Entiset HIFK-pelaajat muualla

  • 2 443 613
  • 8 456

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh, olen varmaan välinpitämätön ja muutenkin aivan epäkelpo-ihminen, eikä kaikkea tarvitsisi ääneen aina sanoa, mutta sanotaan nyt kuitenkin että itse en saa kyllä mitään irti jostain Floridan voitosta, vaikka puolet siellä olis suomalaisia ja osa IFK-perheestä kuten nyt oli. Aikalailla IFK tai ei mitään on se kiinnostus kiekossa noin niinkun tunteiden vuoristoradassa. Noh, tuleepahan se vaikein voitettava pokaali nähtyä livenä Nordiksella. Tuli vaan mieleen, ja pahoittelut mielensäpahoittelijoille :)

Ihan pätevää settiä ja vastaa kyllä omiakin fiiliksiä. Ei voisi vähempää kiinnostaa joku SC pokaali Nordiksella. Hienoa Antonille saavuttaa SC, mutta ei se IFK:n asemaa paranna yhtään. Yhtä sekaisin ollaan silti. Itse käännyin Edmontin puolelle, kun tämä kollektiivinen pakonomainen suomalaispelaajien kannustaminen alkoi ärsyttämään. Lisäksi Panthersin venäläiset ärsyttävät. Paljon hauskempaa olisi ollut lukea kaikkien aikojen sulamisesta.
 
Viimeksi muokattu:

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
NHL:n ensi talvena järjestämän neljän maan turnauksen ensimmäiset kuusi pelaajaa/joukkue nimettiin jo nyt ja Miro on luonnollisesti mukana Suomen kuusikossa.

 
Viimeksi muokattu:

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Janne Laakkonen kertaa pitkää uraansa IS:lle, Doug-setä mainittu:

Stadin kirkkaissa valoissa Laakkonen pelasi 2005–2008. Karski kanadalainen, Doug Shedden, osasi johtaa.

– Hän pisti aina lauantain kotipelin jälkeen meidät kaljalle. Maalivahti Jan Lundell pyysi, että voiko hän mennä kotiin, kun hänellä on pieniä lapsia. Shedden sanoi, että kaksi olutta menet juomaan ja sitten menet kotiin. Kaikkien piti mennä se kaksi juomaan. Se hitsasi joukkuetta yhteen.

Voi olla että joutunut muuttamaan urheilijan pelikirjaa vuosien saatossa. Nykypäinä ei varmaan ensimmäisenä valmentaja ole kaikkia pakottamassa kaljalle matsin jälkeen. Sheddenistä hyviä muistoja. Harvemmin jos koskaan on tuosta jokeri ajastaan mitään tarinoinut ja lämpimästi puhuu ajastaan suomessa ja varsinkin Helsingin IFK:ssa
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan pätevää settiä ja vastaa kyllä omiakin fiiliksiä. Ei voisi vähempää kiinnostaa joku SC pokaali Nordiksella. Hienoa Antonille saavuttaa SC, mutta ei se IFK:n asemaa paranna yhtään. Yhtä sekaisin ollaan silti. Itse käännyin Edmontin puolelle, kun tämä kollektiivinen pakonomainen suomalaispelaajien kannustaminen alkoi ärsyttämään. Lisäksi Panthersin venäläiset ärsyttävät. Paljon hauskempaa olisi ollut lukea kaikkien aikojen sulamisesta.

Olin kyllä itse Floridan puolella näissä finaaleissa varsinkin Lundellin takia, mutta myös siksi, että omat sympatiat ovat olleet jo pitkään joukkueen puolella, kun jengi on kuitenkin jo tehnyt pitkään hyvää työtä ja ollut kahdesti aikaisemmin finaaleissa molemmilla kerroilla niitä häviämässä.

Enemmän taas harmittaa just se, kun sen Jääskän piti päätyä kaikista joukkueista just sinne Carolinaan, joka ei ole koskaan oikein kuulunut omiin suosikkeihin. Muutenkin on ärsyttänyt hieman just se, kun tuntuu että Suomessa aika monet kannustavat ja varsinkin media hypettää tota Carolinaa aina näiden suomalaispelaajien takia.

Mutta antaa jokaisen kannustaa tai olla kannustamatta mitä joukkuetta itse haluaa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

Ballo

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, HIFK
Julius Miettinen varattiin Seattleen kakkoskierroksella.

Tässäkin voisi olla ainakin jonkunlainen ratkaisu HIFK:n sentteripulaan. Oletettavasti tälläinen kelpo kolmossenteri voisi olla ja kauden edetessä jopa kakkos. Tuskin vain haluaa pelata Villen kaltaisen koutsin alaisuudessa. Joutuisi painimaan jonkun Åstenin kanssa pelipaikasta kuitenkin lopulta häviten senkin, koska on liian nuori eikä olisi niin hyvä kulmapaineissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Julius Miettinen varattiin Seattleen kakkoskierroksella.


En pystynyt olla kirjoittamatta, ja kirjoitan nyt sitten vaikka tähän ketjuun.

Ihmettelin jo jossain toisessa ketjussa pari kuukautta sitten U18 MM-kotikisojen pelaajavalintoja, kun päävalmentaja Marko Kauppinen jätti valitsematta Julius Miettisen kisoihin. Sen sijaan kisoihin valittiin mm. Anton Kettunen, josta en ollut aiemmin itsekään ikinä kuullut (ja tiedän ja tunnen kuitenkin kaikki 02-10 syntyneet ikäluokkien kärkipelaajat Suomessa suht hyvin). Eli Kauppinen tiiminsä kera haki jotain oikeanlaisia pelaajia pelaamaan jotain tiettyä roolia 17-18 vuotiaiden poikien kisoissa ja päätti jättää Seattleen toisella kierroksella varatun Miettisen joukkueesta ottaakseen Nuorten liigassa 42 peliä tehoilla 3+1 Pelsussa pelanneen Kettusen joukkueeseen. Muita oudohkoja valintoja en jaksa tässä kohtaa enää kommentoida.

Suomen pelaaminen oli kisoissa lopulta sekavaa ja henkkoht virheiden sävyttämää, joka huipentui puolivälierätappioon heikkoa 06 ikäluokan Ruotsia vastaan. Ja tästä huolimatta Kauppiselle annettiin uusi kolmen vuoden sopimus u16-u18 päävalmentajana 09 syntyneiden kanssa. Eli jo näin nuorten pelaajien kohdalla ei enää pidä valita parhaita pelaajia maajoukkueeseen vaan jotenkin sopivimpia! Siis mitä WTF?

Mun on välillä niin vaikea ymmärtää millä perusteella ja tulosvastuulla näitä merkittäviä pestejä jääkiekkoliitto jakaa, koska osaamisen taso ei omaan silmääni valmennuksen osalta ikäkausimaajoukkueissa juurikaan näköä häikäise. Monesti riittää, kun olet entinen ammattipelaaja niin olet tietenkin automaattisesti hyvä valmentaja nuorille ja pelin opettaja. Liitossa tehdään toki paljon hyvääkin, mutta välillä tuntuu unohtuvan, että perusasioista pelaamisessa ei voi oikoa, vaikka keksitään miten hienoja ja uusia pelin nyansseja.

Nyt vedän vähän happea ja yritän nauttia kesästä. Oikeasti en nauti, pari viikkoa huilia jo riitti ihan hyvin, ja nyt odotan vain kun 25.7 taas jatketaan joukkueen kanssa. Asenne, luistelu, mailataidot, pelinymmärrys, fysiikka.. siltä pohjalta rakennetaan meillä uusia pelaajia kohti edaria. Oikotietä ei ole
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös