Entry Draft 2005

• 53 752
  • 348

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Siis pitääkö oikein tehdä sopimus vai riittääkö se kun tarjoaa tietyt ehdot (varausnumerosta ym. riippuvat) täyttävää sopimusta?

Eli jos pelaaja A ei tule varatuksi siihen joukkueeseen mihin haluaa, riittääkö itkuraivari ja kahden vuoden mökötys siihen, että saa uuden mahdollisuuden, ilman että seuralla on mitään tehtävissä?

Jos näin on, niin lasketaanko tuo kaksi vuotta draft-päivästä? Eli tullaanko jatkossa näkemään huikeita määriä pelaajaoikeuskauppoja, kun pelaajat alkavat sanomaan missä joukkueessa suostuvat pelaamaan ja seurat sitten koittavat heitä niihin joukkueisiin saada kaupattua, jotta ei jää itselle luu käteen.

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Ferris kirjoitti:
En muista onko tästä ollut jo mainintaa, mutta uuden cba:n myötä ilmeisesti draftin kautta hankittujen europelaajien "omistusoikeus" lyhenee kahteen vuoteen.

Jos seura varaa esim. jonkun suomalaisen, niin hänen kanssaan tulee tehdä kahden vuoden sisään sopimus tai seura menettää pelaajaoikeudet. Varata saa pelaajia, jotka ovat alle 22v. Alaraja joko 18 tai 19v. Kun europelaaja täyttää 22 vuotta eikä häntä ole varattu -> hänestä tulee vapaa agentti eli saapi itse valita seuransa.

Lähteenä: http://www.hockeycentralen.se/index...ll&id=1121908504&archive=&start_from=&ucat=4&

Varaan oikeuden käännöskukkasiin. :D

In English: http://www.thestar.com/NASApp/cs/Co...7&call_pageid=1044442959412&col=1044442957278

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Toivottavasti tuossa draftivuoro-arvonnassa Detroit pääsisi pitkästä aikaa varaamaan ykköskierroksella 20 ensimmäisen joukossa. Sitä ei nimittäin ole tapahtunut 1991 draftin jälkeen (Martin Lapointe vuorolla 10.).

Ronning

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks, Cliff Ronning
En välttämättä kirjoitti:
No ei varmasti suostuisi. Mieti nyt jotain Ron Francisia tai Joe Sakicia tai Dale Hawerchukia tai Mark Messieriä tai Sergei Fedorovia kakkossentterinä. Aivan naurettava ajatus.

Miksi minulle tuli kumma olo että tänään pari jannua on ajanut ns. "miinaan". Hyvä hyvä. Mukavaa nähdä näitä muuallakin kuin HPK:n otteluketjuissa =).

...ettet vain olisi Turengista?

Valabik

Jäsen
Ja onhan se muuan Jatkoaika.com:kin ollut pienellä viiveellä täysin ajan tasalla pelaajaprofiilein sun muin höystettynä ainakin viime vuonna.

Lincoln Steel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Kärpät
Ilves#5 kirjoitti:
jaa-a, luulis ainakin.

NHL.com lupaa näyttää live streamingiä tuosta draft lotterystä. Että semmosta aattelin tässä nyt vaan selvennykseksi kertoa. Ettei tarvi enää arvuutella.

Ronning kirjoitti:
Miksi minulle tuli kumma olo että tänään pari jannua on ajanut ns. "miinaan". Hyvä hyvä. Mukavaa nähdä näitä muuallakin kuin HPK:n otteluketjuissa =).

...ettet vain olisi Turengista?

En ole Turengista. Mitä meinaat "miinaan"? Mä ainakin vastasin ihan sarkastisesti tuon.

Sakic on pelannut tunnetusti Peter Forsbergin kakkossentterinä Coloradossa jo vuosia. Voittivat pari Stanley Cupia.
Francis on pelannut Mario Lemieuxin kakkosena Pittsburghissa 90-luvun alussa, voittivat pari Stanley Cupia.
Messier on ollut Wayne Gretzkyn kakkosena 80-luvun Edmontonissa. Voittivat neljä Stanley Cupia.
Hawerchuk oli Pat LaFontainen kakkonen 90-luvun alussa Buffalossa.
Fedorov oli Yzermanin kakkosena Detroit koko 90-luvun ja 2000-luvun alun, voittivat kolme Stanley Cupia.

Kysymys kuuluu; Onko Yevgeni Malkin tosiaan niin itsepäinen ja omahyväinen, ettei voisi pelata Sidney Crosbyn kakkosena Pittsburghissa? Voittavassa joukkueessa kova sentterikaksikko on yhtä suuri välttämättömyys kuin huipputason hyökkäävä puolustaja tai huippumaalivahti. On näistä varmasti poikkeuksiakin, mutta pääsääntöisesti nämä kolme tekijää löytyy kaikista Stanley Cupin voittaneista joukkueista.

Itse muuten haluaisin mieluummin nähdä suorana sen varausjärjestysarvonnan, kuin mitä itse varaustilaisuuden. Olisi hienoa katsoa "pudotuspelinä" hommaa tyyliin "Jaa, Detroit #30, Vancouver #29, ... , Pittsburgh #2, Colorado #1"...

Viimeksi muokattu:

pp33

Jäsen
Itse muuten haluaisin mieluummin nähdä suorana sen varausjärjestysarvonnan, kuin mitä itse varaustilaisuuden. Olisi hienoa katsoa "pudotuspelinä" hommaa tyyliin "Jaa, Detroit #30, Vancouver #29, ... , Pittsburgh #2, Colorado #1"...

Moni muukin varmasti haluaisi nähdä sen suorana. Yllättäen se kuitenkin suoritetaan suljettujen ovien takana.

Mistä muuten tulikin mieleen: kuka mahtaa olla se kanadalaisen kiekkoilun seuraava lipunkantaja sitten kun Crosby on tuomittu Rangersiin?

Lincoln Steel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Kärpät
pp33 kirjoitti:
Moni muukin varmasti haluaisi nähdä sen suorana. Yllättäen se kuitenkin suoritetaan suljettujen ovien takana.

"NHL.com will provide live streaming video of the 2005 NHL Entry Draft lottery live this Friday beginning at 4 p.m. ET. Check back for further details."

Tämä teksti on siis NHL.com sivustolta. Usokaa nyt.

pp33 kirjoitti:

Mistä muuten tulikin mieleen: kuka mahtaa olla se kanadalaisen kiekkoilun seuraava lipunkantaja sitten kun Crosby on tuomittu Rangersiin?

Ööö... John Tavares?

On se suljettujen ovien takana.Tosin siellä on kyllä media paikalla.

Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Ilves#5 kirjoitti:
Voisko joku kertoo monelta Suomen aikaa arvonta alkaa?

Perjantaina klo. 23.

Ferris

Jäsen
Mää olen ymmärtänyt, että itse arvonta tapahtuu kyllä suljettujen ovien takana poissa median silmistä. Sen sijaan tulos julkaistaan suorassa lähetyksessä ja se luetaan päinvastaisessa järjestyksessä eli ensin kerrotaan 30. varaava joukkue ja viimeisenä Crosbyn saaja.

Totuudeksi en tätä mene vannomaan, mutta tällainen mielikuva mulle on tilaisuudesta jäänyt.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ferris kirjoitti:
Mää olen ymmärtänyt, että itse arvonta tapahtuu kyllä suljettujen ovien takana poissa median silmistä. Sen sijaan tulos julkaistaan suorassa lähetyksessä ja se luetaan päinvastaisessa järjestyksessä eli ensin kerrotaan 30. varaava joukkue ja viimeisenä Crosbyn saaja.

Totuudeksi en tätä mene vannomaan, mutta tällainen mielikuva mulle on tilaisuudesta jäänyt.
Näinhän se taitaa olla. Ensin pidetään tiedotustilaisuus jossa kerrotaan lähinnä NHL:n puolelta sopimuksen ratifioiminen. Tämän jälkeen suoritetaan arvonta jonka tulokset kerrotaan suorassa lähetyksessä.

Näin olen ymmärtänyt.

Ferris kirjoitti:

Nimenomaan näin. Syyt ovat tekniset, eli oikeasti #1 päätetään ensin, ja #30 viimeisenä. Gary Bettman kertoi, että se olisi tylsä lähetys näyttää 20 sekuntia jännitystä, ja loput vähän mitä on.

Miksei muuten draft-tilaisuuttakin järjestetä "väärinpäin" siis päätettäisiin suljettujen ovien takana ensin kuka varaa kenet, ja sitten medialle ja pelaajille näytettäisiin päinvastaisessa järjestyksessä? Aika villi idea, mitä?

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Nimenomaan näin. Syyt ovat tekniset, eli oikeasti #1 päätetään ensin, ja #30 viimeisenä. Gary Bettman kertoi, että se olisi tylsä lähetys näyttää 20 sekuntia jännitystä, ja loput vähän mitä on.

Miksei muuten draft-tilaisuuttakin järjestetä "väärinpäin" siis päätettäisiin suljettujen ovien takana ensin kuka varaa kenet, ja sitten medialle ja pelaajille näytettäisiin päinvastaisessa järjestyksessä? Aika villi idea, mitä?

Niinhän esim. NBA on tenhyt draftinsä.

ipaz

Jäsen
Gary Bettman sanoi tuolla NHL.comissa olevalla videopätkällä NHLPA:n tiedetustilaisuudessa, että itse draft pidetään suljettujen ovien takana. Draftin tulosten julkaiseminen sitten tuleekin suorana lähetyksenä ja alkaa päin vastaisessa järjestyksessä kuten mm. Ferris jo ehti kertomaan. Olisi kyllä ihan hienoa itse saada seurata tuota live-lähetystä.

Vaikka Pittsburgilla, Columbuksella, NYRilla ja Buffalolla onkin paras mahdollisuus saada Crosby, niin miettikääpä sitä jos esim. Coloradolla tai New Jerseyllä käykin iso säkä. Voi vaikuttaa epäreilulta, mutta ei lainkaan mahdodonta.

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Onko missään ollut vielä tietoa, miten draft tullaan järjestämään tulevina vuosina sen suhteen, kuka varaa ensimmäisenä? Mennäänkö samalla systeemillä kuin ennen työsulkuakin, tämän vuoden ollessa poikkeusvuosi vai tullaanko jatkossakin painottamaan useamman vuoden menestystä, tai paremminkin menestymättömyyttä ja antamaan kaikille saumat ykkösvaraukseen?

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Ghost kirjoitti:
Onko missään ollut vielä tietoa, miten draft tullaan järjestämään tulevina vuosina sen suhteen, kuka varaa ensimmäisenä? Mennäänkö samalla systeemillä kuin ennen työsulkuakin, tämän vuoden ollessa poikkeusvuosi vai tullaanko jatkossakin painottamaan useamman vuoden menestystä, tai paremminkin menestymättömyyttä ja antamaan kaikille saumat ykkösvaraukseen?

Tämän vuoden arvonta on erikois tapaus ja tulevina vuosina tullaan palaamaan entiseen systeemiin.

ipaz kirjoitti:
Gary Bettman sanoi tuolla NHL.comissa olevalla videopätkällä NHLPA:n tiedetustilaisuudessa, että itse draft pidetään suljettujen ovien takana. Draftin tulosten julkaiseminen sitten tuleekin suorana lähetyksenä ja alkaa päin vastaisessa järjestyksessä kuten mm. Ferris jo ehti kertomaan. Olisi kyllä ihan hienoa itse saada seurata tuota live-lähetystä.

Vaikka Pittsburgilla, Columbuksella, NYRilla ja Buffalolla onkin paras mahdollisuus saada Crosby, niin miettikääpä sitä jos esim. Coloradolla tai New Jerseyllä käykin iso säkä. Voi vaikuttaa epäreilulta, mutta ei lainkaan mahdodonta.

Heitän ilmoille tämmösen ehkä provoksikin laskettavan. Varmaan voittaa taas Florida ja kauppaa sen taas pois ties mitä vastaan =) No joo, ainakin Bouwmeester on hyvä pelaaja, mutta ketä Pittsburghista tuli tilalle 2003? Tosin Floridan maalivahtikaksikkona Luongo-Fleury ei kuullostaisi "terveeltä", eli ihan hyviä kauppoja oikeastaan olleet kuitenkin. Se, olisiko Florida varannut Fleuryn vai esim. Stalin tai Zherdevin, on jo ihan toinen juttu.

Lincoln Steel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Kärpät
Heitän ilmoille tämmösen ehkä provoksikin laskettavan. Varmaan voittaa taas Florida ja kauppaa sen taas pois ties mitä vastaan =) No joo, ainakin Bouwmeester on hyvä pelaaja, mutta ketä Pittsburghista tuli tilalle 2003? Tosin Floridan maalivahtikaksikkona Luongo-Fleury ei kuullostaisi "terveeltä", eli ihan hyviä kauppoja oikeastaan olleet kuitenkin. Se, olisiko Florida varannut Fleuryn vai esim. Stalin tai Zherdevin, on jo ihan toinen juttu.

Tuo treidihän meni niin, että Florida antoi siis tuon ensimmäisen varausvuoron sekä 3. kierroksen varausvuoronsa (73.) Penguinsin luopuessa kolmannesta varausvuorosta sekä 2. kierroksen varausvuorostaan (55.).

Noilla vuoroilla Florida varasi Nathan Hortonin (3.) ja Stefan Meyerin (55.).
Penguins varasi siis M-A Fleuryn (1.) sekä Daniel Carcillon (73.). Näistä ei kyllä kukaan ole vielä esittänyt mitään ihmeitä.

Florida olisi siis voinut varata kolmannella vuorolla esim. Zherdevin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy