Entry Draft 2005

• 53 749
  • 348
Lincoln Steel kirjoitti:
Tuo treidihän meni niin, että Florida antoi siis tuon ensimmäisen varausvuoron sekä 3. kierroksen varausvuoronsa (73.) Penguinsin luopuessa kolmannesta varausvuorosta sekä 2. kierroksen varausvuorostaan (55.).

Noilla vuoroilla Florida varasi Nathan Hortonin (3.) ja Stefan Meyerin (55.).
Penguins varasi siis M-A Fleuryn (1.) sekä Daniel Carcillon (73.). Näistä ei kyllä kukaan ole vielä esittänyt mitään ihmeitä.

Florida olisi siis voinut varata kolmannella vuorolla esim. Zherdevin.

Tietysti pitää muistaa Fleuryn olevan maalivahti, joka automaattisesti tarkoittaa, sitä, että uran parhaat pelivuodet ovat joskus 25-35 vuotiaina. Siis pitkällä edessäpäin. Hyökkääjillä paikan vakiinnuttaminen on helpompaa, ja monesti liigassa voidaan iskeä ihan huipulla lähes heti, kuten esim. Nash ja Kovalchuk ovat osoittaneet. Harva maalivahti pystyy heti draftin jälkeen pelaamaan ykkösvahtina NHL:ssä. Itse en osaa nimetä ketään. Fleury taisi olla ykkösvahti Penguinsissa, mutta hänkään ei pelannut koko kautta, vaan lähti välissä farmiin/junioreihin, mun käsittääkseni jonkun sopimushomman takia.

Tällä nyt haen sitä, ettei Fleurylta mun mielestä ole edes voinut odottaa ihmetekoja toistaiseksi. Sen sijaan oletan hänen olevan nopeastikin "Pittsburghin Brodeur", eli kaveri joka pelaa ainakin 2000-luvun loppuun Penguinsin ykkösvahtina, ja ihan NHL:n terävimmässä kärjessä.

Ja yleisesti tämä tarkoittaa, että jos maalivahti varataan koko draftin ykkösenä, hänen ei ole edes tarkoitus pelata heti 70 peliä NHL:Ssä, vaan sellaisen 2-3 vuoden sisällä vasta. Jonkun Sidney Crosbyn sen sijaan on tehtävä niitä tehoja välittömästi. Jos Crosby pelaa esim. 20 peliä NHL:ssä ja loput farmissa, se on jo katastrofi. Sama Ovechkinilla.

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Onko kellään nyt vielä tarkkaa tietoa siitä, että onko esim. 2004 varatun eurooppalaisen pelaajan tehtävä NHL-sopimus 2 vuoden sisään, tai muuten hänestä tulee uudelleen draftikelpoinen? (tai yli 22 vuotias ollessaan vapaa agentti)

Onko vanhan tai uuden CBA:n aikana varatuilla mitään eroa tässä asiassa?

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Toivon että ensimmäinen vuoro ei päädy ainakaan Detroitille, Avseille tai Rangersiin(tämä viimeinen olisikin sen luokan oksetus että laatta lähtisi varmaan kun kuulisin asian). Muuten oikeastaan ihan sama(jos ei Penssit sitä saa).

Ronning

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks, Cliff Ronning
Mitä meinaat "miinaan"? Mä ainakin vastasin ihan sarkastisesti tuon.

Halusin vain ilmaista että pidin viestiäsi ja varsinkin muiden vastauksista siihen.

Sen sijaan oletan hänen olevan nopeastikin "Pittsburghin Brodeur", eli kaveri joka pelaa ainakin 2000-luvun loppuun Penguinsin ykkösvahtina, ja ihan NHL:n terävimmässä kärjessä.

Ja vaikka tiedän mitä tarkoitat, niin silti... Kahvit nenästä-ilmiö oli valmis. =)

Lincoln Steel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Kärpät
En välttämättä kirjoitti:
Tällä nyt haen sitä, ettei Fleurylta mun mielestä ole edes voinut odottaa ihmetekoja toistaiseksi. Sen sijaan oletan hänen olevan nopeastikin "Pittsburghin Brodeur", eli kaveri joka pelaa ainakin 2000-luvun loppuun Penguinsin ykkösvahtina, ja ihan NHL:n terävimmässä kärjessä.

Tämähän menee nyt aika pahasti ketjun aiheesta sivuun, mutta on pakko hivenen tarkentaa ajatuksiani. En todellakaan ole itsekään odottanut Fleuryn vielä olevan NHL:n terävimmässä kärjessä, mutta kun kaveri ei ollut kovin vakuuttava AHL:ssa menneellä kaudella niin hieman pelkoa hiipii puseroon, että niinköhän Pensin varaamien maalivahtien floppailu jatkuu. Playoffeissa Baby Pensin kantava voima oli Chiodo kun Fleurysta ei ollut silloin mihinkään. Tietysti tällaiset pelot on aika hätiköityjä johtopäätöksiä ja totta on mitä sanoit, ettei Fleury ole vielä lähelläkään maalivahdin huippuvuosia.

Ja eikun lottoa odottamaan...

Ferris kirjoitti:
Eklund pitää omaa varausvuoroarvontaa sivuillaan tällä hetkellä. Tähän astiset tulokset:

#23- Vancouver Canucks
#24- Anaheim Mighty Ducks
#25- Montreal Canadiens
#26- New York Rangers
#27- Phoenix Coyotes
#28- Minnesota Wild
#29- Dallas Stars
#30- Pittsburgh Penguins

Mies on joka joukkueen kohdalle kirjaillut myös kyseisen joukkueen buyout- sekä ufa-huhuja. Ihan mielenkiintoista luettavaa.

"Lotterya" voi seurata täällä:

http://www.hockeyrumors.blogspot.com/

Mua ei kyl haittais suoraan sanottuna yhtään, vaikka oikeakin arvonta päättyisi kuten Eklundin arvonta.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Rocco kirjoitti:
Sakic ja Forsberg pelasivat viime NHL-kaudella sulassa sovussa ykkös- ja kakkoskenttien senttereinä. EDIT: Ja Tanguay on alunperin myös sentteri, siirretty laitaan NHL:ssä.

Ai niin, noista senttereistä osa siirtyi laitaan että saisi peliaikaa isommassa roolissa. Roenick, Turgeon ja Barnes ainakin.
Pohjois-amerikassa on tapana että parhaat hyökkääjät laitetaan junnuina sentteireiksi. NHL:ssä sitten osa joutuu takaisin laitaan. Toisaalta sentterit tärkeimmällä paikalla saavat eniten kiekkoa ja kehittyvät parhaiten, mutta samalla he myös näin auttavat joukkueettaan eniten. Uskoisin että NHL:ssä pelaavista hyökkääjistä yli puolet ovat junnuina pelanneet senttereinä. Jo onhan hyökkäävissä puolustajissakin tuollaisia tapauksia.

Ferris

Jäsen
En välttämättä kirjoitti:
Mua ei kyl haittais suoraan sanottuna yhtään, vaikka oikeakin arvonta päättyisi kuten Eklundin arvonta.

#5 Tampa Bay Lightning
#4-Toronto Maple Leafs
#3-Atlanta Thrashers
#2-Philadelphia Flyers
#1-Colorado Avalanche

No juu ei varmaan haittais kyllä... :) Sinällään mullekin kelpais toi järjestys, koska Caps oli kuitenkin niinkin ylhäällä kuin #7.

Itse en toivo Crosbyä kellekään noista "top5 joukkueista". Lisäksi jos Rangersiin tai Detroitiin kaveri päätyis, ni kyllä ottais päähän. Ihan liigan tasaisuuden puolene toivon, että kaveri arvottaisiin johonkin "keskikastin pikkujoukkueeseen".

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Ferris kirjoitti:
Itse en toivo Crosbyä kellekään noista "top5 joukkueista". Lisäksi jos Rangersiin tai Detroitiin kaveri päätyis, ni kyllä ottais päähän. Ihan liigan tasaisuuden puolene toivon, että kaveri arvottaisiin johonkin "keskikastin pikkujoukkueeseen".

Jos liigan tavoitteena on -- kuten vaikuttaa -- pitää itsensä kaukana muista major liigoista ja palvoa keskinkertaisuutta niin Crosby päätyy Carolinaan tai Floridaan tai jonnekin muuhun sellaiseen paikkaan missä ketään ei kiinnosta ja missä kaverin näkyvyys ja mahdollisuudet luoda itselleen nimeä olisivat mahdollisimman pienet.

That said, olen vakuuttunut että tänään luetaan viimeisenä nimi Toronto Maple Leafs.

Ferris

Jäsen
JLand kirjoitti:
Jos liigan tavoitteena on -- kuten vaikuttaa -- pitää itsensä kaukana muista major liigoista ja palvoa keskinkertaisuutta niin Crosby päätyy Carolinaan tai Floridaan tai jonnekin muuhun sellaiseen paikkaan missä ketään ei kiinnosta ja missä kaverin näkyvyys ja mahdollisuudet luoda itselleen nimeä olisivat mahdollisimman pienet.

That said, olen vakuuttunut että tänään luetaan viimeisenä nimi Toronto Maple Leafs.

Kuhan puhut, hyvin tiedät että Rags sieltä viimeisenä kajahtaa. ;-)

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
JLand kirjoitti:

Ei lueta, sellaista onnea ei Leafsilla ole. Tavalla tai toisella Crosby päätyy New York Rangersiin.

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Niin, onkos tämä arvontatilaisuus rakennettu oikein megajännittävään formaattiin, eli ensin arvotaan viimesenä varaava ja kaikki huipentuu sitten viimeisenä pallona jäävään ykkösvaraukseen saajaan?

Itsehän olen edelleen tyytyväinen, jos Wings pääsee varamaan TOP20 sakissa. Crosbyn osoite saisi olla Kanadassa tai muuten kiekkoperinteisella alueella.

Kumma kutina on muuten ollut jo monta päivää Cosbyn menemisestä Buffaloon. En tiedä miksi, mutta pakkoa sanoa se nyt etukäteen, ettei sitten jälkikäteen sen toteutuessa tarvi tulla sanomaan että se "tiedettiin" jo etukäteen. ;)

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Henkka kirjoitti:
Kumma kutina on muuten ollut jo monta päivää Cosbyn menemisestä Buffaloon. En tiedä miksi, mutta pakkoa sanoa se nyt etukäteen, ettei sitten jälkikäteen sen toteutuessa tarvi tulla sanomaan että se "tiedettiin" jo etukäteen. ;)

Samoin. Buffalolla kun on perinteisesti ärsyttävän hyvä tuuri näissä arvonnoissa. Ja jollakin Kanadalaisella joukkueella puolestaan äärimmäisen huono tuuri.

Ferris

Jäsen
Henkka kirjoitti:
Niin, onkos tämä arvontatilaisuus rakennettu oikein megajännittävään formaattiin, eli ensin arvotaan viimesenä varaava ja kaikki huipentuu sitten viimeisenä pallona jäävään ykkösvaraukseen saajaan?

Eiköhän järjestys arvota ihan "oikeessa" järjestyksessä, mutta julkaisu tapahtuu sitten median edessä niin, että Crosbyn saaja kerrotaan viimeiseksi.

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
30. Lightning
29. Panthers
28. Stars
27. Avs
26. Flames
25. Oilers
24. Blues
23. Devils
22. Bruins
21. Leafs
20. Flyers
19. Wings
18. Predators
17. Coyotes
16. Rangers
15. Isles
14. Caps
13. Sabres
12. Sharks
11. Kings
10. Canucks
9. Sens
8. Thrashers
7. Blackhawks
6. Blue Jackets
5. Habs
4. Wild
3. Hurricanes
2. Ducks
1. Pens

Viimeksi muokattu:

Nshr

Jäsen
Herke kirjoitti:
Näkyykö tämä arvonta jostain? minulle tuli ton lehdistö tilaisuuden jälkeen NHL logo tohon...:(

Sama taalla. Ei toimi tsn, eika nhl. Paatti sivustot antaa rukkaset sitten siina jannittavimassa vaiheessa.
Kiitos JLandille realiaikaisesta palvelusta.

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Herke kirjoitti:
Näkyykö tämä arvonta jostain? minulle tuli ton lehdistö tilaisuuden jälkeen NHL logo tohon...:(

Mulla auttoi kun klikkasin uudestaan sitä linkkiä nhl.com:ssa.

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Kyllä Tampereella näkyy, toi logo on mainoskatojen aikana päällä. Vai johtuukohan se siitä, että olen odottanut jo kolme tuntia Media player ladattuna...

20. Philadelphia
19. Detroit
18. Nashville
17. Phoenix
16. NY Rangers
15. NY Islanders
14. Washington
13. Buffalo
12. San Jose
11. Los Angeles

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Kolme kanadalaisseuraa jäljellä, plus mm. Pittsburgh, Atlanta ja Columbus.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy