmässä kärjessä.
Ja yleisesti tämä tarkoittaa, että jos maalivahti varataan koko draftin ykkösenä, hänen ei ole edes tarkoitus pelata heti 70 peliä NHL:Ssä, vaan sellaisen 2-3 vuoden sisällä vasta. Jonkun Sidney Crosbyn sen sijaan on tehtävä niitä tehoja välittömästi. Jos Crosby pelaa esim. 20 peliä NHL:ssä ja loput farmissa, se on jo katastrofi. Sama Ovechkinilla.